Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Victoria 2


Werewolf

Öne çıkan mesajlar

heh haiti'den cacık olmaz, eli yüzü düzgün endüstri ülkesi oynamak lazım bu oyunda.

yeni yamada herşey süper olmuş diye giderken birden baktım ki clergy olmayı bırakmış millet. neden diye baktım, yüksek cons. %-15 geçmiş olsun.

e kardeşim millet size söylemedi mi eğitimi ruhban sınıfına havale etmek yanlış bir karardı diye. böyle batırırsınız bütün ar&ge sistemini. ne desem boş yani, sıkıntı bastı kapattım oyunu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

en kalabalık eyaletlere national focus craftsmen, (eyalet başına en çok nüfus düşen ülkeler bariz daha avantajlı japonya gibi) interventionism ya da state capitalism, trade ekranını düzenli takip edip kar ettiren eşyaları tespit etme bunların yapmak/yapılmasını sağlamak. zarar ettirenleri yıkarsan ettirmeyenleri yapıyorlar er geç. genelgeçer kural askeri malzemeler hep zarar ettirir. (ingiltere çin ile filan savaşmıyorsa o sırada, büyük savaşlar varsa talibi ancak öyle oluyor) ayrıca hammaddesi bulunabilen şeyleri seçmek gerek mümkünse. mobilya fabrikası yapılıp kereste olmadığından elde patlayabilir mesela. o halde önce keresteyi üretmek gerek.

ha bir de nüfusu kalabalık ülkeleri soi eklemek önemli, çünkü sana pazar oluyorlar osmanlı tarihi derslerindeki kapitülasyon hesabı. çin'i soi'a alınca satamadığım herşeyi sonuna kadar satabilir oluyorum mesela. ilk senden alırlar ihtiyaçlarını, sen de onların hammaddesine ortak olursun herkesden önce.

ama her halükarda ingiltere'yi geçmek mümkün değil gibi heh. hep aşırı imbaydı ama bu yamada daha da uçmuş. 1871'e 2500 endüstri puanıyla ve 450 brigade standing army ile girdi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1. 2. paragrafta dediğin herşeyi yaptım. mesela two sicilyyle başladım. çizmenin ayağındaki iki yere craftsmen bonusu verdim. ama litearacy düşük diye artmıyo. baktım ne kar ettircek özenle seçtim fabrika doldurdum. industry tech kastım. 7. great powerım şuanda 45 endüstri var. 8. great power hollandanın 150 endüstri puanı var. herşey kuralına göre ama bi yerde bi eksikli oluyo. craftsmenler neye göre promote ediyo ona da baktım mesela literacy düşük olduğu için -0.6 yiyorum. sırf vergilerden kaybetmesinler diye minimuma indirdim. state capitalism filan var herşey güzel ama olmayınca olmuyo demekki.

bi de ingiltere çok hayvani hakkaten. bi kaç kere de savelayim italyayı kurmaya kalktım fransa bindi tepeme
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

gp olup bütün italyan devletlerini soi'ya aldıktan sonra (yıllar sürecek çünkü avusturya ve fransa da uğraşıyor aynısı için, almanya'yı kurarken soi'lerle uğraşıyorsun devamlı aynı şekilde) avusturya'dan lombardia'yı kapman lazım. tavsiyem mobilization veren tech'lere yönelip bütün italyan devletleri ve mümkünse avusturya'ya komşu sağlam gp ile beraber dalman. sonrası kolay.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sardinia-Piedmont ile İtalyayı iki kere kurdum oyunda, ne yapacağını bilirsen aslında kolay.

İlk önce GP olman lazım. Bunun için, culture tree'sinden prestige veren techlere abanıyoruz paralelinde bütün parayı endüstriye yatırıyoruz. Endüstriye parayı yatırırken kapitalistlerle uğraşma, direk state capitalism'e geç ve de kar edeceğini düşündüğün ürünlere (steel, cement vs.) yönel.

Culture techleri bitince hemen askeri techleri yapıyoruz. Burada önemli olan 1. 2. ve sonuncu tree'den ilerlemek. Askeri harcamaları yüksek tutup, national stockpile'dan parayı kısmak lazım ki yavaş yavaş asker nüfusu artsın. Zaten ordu büyüdükçe ve prestij geldikçe, GP olmak çok da zor değil.

Ben diplomasi oyunlarından önce Avusturyayı aradan çıkarmayı tercih ediyorum, zira Avusturyayı secondary power yapabilirsen diger italyan devletlerini SOI'a almak kolaylaşıyor. Bunun için, ilk önce prusya ya da rusya ile savaşta olduğu bir anda avusturyaya giriyorsun, bu sırada techlerde önde olman şart yoksa dayak yersin. İlk savaşta çok abartmadan lombardia'yı alabilirsin diye düşünüyorum.

Bu noktada bazen avusturya dayak yemişse italyayı bırakıp prusyaya yöneliyor o zaman fransa ile SoI savaşına girip italyayı kurabilirsin, ama bende genelde italyayı kurarken Venedik'i dışarıda bırakmak istemiyorum ve Avusturya yine bir savaştayken ikinci bir savaş açıyorum. Eğer avusturya yine yeniliyorsa, bu sefer ordularını kuşatıp bütün ülkeyi işgal altına alıyorum. Humiliation, add state ve free country war goal'larını ekleyerek venedik'i alabilir, sıbistan ve hırvatistan'ı serbest bıraktırabilir ve de avusturyanın prestijini bayagı yaralayabilirsin. Bu noktada zaten genelde GP statüsünden düşüyorlar, ve italya seninle fransanın arasındaki diplomasi kavgalarına dönüyor.

Fransa çok bela oluyorsa yine bir olası Fransız-Prusya savaşında add to SOI wargoal'u ile geri kalan ülkeleri de SOI'ına katabilirsin. Ya da direk savaş açıp assert hegemony de yapabilirsin.

Industrial tech tree'de sadece medicine->electricity gitmen yeterli, geri kalanı culture ve de askeri alanda gitmen lazım. Askeri tech tree'de önce olursan ve de gaz saldırılarını ilk önce kaparsan savaşları çok rahat alırsın. İyi generaller de çok önemli ama ciddi bir askeri harcama yaptığından dolayı, officer sayın çok fazla olacak ve iyi generallere sahip olacaksın.

Endüstri biraz geride kalıyor ama italyayı kurduktan sonra 3-4 yılda düzelmeyecek bişey değil.

Edit: Bu arada NFlerini craftsmen için değil, ilk önce clergy için kullan. Clergy arttıkça tech yarışında önde olman kolaylaşacak, ve de aynı zamanda lit artacak. Baktın consciousness coştu, NFleri bu sefer solider'a çek çünkü çok fazla askere ihtiyacın olacak. Lit zaten zamanla yükseldikçe (1860+) endüstrileşmen daha kolay olacak, oyunun en başında hemen endüstriyelleşmeye kalkma.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

valla ben osmanlıyla endüstri odaklı bi oyun oynadım ve 1920lere geldiğimde ingiltere bana ben de geri kalanlara sağlam bi fark atmıştım. özellikle afrikada çok sağlam kolonileştim afrikanın çoğu benim oldu egom kabardı. ama ingiltereyi geçmek imkansız gibi bişi oyunda herhalde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şey çok acayip onu çözemedim hala. poor ve middle classtan minimum tax alıyorum. tariffler minimumda ama adam everyday needsini dolduramıyor. national stockpile ile alakası var mı bunun?

eğer national stockpile ile alası varsa oranı fulleyeyim dicem bu sefer de askeri harcamalara çok para gidiyo. sırf bu yüzden artisianlar demote olup farmer oluyolar. nası çözeceö bunu?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

üsttekine ekleme olarak. sicilyayla açtım oyunu. bi tax - tariff oranı tutturdum. bu oran sicilyada clergyman, craftsmeni coşturuyo ama pugliada tam tersi crafstmenler farmer oluyo. bakıyorum farmerlar sicilyada lifeneede karşılayamadıkları için demote olup craftsmen oluyolar, pugliada lifeneedi karşılayabiliyolar ama. ikisi de aynı gereksinimler. bu değişiklik neden. şu olabilir mi, pugliada wool, fish, grain filan var baya, sicilyada yok bunlar. direk kendi regionundan mı alıyolar bu gereksinimlerini?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yok da şimdi oyunun güzelliği bu işte, iyi para etmeyen ya da iyi satmayan ürünü yapan adamlar aç kalabiliyorlar. muhtemelen ondandır.

tariff olayı da biraz karışık, ben genelde dokunmuyorum. çünkü gümrük olmazsa yerel malı almak yerine dışarıdan alabiliyor millet bildiğim kadarıyla. haliyle sonra çin malı oyuncakları toplayıp yakıyor puglia ticaret odası şehir meydanında. (:P)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

cons yükselmeden clergy'i yeterince yükseltebilirsen o yardımcı oluyor ama genelde yapamıyorsun heh. bir de gözlemlediğim kadarıyla social reform yapınca reset atıyor cons'a neredeyse ülke genelinde. demin mutlakiyetçiliği bıraktım mesela, dış göç sıfırlandı bir anda.

ama benim yeni yamada yeni derdim sosyal reform yapamamak oldu. militancy liberal ve muhafazakarları ikna edecek kadar yükselemiyor bir türlü. health care çok imba ama yapamıyorum. eski oyunda bismarck reformları gökten inince güzel oluyordu. :p

ha bir de forumda kaç başlık karıştırdıysam tax efficiency'nin tam olarak neye yaradığını net anlatabilen kimse bulmadım. birileri deney yapıp araştırmış ama şu soruya cevap göremedim, hani olur da burada çözen varsa:

ben %10 vergi aldığım adamdan efektik olarak %3 alıyorum diyelim, aradaki %7 adamın cebinden çıktığı halde havaya mı gidiyor? yoksa adamın cebinden sadece %3 mü çıkıyor?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yok deney yapmışlar, admin'den bağımsızmış vergi toplama verimliliği. admin bütçe penceresinin sağ kısmındaki harcamaları etkiliyormuş.

vergi verimliliği teknolojisi geliştirince gelir inanılmaz katlanıyor adeta ama halkın cebinden ilave para çıkmıyor sanırım. needs pie chart'ını atmaca gibi gözledim ama hareket hissedemedim.

eski oyunda en önemli araştırma filan vergi verimiydi ama burada forumlarda çelişkili şeyler okuyunca anlayamadım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bende oynamak için yamayı beklemiştim,yeni başldım
baya beğendim

1. oyuna göre daha kolay gibi geldi,brezilya ile 10 yılda fln çok temiz,refahlı demiryollu,testisli bi ülke kurdum,,sağa sola savaş açmadım,fırsatlar geldikçe başkalarındki corelarımı topladım sora tekdüzeye bağladı oyun.

pop convert olayını tam çözemedim,her province'te kotaya kadar bürokrat ve din adamı olmasını sağlamalıyımda,bunu nası yapcam bu konuda bana taktik veriiin

ayrıca militry slider'ını barışta naapmalıyım,tam olarak onu çözemedim
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...