Cd- Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2008 Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2008 Bugün sinirlenip şöyle bi şeyler döşedim ekşi sözlüğe... Yorumlarınız almak isterim... Eminim ki paticikte de Türkiye'deki teknoloji mağazalarına uyuz olan bir sürü insan var... http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=turkiye+deki+teknoloji+magazalari edit: link düzeltme
riglous Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2008 Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2008 Coguna katilmakla beraber bazi seyleri hesaba kattigin zaman durumun o kadar da vahim olmadigini farkedecegini umuyorum. Eger orda calisan personel daha bilgili olsaydi, zaten baska islere basvururdu, teknik servis gibi mesela. Tabi bu onlarin bilgisiz olmasi icin bahane degil, sadece neden oyle olabilecegi hakkinda bir oneri sadece. Ayrica biraz daha bilgili olan eminim cok daha fazla maas talep ediyodur ki bu noktada da firma, magaza ici satis personeline fazla yatirim yapmak istemez. Zira firmalarin asil kazanci toplu satislardan oluyor bildigim kadariyla. Yani sana bana satis yapan personele 100YTL daha fazla vermektense, toplu satis icin alacagi adama +100YTL vermek onlar icin daha avantajli. Her giden bilgili gitmiyor. Her giden fiyat karsilastirmasi yapip gitmiyor. E satan eleman komisyon aliyodur muhtemelen sattigi fiyata gore. Haliyle sana bana gecirmeye calisiyo. Tutarsa ne ala, tutmazsa ne kaybeder ki? Her giden almak icin gitmiyor. Simdi seni bilmiyorum etmiyorum ama tipin kac gosteriyo? Adam seni kucuk sanmis olabilir. 20'nin altinda birisinin gidipte tek basina alisveris yapmasi, oldukca dusuk bir ihtimal. Oraya gidiyosan ya bakmak icin gitmissindir, ya vakit oldurmek icin. Belli bir yasin altindakiler genelde yaninda buyuk birilerini getiriyo ki o zaman ciddi musteri oluyolar :). Ama basta dedigim gibi, soylediklerine epey katiliyorum. Cogu isinden baymis, isini duzgun yapamayan haytalar.
xaty Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2008 Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2008 Durum öyle malesef, adamlar mesela MediaMarkt açıyolar. Dünyanın adamını işe alıyolar. Adamlar birazcık bilgili veya torpilli olsalar, bi de eli yüzü düzgün olsa işe girebiliyor. Eğitim adına kendi duracakları standda yapması gerekenler kafalarına sokuluyor ve mağazaya yerleştiriliyorlar. Ancak bu Türkiye'de böyle, yurt dışında her yerde nasıl bilmiyorum ama kendi gözlemlediğim kadarıyla mağazalarda kasiyer ve güvenlikten başka çalışan pek bulunmuyor (eğer MediaMarkt tipi büyük bir yerse rafları tazeleyen elemanlar bi kaç tane de yön gösteren kişiler bulunuyor). İnsanlar mağazaya bilgili gidiyor genelde, bu yüzden gidip de mağazada vakit harcamıyor bu nasılmış, bu neyin nesiymiş diye. Türkiye'de de bişi alcağım zaman önce araştırır neler alcağıma karar veririm, sonra giderim mağazaya. Mümkün olduğunca tezgahtar ile az muhattap olup alacağımı alır çıkarım. Bence olması gereken de bu, karşılacağım adam ne kadar bilgili olsa da gidip mağazada şöyle birşey arıyorum, şu ikisinden hangisi avantajlıdır vb. sorulara cevaplar verebilse de önceden bilgilenip mağazaya gitmeyi tercih ederim. Ha, herkesin böyle bir imkanı var mı derseniz, tabi ki yok. Herkes bilgili mi derseniz, tabi ki değil. Adamlar da bu kişiler için o tezgahtarları koyuyor zaten.
fizban Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2008 Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2008 personel hakkında ekşide de yazan bi ton şey vardı. ama katılıyorum tabi ki sana. sırf bu yüzden, orada satış yapan personel prim almasın diye, adamın suratına da söyleye söyleye internetten sipariş verdiğim, ya da gidip daha küçük mağazadan aldığım oldu.
Cd- Mesaj tarihi: Ağustos 1, 2008 Konuyu açan Mesaj tarihi: Ağustos 1, 2008 @riglous: yok abi küçük göstermiyorum yav =) Bu arada ekşi sözlükten birisi mesaj attı bana yurtdışında da personellerin durumu aynı diye...yani bilgisizlik açısından aynı fakat güler yüz ve ilgi gösterme açısından daha iyiler diye konuştuk... Yurtdışındaki personeller bilgi açısından nasıldır hiç bilmiyorum tabi.. @xaty: Ben de bir şey almadan önce genelde araştırıp gidiyorum tabi de her şeyin özelliği orda üstünde yazmıyo mesela bakmak istiyosun, neymiş öğrenmek istiyosun, sorunca öyle sap gibi kalıyosun mesela en basit bir şeyde bile o kötü yani..
Recall06 Mesaj tarihi: Ağustos 1, 2008 Mesaj tarihi: Ağustos 1, 2008 Yurtdisinda degisen birsey yok, tuketici zaten genelde ne alacagini bilerek gider yurtdisinda, TR de var o muhabbet eskiden gelen aliskanlik, gidip hangisi iyi filan diye sormak.. Bilgisayarci muhabbeti vardir ya hani mahalle aralarinda ayni geyik.. Marketlerdeki calisan cogu zaman cok az bilgi sahibidir. Cogu kisi reklamlarda gorup vs internetten arastirip urunu secer.. ki zaten e ticaret ciddi oranda fazladir yurtdisinda. Kapital dunyada tuketici kendisi zaten bilmelidir arastirmalidir, yoksa verilen reklama saticinin dedigine kalirsa olay hic zannetmiyorum ki tatmin olsun. Tr den farkli degil yani yurtdisida.. Hitap konusuda, 21 yasinda olmanan kaynaklaniyor, ha 45 olsada ..abi sunlar guzel... diyecek, ..
Mirage Mesaj tarihi: Ağustos 1, 2008 Mesaj tarihi: Ağustos 1, 2008 Almanya'da MediaMarkt, Saturn gibi teknoloji mağazalarında çalışanlar gayet bilgili benim gözlemime göre. En azından sorduğum 'orta seviye üstü' sorulara gayet rahat yanıt verebiliyor çoğu. Ayrıca güne ve saate göre epey de bir eleman oluyor içerde. Her bir kaç reyonda bir kişi duruyor nerdeyse.
Baggio Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2008 Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2008 Gold'dakiler süper. Orta yerde olan OEM bölümünden yarım saat düşünüp taşınıp kendi başına birşey alıyosun, kasaya yönelirken hemen yanına bi tanesi gelip "bi dakka abi numara veriyim" moduna giriyo. Malı kendim seçtim sana prim kazandırıcam, oldu canım.
Mr_Hand Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2008 Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2008 Mirage said: Almanya'da MediaMarkt, Saturn gibi teknoloji mağazalarında çalışanlar gayet bilgili benim gözlemime göre. En azından sorduğum 'orta seviye üstü' sorulara gayet rahat yanıt verebiliyor çoğu. Ayrıca güne ve saate göre epey de bir eleman oluyor içerde. Her bir kaç reyonda bir kişi duruyor nerdeyse. PUAHAHA imzanı şimdi gördüm. Hülabü yaa :D
Mum_Chamber Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2008 Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2008 Mirage said: Almanya'da MediaMarkt, Saturn gibi teknoloji mağazalarında çalışanlar gayet bilgili benim gözlemime göre. En azından sorduğum 'orta seviye üstü' sorulara gayet rahat yanıt verebiliyor çoğu. Ayrıca güne ve saate göre epey de bir eleman oluyor içerde. Her bir kaç reyonda bir kişi duruyor nerdeyse. bunun sebebi aslında elemanın potansiyel olarak daha iyi olması değil, bu tarz işlerin ülkemizde "meslek" olarak kabul edilmiyor olması. sonuçta türkiyede bu işi yapanlar çalışmaya yeni başlamış gençler. çok cüzzi ücretlere çalıştırılıp birşeyler öğrenene kadar sömürülüyorlar. birşey öğrenince de iki dakika beklemiyor, başka denizlere yelken açıyorlar. sonuçta satıcı olarak karşınıza gelen herkes yeni eleman oluyor. yurtdışında ise bunu bir meslek olarak kabul edip, çok daha uzun süre yapan insanlar mevcut. doğal olarak da teknik bilgi bağlamında olmasa da insan ilişkileri bağlamında ilerlemiş oluyorlar, en azından insanı sinir etmiyorlar.
Mr_Hand Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2008 Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2008 ya öyle de, müşterinin %59'u da zaten parası varsa gaz oluyo :) bişeyden anlamasa da saçma sapan duyduğu yarım yamalak şeylere dayanarak alışveriş yapıyo. Geriye kalandan %30'u sadece görüntüye aldanıyo, dünyanın en berbat zımbırtısını alsa bile "piyano siyahı+fırçalanmış alüminyum" kaplamasına fit oluyo. geriye kalan yüzdenin de parası olmuyo zaten, neye yeterse onu alıyo :P Böyle bi kitle olunca öyle yetişmiş eleman boşa masraf tabi, kimsenin bişeyden haberi yok ki doğru düzgün. Anca kalan %1 oluyo olaydan anlayıp ne istediğini bilerek alan. O da zaten bahsettiğiniz elemanlara ihtiyaç duymuyo :D Al mesela, bi müşteride para kaka gibiydi, hızlı bi bilg. istedi bizden. Nereden duymuşsa Raid olayını duymuş, tutturdu Raid olsun diye. Hatta SCSI falan diyodu da sakinleştirdik. Olayını anlattım falan ama nafile çotank diye açılsın, aslında herşey ışık hızında olsun istiyo. Raidsiz versen hazırladığın aleti gönlü olmayacak, illa raidle yaptık. Bu sefer Raid biosu yüzünden ekstra bi bekleme oluyo bilg. açılırken :)
Mum_Chamber Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2008 Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2008 ya haklısın da buradaki müşteri portföyü de tamamen aynı. ama adam "alacaksan al, almayacaksan bekleme yapma len" ayağında takılmıyor. ya da tepki süresi sorunca "süfer bu, en iyisi bu, bunu al" demiyor =) ki senin durumunda adam manyakmış, sen ne yapıcan..
Kojiroh Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2008 Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2008 Geçen hafta mı ne Mediamarkt'ta wireless router bakarken başıma geldi benzer bi olay. 3-4 tane LAN portlu bi wireless router bakıyorum. Gittim bi şey buldum baktım kaç port olduğu yazmıyo. Bi tane çalışan buldum, yaşı benden büyük diil kesinlikle, adama dedim ki bunda kaç tane LAN portu var, adam döndü bana "bu modem diil yalnız" dedi. Gerisini, benim dediklerimi falan boşver zaten.
Venator Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2008 Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2008 Genelde zaten zank diye ürün modeli ilw gittiğimden pek bir beklentim olmuyo kendilerinden ama bazen şaşırtıyolar. Mesela geçen gün mavi bilgisayardaydım, monitör bakarken satış elemanı inanılmaz yardımcı oldu hatta süper bir model gösterdi, sadece tipi falan da değil özellikleriyle de, konuştu derdini anlattı işte ve sonunda satmayı da başardı :) Nadiren oluyor ama, bir de özellikle Teknosa gibi teknoloji mağazalarında daha çok görüyorum bu bilgisizlik durumunu. Toptan ya da bireysel bilgisayar satış mağazaları (eksen,vatan,mavi vs.)'nın daha bilgili elemanları oluyor.
fizban Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2008 Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2008 mavi, eksen gibilerine katılıyorum. sonuçta gerçekten öyle kurumsal firmalar değiller, işe alma süreçleri genel bir merkezden yapılmıyor genelde. ama vatana katılmıyorum. dvd combo alırken, en az 10 kişinin durun yahu o dvd leri 'İYİ YAZMAZ' dediğini duydum. iyi yazmaz ne ?
Öne çıkan mesajlar