Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

The Battle for Wesnoth


GERGE

Öne çıkan mesajlar

  • Genel Yönetici
The Battle for Wesnoth

Bir haftadır 1.4 versiyonunu deli gibi oynuyorum. İnternetten oynamaya başlayacağım artık, hatta oyun açılmakta olduğundan tembelliğe vuruyorum ve wikiyi kopyalıyorum.

Official Server'de gerge adıyla bulunabilirim.



Overview

The Battle for Wesnoth is a turn-based strategy game played on a hex map, with single-player campaigns as well as multi-player matches. A central philosophy in the design of the game is the KISS principle; for a new idea to be accepted, it should not complicate gameplay.

Each unit has its own strengths and weaknesses. A unit's defense is based on the type of terrain it stands on, making terrain and placement of units very important. Different types of attacks (melee and ranged), weapon types (pierce, blade, impact, arcane, cold, and fire), and a day-night cycle that alternately favors lawful and chaotic units, add to the strategy. Throughout the campaigns, units can advance to higher level counterparts and become more powerful. Part of the fun is developing a personalized army of advanced units as a campaign progresses.

The Battle for Wesnoth is set in a fantasy environment, in which players build armies comprised of different units from races such as humans, elves, dwarves, orcs, trolls, and more. This includes many custom made races, as anyone can customize the game.

The name Wesnoth was originally developed by the game's creator as a combination of syllables that he thought would sound good as a name for a fantasy land. When the project became larger and more elaborate, the developers created a fictional etymology for the name: the inhabitants of the land of Wesnoth came from the West and North, giving Westnorth, which eventually evolved to Wesnoth. This etymology is explained in the campaign The Rise of Wesnoth.

edit: URL ekledim
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1.5.2 ile nihayet ilgilenme fırsatı buldum geçen hafta, an heir to the throne'u bitirdim bıraktım. maalesef çok yanlış tasarım sözkonusu, deli etti beni oynarken çoğu zaman.

lawful & chaotic olayı, terrain olayı, bu ikisi aşırı sınırlıyor yapılabilecek şeyleri. saldırı sayısı çok az, aşırı derecede şans sözkonusu. mükemmel strateji yapıp düşman %10 şansı üstüste tutturdu diye bitiyorsunuz. kasa kasa lvl3 yaptığım adam bam güm bala .öte gidiyor. zaten resmi forumunda da süregelen bir tartışmaymış bu, "beğenmiyorsanız oynamayın, biz böyle bilerek yaptık" demişler. örnek olarak da fransa-prusya savaşı'nda avantajlı halde saldırmak varken cepheden kaçan fransız subayını örnek verip 'tahmin edilemez sonuçlar'ı simüle ettiklerini ve en has savaş oyunu olduklarını öne sürmüşler. 8-) eyvallah, onları dinleyeceğim şahsen heh.

devamlı her mission'da zaman sınırı olması olayı da çok kasınç. diğer campaign'lerde değişik mi bilmiyorum da devamlı birimlere xp kastırma olayı da çok baydı, oyunu kazanmaya değil de xp kasmaya oynanıyor hale gelmiş. kasmazsan tokatlıyorlar çünkü sonraki bölümde çünkü çapulcu lvl1 dışında birşey yapılamıyor. e karşıdan adamlar paso lvl3 yolluyor, ancak işte village'lara yollamak üzere gene şans eseri hızlı birim yapmadılarsa ilk gold'larını bitirme üzerine oynuyorsunuz filan. çok dengesiz zorluk seviyesi, zor başlayıp birden kolaylaşıyor.

healer'lar da neye yarıyor anlamadım, xp kasmaya çalışırlarsa geberiyorlar hemen. xp kasmazlarsa da 40hp dmg yenirken 4hp healleseler ne anladım ondan.

uzaktan 10 gibi görünüyordu da yakından 3 veriyorum ancak. büyük hayalkırıklığı oldu benim için. gittim age of wonders 2: shadow magic yükledim üstüne tekrar. üzüldüm wesnoth'a, bayağı da emek verilmiş belli.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Eee, healerları zaten mage'den kasıyorsun ki mage kasmak cok kolay; white mage de 8 heallıyor hiç de fena deil aslında. Paladin var bi de knight'tan kasılan o da çok zor değil o kadar kasması.

Daha çok, healer'ın önüne tanklarını, arkasına da yaralanan unitelerini koyacaksın. Rakibin de o arkadaki unitelere gelmesini engelleyeceksin kanatları kapatarak.

Zaman kısıtlaması çok can sıkıcı soğru, tek şikayetim o.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

valla ben elf druid'le denedim, bayağı tokadı yiyorlar öne sürersen. zaten mage'leri geçtim elf marksman üstüne de 2 lvl alanı anında tokatlıyorlar öne geçerse. en son bölümlerde zaten dwarf powah kurtardı, acayip kasıyordu elflerle troll/ogrelere karşı.

ne bileyim birimlerin de çoğu dengesiz geldi, zaten kör parmağım gözüne olmuş hangi birimi nerede tercih etmen gerektiği. yani eyvallah apaçık arazi görünce knight teşvik ediyorsun anladık da zaten başka ne sürsen oraya dayağı yemesi aşağı yukarı garanti. ağaçlarla elfler, dağlarla dwarflar filan. öte yandan undead ayrı bir imba vs..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 yıl sonra ...
×
×
  • Yeni Oluştur...