Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Türban Düzenlemesi


Voys

Öne çıkan mesajlar

Selam,

Peruk takarak girebiliniyor ve bunu yapanlar var. Evet, ben adil olduğunu düşünmüyorum ama karşına duvar çıkınca da beklemek yerine etrafından dolaşmak daha mantıklı ;)

Protesto için tekbir getirenler yok mu, sopalayacaksın. Onunla onun ne alakası var diye >:(

@Earenwen
Patinaj bölümüne geyik için beklerim :D

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Flameoffear said:
Hori said:
Şekilciliğin daniskasını yapıyoruz hala.

Şurda türban baskının unsuru , özgürlüğe karşı birşey vs. gibi diyenlerde şunu kafalarına sokmaya çalışsınlar ya da sokamıyorlar ise kendi çevreleri dışındaki diğer insanların arasına da girmeye çalışsınlar.

Başını kendi hür iradesi ile takan birçok insan var.


Yani diorsun ki özgürlük gereği türban takan bir çok kişi, zorla taktırılan bir çok kişiyi meşru kılıyor.

Ne güzel.


Nasıl bir çarpıtma bu ? Böyle birşeyi kimse söylemiyor. Ama senin bu söyleminden şu çıkıyor ;

Baskı ile taktırılan birçok kişi var bunları okula almayın , özgürlük değil bu , yanında kendi isteği ile takanlarda arada kaynasın "banane"..

Bumudur doğrusu ? Toplumun içinde terörist var ise biz herkese terörist muamelesimi yapıcaz ?

Burada başını örterek eğitimin alınmamasını savunanlar veya meşru gösterenler lütfen bana baskısız kendi isteği ile başını örtenlerin haklarının nasıl savunalacağını ya da buna nasıl çözüm bir çözüm düşündüklerini söylesinler.

Başını örten insanlar üniversite girişlerinde televizyonlara bu başı açıklar bizi dinsizleştiriyorlar onlardan rahatsız oluyoruz başlarını örtsünler örtmüyorlar ise okula girmesinler demiyor.

Ama bunun aksine bazı başını örtmeyenler çıkıp bu başı örtülüler gelmesin istemiyoruz diye açıkça konuşabiliyorlar. Baskı nerede ? Aile kızına baskı yapıyorsa , Devlet tüm vatandaşlarına baskı yapma hakkına mı sahip oluyor ?

Sen çocuğunu dışarı çıkartmak istemediğinde kapına devlet dayanıp nasıl çıkartmıyorsun ulan mı diyor ?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@ sir imam hatiplerde yalnızca din ile ilgili derslerde, baş kapama serbestisi var, bu bir, üniversite kapılarında ağlaşıp şov yapanların yüzde kaçı imam hatipli, bu iki, e evet bu ülkede inancını istediği gibi yaşama özgürlüğü var (özellikle sünni müslümanların), dolayısıyla elbette sokakta ve okul-kamuya hizmet veren alanlar dışındaki her yerde istedikleri kıyafeti giyme hak ve özgürlükleri var, ki bu bölge şu anki tartışma alanının dışında kalıyor ve bu konuda anlaşamadığımız bir şey yok, ama madem sen öyle diyorsun bu da üç.

edit: ayrıca pek ayırdında değilsin gibi geldi ama, (ne yazık ki), imam hatipler de laik devletin okulları, kurtarılmış bölgeler değil yani...en azından öyle olması gerekir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

HEBELE HÜBELE HÖRÖRÖ RÖRÖRÖRÖ HÖLÖLÖLLÖLÖL HÖÖ?!?! yazmam ile kasıp güzel güzel anlatmam arasında fark olacağına inanmıyorum. İnsanlar hata yapabileceklerini, hatalı düşünebileceklerini kabul edemeyecek kadar bencil, farketseler bile itiraf edip fikirlerini düzeltemeyecek kadar ödlek nasıl olsa. O yüzden tartışma girmeyip, UNESCO'nun altında bir birlik olan IAU (International Association of Universities)'nin sadece bir policy'sini utanmadan, okunmayacağını bilerek de olsa buraya yapıştırıyorum. Gözleri açılan olur belki. "Gereksiz insan" insanların "3-5 beyin hücresinin" "sizin gibi" lerin dolaşmadığı bir ortam olduğu zaman inanmasam da bu sorun çözülür belki, hani belki.

IAU Policy Statements said:

EQUITABLE ACCESS, SUCCESS AND QUALITY IN HIGHER EDUCATION:
A Policy Statement by the International Association of Universities


Preamble

A well-educated citizenry is the foundation of social equity, cohesion and successful participation in the global knowledge economy. As a result, most countries have set goals to increase the share of the population with higher education and/or broaden access to higher education for individuals that are under-represented because of socio-economic status, race, ethnicity, religion, age, gender, [dis]ability or location.

As a general rule, countries with low rates of participation in higher education seek to expand access by increasing the number of opportunities available while those countries that have already achieved a significant level of participation in higher education tend to focus on broadening access so as to include more individuals from under-represented groups. There are many reasons why some countries may focus on one aspect rather than the other or why some countries feel the need to meet both challenges simultaneously. Over time, however, paying attention to both is becoming important for all.

As a global association of universities and other higher education institutions, the International Association of Universities (IAU) is committed to promoting the twin goals of equitable access to, and successful participation in higher education for all members of society. The IAU believes that equitable access to quality learning contributes significantly to the development of national human resources, promotes social justice and cohesion, enhances personal development, employability and, in general, facilitates sustainable development.

The Association urges higher education institutions and government decision-makers at all levels to adopt the following principles and recommendations on equitable access and successful participation in higher education and to act, with some urgency, on their implementation.

Key Principles

* Access to higher learning should be made possible to all regardless of race, ethnicity, gender, economic or social class, age, language, religion, location or [dis]abilities.
* The goal of access policies should be successful participation in higher education, as access without a reasonable chance of success is an empty promise.
* Equitable access and academic excellence are essential and compatible aspects of a quality higher education.
* To improve access to higher education, admission criteria must move away from a primary focus on each learner’s achievements and entry qualifications towards the recognition of his/her potential, without the latter becoming the sole criterion for admission.
* Targeted strategies and policies designed specifically to elicit the students' full potential are required so as to increase access to, and success in higher education by individuals who are traditionally under-represented because of their social background, economic status, gender, ethnic origins, [dis]abilities, low quality of prior schooling or for other reasons.
* National and institutional policies and programmes should be developed through ongoing dialogue among all stakeholder groups and should acknowledge and address the broad array of academic, financial and personal barriers facing potential learners.
* Higher education that responds to the challenges of equitable access and successful participation requires sound policies and adequate public funding for institutions and students. Such policies must be sensitive to local conditions; borrowing policy solutions from other countries that have different problems and priorities may not be the best solution.
* Equitable access to and broader participation in higher education require active linkages between higher education and primary and secondary education and seamless, educational pathways beginning with early childhood and continuing throughout life, and aided by career guidance and counselling services when appropriate.
* Responding to the varied needs of learners and of society requires a differentiated but coherent higher education system reflected in a transparent qualifications framework; a system in which institutions are assessed according to their specific mission and goals.
* To promote access and student success, different institutional models, flexible programmes of study as well as a variety of delivery modes must be available to allow individuals at all stages of life to move through higher education in a manner that suits their needs.
* International mobility, exchanges and cross-border education activities must integrate the twin goals of increased access and equitable participation.


Recommendations for Higher Education Institutions

Based on these principles, the International Association of Universities proposes the following action agenda for adoption and implementation by higher education institutions, while recognising the diversity of economic and financial conditions as well as the particular political, cultural, and historical aspects that define various national contexts.

* Integrate the goals of equitable access and successful participation for all learners into the institutional mission and develop specific objectives and strategies for achieving them.
* Work in partnership with government, representatives of other educational sectors, professional associations and employers in order to address issues of access and successful participation in a holistic manner, taking into consideration the outcomes of secondary level schooling, labour market trends and national development needs.
* Call for and participate in a multi-stakeholder dialogue with government and/or competent bodies to develop policies and secure adequate financial support for the pursuit of the access and success agenda.
* Develop or strengthen admission policies and practices that emphasise the potential of each applicant and address equity of access and successful participation by offering a variety of flexible learning pathways for entry and exit.
* Provide students with a comprehensive academic, financial and social support system paying particular attention to the specific needs of learners from under-represented groups and/or those who experience difficulties.
* Reward quality teaching, curricular innovation and responsiveness to learner diversity in the academic career structure of faculty members.
* Provide faculty with pedagogical training based on a culture of student-centred learning and with a focus on learning outcomes.
* Facilitate access to learning, respond to diverse learning needs and increase outreach by the appropriate and effective use of a variety of delivery modes.
* Mainstream the assessment of prior and experiential learning (e.g. learning through work schemes, accreditation of work placements) as well as blended, distance and e-learning into the admission and credit accumulation processes.
* Interact with the media and the general public to develop an understanding of, and build support for, the need and value of institutional differentiation.
* Ensure that all institutional policies for international mobility, academic exchanges as well as other cross-border educational activities take into consideration the challenges of equitable access and broadening participation at home and abroad.
* Provide reliable and timely information on access, successful retention and graduation rates to students, the general public, employers and governments in a proactive manner.


Recommendations to Governments

Governments at all levels have an essential role in promoting and enabling access to high-quality higher education for all members of society. Based on the principles outlined, and recognising the diversity and significance of context at the local, national, and regional levels, the International Association of Universities proposes the following action agenda for adoption and implementation by governments worldwide. In addition, the IAU encourages governments to discuss these principles in national and international higher education fora.

* In consultation with all stakeholder groups, articulate an integrated educational, social and economic agenda to promote equitable access, broadened participation and success in higher education.
* Demonstrate a commitment to equitable access and success by providing adequate funding, using models that are sensitive to, and appropriate for, local conditions and that support higher education institutions and students with financial need.
* Promote the value of, and encourage mission differentiation among higher education institutions within a transparent qualifications framework that is responsive to societal needs and labour market realities.
* Create a policy environment that is conducive to increased public and private sector funding in support of equitable access of potential and enrolled learners with financial need.
* Initiate targeted polices and programmes to eliminate academic and other non financial barriers to access and successful participation in higher education.
* Consider the educational system in a holistic manner, developing coherent policies and strategies that build effective links with prior levels of education and allow for flexible and seamless pathways for entry to and exit from higher education for all learners.
* Recognise and reward higher education institutions that successfully serve individuals from under-represented groups.
* Invest in the necessary and appropriate infrastructure to support the effective use of information communication technologies in education, thereby improving opportunities for all learners, especially adults, and expanding outreach activities in higher education institutions.
* Given the growing importance of internationalisation of higher education, provide funding to ensure that opportunities for international mobility are made accessible to all.
* Report on the achievement of access and retention goals and make widely available accurate, timely, user-friendly information that may serve to facilitate access, including information on financial student aid.


Conclusion

Equitable access and broadening participation in higher education are fundamental to “knowledge societies” in all parts of the world. The International Association of Universities calls for all stakeholder groups, especially governments and higher education institutions, to act on the promise and potential of these principles and recommendations. Only robust and collective action, based on ongoing research, data analysis and the systematic monitoring of progress, will help achieve these goals. Access and participation in higher education are essential for the empowerment of all, especially those often excluded.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

asinanyavuz said:
"Gereksiz insan" insanların "3-5 beyin hücresinin" "sizin gibi" lerin dolaşmadığı bir ortam olduğu zaman inanmasam da bu sorun çözülür belki, hani belki.



senin gözünde bu sözünü ettiğin guruba mı giriyorum bilmiyorum ama, keşke ülkemizde de eğitimde fırsat eşitliği olsa, bırak üniversiteyi, sosyal, ekonomik eşitsizlikler nedeniyle, ya da dini baskılar sonucunda okula gidemeyen milyonlarca çocuk ve genç var ne yazık ki.... ve eğitimde bu kadar fırsat eşitsizliği varken, bir kaç kendini bilmezin ortaya çıkıp, baş kapama olayını eğitim sisteminin en büyük sorunuymuş gibi lanse etmeye çalışmaları çok absurd görünüyor bana.

ama ülkemizle ilgili şundan eminim ki, hiçbir gencin eğitimi, inancı, dindar oluşu ya da olmayışı, ya da herhangi bir din, ya da mezhep inancı nedeniyle devlet yoluyla engellenmemektedir, kimi müslüman ülkelerde olduğu gibi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

UNESCO kim ya? İstihbaratın ve çeşitli operasyonlarının dünya çapında daha rahat uygulanabilmesi amacıyla kurulan sözde "insanlık" kuruluşları..

UNESCO, WB, AİHM, UN vs.. gibi oluşumların tüm söylemlerini altın kural kabul edip, kendilerini bu şekilde düşünmeyen insanlardan daha üstün gören kendilerince "akıllı" ve "diğerlerinden farklı" çocukların kendine gelmesi lazım artık.. Tarihte hangi ülkeyi gördünüz yabancı ülkelerin veya kurumların yardımıyla yükselebilen?

Hem madem dış kurumları baz alıyoruz bu konuda, neden AİHM'nin türban hakkındaki kararlarından bahsetmiyoruz? AİHM ülkesini salya sümük şikayet eden (bknz cumhurbaşkanımız) türbanlılara red kararı vermedi mi? Yasağı haklı bulmadı mı?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aquatik said:
@ sir e liseyi bitirene kadar bunu gurur meselesi yapmamış ta, üniversiteye gelince birden ağrına gitmeye mi başlıyor olay?


80 darbesinden önce kimse türbanlı/kapalı/sıkmabaşlı ne haltsa girenlere sesi çıkmazken neden şimdi ağırlarına gidiyor? o sebep, siyasi gündem yani.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

anam hala tartışıyor bunlar.
lan keşke türban'ın ve diğer tüm siyasal ve dini simgelerin serbest kalabileceği altyapıya sahip bir ülkede yaşasaydık da, türbanla girselerdi ibişler. ama yok, ozaman, yassah kardeşim.

anayasa mahkemesi uyarı cezası verir, ASLAN MAHKEME BİZİ SUÇSUZ BULDU, TÜRK ADALETİ dersin(iz). türban yassah der, MAĞDURUZ BİZ dersin(iz).

dilenci misin(iz) be

hayde kalın sağlıcakla
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

huun said:
aquatik said:
@ sir e liseyi bitirene kadar bunu gurur meselesi yapmamış ta, üniversiteye gelince birden ağrına gitmeye mi başlıyor olay?


80 darbesinden önce kimse türbanlı/kapalı/sıkmabaşlı ne haltsa girenlere sesi çıkmazken neden şimdi ağırlarına gidiyor? o sebep, siyasi gündem yani.


80 öncesi 'türban' ile yakından uzaktan ilgisi olmayan sıkmabaş olayı yoktu. 80 öncesi, baş örterek üniversiteye girme olayı da yok denecek kadar azdı. baş örterek üniversiteye girme olayı kah yasaklanıyor, kah serbest bırakılıyordu. nicelik olarak çok çok az olmasına karşın, üniversitelerin başını ağrıtan bir sorundu. yani baş kapatarak üniversiteye girme olayı 80 öncesinde de sorundu. ama dediğim gibi hem sıkmabaş değil, bildiğin baş örtüsüydü, hem çok çok azdı, hem de henüz yeterince ideolojik tabanı yoktu.

edit: imla
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"Sözde" insanlık kurumlarına inanan ve maddi çıkar uğruna insanlığını satanları en azından teoride adam etmeye çalışan kurumların gerekliliğine inanan bi insanım. İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi'de Birleşmiş Milletlerin kaleminden çıkmıştır hatırlatmak gerekirse; yani, bazı şeylerin uygulanabilmesi için kaleme dökülmesi gerekiyor. Vatandaşları çağdaş dünyanın standartlarına bu tarz policyleri sallamadığı için sahip olamayan bir ülkenin bir vatandaşının da ucuz komplo teorileri ile bu tarz kurumların en azından policylerine laf söylemesi bana yanlış geliyor. İsterse CIA, FBI, MOSSAD olsun farketmez, şu policy statement ne kadar doğru ne kadar yanlış onu tartışalım. Sahibini değil. Çünkü kurumlara saldırmak ucuz fikirleri doğurur. Hani Hyman Ricover'in süper bir sözü vardır: "Küçük kafalar insanları, orta kafalar olayları,. büyük kafalar fikirleri konuşur" o bağlamda değerlendirelim olayı.

@aquatik, onlar tartışma cümlelerinden seçmelerdi, şahıslar hedefim değil. hükümet de berbat etti bu konuda ona da şüphem yok. sadece bu konunun hala abuk subuk pörtletilmesine, bir grubun HÖLÖHLÖHLÖHLÖLHÖLHÖLH diyim diğer tarafında PİS ZINDIK KAFİR! demesinden illallah geldi. söylemek istediğim sadece buydu. insanları rahat bırakmanın zamanı geldi sanki. kimse "gereksiz" ya da "göbeğini kaşıyan adam" değil, ya da kimse "zındık laik elitist faşist agnostik satanik" değil. Bu tartışmanın kimseye ya da hiçbir konuya faydası yok. başörtüsü ya da türban ne derseniz onu takanlara da yaramıyor, zarar veriyor. çok gereksiz konularla vakit kaybediyoruz, bölünüyoruz, kırılıyoruz. sonra da millete laf söylüyoruz aha işte kutuplaştırdılar milleti. biz yapıyoruz onu alo?!?! bir suçlu varsa önce biziz, hepimiz yani.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ekmek said:
tipin biri said:

kişisel kompleksleri olan, kendini diger insanlardan farklılaştırarak "elitleşen" birey olamamış ulusalcı gençler gene damlamış.


Babadan fakir olan, sırf önüne 3 kuruş para atılsın diye din sömürüsü yapan akp yalakası fetocular gene damlamış.

Nasıl?



seni paramla döverim bu 1.parasızda olabilir .Ayrıca fakir bir insan bile olsam ki maddi durumumuz gayet yerli yerindedir,"babadan fakir olan" gibi bir tabir kullanmak ne kadar düşmüşlüktür kayıplıktır anlatamam.
şu forumda senin gibi adamlara laf anlatmaya çalışıyoruz ya o da ayrı salaklık.


2.si GeD adlı arkadaş demiş ki
medeni islam ülkesi vs vs .

Neredeyse,Dünyadaki tüm avrupa ülkelerinde ve USA de türbanla üniversiteye girmek serbesttir.1-2 istisna çıkabilir bilmiyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Loserz mesela bizim ülkemizdede gamalı haç ile üniversiteye gidebilirsin.Ama almanyada gidemezsin.Almanyada okula türbanla gidebiliyorsan bizde de o şekilde okuluna gidemezsin.

Sonuç olarak her ülkenin kendisine göre olmazları var başka bir ülke için hiçbir tehdit ifade etmeyen birşeyi manken zekasında gösterip "bakın orda böyle bizde nasıl böyle değil peh peh" demek sizi komik duruma düşürür sadece.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Snefru said:
Loserz mesela bizim ülkemizdede gamalı haç ile üniversiteye gidebilirsin.Ama almanyada gidemezsin.Almanyada okula türbanla gidebiliyorsan bizde de o şekilde okuluna gidemezsin.

Sonuç olarak her ülkenin kendisine göre olmazları var başka bir ülke için hiçbir tehdit ifade etmeyen birşeyi manken zekasında gösterip "bakın orda böyle bizde nasıl böyle değil peh peh" demek sizi komik duruma düşürür sadece.


boş konuşuyorsun.
gamalı haç nazi sembolüdür,türkiyedede kimse nazi sembolüyle okula gelmiyor, gelmek te isteyen yok.türban ise soykırım yapan insanların sembolü degil,müslüman olan kadınların taktıgı zorunlu bir giysidir.

Gamalı haçla okula gitmek tehdit mi? tehdit falan degil bir hakarettir.
gamalı haçla türbanı aynı kefeye koyuyorsan zaten dünyadan bir habersin digerlerinin oldugu gibi.

-ayrıca gene klavyelerinin başından başkalarına rahatlıkla hakaret edebilen kişilerin daha hayatında burda yazdıgı şeyi bir kere bile birisinin gözüne bakarak söyleyememesi çok acı veriyor olmalı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Zorunlu bir giysi falan degildir, beyin yoksunu sapik insanlarin uydurdugu, diger beyin yoksunu kitle tarafindan yutulan bir yalandir.

Kardesim ugrasmayin artik, Turban'in kapisi suratiniza carpildi, hala aglasiyorsunuz buralarda.

Ne zaman saksiniz calisacak, ne zaman neyin ne oldugunu basacak o barbunyalariniz o zaman ashacagiz bu mevzulari.

Kara cahil beyinlerle olmuyor. Gerci oldurmaya calisiyorsunuz ama hadi bakalim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...