Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Mini Copper S


deathshower

Öne çıkan mesajlar

çok bilmenin getirdiği ukalalığı dizginleyememek bu olsa gerek.
özellikle belirtmişiz şehir efsanesidir muhtemelen diye bir bilen cevap verir umuduyla yazmışız ama nafile. bildiğinizden şüphemiz yok bilmeyenlere sabredebildiğiniz sürece!

not:para görünce siler/editler msjı muhtemelen. en azından konuyla ilgili olan insanlar okuyana kadar sabretmesi umuduyla..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

o google daki yaziya bayag guldum :)

virajda gazi kesince arac biraz disari atiyor, ben aracimla, sahildeki s virajini 200 civarinda rahat rahat aldigimida biliyorumki aracin kici atiyordu, bu viraji bilenler ne oldugunu tahmin ederler, istanbul parkta bayag turlar attim, ki ferrari 599, 430, 430 scuderia, lamborghini gallardo lp560 la attim bunlari, Porsche nin bilumum tipiyle yapmadigim yol kalmadi, isterseniz buna bentley vs diye devam edebilirim. Jeremy Clarkson degilim ama spor arabalarla ilgili birseyler bilirim :) viraja girip gazi kesince arabamin kici disari atiyor ama toplamasi zor olmuyor yardimci sistemler devreye giriyor diyecek kadar bos bir yeri kaynak olarak okumuyorum bile.

Size birde hikaye anlatayimda dergiler ne halde ogrenin, simdi bu EVO diye bir dergi var, benim arabami kapak yapti mart sayisi falandi yanlis hatirlamiyorsam. F430 spyderla istanbul parkta bir tur. Ove ove bitiremedi ama yazida ole sacma seyler vardi ki, neyse gecen gun yakaladim ferrariden bir yetkili ne lan bu dedim:) adam aynen sole dedi

biz o adama tur attirmadik tamamen hayalinden yazdi :) daha nediyim yani. Gazi kesince arabanin kici disari atiyormus ama toplaniyormus

siz kici disari atan araba istiyorsaniz alin renault clio yu deneyin bakalim. Neyse artik cevap bile vermiyorum. Oturup neyle kimle neyi tartisiyorum bazen ben bile kendime sasiriyorum. Abicim omrunde ne tip arabalar surdunde mini ye viraj alamiyor diyorsun, sana gore iyi viraj alan araba nedir, kotu araba alan nedir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

buda about daki yazinin tamami
cars said:
The old car's lift-off oversteer (it would fishtail if you suddenly lifted your foot off the accelerator in a fast turn) has been all but exorcised from the new MINI. That makes emergency handling a bit more predictable, but wanna-be racers will miss it. Grip in the corners is excellent -- until it isn't. More than once I found myself sailing through a curve, the MINI clinging to the pavement like a kitten on a drape. But then the curve would tighten a bit, I'd add a little steering input, and instantly my secure and stable MINI had turned into a squealing, sliding MINI. Often I didn't realize I was approaching the MINI's limits of traction until it suddenly let go.

And then there's the biggest fault: Torque steer, the tendency of a powerful front-wheel-drive car to pull to one side under hard acceleration. The Cooper S' turbocharger magnifies this problem; it's not uncommon to feel the wheel tugging oddly in your hands as the engine surges past 3,000 RPM and the turbo really starts to do its thing. The problem is most noticeable when merging on the freeway and negotiating curvy uphill roads, and it ranges from disconcerting to downright dangerous.


Turbo arabalarin hepsinde olan bir problemden dert ediyor ikinci bolumde ki mini kendi seviyesindeki araclarda bunu en iyi kavusturanlardan. Mini seviyesinde hangi alet ondan daha iyi o viraji aliyor, oturup minin bir porsche gibi viraj almasini beklersen sonuc budur. Sonra bir arabanin kaymaya baslamasi viraj alamadigi anlaminami geliyor oda ayri bir soru isareti, bende cayman s vardi duz yolda bile kayan bir alettir, ama butun unlu pilotlar carreradan cok daha iyi oldugunu soyluyorlar. Neyse bin tane sey yazarim ama tekrar soruyorum mini yi hangi arabayla karsilastirip kotu viraj aliyor diyorsun. Hangi onden cekis mini classinda araba mini den daha iyi viraj aliyor?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

neyse sonucta bende atilmak istemiyorum, cunku eger mrmarv bu konudan dolayi atilmissa yazik olmus. Tartismalarda bazen sinirlar asiliyor ama burada o kadar abartilacak bir durum yok bence. Her neyse arkasim ben en bastaki yorumuma donmek istiyorum, MINI kiz arabasi:) ister s olsun ister jcw olsun istediginizi yapin kiz arabasi o yuzden ben yerinde olsam almam. Hele boyle portakal renkli falan aman yani. Ama arabayada o yakisiyor. Bence alfa mito yada bak oda hos olacak gibi daha bir erkek havasi var ama gelsin canli gorelim. Baluu ya gelince sen daha iyi viraj araba al ornegin evo ve imprezza bu konuda iyiler oturup icine binip 50 model volvo havasini saymazsan. Neyse konu uzamasin cunku milleti ucurmaya basladi gorunen.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Gereksiz yere kabalaşınca uçulur tabiki.

Benim zaten mini almak gibi bir hevesim yok, bizim buralarda yaptığımız bildiğimiz tanıdığımız araçların eksilerini artılarını söylemek değil mi ?

Ben ilk mesajım'da aynen bunu yaptım, bir iki artısına değindim bir iki eksisini belirttim, aracı almayın demiyorum ki, bence çok da kral araba, (tabi fiyatını saymazsak).

Benim yaptığım da ufak bir değerlendirmeydi, ancak farklı algılandı. Neyse efem, bu konuyu zaten daha fazla uzatmayalım.


Ama araba kayıyooooor !!! :D

Not : Sırf geyik olsun diye yazdım small fontlu satırı, yanlış anlamayın :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Yer: Dudullu Organize Sanayi Bölgesi
Araç: 1997 A4 1.8T quattro (kendi aracım yani)
Konum: Baraj yolu sonundaki Dudullu ayrımındaki ışıklar.
Olay: Işıkların çıkışında yer alan sola rampa virajda hızım düşükken bile gaz kesince aracımın arkası hoş bir edayla salınır. Bunu çoğunlukla yaparım. Tek yaptığım gazı kesmektir(ayağın gaz pedalıyla olan temasını sonlandırmak). Yanal yük kontrolü ele alır ve 'abi bu quattro ama' demeye kalmadan arkayı hafif sallar.

Viraj alma kabiliyeti fiziksel bir veridir. Ama bunu anlatan kişilerin hangi virajı, hangi hızla ve hangi koşullarda aldıkları hep bir muamma. Fakat biz bunu referans alıyoruz. Bunun bir ölçüsü var; G kuvveti ölçümü. Ayrıca iyi/kötü/güzel/çirkin gibi kavramların göreceliğini hepimiz biliyoruz. O sebeple kişilerin yorumlarını buraya taşırken fiziksel değerleri de içeren bilgiler aktaralım.

Öğrenmemiz gereken kavram: Lift-off oversteer
Wikipedia bize bu konuda grafikler de sunuyor: http://en.wikipedia.org/wiki/Lift-off_oversteer

Tekrar etmek istiyorum, biri bana gelip de 'virajda gaz kesince araç kayıyor' derse sürüş bilgisinden tereddüt ederim ve gülerim.

İnternette kaynak seçerken de dikkat edelim. Bir şahsın 'Megane sınıfının en iyisi, 190 ile viraj alıyorum. Mutlaka göz atın, kalitesi de cabası' derse düşünürüm. Megane bunca şeyi yapabildikten sonra BMW ile Audi'ye yapacak ne kaldı şimdi? İnsan içinden de gett diyiyor.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

test sürüsünü yaptığınız mini nin donanımlarını mutlaka sorun.

ASR (kabaca anti patinaj, aslında baska isler de yapıyor) ve DTC (savrulmayı onler, duz cizgiye sizi geri sokar) mini serisi arabalarda standart degil. satıcının ellerinde kalan arabanın donanım durumuna göre bazen bir tanesi bazen ikisi birden siz talep etmemişseniz bile başkasının siparişini satın alırsanız şans eseri arabanızda olabiliyor.

test arabasında bunlardan hangisi var diye sorun binmeden once. arabanın surusu degisiyor cunku. DTC olmayan bir araba savrulsa bile sofor kendi yetenegi ve alıskanlıgı ile virajı cok guzel alabilir, anlamazsınız bile, ama dtc devreye girerse bak savruldu duzeldi dersiniz. aslında bu kotu bir sey degildir. ya da tam tersi olur, biri temiz alamaz virajı, digerinde arabanın durumu duzeltilir bak ne guzel viraj alıyor ama biraz kıc attı denir. hem sofor hem donanım farkı hem de algı farkına bakıyor anlayacagınız.

bu arada pasif guvenlik ekipmanlarını parayla opsiyon olarak satan denyo mini (dolayısı ile bmw) buradan kufurlerimi de gonderiyorum.

tatilde italya daydım. butun roma mini cooper dolu. resmen her sokakta 4-5 tane goruyorsunuz. ufak araba seviyor roma lılar. italyadaki imajı bizimki gibi degil sanırım arabanın. oyle olunca her bir haltı opsiyon oluyor dogal olarak. ustune bır de orada ufak arabalar pahalı talep cok oldugu ıcın.

yani turkıye tuketım profılındeki amacına pek uymuyor bu arac aslında. bızde guzel bir sehir arabası degil gencligin hava arabası olarka satılıyor cunku.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Namessar said:


bu arada pasif guvenlik ekipmanlarını parayla opsiyon olarak satan denyo mini (dolayısı ile bmw) buradan kufurlerimi de gonderiyorum.

tatilde italya daydım. butun roma mini cooper dolu. resmen her sokakta 4-5 tane goruyorsunuz. ufak araba seviyor roma lılar. italyadaki imajı bizimki gibi degil sanırım arabanın. oyle olunca her bir haltı opsiyon oluyor dogal olarak. ustune bır de orada ufak arabalar pahalı talep cok oldugu ıcın.

yani turkıye tuketım profılındeki amacına pek uymuyor bu arac aslında. bızde guzel bir sehir arabası degil gencligin hava arabası olarka satılıyor cunku.



BMW yan aynayı bile aksesuar gösterip baz fiyatını ona göre belirliyor, siz o fiyattan araba var mı diye giderseniz havanızı alıyorsunuz, ben de ayrı kılım onların fiyatlama politikasına... "36.000 Euro'dan başlayan fiyatla" deyip, gidince görüyorsunuz ki 42-45 bin Euronun altına "çıplak" araç alamıyorsunuz.

Avrupa'nın büyük şehirlerinde küçük araba çok tutulur. Paris'e gidin bakın her yerde Smart görürsünüz mesela, 106/107, 206/207, Clio, Getz, C1, C2 gibi araçlar çok seviliyor. Bunun bir sebebi vergisel, bir sebebi yolların genelde dar olması. Roma gibi tarihsel yapılaşmanın üzerine devam eden şehirlerde sokak-cadde darlığı üstüne gelen park sıkıntısı insanları böyle bir olaya yöneltmiş. O bakımdan küçük segmentin moda olduğu yerde de Mini oranın kralı oluyor. Türkçe'de bir atasözü vardır "Koyunun bol olduğu yerde keçiye Katip Çelebi denir" diye, aynı mesele.

Türkiye ise pek çok markaya göre "sedan araba" pazarı. En düşük gelir kesimi bile otomobil almak peşinde ve herkes büyük otomobil derdinde. Bu yüzden bizde dikkat ederseniz küçük ebatlı arabalara ya "kadın arabası" ya "genç arabası" denir. Mini Cooper yüksek fiyata sahip olduğu ve bizim millete küçük ve kullanışsız geldiği için otomatikman "zengin çocuğu oyuncağı" diye bakılıyor. Gelip gelebildiği yer de kız arabası, bunda da özel üniversite otoparklarında boy gösteren Miniler ve bunların sürücülerinin bayan/erkek dağılımının büyük bir katkısı var diye düşünüyorum.

Son olarak kabul edin, kim ne derse desin Mini kesinlikle keskin hatlı, saldırgan, erkeksi bir araba değil. Aksine yuvarlak hatlı ve "şirin" tasarımlı bir araç. Bu benim şahsi fikrim ama siz bu alete 1000 beygir motor da koysanız, görünüşten gelen "feminen" havasını kıramazsınız.

Konunun diğer kısmına diyecek söz bulamıyorum ama Paramecium bile masaya yumruk vurduysa "yavaş arkadaşlar" diye uyarayım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

smart a hic deginmiyorum zaten. italya nın her tarafı smart ya da fiat ın burada satılmayan beetle benzeri bir arabası var o. (fiat 500 muydu??!?) bu kadar smartı hayatımda hic bir avrupa baskentinde gormedim.

smartfortwo ve smart dolu sokaklar. bızde smart alsan herıfler trafıkte ustune cıkar.

buyuk arabadan buyuk sehırler kacınıyor. 1 serısı ve a3 cok fazla gordum. ama 2.0tdi ve 1.20d olarak tabi.

gordugum buyuk audiler hep a4 avant tı, bmw lerde 3 ya da 5 serisi touring. adamlar arkaya kopegi de alabilmek icin touring tercih ediyor (oyle dedi en azından bir tanesi bana). 4-6 kısılık aileler ve yuzde 90 ında ev hayvanı varmıs. yalnız yasıyanlarda ise genelde hep ufak araba.

tek istisna milanoydu. orası sedan mercedes ve bmw kaynıyordu. m3 falan boldu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aslına bakarsanız istanbul gibi park sorunu ayyuka cıkmıs, fatih, yıldız vs gibi tarihi semtlerinde kenara arabalar parketmezken bile iki aracın yanyana zor gectigi bir yerde neden herkes essek kadar araba pesinde anlamak mumkun degil.

biz arabayı prestij ve guc meselesi olarak goruyoruz. sorun ondan kaynaklanıyor.

mini de pasıf guvenlık olmaması ise tamamen bmw nin denyolugu. 1 serisi bmw nin en ucuz serisidir. baz paketinde bile tum pasif guvenlik tam. ic mekan serinin geri kalanı ile aynı. halbuki benzer fiyatli cooper ya da cooper s e bakıyorsunuz pasif guvenlik namına bir halt yok. hatta bir suru lazım sey de opsiyon. insanın bir kufredesi geliyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya beyler abartmayin isterseniz, ben isim geregi italya ile bayag iliskiliyim

italyadaki sokaklarla bizimki bir mi, milano sokaklari falan istanbulla karsilastirdiginda patika gibi kucucuk. Italyada koca araba olmaz dogru ama istanbulda sokaklarin buyuk cogunlugu(tarihi yarimada haric) karsilastirilmiyacak sekilde genis ferah

hele floransadan hic bahsetmiyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Namessar said:
aslına bakarsanız istanbul gibi park sorunu ayyuka cıkmıs, fatih, yıldız vs gibi tarihi semtlerinde kenara arabalar parketmezken bile iki aracın yanyana zor gectigi bir yerde neden herkes essek kadar araba pesinde anlamak mumkun degil.



Alakasız kalmış, matamanın dediği gibi, Istanbul gibi sonradan yapılaşmış bir şehir otomobiller için gerçekten ferah. Bizim asıl sorunumuz az yolda çok araba olması. Kayıtlara göre günde 600 yeni araç çıkıyormuş Istanbul trafiğine, 30 tane ise trafikten kalkıyormuş. Şaka gibi. Öte yandan Istanbul'da suriçi denen eski bölgeyi saymazsanız genelde yapılaşma sonradan gerçekleştiği için sokaklar falan gayet geniştir, Avrupa'nın eski şehirlerine göre.

Avrupanın eski tip şehirlerinde "sokak" 2-3 adamın omuz omuza geçebileceği, "cadde" ise 1 at arabasının rahatça ilerleyebileceği yola deniyor(muş). Roma gibi şehirlerde bu yapı neredeyse değiştirilmeden korunduğu için sokak genişliklerini siz düşünün. Şehrin genelinin daracık, Fatih'in arka sokakları veya surdibindeki gibi üstüste altalta yapılar gibi olduğunu farzedin, adamların niye ufak araba sevdiğini anlarsınız.

Öte yandan, Namessar çok doğru bir noktaya parmak basmış. Pazarlama derslerinde bile "otomobil" bir ürün olarak ayrı tutulur, çünkü "sembolik" değeri "kullanım" değerinden çok yüksek olabilir (misal Ferrari'nin sembolik ve haz değeri kullanım değerinin kat kat üstündedir). Bizim millet de otomobili bir statü sembolü, güç simgesi, zenginlik bayrağı (ye kürküm yeee tadı) olarak benimsediği için herkesi istiyor ki kocaman kocaman gösterişli şeylere binsinler.

Tüm bu laf kalabalığının bağlanacağı yer ise... Mini Cooper kız arabasıdır! :D (Böyle de Süleyman Demirel gibi bağlayıveririm)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...