Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Bu senenin Ramazan Mesajı!!1


veyr10

Öne çıkan mesajlar

Fistan said:

said:
Geçmişten bugüne kadar İslam'daki bilinmez kavramlardan bir kısmı netleşmiştir,

böyle birşey yok.



İdil Biret konserinde gerilimdi sanırım. 74 sayfa sürmüş kaçamak cevaplar.



fizban said:

niye bu kadar kişisel alıyosun anlamıyorum 007, din doğası itibariyle dogmatiktir. islam da olsa, uçan spagetti canavarı da olsa aynı bu.



Din kavramına tüm dinlere genelleme yaparak yüzeyselce felsefi açıdan bakmak spesifik bir dinin tüm içeriğine etiket yapıştırmayı haklı göstermez. İkisi apayrı konular.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

-007- said:

İslam'daki emirlerin kendisi dogmayı emretmiyor. İnsanların bu emri dogmaca olabilir. O bir kişisel algılayıştır, dini bağlamaz. Ancak kendisi direk dogmayı emreden dinler de vardır. İslam dogmayı emretmez, düşünmeyi emreder. Kişinin algılayış şekli İslam içeriğini bağlamaz.

Dogmayı emretme emretmeme diye birşey yok, birşey ya dogmadır ya da değildir. İslam düşünmeyi falan emretmiyor, Kuran'a ctrl+f yapıp "düşünce" geçen öncesi ve sonrası gözükmeyen 7 tane ayete dayanarak mı bu kanıya varıyorsun? Ne İslam'ın ne de imanın şartlarında düşünmek diye bir kural var.

-007- said:

İslam bilgiye ulaşmak için bir yol sunmuyor diyerek büyük gaf yapmışsın. İlk emir "oku" diyor. İkinci emir "yaz" diyor. Diğer emirler "düşün" diyor. Sen gelmiş "dogmaca emir veriyor" diyorsan cidden PES! Mantıksız bi akıntıya kürek çekmeye gerek yok bence.

Kuran'ın okumayı, yazmayı ve düşünmeyi emrettiği sureleri ve ayetleri belirtir misin lütfen, bakalım ne derecede önemliymiş Kuran'da. Kuran iddia ettiklerinden hangilerinin varlığını tasdiklemeleri için insanlara yol gösteriyor? Allah? Ahiret? Melekler? Yaratılış? Mucizeler? Ayrıca Adem ve Havva'nın yaptıklarının sırf günah kavramından haberleri olmadığı için günah olmaması konusunda hala bir açıklama alamadım senden.

-007- said:

Hıristiyan ve Yahudilerle ilgili durum da onların İslam'a karşı duruşları sebebiyledir, kendi kültürleri sebebiyle değil, tamamen din yani.

Hıristiyanlık ve Musevilik'te İslam ile ilgili herhangi bir duruş yok sen de takdir edersin ki. İslam'a karşı olan tavırlar herkesin kendi kişisel görüşleriyle alakalıdır ve Kuran bunların hepsini tek bir celsede karara bağlıyor. Ortalama Müslüman'dan çok daha zeki çevik ve ahlaklı bir Yahudi gelse mesela, o adama yine güvenilmemeli midir ya da yönetici yapılmamalı mıdır?

-007- said:

"Cinler periler vardır" demek dogma değil bilgidir. "Cinler perilere düşünmeden inanacaksın" demek dogma. İslam'ın özelliği zaten tüm zamanları kapsaması ve tanımların her dönem geçerli olması.

Dogma bilginin zıttı değildir bir kere. Ayrıca dediğin iki şey arasında bir fark yok, dünyada düşünmemeyi emreden bir din yok bir kere sırf "düşünmeyin!" ibaresi görmemekle rahatlatma o yüzden içini. İslam bir pakettir, Kuran bir pakettir ve İslam'ın şartlari içinde Kuran'da yazanlara ve meleklere inanmak vardır.
İslam'ın bugün yetersiz kaldığı ya da öngüremediği bazı durumları da birçok kez belirttim, bu klişe argümanı kullanma lütfen

-007- said:

Tasavvuf'ta İslam'e eklenmiş ek içerik yok. Orda da bilgi eksikliğin varken yorum yapmışsın. İslam isimse tasavvuf sıfat gibi bişey. İkisini kıyaslayamazsın yani. Tasavvuf İslam'ın bir yolu sadece, ondan farklı bir şey değil. Dolayısıyla yine bilmeden "Hz. Muhammed'e Muhammed" falan diyerek kendini tuzağa düşürmüşsün.

Tasavvuf Sufizm'de olan birşeydir bir kere ve Kuran'dan birkaç yüzyıl sonra Orta Asya'da çıkmış bir akımdır. Ben Kuran'ı okuduğumda yaratılanı yaratandan ötürü sevmek gibi bir kavrama rastlayamamıştım mesela ve daha sonra bunu Mevlana'nın çıkardığını öğrendim. Aynı şekilde Aleviler'in can ve kapı kavramları, bazı Sufiler'in ses kavramları da Kuran'dan bağımsızdır.

Muhammed'e neden Hz demek zorundayım onu da anlamadım bu arada.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Olay öyle 7 ayetle sınırlı değil. İslam düşünmeyi ve sorgulamayı tavsiye ediyor. Kuran-ı Kerim'deki düşünmeyle, akıl kullanmayla alakalı ve bunu tavsiye eden ayetler:


2. Bakara: 9, 12, 44, 73, 75-76, 154, 164, 170-171, 179, 197,219,242,252, 266,269.
3. Ali İmran:7,65,79,118,190, 191.
4. Nisa: 78.
5. Maide: 18,58,100,103.
6. Enam: 25,26,32,50,65,80,109,123, 126,151,152.
7. A'raf:3,26,32,35,57,59,130,169, 176,179,184.
8. Enfal:22,57,65.
9. Tevbe:81,87,122,126,127. .
10. Yunus 3, 5, 6, 15, 16, 20, 24,42,67,100.
11. Hud: 2,30,51,91.
12. Yusuf :2,11,15,105,107,109.
13. Ra'd:23,4,19.
14. İbrahim: 25,52.
16. Nahl: 1,12,13,14,17,21,26, 44,45,67,69,79,90.
17. İsra: 41,44,46,59,107.
18. Kehf : 9,57,93,105.
19. Meryem: 77.
20. Tâhâ: 28,44.
21. Enbiya: 10,67.
22. Hacc : 6.
23. Mü'miun: 30,80,85.
24. Nur : 1,18,27,46,58-59,61.
25. Furkan: 44,50,62.
26. Şura : 5, 28, 67, 110, 121, 139, 158, l74, 190,202.
27. Neml: 18,50,62,65,82,86,93.
28. Kasas: 9, 11,43,46,51,60,71,
29. Ankebut: 15,35,43,53,63.
30. Rum: 8,20,21,24,27,28,37,46,58
31. Lokman: 31-32.
32. Secde: 4,15,26.
33. Ahzab: 34.
34. Sebe: 9,19,46.
35. Fatır: 17.
36. Yasin: 62,68.
37. Saffat: 138,155.
38. Sa'd: 29,42.
39. Zümer: 9,18,21,25,27,43,53, 55,64.
40. Mü'min: 13, 42, 54, 56, 58, 67, 81.
41. Fussilet: 37,39.
42. Şura: 15,29,32.
43. Zuhruf: 3,66.
44. Duhan: 13.
45. Casiye: 3-9,13,23.
48. Feth: 15.
49. Hucurat: 2,4.
51. Zariyat: 20-21,49.
53. Necm: 55,58,60.
54. Kamer: 17,22,32,51.
56. Vakıa: 62,73.
57. Hadid: 17.
59. Haşr: 14,21.
67. Mülk: 10.
69. Hakka: 12,42,48.
73. Müzemmil: 19.
74. Müddessir: 49,54.
76. İnsan: 29.
79. Naziat: 35.
80. Abese: 4,11.
87. A'la: 10.
98. Fecr: 23.


Gördüğün gibi İslam dogmayı değil, düşünmeyi ve akıl kullanmayı tavsiye ediyor. İnsanların Allah'a ulaşmak için dogma yolunu seçmesi İslam'ı bağlamaz, bu o insanlarla ilgili bir durumdur. Belki İslam'ın şartlarında düşünmek yok, ancak Kuran'ın büyük bir kısmında bu teşvik ediliyor. Düşünmek ve akıl kullanmak herkesin yapabileceği bir iş değil, belki de bu yüzden İslam'ın şartlarından biri düşünmek değil. Yanlışsın yani.


"Kuran'ın okumayı, yazmayı ve düşünmeyi emrettiği sureleri ve ayetleri belirtir misin lütfen, bakalım ne derecede önemliymiş Kuran'da."

Okumayla ilgili olan en bilineni ilk ayet:

Yaratan Rabbinin adıyla oku! O, insanı “alak” dan yarattı. (96,1-2)


Eğer insanlığın üremesinden bahsediyorsan Hz. Adem ve Hz. Havva'nın yaptıklarının günahı bilip bilmemesiyle alakası yok. Üremedeki yasaklar onlarda geçerli değil zaten. Onlardan sonra uygulanıyor o yasaklar.


Hıristiyan ve Yahudilerle ilgili durum onların dini sebebiyle değil, dinlerini yorumlamaları ve kendileri sebebiyle geçerli. Dinlerini İslam düşmanlığına çevirmeleri sebebiyle geçerli.

İslam'ın şartları içinde meleklere inanmak yok. O imanın şartı, hala yazdıkların hakkında en ufak bilgin bile yok. Bunlar teknik bilgi ve birikim gerektiren konular. Tartışmaya girmeden önce birincil kaynakları oku ve öyle gel. Kuran okumadan Kuran tartışma yani, sadece zaman kaybetmiş olursun. Sorgulamamayı emreden biçok din vardır eminim. İslam bunlardan biri olmaması sebebiyle dogma değil. Dogma olan insanların algılayışı, İslam değil yani.


İşte tasavvuf İslam'dan farklı bir olay değil, onun bir şekli ve yorumu sadece. Eklentisi falan değil. Bir takım değerlere inanmak zorunda değilsin, ancak insanlar da sana yaptığının anlamını söylemekte özgürlerdir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

niye zekat 40 da 1?
niye bir inek eti koyun eti vs yerken allah adina kesiyoruz?
neden islam dininden olmayan binin kestigi eti yemek haram?
neden baliklari ve bircok deniz urunu allah adina yakalamadigimiz ve kesmedigimiz halde yiyebiliyoruz? balik da et degil mi?
neden midye yemek haram?(mensturasyon donemi deme simdi ama)
bunun gibi bir milyon tane soru sorarim da useniyorum aciklamasi yok allah emretti yapiyoruz allah allah... inatci bir insansin 007 sen ve senin gibi arkadaslar yuzunden insanlar dinden soguyuyor. islami sevmen koruman guzel ama olan birseyi olmamais yada olmayan birseyi oluyormus gibi gostermeye calsima
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ölçülerin hesap yöntemlerini bilmiyorum, sebeplerini söylemek de beni aşar. Bir takım ölçülerin sebepleri yok ya da sorgulayamazsın diyemezsin, isteyen hesaplar bulur sebeplerini.

İslami yöntemle kesilmeyen hayvanlara işkence yapılıyor insanlık dışı yöntemlerle eziyet yapılıyor. Bu yüzden İslam'da hayvanların uygun kesiliş şekli anlatılıyor. Dogma mogma değil yani. Bunları beyni olan herkes anlayamıyor mu?

Balık memeli değil ve omurgalı hayvanlar arasında en ilkel olanı. İlkellik arttıkça çekilen acı ve eziyet durumu da azalıyor. İşte bu yüzden balıklara eziyet ya da balık kurban etmek diye bişey yok. Bunu düşünmek çok mu zor?

Olmayan bişeyi oluyomuş gibi göstermeye çalışan ben değilim, olan şeyleri düşünmeyip/bilmeyip olmuyor zanneden sensin.

Bendeki inat değil, göreceli bilgi fazlalığı ve farkındalık.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Biryerden yekpare bir şekilde alıp yığmışsın, aha bunlarda var diye ama rastgele baktım ve şu ana kadar gördüklerim;

-bakara 9: onlar (kendi akıllarınca) güya allah'ı ve müminleri aldatırlar. halbuki onlar ancak kendilerini aldatırlar ve bunun farkında değillerdir.
-bakara 12: şunu bilin ki, onlar bozguncuların ta kendileridir, lâkin anlamazlar.
-ali imran 7: sana kitab'ı indiren o'dur. onun (kur'an'ın) bazı âyetleri muhkemdir ki, bunlar kitab'ın esasıdır. diğerleri de müteşâbihtir. kalplerinde eğrilik olanlar, fitne çıkarmak ve onu tevil etmek için ondaki müteşâbih âyetlerin peşine düşerler. halbuki onun tevilini ancak allah bilir. ilimde yüksek pâyeye erişenler ise: ona inandık; hepsi rabbimiz tarafındandır, derler. (bu inceliği) ancak aklıselim sahipleri düşünüp anlar.
-ali imran 190: göklerin ve yerin yaratılışında, gece ile gündüzün birbiri ardınca gelip gidişinde aklıselim sahipleri için gerçekten açık ibretler vardır.
-ali imran 191: onlar, ayakta dururken, otururken, yanları üzerine yatarken (her vakit) allah'ı anarlar, göklerin ve yerin yaratılışı hakkında derin derin düşünürler (ve şöyle derler:) rabbimiz! sen bunu boşuna yaratmadın. seni tesbih ederiz. bizi cehennem azabından koru !
-Nisa 78: nerede olursanız olun ölüm size ulaşır; sarp ve sağlam kalelerde olsanız bile! kendilerine bir iyilik dokunsa "bu allah'tan" derler; başlarına bir kötülük gelince de "bu senden" derler. "hepsi allah'tandır"" de. bu adamlara ne oluyor ki bir türlü laf anlamıyorlar!
-Maide 100: pis ve kötü ile temiz ve iyi bir değildir; pis ve kötünün çokluğu tuhafına gitse (yahut hoşuna gitse) de (bu böyledir). öyleyse ey akıl sahipleri! allah'tan korkunuz ki kurtuluşa eresiniz.
-Maide 103: allah bahîra, sâibe, vasîle ve hâm diye bir şey (meşru) kılmamıştır. fakat kâfirler, yalan yere allah'a iftira etmektedirler ve onların çoğunun da kafaları çalışmaz.
-Secde 4:gökleri, yeri ve bunların arasındakileri altı günde (devirde) yaratan, sonra arşa istivâ eden allah'tır. o'ndan başka ne bir dost ne de bir şefaatçınız vardır. artık düşünüp öğüt almaz mısınız?
-Secde 15: bizim âyetlerimize ancak o kimseler inanırlar ki, bunlarla kendilerine öğüt verildiğinde, büyüklük taslamadan secdeye kapanırlar ve rablerini hamd ile tesbih ederler.
-Secde 24: halen yurtlarında gezip dolaştıkları kendilerinden önceki nice nesilleri helâk edişimiz onları doğru yola sevketmedi mi? bunlarda elbette ibretler vardır. hâla kulak vermezler mi?

Görüldüğü üzere bazılarının alakası olmamakla beraber içinde kelime olarak bulunanlarda da aklın kullanımını öğütleyen, insanlara bilgiye ulaşmak için yol gösteren hiçbirşey yok. Kör müsünüz gör müyor musunuz, aptal olmayan anlar tarzı ibareler var. Bilgi kirliliğiyle ezerim diye düşünme hiç, tek tek incelerim üşenmem. Bu daha başlangıç, diğerlerine de bakacağım.

-007- said:

Gördüğün gibi İslam dogmayı değil, düşünmeyi ve akıl kullanmayı tavsiye ediyor. İnsanların Allah'a ulaşmak için dogma yolunu seçmesi İslam'ı bağlamaz, bu o insanlarla ilgili bir durumdur. Belki İslam'ın şartlarında düşünmek yok, ancak Kuran'ın büyük bir kısmında bu teşvik ediliyor. Düşünmek ve akıl kullanmak herkesin yapabileceği bir iş değil, belki de bu yüzden İslam'ın şartlarından biri düşünmek değil. Yanlışsın yani.

Emirleri şartları olan bir kurallar bütününden bahsediyoruz burada ve sen hala insanların Allah'a ulaşma yolundan bahsetmektesin. İnsanlar'ın Allah'a ulaşma yolu İslam, dünya durağan değildir ama İslam durağandır. İslam'da emir vardır, Kuran bir yasa kitabıdır. Burada insanlara yükleyebileceğin birşey yok.
En basidinden karaciğerim sağlamsa, ben sarhoş olmuyorsam neden alkol içemeyeyim? Domuz etini Müslüman ülkelerin ineklerini temizledikten daha temiz bir şekilde servis edebiliyorsam neden yiyemeyeyim? Kuran bu gibi durumlarda ne yapılacağına yönelik birşey içeriyor mu? Hayır, yassak diyor.

-007- said:
"Kuran'ın okumayı, yazmayı ve düşünmeyi emrettiği sureleri ve ayetleri belirtir misin lütfen, bakalım ne derecede önemliymiş Kuran'da."

Okumayla ilgili olan en bilineni ilk ayet:

Yaratan Rabbinin adıyla oku! O, insanı “alak” dan yarattı. (96,1-2)

Bak yine aynı hatayı yapıyorsun, ctrl+f mantığıyla cevap veriyorsun. Bu sure Kuran'da oku emrini veren tek sure olmakla beraber neyin okunmasını istediği de meçhuldür. Oku, rabbinin adıyla oku diyip sonra rabbin yüceliklerinden bahsediyor. Muhtemelen Kuran'ın okunmasını emrediyor.

-007- said:

Eğer insanlığın üremesinden bahsediyorsan Hz. Adem ve Hz. Havva'nın yaptıklarının günahı bilip bilmemesiyle alakası yok. Üremedeki yasaklar onlarda geçerli değil zaten. Onlardan sonra uygulanıyor o yasaklar.

Tamam işte ben de bunu soruyorum, neden böyle? Hani tüm yasakların bir sebebi, açıklaması vardı falan? Hani tepeden inme değillerdi? Yasak demiş yasak etmiş, değil demiş kaldırmış işte.


-007- said:
Hıristiyan ve Yahudilerle ilgili durum onların dini sebebiyle değil, dinlerini yorumlamaları ve kendileri sebebiyle geçerli. Dinlerini İslam düşmanlığına çevirmeleri sebebiyle geçerli.

Tamam işte ben ne dedim? Birşey varsa kişisel boyuttadır, neden o günkü ve gelecekteki bütün Hıristiyan ve Yahudiler'i aynı kefeye koyuyor?

-007- said:
İslam'ın şartları içinde meleklere inanmak yok. O imanın şartı, hala yazdıkların hakkında en ufak bilgin bile yok. Bunlar teknik bilgi ve birikim gerektiren konular. Tartışmaya girmeden önce birincil kaynakları oku ve öyle gel. Kuran okumadan Kuran tartışma yani, sadece zaman kaybetmiş olursun. Sorgulamamayı emreden biçok din vardır eminim. İslam bunlardan biri olmaması sebebiyle dogma değil. Dogma olan insanların algılayışı, İslam değil yani.

Çok ucuz şeyler üzerinden edebiyat yapıyorsun. Ufak bir hata üzerinden bu kadar şiddetli çıkarımlardan bulunmaki, senkisi de iyi cesaret gerçekten. Taa mesajımın başlarında İslam'ın ve İman'ın şartlarını ayırmışım değil mi? Yani ikisinin varlığından ve birbirlerinden farklı olduklarının bilincinde olduğum bariz. E ben hatip olmadığıma göre bir öğenin yerini karıştırmışım yani bunun yüzünden mi tefe koyuyorsun beni? Senin yukarda yığdığın ayetlerin bazılarının içinde akıl ve düşünceyle geçmiyor bile ona ne diyeceksin?
"Sorgulamamayı emretmek", "düşünmemeyi emretmek"... Çok ucuz verilerden çıkarımlarda bulunuyorsunuz, dogmalığın ölçüsü bunlarsa dünyada dogma yok ki zaten? Bir din "Benim her dediğim doğru, inanmayanın yeri cehennemdir" diye geliyorsa bu dogmadır, sorgulamaya esnetmeye pek yer bırakmıyor zaten.


-007- said:
İşte tasavvuf İslam'dan farklı bir olay değil, onun bir şekli ve yorumu sadece. Eklentisi falan değil. Bir takım değerlere inanmak zorunda değilsin, ancak insanlar da sana yaptığının anlamını söylemekte özgürlerdir.

Ee ben aksini mi söyledim?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Nefr said:

yav ben ciddiye almis tartisiyordum hakikaten, meger sen 'tum diger dinler dogmatiktir ama islam akil dinidir' diyormussun

pardon, cekildim ben =]




Diğer tüm dinler dogmatiktir demiyorum ben. Dogmatik içerikli din illa ki vardır diyorum. Ayrıca diyorum ki din kavramına yüzeysel olarak felsefi açıdan bakmak da bir dini değerlendirmek açısından yetersizdir diyorum. Söylediklerimi doğru anlayın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

-007- said:

Ölçülerin hesap yöntemlerini bilmiyorum, sebeplerini söylemek de beni aşar. Bir takım ölçülerin sebepleri yok ya da sorgulayamazsın diyemezsin, isteyen hesaplar bulur sebeplerini.


Tamam iste bilmiyosun niyr 39 da biri degil neden 52 de biri degil yardimci hesaplayalim ogrenelim. nedenni mantigi ne
okuyup anlamak ogrenmek istiyorum yardimci ol.

-007- said:

İslami yöntemle kesilmeyen hayvanlara işkence yapılıyor insanlık dışı yöntemlerle eziyet yapılıyor. Bu yüzden İslam'da hayvanların uygun kesiliş şekli anlatılıyor. Dogma mogma değil yani. Bunları beyni olan herkes anlayamıyor mu?


simdi boyle seviyeli bir tartismada karsi tarafa hakaret etmen cevabin olmadiginin gostergesidir ya da birseyler sacmalaiyosundur burda yaptigin gibi. kurban kesilirken falan goruyosuruz hayvan canli canli uyusturmadan bisiy yapmadan bogazi kesiliyor iskence olmuyorda 5 saniyede elekttrik sokla oldurmek iskence oluyor:) sacmalagin daniskasi hayvan bogazi kesilirken nasil debeleniyor kac insan tutuyor onu haberin varmi iskence ddegilmis:) ben seni uyusturmadan bir disine dolgu yapalim bakalim noluyor

-007- said:

Balık memeli değil ve omurgalı hayvanlar arasında en ilkel olanı. İlkellik arttıkça çekilen acı ve eziyet durumu da azalıyor. İşte bu yüzden balıklara eziyet ya da balık kurban etmek diye bişey yok. Bunu düşünmek çok mu zor?


-007- said:

Bendeki inat değil, göreceli bilgi fazlalığı ve farkındalık.


sendeki sadece kendini cok sey biliyor zannetmek halbuki islam hakkinda copy paste ve ctrl f den daha fazla bilmiyorsun. midye dolma kanitlamis internetten mi nerden bulduysan yapstirmis ne var ne yok:D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"midye dolma" said:

Biryerden yekpare bir şekilde alıp yığmışsın, aha bunlarda var diye ama rastgele baktım ve şu ana kadar gördüklerim;

Görüldüğü üzere bazılarının alakası olmamakla beraber içinde kelime olarak bulunanlarda da aklın kullanımını öğütleyen, insanlara bilgiye ulaşmak için yol gösteren hiçbirşey yok. Kör müsünüz gör müyor musunuz, aptal olmayan anlar tarzı ibareler var. Bilgi kirliliğiyle ezerim diye düşünme hiç, tek tek incelerim üşenmem. Bu daha başlangıç, diğerlerine de bakacağım.

Emirleri şartları olan bir kurallar bütününden bahsediyoruz burada ve sen hala insanların Allah'a ulaşma yolundan bahsetmektesin. İnsanlar'ın Allah'a ulaşma yolu İslam, dünya durağan değildir ama İslam durağandır. İslam'da emir vardır, Kuran bir yasa kitabıdır. Burada insanlara yükleyebileceğin birşey yok.

En basidinden karaciğerim sağlamsa, ben sarhoş olmuyorsam neden alkol içemeyeyim? Domuz etini Müslüman ülkelerin ineklerini temizledikten daha temiz bir şekilde servis edebiliyorsam neden yiyemeyeyim? Kuran bu gibi durumlarda ne yapılacağına yönelik birşey içeriyor mu? Hayır, yassak diyor.


Bak yine aynı hatayı yapıyorsun, ctrl+f mantığıyla cevap veriyorsun. Bu sure Kuran'da oku emrini veren tek sure olmakla beraber neyin okunmasını istediği de meçhuldür. Oku, rabbinin adıyla oku diyip sonra rabbin yüceliklerinden bahsediyor. Muhtemelen Kuran'ın okunmasını emrediyor.


Tamam işte ben de bunu soruyorum, neden böyle? Hani tüm yasakların bir sebebi, açıklaması vardı falan? Hani tepeden inme değillerdi? Yasak demiş yasak etmiş, değil demiş kaldırmış işte.


Tamam işte ben ne dedim? Birşey varsa kişisel boyuttadır, neden o günkü ve gelecekteki bütün Hıristiyan ve Yahudiler'i aynı kefeye koyuyor?

Çok ucuz şeyler üzerinden edebiyat yapıyorsun. Ufak bir hata üzerinden bu kadar şiddetli çıkarımlardan bulunmaki, senkisi de iyi cesaret gerçekten. Taa mesajımın başlarında İslam'ın ve İman'ın şartlarını ayırmışım değil mi? Yani ikisinin varlığından ve birbirlerinden farklı olduklarının bilincinde olduğum bariz. E ben hatip olmadığıma göre bir öğenin yerini karıştırmışım yani bunun yüzünden mi tefe koyuyorsun beni? Senin yukarda yığdığın ayetlerin bazılarının içinde akıl ve düşünceyle geçmiyor bile ona ne diyeceksin?
"Sorgulamamayı emretmek", "düşünmemeyi emretmek"... Çok ucuz verilerden çıkarımlarda bulunuyorsunuz, dogmalığın ölçüsü bunlarsa dünyada dogma yok ki zaten? Bir din "Benim her dediğim doğru, inanmayanın yeri cehennemdir" diye geliyorsa bu dogmadır, sorgulamaya esnetmeye pek yer bırakmıyor zaten.






Gösterdiğim onlarca ayetten bi kısmını yazmışsın iyi güzel de mesela şunu da yaz:

Şüphesiz Allah, adaleti, iyilik yapmayı, yakınlara yardım etmeyi emreder; hayasızlığı, fenalık ve azgınlığı da yasaklar. O, düşünüp tutasınız diye size öğüt veriyor. (16,90)


Şimdi bu ayetin üstüne senin cümlenin nasıl saçmalık konumuna düşüşünea bakıyoruz, aynen alıntılıyorum:

"Görüldüğü üzere bazılarının alakası olmamakla beraber içinde kelime olarak bulunanlarda da aklın kullanımını öğütleyen, insanlara bilgiye ulaşmak için yol gösteren hiçbirşey yok."

Bu saçmalamanın üstüne tek tek üşenmeden incelerim falan diye gaz olman senin açından güzel bir olay, umarım hepsini tek tek incelersin ve filtrelemenden geri kalanları iyice hazmedersin. Yukardaki ayet bunlardan sadece 1 tanesi, hani 7 taneden ibaret mi falan dedin ya, o açıdan diyorum. Evet "bir yerlerden aldığım bilgi yığınları" akıl kulllanmakla ve düşünmekle ilgili, bir kısmı da bunu teşvki ediyor. Alakasız bir şey yok yani.


İslam bir kurallar bütünü değildir, kurallardan kat kat bilgi vardır. Basit bilgilerden yoksun olarak tartışmaya girmen büyük bir hata olmuş.


Şimdi diğer saçmalıklara bakıyoruz:


"En basidinden karaciğerim sağlamsa, ben sarhoş olmuyorsam neden alkol içemeyeyim? ... Kuran bu gibi durumlarda ne yapılacağına yönelik birşey içeriyor mu? Hayır, yassak diyor."

Karaciğerin sağlamsa ve sarhoş olmuyorsan (sarhoş olmamak diye bir şey yok, belli dozda herkes sarhoş olur) alkolün sana zarar vermediği anlamına gelmez. O zarara sağlıklı ya da hasta herkes maruz kaldığı için alkol yasak. Zarardan korunmak için yapılması gereken tek şey içmemek yani. Bunu düşünmek çok mu zor? Demek ki siz bunları düşünemeyecek insanlarsınız ki İslam'a dogma diyorsunuz.


Konuyla ilgili olarak da tesadüfen karşıma çıkan şunu da yazayım dedim:

İçlerinden, (Kur’an okurken) seni dinleyenler de var. Onu anlamamaları için kalpleri üzerine perdeler (gereriz), kulaklarına ağırlık koyarız. Her türlü mucizeyi görseler de onlara inanmazlar. Hatta tartışmak üzere sana geldiklerinde inkâr edenler, “Bu (Kur’an) evvelkilerin masallarından başka bir şey değil” derler. (6,25)

Onlar başkalarını ondan (Kur’an’dan) alıkoyarlar, hem de kendileri ondan uzak kalırlar. Onlar farkına varmaksızın, ancak kendilerini helak ediyorlar. (6,26)

Ateşin karşısında durdurulup da, “Ah, keşke dünyaya geri döndürülsek de Rabbimizin âyetlerini yalanlamasak ve mü’minlerden olsak” dedikleri vakit (hallerini) bir görsen! (6, 27)


"Oku" ifadesi sadece Kuran'ın okunmasını emrediyor diye bir şey yok. Bu tamamen senin kuruntundan ibaret.



Yasak konusunda da eğer dünyada sadece 2 insan varsa ve üremeleri gerekiyorsa bunun yasak olmaması en beklenen durum değil mi? Düşünmesi ve akıl etmesi çok mu zor?

Hıristiyan ve Yahudiler çarpıttıkları inançlar gereği bugün de İslam'ı kabul etmezler. Dolayısıyla insan eliyle değiştirilmiş İslam'ı kabul etmeyen bir dinin inanları da İslam'da böyle karşılanır. Bunun da düşünmesi fazla zor mu geldi?

Ek olarak gelip meleklere inanmayan müslüman değildir, bu İslam'ın şartı dersen ben de sana öyle olmadığını, bunun İslam'ın şartı olmadığını ve imanın şartı olduğunu söylerim. Bunlar teknik bilgi gerektiren konularsa detaya inmemen senin için daha iyi olur.

"Bir din "Benim her dediğim doğru, inanmayanın yeri cehennemdir" diye geliyorsa bu dogmadır, sorgulamaya esnetmeye pek yer bırakmıyor zaten."

Din böyle gelmiyor işte, sizdeki sorun orda. Din bunun sebeplerini bile açıklayarak bilgi ve öğüt veriyor. Yeri gelince de "düşünün, okuyun" diyor. Bunları görmezden geliyorsan ne desem boş sana zaten. Yüzlerde örnek bile koysam sen değişmezsin çünkü at gözlüğüyle bakıyorsun, tüm somut örnekleri inkar ediyorsun yani.



"midye dolma" said:
-007- said:
İşte tasavvuf İslam'dan farklı bir olay değil, onun bir şekli ve yorumu sadece. Eklentisi falan değil. Bir takım değerlere inanmak zorunda değilsin, ancak insanlar da sana yaptığının anlamını söylemekte özgürlerdir.

Ee ben aksini mi söyledim?


Evet, tasavvufta İslam'dan farklı eklentiler vardır falan dedin, öyle değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

nakerebanarimasen said:

Tamam iste bilmiyosun niyr 39 da biri degil neden 52 de biri degil yardimci hesaplayalim ogrenelim. nedenni mantigi ne
okuyup anlamak ogrenmek istiyorum yardimci ol.

simdi boyle seviyeli bir tartismada karsi tarafa hakaret etmen cevabin olmadiginin gostergesidir ya da birseyler sacmalaiyosundur burda yaptigin gibi. kurban kesilirken falan goruyosuruz hayvan canli canli uyusturmadan bisiy yapmadan bogazi kesiliyor iskence olmuyorda 5 saniyede elekttrik sokla oldurmek iskence oluyor:) sacmalagin daniskasi hayvan bogazi kesilirken nasil debeleniyor kac insan tutuyor onu haberin varmi iskence ddegilmis:) ben seni uyusturmadan bir disine dolgu yapalim bakalim noluyor

sendeki sadece kendini cok sey biliyor zannetmek halbuki islam hakkinda copy paste ve ctrl f den daha fazla bilmiyorsun. midye dolma kanitlamis internetten mi nerden bulduysan yapstirmis ne var ne yok:D


Ben neden 40'ta 1 konusunda sana yardımcı olacak bilim seviyesinde biri değilim. O seviyede birini bulabilirsen senin için daha iyi olur.

Hayvan uyuşturulması tüm ülkelerde ve tüm toplumlarda tüm zamanlarda yapılabilecek bişey değil. Yine söylüyorum bunu akıl etmek çok mu zor? Hakaret kabul ediyosan hakaret olarak düşün ama niyetim hakaret değil istediğin gibi kabul edebilirsin. Evet İslami yolla hayvan kesilmesi fakir bi toplum için (dolayısıyla istisnasız tüm toplumlarda mümkün olan) en uygun yöntemdir. Ayrıca dişe uyuşturulmadan dolgu yapılınca ağrı çekileceğini iddia etmen de cidden acayip saçma olmuş. Bu derece saçma bi laf sokma çabası görmedim daha önce yani.



Hadi bendeki copy paste ve kendini bişey biliyor zannetmek de sendeki ne? %70 anlamsız kişisel sidik yarışı çamuru, %20 cevabı belli sorular, %10 yanlış bilgi.

Ek olarak midye dolmanın da kanıtladığı bişey yok, o da yazılanları inkar etmeye çalışanlardan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...