Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Forum Mafia Wars - "Death Note : 5 Years After" Project - [ Discussion / KAYIT Thread ]


SturmVogel

Öne çıkan mesajlar



Aylar sürebilecek bir Forum Mafia Wars projem var. Konusu kısaca tanımlamak gerekirse Death Note serisinden 5 yıl sonra geçecek ve birden çok Kira'nın ortaya çıkması ile yeni L Near'ın ve KIT ekibinin onu araması minvalinde gelişecek. Kira'lar hem suçluları hem polisleri hem de tek Kira olabilmek için birbirleriyle savaşacak. Death Note kuralları serideki gibi gelişecek (Konu ile ilgili temel kurallar için buradan )

Oyunu Azmodai ile beraber yönetmeyi düşünüyorum. Linç sistemi yerini burada "İHBAR" sistemine bırakıyor. Yani herhangi bir vatandaş ihbar edip bir kişiyi hedef gösteriyor sonra ihbarlar yoğunluk gösterirse o kişi gözaltına alınıyor. Olaylar aniden kesilir ve ihbarlar devam ederse gözaltı süresi uzayabilir ama başka cinayetler işlenir, yakalanan kişinin delilleri bulunursa kişiyi idam edeceğiz. Oyunun bir haftada filan bitmesi gibi bir durum yok. Aylar belki de 1 yıl sürebilecek bir oyun olacak bu. Suçlular ve KIT'lerin "infaz" / "baskın" diyebileceğimiz bir oylamaları var. Bunun ayrıntılarına sonra gireriz.

Kira'lar DM tarafından rastgele seçilecek ve olaylar tüm Kira'lar yakalanana/ölene dek sürecek. DN kullanımı ise doğrudan oyun GM'sine yapılacak. (Ölüm süresi ayarlanabilecek yada manuel kalabilecek) Her oyuncunun nicki dışında GM'i tarafından ona verilen bir "gerçek ismi" olacak.

Bu isim olmaksızın DN öldürme işlemi gerçekleştirilemeyecek. Peki gerçek isimler nasıl öğrenilebilir, en başta oyuncular arasında grup yardımı :

KIT
Kira Yandaşları
Suçlular
Siviller (Herhangi bir tarafı tutmakta serbestler)

Bunlar oyuncu grupları en azından başlangıç için böyle düşünüyorum ama oyuna katkılar oldukça ayrıntıyı da arttırabiliriz. Şu an işyerindeyim ama evden dün yazdığım rulebook'un hazır olan kısmını akşam yazarım.

Katkıda bulunmak isteyen ve katılmak isteyenleri görelim. Şimdiden herkese teşekkürler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eglenceli ve cok farkli bir konsept olmus bu. Bu threadin basligini degistirip bu oyun icin kayit threadi olacak.

GM sturm olacaktir, ben arada edit vs. gerekirse onarla ilgilenirim. Arkadaslar sturmun oynatacagi oyun cok daha farkli bizim diger hizli oyunlardan o yuzden sabirli ve bekleyecek arkadaslar kayit olsunlar lutfen :)

Diger oyunlara kayit olan arkadaslar da buna kayit olabilir, herhangi bir engel yok yani. Sturm kac kisi ile oynamayi dusundugunu de soyle bana, ekleyelim acilis posta ve buna.

Herkese iyi oyunlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş



Konu:

Death Note cinayetlerinin aniden kesilmesinin üstünden neredeyse 5 yıl geçmiştir. İnzivaya çekilmiş olan Near birdenbire 5 yıl önce rastladığına benzer cinayet işarteleri üzerine başlarda istemese de kısa süre geçmeden kendinisini yeni L olmak ve bu cinayetleri işleyenleri adalete teslim etmek zorunda kalır. Near, ismini ve yüzünün bilinmesinin kendisi için en ölümcül düşman olduğunu bildiğinden yeni bir KIT birimi (Kira Investigation Team) kurar ve araştırmalara başlar. Fakat öğrendiği şey bu kez karşılarında sayısı belirsiz Kira'lar olmasıdır. Zira ilk başlarda ortaya çıkan ölümlerin ilk hedefi sadece hapishanedeki suçlularken, bir süre sonra ortaya çıkan bir diğerinin masumları ve kişisel hedeflerini de ortaya kaldırmaya başladığını farkeder. Near ilk yüzleştiği Kira kadar prensip sahibi ve hedef gözetmeyen, hem de sayısı belirsiz bu Kira'ları durdurmanın eskisinden çok daha zor bir görev olacağını tahmin etse de ne olursa olsun bunu durdurması gerektiğini bilmektedir. Belki de bu, asla kazanılamayacak bir savaş olsa da...

Oynanış:

Oyun için öncelikle müraacatları GM'e yani bana yapıyorsunuz. Seçmek istediğiniz gerçek ismi, tarafı ve sınıfı seçebilir yada rastgele seçilmesini sağlayabilirsiniz. Kira seçimleri ise tarafımdan yapılacak.

Oyunda Role Play zorunludur. Kural ihlali yapanlar GM'ler tarafından uyarılırlar. Kural ihlali tekrarlanması durumunda Shinigami'ler onların isimlerini kendi defterlerine yazacaktır. Oyun dışı kalmış kişiler oyuna müdahele edemez. Bu kişiler yönetime bildirilecektir.

Eğer ikiden çok kişi bir buluşma yapacaksa bu işlem 19.00 - 22.30 saatleri arasında gerçekleştirilir. Forumda buluşma teklifi getiren bir oyuncu kabul edilirse bu saatler arasında MSN üzerinden buluşmaya katılmak zorundadır. (MSN buluşmasını forum içi jargonda Cafe , Bar yada Güvenli Ev olarak kullanabilirsiniz)

Oyun dışı kalmadan önce öldüreleceğinizi farkettiyseniz öldürülmeden önce GM'e bir vasiyet yazabilirsiniz. Bu sayede öldürülme durumunuzda düşmanın kim olduğu konusunda yandaşlarınıza avantaj verebilirsiniz. (Örnek: Bu mesajı okuduğunuzda ben ölmüş olacağım. Bilin ki beni Cons öldürdü)

Oyundaki taraflar şunlardır:

KIT :
Kira'ları bulup yakalamak için kurulmuş dedektif ve polislerden kurulu bir özel birim. Tüm Kira'lar yakalandığında bu takım kazanır.

KIT'in başarısı diğerleri gibi varlıklarını iyi gizleyebilmelerine bağlı. Gözaltına alma yetkileri, tüm oyun katılımcılarının oylamaları ile yoğunlaşan kişinin gözaltına alınabilmesidir. Gözaltına alınan kişi "ihbar" hakkını kullanamaz ve sorguda tutulur.

Kira Yandaşları:
Amaçları Tanrı olarak gördükleri Kira'yı ne pahasına olsun korumak ve amaçları için onlara yardım etmektir. Tüm KIT birimi yokedildiğinde bu takım kazanır.

Kardeşlik (Suçlular) :
Kira'lar ortaya çıktığında suçluların da varlığı tehlikeye girmişti. Bunun üzerine suçlular varlıklarını henüz KIT'in bile farkedemediği gizli bir kardeşlik örgütü oluşturdular ve Kira'ları kendi tarafına çekmek yada Kira'ları üyeleri ölmeden öldürmek gibi iki amaç seçtiler. Sağ kalan tüm Kira'lar kardeşlik örgütü safına geçmişse yada tüm Kira'lar KIT'den önce Kardeşlik tarafından bulunup infaz edilirse oyunu bu takım kazanır.

Siviller:
Normal vatandaşlar, içlerinden Kira tarafından öldürülme korkusu yaşayanlar da var Kira'nın bir Tanrı olarak yükselmesini isteyen de... Fakat çoğu birçok normal sivil gibi sadece olanları izliyor. Ama bazıları buna seyirci olmamayı seçecek yani siz.

Siviller belli bir noktadan sonra 3 grubun da üyesi olabilir ve çoklu oynayabilir ve bu da 3 tarafında da varlığını tehlikeye sokabilir ama aynı zamanda grupların diğerine sızması için tek yol da onlar.

Kira'nın özellikleri:

GM'e özel mesaj yazarak ölümünü hazırladığı kişiyi belirlediği süre içinde öldürebilir. Ama bu Ölüm Defteri Kuralları'na uygun olmalıdır. Yüzünü yada gerçek ismini bilmediğiniz hiçkimseyi öldüremeyeceğinizi unutmayın ve oyunun başında hiçkimse ne Kira ne de Near hakkında bilgi sahibi olmayacak.

Seçilen her Kira'nın belli bir yaşam çizgisi olacak bunu Kira'nın kendisi bile bilmeyecek. Eğer yaşam anlaşması yapılırsa bu çizgi yarıya iner.

Oyunun herhangi bir kısmında yakalanmadan önce hafıza silme talebinde bulunabilirsiniz. Ama o zaman defterin sahipliğini yitirirsiniz.

Shinigami Gözü hayat çizginizin yarısını alır ama her gün MSN üzerinden yapılacak Buluşma event'ı sırasında yüzünü gördüğünüz kişilerin ismini öğrenebilirsiniz.
Hafıza silinirse bu özelliğiniz de gider.

Her Kira Yandaşı öldüğünde üzerinde bulunan delillerden dolayı Kira'ların varlığı konusunda %5 bilgi KIT'in eline geçer.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sağ kol olmak:

Kira yada Near, eğer istediği takdirde, GM'e seçtiği 1 (BİR) kişiyi "sağ kolu" olarak seçtirebilir. Kira'nın sağ kolu, gerçek ismini bulmak için görevlendirildiği kişinin gerçek ismini 10 günlük bir araştırmadan sonra bulup efedisi olan Kira'ya bildirebilir.

Near'ın seçeceği sağ kolu ise -Kira'nın varlığı konusundaki ortaya çıkmış kanıtların her %25'i için 4/1 kısalacak şekilde- görevlendirildiği kişinin hangi safta oyuna başladığını ve şu anki tarafını ortaya çıkartabilir. (standart araştırma süresi : 10 gün)

Gerek Near gerekse Kira'nın sağ kolu aynı anda sadece 1 (BİR) kişiyi araştırabilir ve araştırma yarıda kesilip başka bir kişi araştırılmaya başlanırsa ileride o kişinin kimliği tekrar araştırılamaz.

Role play gereği Near yada Kira'nın sağ kolları MUTLAK İTAATE sahiptirler. Hayatları pahasına bile olsa asla saf değiştir(e)mezler.

Near olmak:

Near tıpkı Kira gibi DM tarafından seçilir. Near KIT'ın koruması gereken oyuncudur. Eğer Near ölürse KIT lağvedileceğinden KIT tarafı oyunu kaybeder.

Near gözaltı oylamasında çoğunluk beklemeden sonuca ulaşmak için aradığı kişi için ödül avı başlatabilir, suçlu olmadığına inandığı bir kişinin gözaltına alınmasını önlemek içn -oylama tamamlanmadan önce olmak şartıyla- o kişiye 24 saatlik dokunulmazlık yetkisi kullanabilir , en önemlisi ise görüşmeler sırasında karşılaştığı kişinin gerçek ismini ertesi gün bulur. Eğer karşılaşığı kişi bir Kira Yandaşı ise bunu hemen farkeder ve hiçbir formalite işletilmeksizin saat 00.00 itibariyle o kişi otomatik olarak gözaltına alınır.

Near'ın bir diğer yetkisi belirleyeceği 1 (BİR) kişinin Ölüm Defteri dışındaki yollardan (suikast vs) belli bir süre süresinde öldürülmesini önlemek için polis koruması istemektir. Bu, Kardeşlik üyelerinin infaz toplantılarında kararını alacağı baskınlara karşı tanıkları korumak içindir. (bir kişinin dokunulmazlık yada polis koruması altında olması yanlızca her günün 19.00-22.30 arası herkese açık şekilde açıklanacak bültende verilecek bilgiler içinde görülebilir)

(devam edecek)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kardeşlik ve İnfaz Sanatı :

Suçluların kardeşliği mutlak gizliliğe dayanır, sadece onların sahip olduğu "infaz" yetkisi ölümcüldür ve sadece Kardeşlik üyelerinin girebileceği toplantıda (tahmin edileceği gibi Güvenli Ev'de) infaz kararları alınır. İnfaz kararı Kardeşlik üyelerinin belirlediği bir oyuncuyu haftada bir kez düzenlenebilecek bir baskınla öldürülebilmesidir. Suikast, kardeşlik üyelerinin sayısına göre en fazla 48 en az da 12 saat arasında o kişinin bulunduğu yere düzenlecek bir baskınla gerçekleşir. Kardeşlik üyeleri baskın anında hedefin silahlı koruma altına alınma süresinin bitmesine denk gelip gelmediğini bilemezler. Benzer şekilde zaten en yüksek gizlilik altında yaşayan Near tüm KIT üyelerinin en az %75'i öldürülmedikçe infaz yoluyla öldürülemez.

Kardeşlik tarafından infaz edilen oyuncunun cesedi bulunur bulunmaz bu saldırı tüm oyunculara açık şekilde ilan edilir. Kardeşlik infazları boğma, kurşunlama, mekan kundaklama türü mafya yöntemleri ile gerçekleşir.

Kardeşlik üyeleri amaçlarının gizliliğini korumak için herşeyi yapabilirler. Eğer bir kardeşlik üyesinin grup dışı hainlik yaptığı açık şekilde kanıtlanırsa bu üye yapılacak ilk Güvenli Ev toplantısının sonucunda büyük ihtimalle ya Kardeşlik tarafından infaz edilir ya da gruptan kovulduktan sonra feci dövülüp polis karakolunun önüne atılır.

Near ve Kira'nın Zayıf Noktaları:

Kira'nın ölüm defteri ile yapabilecekleri temel kurallarla sınırlıdır.

Near'ın veya Kira'nın sağ kolu öldürülürse 1 hafta boyunca yeni bir yardımcı edinemezler. Near'ın sağ kolu öldürülürse yeni yardımcı edinene dek "Dokunulmazlık verme" hakkı gidecektir. Kira'nın sağ kolu öldürülürse Kira'nın varlığı hakkındaki kanıtlar 2 katına çıkar.

Kanıt oranı %100 olduğunda tüm Kira'lar sağsa bile tümü birden tutuklanır ve Kira Yandaşları oyunu kaybeder.

Karakter Yaratma ve Diyalog Jargonu:

Karakter yaratırken özel mesaj ile bana seçtiğiniz tarafı ve oyundaki "gerçek isminizi" belirteceksiniz. Role play gereği ne Kira'ları ne de Near'ın hakkında bilgi sahibi bir karakter oluşturmanız yasak. Benzer şekilde elinizden geldiğince "doğal" karakterler oluşturmaya çalışırsanız oyunun gidişatı için daha iyi olur. Tabii oyunda abartıp Japonca kasmanıza gerek yok :p

Forumda can güvenliğine önem veren herkesin role play konuşmalarında kendilerinden bahsederken paticik nicklerini kullanması önerilir ama iş özel görüşmelere geldiğinde bu değişir. Özel görüşmelerde herkes oyun kaydı sonrasında kendisine verilen "gerçek ismi" (atıyorum mesela Shiuchi Ikeda) kullanacak. Kimliğinin tehlikeye gireceğine inanan oyuncu özel görüşmelere katılmayabilir ama bu durumda grup oylamalarında söz sahibi olamaz. Benzer şekilde özel görüşmelerde sahte isim kullanmak kural ihlalidir.

Sorgulanma:

Kira'ları bulmak üzere tüm şehir halkının şüpheli gördüğü tüm kişileri polise bildirilmesi istenmişti. İhbarların yoğunlaştığı bir kişi sorgu altına alınır ve en az 24 saatliğine "ihbar" hakkını kullanamaz. (Ve bu kişi Kira ise sorguya alındığında Ölüm Defteri'ni kullanamaz)

Sorgulanan kişi sıradan bir vatandaş ise anında serbest bırakılır çünkü büyük ihtimalle hakkında delil bulunamayacaktır. Ama bu kişi aslında Kira ise kulağa basit gibi gelebilir ama Death Note ile öldürülen kişi sayısı 5'den az ise ilk 24 saatte Kira'nın teslim olduğunu ve suçunu itiraf ettiğini varsayacağız. 5-9 cinayet arası gerekli sorgu süresi 48 saate, 10-15 cinayet arası itiraf sınırı 72 saate çıkıcak. (Her 5 kişinin sorgu süresini 1 gün uzattığını düşüneceğiz) Sorguya alınan oyuncu gözaltındayken yapılan oylamada en yüksek ihbar yine ona giderse 24 saatlik sorgu daha da uzar. Sorguya alınan adama göaltına alındığı ihbar sayısının yarısı kadar ihbar gelmezse ve 24 saatte başka kişiler Death Note ile cinayet işlerse gözaltındaki kişi salıverilir ama daha önce gözaltına alınmış kişinin sorgu süresi 2 kat daha uzun hesaplanır. 24 saat yerine 48 mesela. Sanırım yeterince açık.

72 saatten uzun sorgulanan kişi bir Kira ise suçunu itiraf etmeyecek denli iradeye yükselmiş olsa dahi evde mutlaka delil çıkacaktır.

Her durumda Kira'nın suçluluğu kanıtlanırsa idamla cezalandırılır.

Polis baskını:

Eğer KIT'ler üyelerinin en az yarısını yitirdilerse öldürme yetkisi alırlar ve KIT üyesi olmayıp o gün en en çok ihbar olan herhangi şahsa karşı gözaltına almaksızın baskın düzenleyip çatışmaya girmeye yetkili olurlar. En az 2 haftalık sorgulamaya teslim olmayan oyuncu öldürülür.

(devam edecek)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kanıt Arama ve Şüpheli Takibi:

Daha önce bahsettiğimiz gibi Kira'nın varlığı konusundaki açık kanıtlar %100 olduğunda Kira'ların tümü tutuklanıyordu. Kanıtlar, ölü Kira Yandaşları'nın üzerinden çıkanlardan ( + %5 ) , Kira'nın sağ kolunun öldürülmesi ( + %50 ) edinilebileceği gibi Near yada onun sağ kolunun özel görüşmelere sızması yoluyla da olabilir.

Öte yandan KIT'in diğer üyelerinin her biri tüm oyun boyunca sadece 1 (BİR) kişi için kendilerine bir "özel hedef" seçebilirler. Bu hedef seçilen kişinin hangi taraftan olduğu , Kira olup olmadığı 20 gün içinde kesin olarak ortaya çıkar ve bu GM tarafından o KIT ajanına bildirilir. Takibe alınan kişi bir Kira Yandaşı çıkmışsa Kira'nın varlığı konusundaki deliller % 10 artar.

(devam edecek)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Başlangıç kurallarının yazımı sona erdi ama ileride yapılacak başka oturumlarda oyuncuların önerileri ile yeni kurallar eklenebilecek.

Mortis
mulgear6
Mum_Chamber
aquila
Mortis
Cuce
NoTwisT

Şimdilik 7 arkadaşımız var, 30 kişiye ulaştığımızda yada Cumartesi günü saat 18.00'de kaç kişi olmuşsak o kişi sayısıyla ilk oturumu başlatacağız, hala oynamak isteyen arkadaşlar Cumartesi 18.00'e kadar belirtsin lütfen. İlgi görürse daha geniş çaplu ikinci oturumu da yaparız.

Kayıt başvurusunda bulunan 7 arkadaşımız özel mesajdan gelip taraflarını ve oyundaki "gerçek isimlerini" seçsin lütfen.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kira'ların ilki ve ilk KIT ajanı seçildi, diğer arkadaşların profillerini bekliyoruz. ( Profil vermeyen arkadaşlar cumartesi akşamından itibaren başlayacak ilk oturuma random şekilde verilecek profille başlayacak )

Oyuna katılmak isteyen arkadaşlar cumartesi günü 18.00'e kadar bu topic'e oyuna katılmak istediklerini, PM'e de oyundaki "gerçek isimlerini" ve taraflarını yazsınlar.

Şimdiden iyi oyunlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Joscelin said:
İyiymiş bu konu da 1 ay kadar adamakıllı online olamayacağımdan çekiniyorum.

Sonradan oyuna katılma gibi bir şansımız var mı? Yoksa şimdiden kaydolup fazlasıyla away olmamıza laf gelir mi?


bitmemiş oyuna katılma şansınız var, away olmanın sorun çıkaracağını sanmıyorum diğer Kira ve KITler boş durmaz zaten.

---------------
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Son kural eklemeleri:

1- Near güvenliği gereği -çok acil olmadıkça- diğer KIT üyeleriyle doğrudan görüşmeyecektir. Söyleyecekleri GM üzerinden diğer KIT üyelerine özelden yada dev ekran panoları yoluyla tüm oyunculara bildirilebilir.

2- Near'ın "gerçek ismi" seçilebilir olmadığından gerçek ismi ile görüşmeye gelmesi durumunda farkedilebileceği muhakkaktır. Bu nedenle sadece Near'e özel görüşmelerde fake isim kullanma yetkisi verilmiştir. Ayrıca Near gözaltına alınamayan tek oyuncudur. İhbar oyları Near'ı oynayan kişiye yoğunlaşırsa en çok ihbar alan bu kişinin tutuklandığı açıklanacak fakat bu Near'ın basına verdiği bir sahte bilgi olacaktır.

3- KIT üyelerinde de bir köstebek olması olasılığı her zaman mevcuttur. Bu yüzden ihbar sonucu bir KIT üyesi de gözaltına alınabilir ve bu KIT içinde normal bir durum olarak değerlendirilir. Ama geçici olarak gözaltına alınan bir KIT ajanının kimliği halka açıklanmaz.

4- Sivil (tarafsız) bir oyuncu başka bir oyuncuyu hedef seçip bunu GM'e bildirebilir: 25 gün sonunda o kişinin kimliği ortaya çıkar fakat sivil oyuncu bunun hangi taraftan olduğunu bilemez ve bu yolla Near'ın kimliği ortaya çıkartılamaz. Ama oyuncu GM'e elindeki bilgileri nick'ini belirttiği bir oyuncuya vermek istediğini söylerse bilgi takası için sivilin seçtiği kişi bu bilgilerin içeriğinden haberdar olacaktır. Bilgi takası amaçlı takip yapmak isteyen sivil oyuncu bunu tüm oyun boyunca sadece 1 (BİR) kez gerçekleştirilebilir.

5- 15 günde bir kez Kardeşlik üyeleri kararlaştırıp GM'e bildirerek adam kaçırma yapabilir. (Üye sayısına göre minimum 24 maksimum 72 saat içerisinde adam kaçırma gerçekleştirilebilir ve Kardeşlik üyeleri bu süre içinde hedefin silahlı koruma yada sorgu altına alıp alınmayacağını bilemez) Kaçırılan üye taraf değiştirdiğini GM'e bildirmedikçe hücrede tutulur (Süre dışında sorgu altına alınma koşulları ile teorik olarak aynı) KIT üyeleri kaçırılamaz.

6- İnfazla öldürülen her KIT ajanı Kira'ların varlığı konusundaki dellillerin %10 azalmasına neden olur. Öldürülen bir Kira ise sadece başka Kira'lar da varsa delil oranını arttırır. ( + %55 )

7- Bir Kira Ölüm Defteri'ni son kullanışının üzerinden 6 saatten kısa süre geçmişken başka bir Kira'nın Ölüm Defteri yoluyla öldürülür yada kendi seçimi sonucu hafıza kaybına uğrarsa (yani Ölüm Defteri bulunamazsa) GM rastgele bir oyuncuya Ölüm Defteri'ni verir. Aksi takdirde Kira'yı öldüren kişi Ölüm Defteri'ni bulmuş sayılır.

8- Kardeşlik üyelerinin ortaklaşa adam kaçırma organize edebilmesi için oyuncu sayıları en az 5 olmalıdır. İnfaz organize edilebilmesi için en az 2 kişi yeterlidir.

9- Kira kendi ismini deftere 23 gün sonrası için yazarak Ölüm Defteri'ne karşı 23 günlük tam bağışıklık kazanabilir.

10- Eğer ilk Kira ilk 20 günlük peryotta öldürülemezse yeni bir oyuncu Kira olur, 3. Kira'nın ortaya çıkması öncekinin gelişinden 40 gün sonrasında olacaktır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...