Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Hız sınırı değişti


^^ShadowSong^^

Öne çıkan mesajlar

Radarları max. para kazanmak için 3 tane arka arkaya dizmek yerine düzgün aralıklarla koysalar, ya da direk EDS işine bağlasalar, adam gibi kontrol olsa iyi yani. Trafik kazalarını 130-140'la sıfır ivmeyle giden adamlar değil, 180'den 200'e pompalamaya çalışan adamlar yapıyor/yaptırıyor genelde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

axedice said:
Otoyolda 135 nedir ya? Bide buna çıkmış mı? Ben bile 150yle gidiyorum lan otoyolda hahaha

Bölünmüş yol hangisi peki?

senin ne kadar hızla gittiğine göre yapılmıyor bunlar.
Yolların görüş alanı, arabaların durma mesafesi, yolların mesafesi gibi şeylere göre hesaplanıyor.

Yoksa 200'le de giderim ben de, karşıma yaya çıktığında çarpmadan durabilir miyim, mesele o...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Amerika'da bildiğim kadarıyla hız sınırı olmayan yol/otoban yok. Ayrıza hız kontrolleri de oldukça katı. O bahsi geçen otoban Almanya'da var. Bir mühendislik harikası olarak anılıyor. Eğimler falan kontrollü.

Araçların hızı arttıkça, yoldan birim zamanda geçen araç sayısı düşer. Bunun nedeni insanların takip mesafelerini açmalarıdır. Ayrıca yüksek hıza çıktıkça, insanların tepki süreleri içersinde kat ettikleri mesafeler uzar ve yaşanan tehlikeyi daha kritik noktaya taşır. Bir de artık min 1.2 ton olan araçların kazandıkları atalet ile doğan enerji ve kaza anındaki yavaşlama ivmesi insan bünyesini oldukça zorlar ve ölüm oranını daha yükseğe taşır. NCAP'ın test edip 5 yıldız verdiği araçlar ortada, bu araçlar sizi kaç km hızda olacak kazaya karşı koruyabilir o da ortada. Bunun üstünde alınan risk çok büyük. Madalyonun diğer tarafı, maddi hasar ve çürek/kırık karışımı bir neticeden çok daha vahim.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

trafik kazaları %x arttı haberlerini görür gibi oldum gazetelerde.

konuyla alakasız olacak ama üstte konuşulmuş. almanya'da ki otoyollar ulusal coğrafya ve keşif kanalı belgesellerine konu olmuş otoyollar. yani mühendislik harikası olmaları bi yana o yollar için ciddi para harcanıyor bildiğim kadarıyla. yani bakımı falan çok pahalı o yolların. ama dünyanın her tarafından hız yapmak isteyen insanlar oraya geliyor. mükemmel yollar yani.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya şimdi öyle birşeyki o yolda 2 saat bozuk yol sürünüyorsunuz ondan sonra fıstık gibi dümdüz yol var. altında araba var bağırıyor gaza bas diye bağırıyor deviri düşüyor haliyle basacaksın. düm düz bomboş yol 100le 110la gidiyorsun ceza yiyorsun var mı böyle şey? o zaman arabalara hız limiti koy. 240 basan araba yapıyorsun sonra bu 70le 90la gitsin diyorsun. saçmalık o ceza kesen polis amcaları bu sene tatile giderken görecem :D auahuah
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Baggio said:
Milamber said:
240 basan araba yapıyorsun sonra bu 70le 90la gitsin diyorsun. saçmalık


Dimi, ya 240 "basan" araba yapmayacaksın, ya da sadece kafası "basan"ları şöför yapacaksın :p


illa kazma şöförsün demek istiyon demi :D he öleyimde

şimdi tekrardan söyliyim herhalde anlatamıyorum. o hız limitleri kaç yılında getirildi bilen var mı arkadaşlar? o zamanki teknolojiyle yol durumuyla bugünkü bir mi? otoban yapmışsın 240la giden arabalar yapmışsın 50 yıl önceki hız limitiyle devam edelim diyorsun?(senden bahsetmiyorum baggio)
sizin bu kafayda devam edersek 100 yıl sonra uçan arabalar geliştirildiğinde adamlara "lan 90ı aşma kaza yapacan" diyelim.

teknoloji ilerliyor yollar düzeliyor hız limitleride buna göre artıyor. trafikte tek kural hız limiti değil. nasıl sollama yapacağın belli, takip mesafesi diye bir şey var, virajlarda gazdan ayağını çekersin basa basa gitmezsin. kazalar adamlar 300le gittiği için değil diğer trafik kurallarına uymadığı için, öküzlük yaptığı için, alkollü araç kullandığı için oluyor. hepimiz at arabasına binelim yolculuklar 1 sene sürsün.

lütfen ama eleştiri yapmak için birşeyler söylemeyin. hiç mi araba kullanmadınız? yollar ve araçlar müsaitse teknoloji gelişiyorsa adam gibi eğitim veriyorsanız şöförlere bu hız sınırlarıda değişecek. 50 sene sonra bunlar olacak 240 300. 100 sene sonra olacak 500 700. eğer böyle olmayacaksa zaten dediğim gibi arabaların üretiminde hız limiti koyarsın arabada 150ile gideceği yerde 80le gitmeye çalışıp çile çekmez. bizimde paramız gitmez.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tamam arabanın hızı artıyor da, arabanın durma ivmesi bununla beraber artmıyor.. sen 90 la giderken atıyorum frene abandıında 50 metrede duruyorsan, 120 yle giderken 70 metrede durursun gibi basit eylemsizlik kuralları var ve bu kurallar teknolojiyle değişmiyor. sen direksiyonu kırdığında arabanın kontrolü ne kadar kaybedeceğin değişmiyor istersen ferrari istersen doğan görünümlü şahinle git bu mesafeler hep aynıdır ve geneldir...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Milamber said:
50 sene sonra bunlar olacak 240 300. 100 sene sonra olacak 500 700.


Teknoloji gelişince fizik kurallarını editleme şansımız olacak sanıyorsun galiba hafiften. Belli bir hızda fren yapıp durman için gereken mesafe, bunu yaparken gerekecek süre, tepki süresinin büyük ölçüde azalması vs. gibi faktörleri de düşünmeye çalışsak biraz?

"Ehe teknolojinin dibine vurduk 700'le gidip 3 saniyede tamamen duran araba yaptık" gibi bişey hiçbir zaman olmayacak yani, teknolojik olarak arabanın durması mümkün olabilir ama sen -içindeki insan- eylemsizlikten bayılırsın, hatta belki iç kanama geçirirsin.

ps: Kazma falan da demiyorum, haşa, Türk şöförlerinin yarısı "graL g@zcI $hofoR"dür, hepimiz biliyoruz. Olay vurdumduymaz olup bir de bununla gurur duymak, adını da "cesaret" veya "şöförlük" koymak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

fizik kurallarını emin ol çok iyi biliyorum^^

ona göre koltuk ona göre kemer ona göre fren hatta ona göre yol yapılır. nasıl ki buharlı trenlerden capon hızlı trenlerine geldik tren yolları değişti. araçlar geliştikçede yollar gelişecek değişecek.

bunun hakkında bir çok teknoloji geliştiriliyor mesela her araca bir çip koyarsın etraftaki araçların konumlarını belirleyip ona göre eğer mesafe hızla uyuşmuşyorsa hızı keser. kimi yol planları var her aracın yola lastikler dışında ayrı bir sistemle bağlanacağı bunların bir merkezden yönetileceği ve bu araçların sürücüsüz olacağı planlar ve emin ol onlar kesinlikle 90 ile gitmeyecekler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...