Bone Mesaj tarihi: Mayıs 25, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 25, 2004 yok hala bitiremedim oyunları da, SoU ve HoTU eş zamanlı götürmeye çalışıyorum güzel oluyor.. fakat bazı şeyler dikkatimi çekti yazayım dedim.. RP açısından SoU > HotU > NWN gibi geldi bana.. NWN'den sonra SoU oynuyunca şok geçirmiştim, herşeyi yapabilmenin birden çok yolu vardı. Canlı bir şehir havası verilmişti. NWN gibi işgal altında bi şehirde insanlar barda pineklemiyordu mesela. Herkesin ayrı bir derdi vardı. Ancak HotU'da RP yönüne fazla abanamamışlar. Ayrıntılar güzel, Ancak SoU gibi oyuna Adventure havası katamamışlar. SoU'da insanlarla dialog yapmak çok zevkli. "Keşke şu dialogda da konuşsaydı" diyorsun. Adamların sesi süper, Dialogları ise über ötesi.. Halfling çingeneyle biizm barbar sorcerer'ın dialogları beni güldürmekten öldürüyordu resmen.. SoU'daki Deekin'in sesi HotU'da değişmiş sanki. Bence çok daha iyi. SoU'da sesi çok çirkin çıkıyor. Adam mavra resmen, "umm boss" lafı kender'lerin "oops" lafına benzetiyorum. Yalnız Balorlar çok güçsüz kalmış. Balor Lord'un habire Glabrezu felan çağırıp time stop/shadow door felan kullanmasını beklerdim. HotU'da paso Balor çıkıyor da, benle tek kelime bile etmiyor. Uyuz etti Balorlar. Dandirik bi Drow bile Time Stop çekebiliyorken, Balor gibi iblisler tarafından korkulan bi yaratık, hatta Balor Lord gibi bunların efendisi bir adamın, en azından daha stratejik saldırmasını beklerdim. Aynı kulede bi mage vardı, adam beni görünce time stop çekip birkaç büyü yapıp kaçmıştı. Balor Lord'un daha iyi stratejiler yapabilmesini isterdim :( Save-load ederek tüm yaratıkları öldürmek mümkün. Ama aynı oyuna defalarca başlamak insanın canını sıkıyor. LVL 40 yaptım karakterleri hileyle. SoU'da Shifter, HotU'da bi samurai yaptım. Samurai çok iyi pat küt öldürüyor insanı ama Shifter ile oynamak ayrı bir lezzet. 35 wisdom varsa dragon feati seçebiliyorsun. Bir de death slaad olabiliyorsun. Red Dragonla Deekin'in Ejderha efendisine dalmıştım eheh fantazi oldu ne güzel, White Dragon Red Dragona karşı.. Bir Kırmızı Ejderha'nın ne kadar güçlü, ne kadar kudretli (kelime bulamadım) ne kadar etkileyici olduğunu böylece anladım. Mağarada Ejderha formatında yürürken koboldlar benden kaçıyordu, bir ejderhanın neler hissettiğini anlamak çok zevkli :) Death Slaad dedim bi de di mi? Onun da animasyonları süper. kapıya yumruk ve aparkat vuruş animasyonlarına hasta oldum, zoomluyarak izliyorum.. Bir de deli gibi damage resistance felan var, level 40 fighter olsan da öyle damage resistance hazırlamak zor :) Yalnız dragon, drider felan kapılardan geçemiyor ya, çok uyuz bişi o.. Adamlar cidden güzel oyun çıkarmışlar. HotU'daki classlar, SoU'daki seslendirmeler ve dialoglar gerçekten süper. Oyun çok güzel. NWN 2 de umarım böyle güzel olur..[signature][hline]Silver Fang Ahroun Worshipper of Gaia Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
bega Mesaj tarihi: Mayıs 25, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 25, 2004 bone aazımın suyu aktı valla...hemen hotu ismarlicam bu böyle olmaz...capulcu'nun modullerini cok merak ediyorum alır almaz onları da indircem :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Mayıs 25, 2004 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 25, 2004 asıl kilit ağız suyu akıtacak şeyleri söylemedim. onları ancak oyunu oynarken anlıyabiliyorsun çünkü :)[signature][hline]Silver Fang Ahroun Worshipper of Gaia Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Apache Mesaj tarihi: Mayıs 26, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 26, 2004 hotu çok büyük yenilik getirdi zaten. RP açısından Hotu-sou-nwn bence[signature][hline]|apache the taksimetre| have no fear,vlad is here! -vlad in every job,there is a no!-Aynalı Sazan allah allah deyip geçer genç osman.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Mayıs 26, 2004 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 26, 2004 hotu'daki yenilik ne? SoU direk adventure gibi olmuş oyun. HotU'da bile yok o. Sadece hack and slash.. SoU ise istediğin zaman istediğini yapmana izin veriyor, ayılarla konuşuyorsun, izleri takip ediyorsun, koboldlarla veya başkalarıyla konuşup 3 farklı sonuç alabilme ihtimalin var.. süper bi oyundu bence[signature][hline]Silver Fang Ahroun Worshipper of Gaia Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Apache Mesaj tarihi: Mayıs 26, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 26, 2004 hotuda champlara baktığımızda hiç sıkılmıyorsun,mekanların geçişini hiç hissettirmiyor,itemler abilityler güzel olmuş.sou nedir koş koş quest yap koş koş elma getir koş yola topu düşen çocuğun topunu getir,hotuda kahramanlık damarı kabarıyor insanın.[signature][hline]|apache the taksimetre| have no fear,vlad is here! -vlad in every job,there is a no!-Aynalı Sazan allah allah deyip geçer genç osman.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Capulcu Mesaj tarihi: Mayıs 26, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 26, 2004 Nwn'deki bütün bölümler arasında en sevdiğim SoU'nun ilk bölümüdür. Her quest en az 3-4 tane farklı yolla çözülebiliyordu. Bir sürü konuşma seçeneği vardı ve mistik bir havaya sahipti. Ama genelleme yapmak gerekirse bana göre HotU, SoU'dan çok daha iyi. Özellikle henchmenlerin oyuna çok güzel bir katkısı var. Deekin'in konuşmaları ise tam bir efsane :)[signature][hline]Nwn Modüllerim Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
BlackRose Mesaj tarihi: Mayıs 26, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 26, 2004 yaw o Deekin'in booooos diyip seni durdurup sonra da ee şey unuttum demesi beni her seferinde koparıyodu lol[signature][hline]He who fights with monsters should look to himself does not become a monster...When you gaze long into the abyss, the abyss also gazes into you. - Friedrich Nietzsche Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Haziran 1, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 1, 2004 hotu'yu henüz oynamış değilim ama nwn de sou da hikaye olarak akılda yer bırakacak bişi sunamıyor bence. karakter de atmosfer de öyle. şöyle bir düşünüyorum kaydadeğer bir dialog filan da yok aklımda deekin hariç. deekin süper karakter ama, hastasıyız.. :-p sırf onun oyununu yapsınlar alır oynarım heh nwn oyun tarihinin en büyük balonlarından biri oldu, (çıkmadan önce gelmiş geçmiş en iyi rpg olacağı vaadleri havada uçuşuyordu) nwn 2'yi de böyle balon yapmazlar umarım yaparlarsa..[signature][hline]Where life had no value, death sometimes had its price. That is why the bounty killers appeared. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Capulcu Mesaj tarihi: Haziran 2, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 2, 2004 Yanlış düşünüyorsun Sam. Oyun sadece kendi senaryolarından oluşsa sana bir derece hak verebilirdim. Sen oyunun sadece ufak bir kısmına bakıp bütün oyunu yargılıyorsun. Nwn 4 temel özellik üzerine kurulu gibi düşünülebilir. Bu 4 özellik; toolset, multiplayer, dm client ve ana senaryolardan oluşuyor. Toolset bana göre masanın en sağlam ayağı. Olmasaydı insanlar kendi istedikleri senaryoları gerçekleştiremeyecekti. Kendilerine sunulan hazır senaryolar ile birkaç kez oynayıp sıkılacaktı. Şu anda olduğu gibi asla 4000'e yakın modül olmayacaktı. Multiplayer olmasaydı, birçok single player oyunun kaderinde olduğu gibi muhtemelen bir süre oynandıktan sonra çöpe atılan bir oyun olurdu. Kısaca kalıcı olmazdı. Dm Client ise bana göre masanın en ilginç ayağı. Bu özellik olmasa modülün sadece scriptlerle sağlamış olduğu limitler çerçevesinde oynamak zorunda kalırdın. Yeterince sunucu açılmazdı. Açılanların da büyük bir çoğunluğu ya hack'n slash ağırlıklı ya da çok monoton olurdu. Ayrıca DM'ler sayesinde oyuncuların da önemi artıyor. Oyuncular yapmış oldukları davranışlarla canlı bir dünyada yaşıyormuş gibi ve yaşadıkları dünyayı etkiliyormuş gibi hissedebiliyor. Ana senaryolar olmasa en başta oyun yeterince satmazdı. Sadece toolset sunan bir oyun birçok kişiye ilginç görünmeyecektir. Tabi senin gibi oyunu sadece kendi senaryoları için oynayanlar da var. Ayrıca insanların elinde bir örnek olmadan direk toolseti kullanmaya başlamaları da zor. Sonuç olarak bu 4 özellik Nwn'yi oldukça etkileyici ve kalıcı yapan özellikler. Bu özellikleri olmayan oyunlar kötü mü? Hayır öyle birşey demiyorum. Ama bu 4 özellik kesinlikle bu oyuna çok şey katıyor. Oyun çıkalı 2 yıl oldu ve ben ilk çıktığı günden beri oynuyorum. Herhalde hiçbir oyunu bu kadar uzun süre oynamamışımdır. Muhtemelen en az 2-3 sene daha da oynamaya devam edeceğim. Bu özelliklerden 1 tanesi eksik olsaydı muhtemelen oyun benim için çoktan bitmişti. Ayrıca Bioware'in D&d sistemi ile devam etmeye pek sıcak bakmamasından dolayı büyük olasılıkla nwn2 çıkmayacak. Ama onun yerine Dragon Age geliyor :).[signature][hline]Nwn Modüllerim Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Haziran 3, 2004 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 3, 2004 nwn zaten "en iyi rpg oyunu yapçaz, süper senaryo olcak" iddiasıyla gelmemişti.. onun iddiası "multi rpg yapmak istiyenlere süper imkan veren bir oyun yapıcaz" idi..[signature][hline]Hangi "de" ayrı yazılır, hangi "de" bitişik yazılır, bir okuyalım bilgilenelim, forumlarda da dikkat edelim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
bega Mesaj tarihi: Haziran 3, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 3, 2004 Capulcuya aynen katılıyorum, oyunu yaklaşık 1 buçuk senedir elimden düşüremedim, kaliteli, ve başarılı buluyorum. Bu arada, daron age'in ekran görüntüleri çok iyi, umarım iyi çıkar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Haziran 4, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 4, 2004 elbette ki yapılan modları oyuna ait düşünmeyeceğim, öyle düşünülürse en çok ve en iyi modlara sahip oyunlar her zaman rakipsiz olur. half-life'a 100 üzerinden 1000 falan vermemiz gerekir. mod desteği dışında tek bir numarası olmadı nwn'nin, bu nedenle elbette ki balon çıktı. sadece ve sadece mod desteğine güvenerek bir oyun hazırlanmaz. o zaman piyasaya hazır oyun değil toolset çıkarırsın insanlar lego kurar gibi onunla uğraşır. oyunlar değerlendirilirken önce oyunun kendine bakılır, sonradan mod desteği gibi özellikler artı puan almasını sağlar. sadece "çok iyi modlar yapılabiliyor işte olay budur" demek yetmez. ki ben de beğendiğim halde mod desteğini bunu söylüyorum.. bone nwn piyasaya sürülmeden önce burada bile "gelmiş geçmiş en iyi rpg olacak" nidaları yankılanıyordu, söylediğin şekilde bir ayrım kalmamıştı şişire şişire. bu oyunu alan başka rpg'ye ihtiyaç duymayacaktı artık. ve çeşitli sitelerin "most disappointing games" sıralamalarında tepelerdedir bu yüzden..[signature][hline]Where life had no value, death sometimes had its price. That is why the bounty killers appeared. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
BlackRose Mesaj tarihi: Haziran 4, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 4, 2004 bu oyunu çıktığı anda hatta pre-order ile 5er 10ar getiren biri olarak ben de hatırlıyorum çok büyük beklentiler ile geldiğini hatta dikkat ettiyseniz nwn sitemiz var ama nwn diğerleri gibi mmorpg değil, çünkü öyle bir gazla bekleniyodu ki gerçekten o kadarına göre az geldi oyun ama bence alanında çok büyük bir yenilik getirmiş, hep güncel kalabilecek bir oyundur, tabi meraklısına[signature][hline].:. He who fights with monsters should look to himself does not become a monster...When you gaze long into the abyss, the abyss also gazes into you .:. - Friedrich Nietzsche Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
eradicator Mesaj tarihi: Haziran 6, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 6, 2004 Evet hotu ve sou nwn ye göre daha iyi olmuş benim kanımca. Ama kurallar açısında yetersiz oyun hala yetersiz.Oynadıkça senaryodaki bazı güzellikleri görebiliyorum hoşuma gidiyorum ama bir çok saçmalık var. Hatta senaryonun devamı için save atılmadan büyü yemek en gıcık oldugu şeydir. Bu resmen dm kalleşliğidir ve oyunda bi 3 4 kere başıma geldi. Ayrıca evet oyundaki monsterların ai ları iyi değil. Ve senaryoyu yazan adamlar birazdaha ilgilenmeliydi bence planescape le. oyunda devil öldürüyorsunuz hemde homeplaninde... baathor un cok ufak bi kısmında demonlar basmış bloodwar yapıyorlar. Şimdi blood war u göztermek için bunu yapmışlar ama balor dediğimiz şey o kadar salak yaratık değil gidip en azılı düşmanlarıyla onların çöplüğünde güçsüzce dövüşsün. Bi balor time stop spell like ability olarak yapamaz ama oyunda symbol büyüleri de yok. Balorların kırbacı yok. daha bir çok şey hatalı ve eksik. ama nwn den sonra sou ve hotu çoook çoook daha güzel. oyun da item creation larda büyük yanlışlıklar var... tabi bunların hepsi bildinen plancescape ve d&d kurallarına göre. oyunda d& rule larını kullanıyorsa bunlara dikkat etmesi gerekirdi bana kalırsa. oyuna item creation feat leri getirilmiş. bu çok güzel. ama oda baya bi sinirli ve hatalı yanları yine mevcut. Ama bu kadarı bile çok iyi bence bilgisayarda bu kadarı bile cok iyi. Geliştiriler umarım. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar