Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Fallout 3


arcane

Öne çıkan mesajlar

arcane said:
Bozar bir şekilde olmalıydı. Tabii ki eskisi gibi olmasın, 35'den kral treshholdlu ucuz mermiyle 15lik burst çakmasın ama ne bileyim otomatik, dürbünlü bir silah olarak geri dönmeliydi. Muhteşem mermi demişken sanırım oyunda olmayan bir başka silah da .223 FMJ Pistol. Daha da önemlisi oyunda GAUSS YOK. Evet, şaka gibi, gauss pistol, gauss rifle yok. Bilmiyorum railway rifle'ı gauss olarak mı düşünmüşler, eğer öyleyse gerçekten durum içler acısı çünkü silah ile EMC güzel konseptlerdi, Fallout'u Fallout yapan şeyler bunlar. Combatı, karakter sistemini bozdunuz bari silahları biraz olsun aslına uygun yapsaydınız. PANCOR JACKHAMMER YOK YAHU. Small guns listesine baktım şimdi şaka gibi yahu.


benim bildiğim bozar esasen bir sniper silahı olarak konacakken (bkz grafiği) yanlışlıkla burst mode eklenmiş ve normalde m60'ın dolduracağı yeri sahiplenmiş ister istemez imbalık nedeniyle. ilk görür görmez "bu ne lan" demiştim ve kullanmadım, bug abuse heh.

gauss olmaması kötü, minigun'dan önce machine gun olmaması kötü ama umarım bunları expansion'da filan eklerler. pancor jackhammer için şöyle bir durum sözkonusu:

tactics 2000'lere kadar gerçek silahları ve hatta araçları ekliyordu ve bence orijinal oyunlardan daha iyi yaptığı bir seçimdi bu. 10mm pistol nedir be? kafadan uydurma, karaktersiz silahlar ilk oyunlardan beri sinirime dokunuyor ama fo3'te de maalesef sadık kalmışlar 60'larda kopan zaman çizgisine. dolayısıyla pancor ve bilumum silahı (m249 :( ) tactics sever birileri mod yapmazsa hiçbir zaman görebileceğimizi sanmıyorum.

gene half-ogre mutie'lerde de sadık kalmışlar maalesef ilk oyunların konseptine. başarısız tasarımları geride bırakmak için iyi bir fırsatı maalesef değerlendirmemişler.

ha bir de power armor'lar şaka gibi, resmi forumlarda kızılca kıyamet kopmuş. metal armor 36 DR, enclave ADVANCED MARK II OMIGOSH ENCLAVE POWAH ARMO' 40 DR.. 8-) (t51-b'nin enclave armor'dan iyi olması ayrı bir saçmalık ona hiç girmiyorum) kendi ağırlıklarını bile taşıyabilecek kadar str vermiyorlar, ch düşürüyorlar filan çok komedi. power armor denen olayın metal armor'u resmen katlaması lazım, threshold ile veremiyorsunuz madem reduction ve str bonus ile verin farkı. -agi nedir ya? sneak vs'ye eksi ver tactics gibi tamam da neden -agi hayvan gibi?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bethesda oyunları bitmez, güzelliği orada. :) keşke oyun daha iyi olsaydı combat olarak.

ha bu arada, "15 skill ile big gunz kullanıyorum ne iş?" diye soran arkadaşlara: skill gördüğüm kadarıyla sadece vats'da isabet yüzdesini etkiliyor. onun dışında silahların dmg'sini arttırıyor oblivion gibi. morrowind gibi isabeti etkileyecek şekilde yapmalarını tercih ederdim doğrusu. yani 15 skill ile minigun kullanılır da ulaşabileceği dmg'ın çok daha azını yapmış oluyorsunuz real-time'da. vats'da gene dağa taşa vuruyor o ayrı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Oyun uzun değil zaten. Daha önce gitmediğin biryere yürüme olayı olmasa 1 günlük oyun. Zamanın yarısı aylak aylak gezme ve b*ktan renk paleti ve GRIMDARK yapıcaz diye karartılmış ortamlarda gamma kökleyip mouse gezdirip item aramayla geçiyor.

VATSın isabet yüzdesi falan arttırdığı yok. 20 throwing ile 95% frag grenade atılıyor rahat rahat VATSdan. VATS kullanmazsan da aynı dmgı veriyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

White Wolf said:
Bone said:
fenris said:
bg2 yle, f2 nin başlangıçları çok bayıktı.f2 de speech le geçiliyodu neyse ki. bg2 içinde sırf orayı atlamak için mod yaptılar.

oha, bg2'nin başına bayık diyeni abyss köprüsünden aşşağı atıyorlarmış...

"Interesting, you have much untapped power." ne süper seslendirmeydi be. yine olsa yine oynarım. belki de bg2'ye defalarca başlayıp oyunun başını milyonlarca kez oynamama rağmen sıkılmama bir nedendir :)


By the name of Moradin..

baba naptın bg2 nasıl bayıktır yıllardır onun gibi oyun çıkmadı saçma sapan neverwinter lar dungeon siege mış falan filan son zamanlarda beni tek eğlendiren witcher oldu oda fena değil katogorisi.bu arada o bayık dediğin diyologlar varya,sen hiç bir oyun charında o kadar karizma bir cümle kurma potansiyeli gördünmü ?
I cannot be caged. I cannot be controlled. Understand this as you die, ever pathetic, ever fools-Jon Irenicus
ah jon baba be :=)

başı diyorum başı.o söylediğin cümle oyunun ortalarına doğru bi demoda geçiyor. bahsettiğimde irenicus nutuk attğı shane değil ardından gelen bayık zindan kaede nin dediği gibi. öyle bi drama yapmışsın ki sanki oyuna kötü demişim.

adamlar sırf o zindanı geçmeye yarayan mod yapmışlar ki süper bişey bence.
Quel said:
anca belki tutorial opsiyonel yapılabilir ama atmosferin önemli oldugu crpglerde tutorial olması bence düşünülemez, onun yerine tutorial'ı oyunun içine yedirmeye çalışıyolar. sebep odur yani.

e 2 de tutorial zaten opsiyoneldi.menüden istersen giriyodun.

tekrarlıyorum.introdan değil oyunun başındaki zindandan bahsediyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2 hex öteye attığın mesafeden atıyorsan atarsın %95 ile, kendin de patlayarak büyük ihtimalle. 1 günde olsa olsa main quest biter.

wasteland'de gökkuşağı göremedim, gayet güzel aktarmışlar renk paletini 2s'den 3d'ye geçen diğer bir meşhur oyunun aksine. master'ın odasından 'GRIMDARK' ss çekip koyardım ama yüklü değil şu an. fener denen bir olay var kaldı ki oyunu açık havada oynamıyorsanız.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yo normal combat mesafesi. Odanın bir ucundan öbür ucuna. Gayet güzel atılıyor unskilled throwing ile nadeler. Dmg ları da değişmiyor. Belki yüzde bazlı değil puan bazlıdırda 100+1 falan olduğu için belli olmuyordur, bilemiyorum. Oyunun cıcığını çıkararak iki günde bitirdim işte. Falloutdaki gibi mapten tıklayıp gidilse çok daha kısa sürerdi. MQ zaten 10 saat sürmüyor toplamda.

2D iken itemları ayırt etmek gayet kolaydı. B*ktan renk paleti yüzünden mouseu pixel pixel gezdirip item aramıyorduk.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Alien blaster ı buldum :D ama gördüğüm kadarı ile fix location herşey, random bi olay, şansa bulma falan yok.

ana questin anca 4 step falan yaptım, acelemiz yok eheh, sub questlerin yarısı falan bitti gibi 6 tanede bobblehead topladım, stat verenler çok iyi direk 1 str, int vb geliyor. perk olarak nightperson gayet iyi bişi zaten zırt diye gece oluyor paso +2 +1 bonusla dolaşıyorsunuz.

eve koyulan infirmity makinası rad-x felan olayını gereksiz kılmış resmen, 500 rad i tek tıkla iyileştiriyor alet.

Fort Bannister nerde yaw :P talon company sıkıntı verio paso. burayı temizleyince bi daha gelmiyorlar. kalan 4 behemoth u da bulmam lazım
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

odanın bir ucundan diğer ucuna dediğin olayı zaten fo'da da çok rahat yaparsın blast radius ile daracık oda denen mekan. puan bazlı değil yüzde bazlı artıyor, lvl alırken test ettim. shotgun dmg daha çok artarken rifle dmg daha az arttı. aynı oblivion'daki sistemi koymuşlar.

iki günde nasıl bitirdin oyundaki herşeyi yaparak bilemeyeceğim doğrusu, oyundaki her mekanı bulduğunu sanmıyorum. sadece haritada işaretlenenleri bitirmişsindir.

2d iken bilumum item başka itemın arkasında kalıyordu, lockpick için kapı kolunu seçmek filan tam işkenceydi. piksel piksel uğraşma olayı aynen. burada first-person'daysan wysiwyg.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yani odanın bir ucundan diğeri zaten genel combat mesafesi ondan dedim. Yani birebir efektif halinden bahsediyorum. Yoksa açık alanda var öyle zaten 2 mil öteden pistol ile saldıran npcler. Nerden geldiğini anlamıyorsun öyle alık alık. Yüzde bazlı olması en doğrusui, iyi yapmışlar. VATSa bir etkisi yok ama her türlü aynı dmg değil mi ?

2 günde mq + 17 sq mis gibi bitiyor işte ama evet mapte aylak aylak gezip random encountervari yerler aramadım. Ne yazıkki oyun bende o kendine bağlıyacak etkiyi yapamadı.

2D iken tek problem senin dediğin aynı anda atılan eşyaların üst üste gelmesiydi. Büyüklükleri benzer veya genel "misc item" iseler tek tek alma problem oluyordu. Yoksa şekil farklılıklarından tek tek alınabiliyordu sorunsuz. Sen dediğimi tam anlıyamamışsın. 2D iken renk paleti seçimi daha doğruydu. Şöyle daha doğruydu. İtemlar çok rahat ayırt edilebiliyordu. Kapıya tıklama konusunda falan hiç problem yoktu. F3 renklendirmesi o kadar kötü ki bir rafta ne var ne yok anlayabilmek için mouseu üstünde gezdirip tek tek itemların isimlerini okumak gerekiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

fenris said:
oynayalı çok oldu, eski oyunlarda lockpick atarken kapıkolunu mu seçmek zorundaydık? benim aklımda kapıya tıklıyoruz diye kalmış.belki tactics le karıştırıyorumdur.


adını unuttum mekanın şimdi, kapı yerine forcefield bulunan bir yer vardı bu tarikatçı mı ne bir tiplerin olduğu. iğne deliği gibi bir yeri seçmeye çalışıyordun ama duvarın arkasında kaldığından deneme yanılma oluyordu 2d saydamlaştırma iğrenç olduğundan.

vats yüzdesi etkilediğinden emin değilim ama etkiliyor sanıyorum çünkü minigun ile dibimdeki adamı vuramazken vurabilir hale geldim arttırınca big guns. ama real-time'da etkilemiyor olsa gerek, dmg artıyor ama hayli. 15 ile 75 arasında çok dmg farkı var.

mq & sq'leri bitirmiş olabilirsin ama sq olarak not düşülmeyen quest'ler var aslında, neden quest sayılmamış bilmiyorum. gezerek konuşunca görüyorsun onları da.

2d iken eşyaların birbiri üstüne gelmesi zaten çok sorundu ama esas derdim o değil. açıyı değiştiremediğin için devamlı eşyalar mekandaki nesnelerin arkasında kalıyordu. duvar kenarında bir eşya varsa rastgele fareyi gezdirirken cursor değişince filan bulabiliyordun ancak. zaten eşyayı görür görmez "aha bu şudur" diyemeyip üstüne gidiyordun oyun çevresini işaretlesin, tooltip çıkarsın diye. bilumum 2d rpg'lerin en büyük sorunuydu zaten bu.

ben de burada çok rahat ayırt edebiliyorum eşyaları çünkü gerçek eşyalara benziyorlar. jet, mentats, hatta ufacık bootlecaps filan uzaktan farkedilebiliyor. alacağımın cram mi sugar bombs mu olduğunu daha yanına gelmeden görebiliyorum, ne idüğü belirsiz, 4 piksellik bir dikdörtgen değil. first person'daysan, crosshair açıksa zaten bakman yeterli alabilmen için.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kaede said:
Yahu questini yaptığınız, yüzlerce cap verdiğiniz, mutu mesut npc de yaklaştığınız zaman sinirli bir şekilde "WHAT DO YOU WANT ? I'VE GOT NOTHING TO SAY TO YOU" diyor. Takılmayın onlara. Oblivionun kalıp değiştirmiş hali olduğu için normal onlar.

oynadığın her oyunu ölümüne suçlamayı çok seviyorsun Kaede.
oyunlarda normal sayılacak hataları bile o oyunun en büyük hatası gibi lanse ediyorsun genelde.
şimdiye kadar oyun bölümünde yazdıklarını görünce, en kısa zamanda programcılık öğrenip kendi oyununu yapmanı rica ediyorum. mükemmel oyun nasıl olur çok merak ediyorum çünkü...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Valla o kadar oynamışımdır F2yi, daha öyle iğne deliği seçmek zorunda olupda, seçemediğim bir yer hatırlamıyorum. Karakter etrafı saydamlaştırması ile herşey cillop gibi gözüküyordu zaten duvar arkasında kalırsa. Kaldı ki eski motor, kamera açısı değiştirememek ölüm olurdu öyle olmasa.

Ya ben öyle arkaplan çizimlerinin gölgesinde kalıp alınamayan eşya hatırlamıyorum hiç. Örnek verebilirmisin ? Zaten yerden item alma olayı minimumdaydı falloutda. Çoğunlukla konteynerlerde oluyorlardı onları da rahat rahat açıyordun. Nerdeymiş şu tıklaması zor şeyler ? F2 daha bugün yükledim tekrar başladım oynamaya. İddia ettiğin bir yer varsa şimdi gidip kontrol de ederim.

Demekki o Nooblivion tayfasına ait bir yetenekmiş. Ben kaç kere alırsam alıyım oyun boyunca hep rafları tek tek gezip "du bakim bu neymiş ha ok alim bari" modunda olduğum için işkence gibi geldi arka plandan ayırt edilemeyen aynı renk eşyalar ki bu olay oyun motoru gereği feci göz yoruyor. 2D iken çok rahattı eşya toplamak sadece mouse sallıyarak. Şimdi toptan bütün ekran sallandığı için feci göz yoruyor hızlı mouse sallamak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bak kendin söylüyorsun, karakterin hemen etrafı saydamlaşıyordu ve dolayısıyla duvar dibinde bir eşya düştüyse önce fareyi deli gibi sallayıp eşya olduğunu tespit etmek, (gene kendi deyiminle "2D iken çok rahattı eşya toplamak sadece mouse sallıyarak" ) sonra yanına gidip iğrenç saydamlaştırma ile görünür hale getirip almak gerekiyordu. ki bu saydamlaştırmaya iğrenç dememin sebebi çok kısıtlı bir alanı etkilemesi ve yeterince temiz görünecek şekilde saydamlaştırmamasıdır. cillop filan değildi hiç. uo gibi oyunlarda da sıkıntıydı mesela ama orada saydamlaştırma çapı ayarları olduğundan bir nebze azalıyordu eziyet.

örnek vereyim, herhangi kaya, masa vb'nin arkasında kalacak şekilde birini öldür. cesedin ayağına filan tıklayacaksın ki minicik bir alana isabet ettirmeye çalışıyorsun. sonra da fo3'te yanına geldiğinde ekranın yarısı kaplayan, neredeyse megapiksel boyundaki cesetleri seçmeyle kıyasla kolaylığı. olay first-person'da da değil, fo3 salt izometrik bile olsa açıyı değiştirebileceğimizden sorun olmazdı. silent storm gibi oyunlarda görmek mümkün.

valla low texture filan mı oynuyorsun bilemiyorum da bariz bütün kutuların üstünde ne olduğu yazıyor ve third person bile oynarken okuyabiliyorum. bilumum component, silah veya chem zaten rahatça ayırt ediliyor şekillerinden. generic tüfek ikonundan hangi silah olduğunu anlamak için tooltip beklemiyorum, mouse da sallamıyorum, eski oyunlarla aradaki fark elde tüfekle 500 metredeki bozuk paraya nişan alan biriyle apache helikopterde sadece gözleriyle bakarak tankı seçen pilot arasındaki kadar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yanlız o dediğinin olabilitesi yok Sam bilmem farkındamısın. Hani LoSu falan geçtim birini öldürdükten sonra gidip cesedini lootluycaksan zaten dibine gidiyorsun. Dibine gittiğin zamanda yuvarlak transparanlıktan zaten herşeyi görüyorsun. Problem yok yani bg çakışmalarından ki ben zaten o tarz bir problem yaşadığımı hatırlamıyorum bile. Senin ima ettiğin kadar sinir bozucu birşey olsaydı eminim rüyalarıma girerdi.

Ya kutuların üstünde ne olduğu yazıyor tabiki. Benim dediğim kötü renklendirmeden dolayı arkaplana karışan cisimler ve onları almak için tek tek mousela pixel hunt yapmak. Ben uzaktan bakıp bir raftakilerin ne olduğunu asla anlayamadım oyun boyunca. Hep diplerine gidip mouse gezdirip tek tek okumak zorunda kaldım eşyaların 75%ini.

El bombacı arkadaşta biraz dikkatli okursa odadan kastedilenin genel combat mesafesi olduğunu anlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Brotherhood çıkarcı, acımasız askeri oluşum. Enclave aynısının daha kötü niyetlisi, iyi teknolojisi. Detayda biri paladiniz diye takılır, öbürü GEBER MUTIE diye takılır ama temelde budur. Böyle oluşumlarla işiniz ekipmanlarından faydalanmakla, baselerini havaya uçurmakla sınırlı kalsın lol.

Chinese assault rifle düz assault rifle ile repair olmuyor. Çin malı diye yapmışlar diyeceğim de Çin malı bariz daha iyi lol.

Ben beğendim mutantları. Konseptte pek hoşuma gitmemişti ama oyunda görünce beğendim. Tactics'de senin beğendiğin mutantlarla birebir aynılar Sam. Silahlar hakkındaki bahanen olmamış onu da belirteyim. Fatmandi sniper rifledı magnumdu onların da olmaması lazım gelir o zaman. Bariz bir şekilde biz daha iyisini yaparız diyip başarısız olmuşlar.

15 skill ile minigun kullandığında critical failure olup kolunu bacağını miniguna kaptırman veya yaparken Megaton nüfusunun yarısını (yani 5 kişi eheuh) yanında götürmen lazım.

Ben Sam'in dediği tıklanması zor yeri hatırlıyorum o AFS midir nedir orayı diyor, scientologistlerin orası, San Fransisco. Ama hala orada mısın Sam, hala 3d ile 2d mi karşılaştırıyoruz? Hala 10 senelik oyunun eksiklikleri mi başka firmanın yeni çıkmış oyununun bahanesi sayılıyor? Gerçekten tebrikler. :)


axedice'ın korsan konusunda verdiği http://www.nma-fallout.com/article.php?id=46261 böyle bir link var. Özellikle seriyi sevip de Bethesda'nın FO3'de ne yaptığını görmek isteyen arkadaşlar okusunlar çünkü adam görsel de kullanarak çok iyi açıklamış. Yazdıklarını benim kafamdakilere çok yakın buldum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

imba bir review o linkteki... her bolumu super ama bir bolumu alintilamadan edemeyecegim:

said:

http://www.nma-fallout.com/images/fallout3/myadventures/032.png

INTELIGENCE IN AKSHUN!!! Did I really need 8 points in INT to figure that out? Remember when I said "fire the dialogue writer"? I change my mind. Kill the fucker.

http://www.nma-fallout.com/images/fallout3/myadventures/033.png

That's exactly what I'm saying, cupcake. My God, your Intelligence is almost as high as mine. We should, like, go out or something.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...