Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Alkol Reklamı Yasağı vs. Yeni Rakı


ZaugnaKhaldun

Öne çıkan mesajlar

tam bir work around degil sanirim ama bu yasaya gore, artik alkollu icecekler eglenceyle, yemekle, ne bileyim tarihi mekanlarla sehirlerle hic bir seyler iliskilendirilemeyecek. sonucta gorsel ogeler ve tasvirle cagrisim yeterince basarili, cezasi neyse verelim sanimiz yurusun atari da olabilir bu kampanya.

yani bacardi mojito reklamlarinda naneleri ezen dj artik tek basina takilicak turkiyede yayinlanmasi ihtimali olsa o reklamin.

veya absolut reklamlari, absolut hiclik falan diye belki.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Alkol reklamı yasağı TV'de falan vardı, sinemada yoktu örneğin. Şimdi ise süper hükümetimiz "içkinizi alın, arkaya beyaz perdeyi asın, öyle reklamınızı çekip bitirin" demiş. Haber bu yani. Adam gibi okumadan "alkol dediğin yasaktı zaten tövbe haşa" diye girişirsen, şaka sen oluyorsun malesef.

Birkaç sene sonra da son adım olarak toptan yasaklarlar, mutlu olursun, boşver :p
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Baggio said:

Alkol reklamı yasağı TV'de falan vardı, sinemada yoktu örneğin. Şimdi ise süper hükümetimiz "içkinizi alın, arkaya beyaz perdeyi asın, öyle reklamınızı çekip bitirin" demiş. Haber bu yani. Adam gibi okumadan "alkol dediğin yasaktı zaten tövbe haşa" diye girişirsen, şaka sen oluyorsun malesef.

Birkaç sene sonra da son adım olarak toptan yasaklarlar, mutlu olursun, boşver :p



Benim saldırdığım falan yok. "Alkol reklamı yapma yasağı zaten daha önce de yok muydu?" diye bir soru sordum adamında ilk tepkisi "yobaz" olmuş. Nediyim şimdi bu adama?

İkinci bu konuysa millet burada yine gaza gelmeye başlamış ama bu haberele ilgili herhangi bir kaynak göremedim. Olan olayın tama olarak ne bir bilen var mı? yada kaynak gösterebilecek.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"20 Haziran 2009 CUMARTESİ Resmî Gazete Sayı : 27264" said:

ALKOLLÜ İÇKİ REKLAMLARINDA UYULACAK İLKELER

HAKKINDA TEBLİĞDE DEĞİŞİKLİK

YAPILMASINA DAİR TEBLİĞ

MADDE 1 – 18/1/2005 tarihli ve 25704 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Alkollü İçki Reklamlarında Uyulacak İlkeler Hakkında Tebliğin 2 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"MADDE 2 – 4077 sayılı "Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun"un 4822 sayılı Kanunla değişik 16 ncı maddesi hükümleri uyarınca belirlenen ilkeler saklı kalmak üzere, alkollü içki reklamlarında uyulacak ilkeler aşağıda gösterilmiştir.

a) Alkollü içki reklamlarında hedef kitle olarak gençler ve çocuklar seçilmemeli; gençler, çocuklar ile genç veya çocuk olmadığı halde böyle bir imaj veren veya verdirilen kimseler alkollü içki reklamlarında kullanılmamalıdır.

b) Alkollü içki reklamlarında, alkollü içki tüketiminin araç kullanımı ile ilişkilendirilmesine dair içerik kullanılmamalıdır.

c) Alkollü içki reklamlarında, alkollü içki tüketiminin diğer gıda maddeleri ile ilişkilendirilmesine dair içerik kullanılmamalıdır.

d) Alkollü içki reklamlarında, alkollü içki tüketiminin coğrafi, tarihi, kültürel, sanatsal vb. ortak değerleri ile ilişkilendirilmesine dair içerik kullanılmamalıdır.


e) Alkollü içki reklamlarında, alkollü içkilerin tedavi edici özelliklere sahip olduğu, uyarıcı, rahatlatıcı, güçlendirici, üstünlük sağlayıcı vb. etkilerinin bulunduğuna dair içerik kullanılmamalıdır.

f) Alkollü içki reklamlarında, alkollü içkilerin kişisel sorunları çözebileceği veya tıbbi koruyucu etkiye sahip olabileceği temaları işlenmemelidir.

g) Alkollü içki reklamlarında alkolün bırakılması, az içilmesi veya hiç içilmemesini olumsuz yönde etkileyebilecek bir içerik kullanılmamalıdır.

h) Alkollü içki reklamlarında içki içmemek bir zaafiyet olarak gösterilmemelidir.

i) Alkollü içki reklamlarında, içkilerin alkol derecesi tüketiciyi yanıltmayacak şekilde ve doğru olarak gösterilmeli; alkollü içkinin kalitesi ile etkisini içerdiği alkol oranı ile ilişkilendirecek yönde mesaj verilmemelidir.

j) Alkollü içki reklamlarında, içki içmenin statü sembolü olduğu mesajı verilmemelidir.

k) Alkol tüketmemenin zihinsel ve sosyal bakımdan bir eksiklik olduğunu gösteren reklamlara yer verilmemelidir.

1) Alkollü içki reklamlarında, içki içmenin yetişkinlik işareti olduğu mesajı verilmemelidir.

m) Alkollü içki reklamlarında, alkol tüketiminin sportif başarıları arttırdığı vurgulanmamalıdır.

n) Alkollü içki reklamları cinselliğin istismarı ile pornografi içeren ifade ya da görüntüler içermemelidir.

o) Alkollü içki reklamlarında doğru, açık ve anlaşılabilir bir Türkçe kullanılmalı, argo kelimelere yer verilmemeli; çeşitli anlamlara gelebilecek ifade veya kelimelerin aldatıcı nitelikteki anlam ya da anlamları kullanılmamalıdır.

p) Alkollü içki reklamlarında, alkollü içkilerin susuzluğu giderici etkisi olduğu mesajı verilmemelidir.

r) Alkollü içki reklamlarında, herhangi bir alanda özel başarıya sahip veya kamuoyunun güvenini kazanmış veya yardım kuruluşları ile işbirliği içinde olan veya çocuk ve gençler yararına faaliyette bulunan veya medyada isim yapması gibi nedenlerle, çocuk ve gençler için açıkça veya zımnen örnek teşkil eden veya edebilecek herhangi bir kişi, karakter veya grup yer almamalıdır.

s) Alkollü içki reklamlarında, ürün, önemli derecede yetenek, dikkat veya zihin açıklığı gerektiren faaliyetlerle birlikte tanıtılmamalıdır.

t) Alkollü içkilerin tanıtımına münhasır neşriyat hariç olmak üzere; gazete, dergi, broşür, katalog, ilan ile diğer yazılı medya ve elektronik iletişim araçları vasıtasıyla reklam yapılması halinde; çocuklara ve gençlere yönelik hazırlanan sayfa, ek, program, bölümler ile spor sayfalarında alkollü içki reklamları yer almamalıdır.

u) Alkollü içkilerin reklamının sinema filmleri gösterimi vasıtasıyla yapılması halinde; bu tür reklamlar sadece Kültür ve Turizm Bakanlığı Değerlendirme ve Sınıflandırma Kurulunun (18+) olarak sınıflandırdığı sinema filmleri gösterimlerinin sonunda yayınlanmalıdır."

MADDE 2 – Aynı Tebliğin 4 üncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"MADDE 4 – Bu Tebliğ hükümlerine aykırılık halinde, 4733 sayılı "Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurumu Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun" ile 4077 sayılı "Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun"un ilgili hükümleri uygulanır."

MADDE 3 – Bu Tebliğ yayımı tarihinden 30 gün sonra yürürlüğe girer.

MADDE 4 – Bu Tebliğ hükümlerini Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurumu Başkanı yürütür.



Bu üç madde hariç herhangi bir sorun göremiyorum. Alkollü içki firmalarının ödedikleri vergi göz önünde bulundurulursa kısa sürede düzeltileceklerini düşünüyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Öyle "20 maddenin alt tarafı üçü yanlış" diyip geçmekle bitiyor mu yani? O üç maddenin ciddiyetinin farkında mısın acaba? Ne demek bu, çerezin/kuruyemişin yanında bile gösteremeyeceksin, reklamda bir sanat müziği falan çalamayacaksın, ee başka? YENİ RAKIDIR BU BYE diyip kapatacaksın yani reklamı.

Hele 18+ filmlerin sonunda yayınlamak ne ya, "yasakladık" diyin o zaman, karı gibi kıvırmayın? Cast bile izlemiyor insanımız, reklamı mı bekler?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İyi iş yapıyorlar, etkileri var diye düzelecek yani, senin tahminin tabii o da. Öyle olmasalardı kuzu kuzu reklamların dibine darı ekilecekti, hükümetin bunu yapması çok normal. Anlıyorum.

Böyle yasalara gelince de hep haftasonu gece yarısı çalışkanlıkları tutuyor maşallah, nazar değmesin badem bıyıklımıza.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1- sigara birakan vatandaslar sayesinde olusan vergi kaybi petrol ve turevlerine vergide abanilarak kapatilir.

2- akp iktidara geldiginden beri ickide, ozellikle biradaki vergi artisini arastirin.

3- avrupa birligi uyum surecinin asiri muhafazakar hali sanirim bu cunku bazi ulkelerde de benzer uygulamalar var avrupada alkollu icecek reklamlari konusunda.

haftalardir gazetelerde yazilip ciziliyordu bu konuda, acip okuyun az.


o bold yaptigin 3 madde en kilit 3 maddedir, alkol kulturlerin bir parcasidir, adabi vardir, bu imaji ve iliskilendirmeyi engelleyerek araplara bir adim daha yaklasiyoruz. tovbeee haşaa, türk içmez. rakıyı da yunanlara veririz işte kavunuyla peyniriyle haydarisiyle.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...