Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

En büyük otoyol ihalesi sonuçlandı


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:


Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu'nunun yap-işlet-devlet modeliyle yapılması, işletilmesi ve devri ihalesine ait verilen teklif mektupları açıldı.

Gergin geçen ve iki konsoriyumun yarıştığı ihalede en iyi teklifi yapım ve işletme süresi olarak 22 yıl 4 ay veren Nurol-Özaltın-Makyol-Astaldi-Yüksel-Göçay ortak girişimi verdi. Karayolları Genel Müdürlüğü'nde basına açık gerçekleştirilen ihalenin bugünkü aşamasında konsorsiyumların verdiği teklif zarfları açıldı. İhale Komisyonu Başkanı ve aynı zamanda Karayolları Genel Müdür Yardımcısı olan İhsan Akbıyık, ihalenin sürecini anlattı. Kapalı zarf usulü gerçekleştirilen ihaleye Cengiz İnşaat-Kolin İnşaat-Mapel inşaat-Lİmak İnşaat ortak girişimi ile Nurol İnşaat-Özaltın İnşaat-Makyol İnşaat-Astaldi-Yüksel İnşaat-Göçay İnşaat ortak girişimi katıldı.

İhale Başkanı Akbıyık'ın açıklamasının ardından Cengiz İnşaat-Kolin İnşaat-Mapel İnşaat-Lİmak İnşaat ortak girişimi adına söz alan avukat Ayhan Yılmaz, ihale şartnamesine göre teklif zarfının kapalı ve mühürlü olması gerektiğini yine aynı şartnameye göre teklif zarfının içerisinde yer alması gereken teklif mektubunun ayrı kaşe ve mühürlü zarf içerisinde bulunması gerekirken karşı konsorsiyumda teklif mektubu zarfı olmadığını söyledi.

Bunun hukuka aykırı olduğunu söyleyen Yılmaz, tekliflerin ihale komisyonuna sunulmasının sonra teklif mektubunun zarfa konulduğunu belirterek, bugünde bu zarfı kendisinin açarak hukuka aykırı davrandığını söyledi. Söylediklerinin tutanaklara geçmesi isteyen Yılmaz ile Komisyon Başkanı Akbıyık arasında bu nedenle tartışma çıktı. Yılmaz tutanakların kendilerine gösterilmediği söyleyince Komisyon Başkanı Akbıyık, "Hukuki süreci başlattığınızda tutanaklara geçip geçmediğini görürüsünüz' dedi.

Akbıyık Yılmaz'a, "Daha öncede iki kez başvuruda bulundunuz. Yapılan değerlendirmede bu itirazın yerinde görülmedi" dedi. Yaşanan tartışmanın ardından teklifler açıldı. Nurol İnşaat-Özaltın İnşaat-Makyol İnşaat-Astaldi-Yüksel İnşaat-Göçay İnşaat yapım ve işletme süresi olarak 22 yıl 4 aylık bir süre verirken, Cengiz İnşaat-Kolin İnşaat-Mapel İnşaat-Lİmak İnşaat ortak girişimi ise 34 yıl 8 ay süreli bir teklif verdi. İhale ile ilgili ise son kararı 30 gün içerisinde Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım verecek.

İSTANBUL-İZMİR 3.5 SAATE İNECEK
Türkiye'nin batısında Kuzey-Güney koridorunda ulaşımı rahatlatmak üzere Gebze'den İzmir'e uzanacak bir otoyol ile Körfez'e köprü yapılmasını içeren ihale, firmaların talepleri üzerine daha önce 2 kez ertelenmişti.

İzmit Körfez Geçişi ve Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyolu, Gebze'den başlayacak ve Körfez'i köprüyle geçerek Orhangazi'ye bağlanacak. Bursa üzerinden devam edecek otoyol, Balıkesir'den geçerek İzmir'e uzanacak. Otoyolun uzunluğu 421 kilometre olarak hesaplanıyor.

Karayoluyla 6,5 saat olan İstanbul-İzmir arası seyahat süresi proje tamamlandığında 3,5 saate inecek, yıllık 870 milyon lira tasarruf sağlanacak, İstanbul-İzmir arası 140 kilometre kısalacak.



vayy işletme ve yapım süresi olarak 22 yıl vermişler. ne zaman faliyete geçer acaba.
Mesaj tarihi:
büyük bir ayıbın sona erdirilmesinde ilk aşama tamamlanmış.

yav sırf israillilerin avrupayla düzgün bi karayolu bağlantısı olsun diye TEM diye bi otoyol yaptılar, izmir-istabul otoyolunu yapmadılar.
Mesaj tarihi:
O köprüden geçiş 40 dolar mı ne olacaktı öyle bi haber duymuştum ben.
Edit: 35 dolar olarak düşünülüyormuş. http://www.haberx.com/Gundem-Haberleri/Nisan-2008/Gebze-Izmir-otoyolunda-gecis-ucreti-48-YTL.aspx

Buna ek olarak Yenikapı - İzmit deniz otobüsü & vapur seferleri neden yok hep merak etmişimdir. Bir ara bayramlarda koyuyorlardı, dolup taşıyordu gemiler.
Mesaj tarihi:
benim anlamadığım , türkiyenin heryerini neden yap işlet devret modeliyle "döşemediğimiz"

yap işlet devlet modeli ile , bir dolu tren yolu , tranway hattı , metro hattı. bunların hepsi yapılır. ver kardeşim isterse 50 yıl işletsin , yeterki bişeyler yapılsın. bütün türkiye otoyolla trenyoluyla döşenmiş olsa?
Mesaj tarihi:
"roket adam" said:

O köprüden geçiş 40 dolar mı ne olacaktı öyle bi haber duymuştum ben.
Edit: 35 dolar olarak düşünülüyormuş.

Buna ek olarak Yenikapı - İzmit deniz otobüsü & vapur seferleri neden yok hep merak etmişimdir. Bir ara bayramlarda koyuyorlardı, dolup taşıyordu gemiler.


yenikapı - sirkeci. sirkeciden feribotla harem. haremden bastır izmite gel.

yenikapı-izmir mi demek istedin?
Mesaj tarihi:
tunch said:

benim anlamadığım , türkiyenin heryerini neden yap işlet devret modeliyle "döşemediğimiz"


şu doğruysa
"roket adam" said:

O köprüden geçiş 40 dolar mı ne olacaktı öyle bi haber duymuştum ben.
Edit: 35 dolar olarak düşünülüyormuş.

hakkaten "döşüyorlarmış" diyebilirim =)
Mesaj tarihi:
tunch said:

benim anlamadığım , türkiyenin heryerini neden yap işlet devret modeliyle "döşemediğimiz"

yap işlet devlet modeli ile , bir dolu tren yolu , tranway hattı , metro hattı. bunların hepsi yapılır. ver kardeşim isterse 50 yıl işletsin , yeterki bişeyler yapılsın. bütün türkiye otoyolla trenyoluyla döşenmiş olsa?


türkiye'nin her yerinden geçmek 35'er dolar olsa hep iyi olmaz tabi lol
Mesaj tarihi:
Ulan şu demiryoluna komünist işiyle bakıldı ya 50-60 sene evvel. O zamandır "otoyolda daha çok oyoyol" diye ağlıyoruz.

Metro işide keza aynı.
×
×
  • Yeni Oluştur...