Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Diablo 3 - Genel Topic


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Arma said:

Sparkcaster said:

abi herkesin cookie cutter buildler kullandığı bir oyundan bahsediyoruz ya, sanki strnin dexin bi işe yaraması söz konusuymuş gibi seçme hakkımız olsaydı ne

katılmıyorum.
stat dengesi çok önemliydi. önce item tamamlar sonra statları ona göre dağıtırdık.
bir socr için 3 farklı stat dağılımı ve build söyleyim.
1.item kullanacak kadar str, 75 block kadar dex, kalan vitality, energy 0
2. item kullanacak kadar str, 75 block, 0 vitality, hepsi energy
3. item kullancak kadar str,dex energy elleme, kalan vita

en basitinde örnek.
Mesaj tarihi:
D2 deki stat, skill basma özelliginin en önemli oldugu yer LLD. ki LOD un keyfini ikiye katlayan bir alan LLD bence. Çok degisik karakterler oluyor. Herkes kendi stiline göre hazırlıyor karakterini. Onun dışında heleki pvm buildlerinde hep standart oluyor gerek statlar gerekse skiller itemler.
Mesaj tarihi:
Oyunun 10. senesinde olay o duruma geldi cunku butun stat skill fcr gibi her$eyin matematigini dokmu$ler ortaya. Statlar otomatik oldugu zaman artik o "abi vitality dump yapiyoz" da diyemiyeceksin cunku artik o bile yok. Ayrica Diablo 2 de statlari dagitmak oyle sandigin kadar basit bi olay degil, cunku eline hangi itemin gececegini bilmiyosun ozellikle oyuna ilk defa ba$ladiysan ve onceden hazir itemlarin yoksa. Eger 95 paladin le sorceress a set hatirladiysan o zaman $u kadar stat lazim buna bu kadar vereyim diyebilirsin. Oyuna ilk ba$ladiginda neye ne kadar stat vereceginin herhangi bi garantisi yok. Item dan aldigin bonuslara gore puan dagitiyosun.
Mesaj tarihi:
Sparkcaster said:

d2yi yıllardır belirli itemları kullanacak kadar str ve gerisini vitality e verdiğimiz stat sistemi yüzünden oynadığımızı bilmiyordum

Sparkcaster said:

şu anki sistem daha mantıklı 2 ye göre kusura bakmayın


şu argüman bana çok anlamsız geliyor.

"diablo 2'de yaptığımızın otomatik distribüsyondan farkı yok, o zaman diablo 3 daha mantıklı".

e iyi de stat dağılımı, kullandığın stratejiyi güçlendirip değiştirebilecek bir hadise.
mesela bol mana harcayan bir barbar olmak istiyorsan inte yüklenirsin, bol damage verip silah kullanmak istiyorsan str'ye verirsin.

denilebilir ki "kullandığın builde göre fix bazı şeyler veriyorsun nasılsa, bırak oyun bunu senin yerine otomatik yapsın".

iyi de o zaman "rpg" denmesinin ne anlamı olacak ki,
oldu olacak item loot da kalksın. inventory management'la uğraşmak hamallık. bir tane kılıç gelsin oyunun başında, her yaratık öldürdüğümüzde otomatik güçlensin. (buna benzer şey yapan oyunlar var, ki zaten onlar eleştiriliyor bu yüzden)
ya da level sistemi olmasın, nasılsa karşımıza çıkacak yaratıklar alabileceğimiz exp'e göre ayarlanıyor, lineer bir şekilde levelın artıyor. o zaman level sistemini kaldıralım, level sistemi sayısal verilerden başka birşey değil.

sonuçta sıradan bir aksiyon oyunu oluyor bu, max payne gibi, croc gibi, tomb raider gibi.
rpg ile bu tip oyunları ayıran en önemli özellik skilleri, statları, itemı (oyuna göre kişiliği, yüz şeklini vs) değiştirip kendi kafamızdaki plana göre bir karakter hazırlayabilmemizdir.

hani tamam hatalı veya eksik görünen özellikler olabilir,
ama bunu düzeltip geliştirmek varken tümden çıkarıp atmak ne kadar doğru,
işte sorduğum soru o.
Mesaj tarihi:
minmaxlama olayının oyun tasarımında ciddi sorunlar yarattığnı biliyoruz herhalde hepimiz.

osman min maxlıyo diye oyunun zorluüğunu o minmaxlanmış 1 builde göre ayarlarsanız minmaxlanmış ceşitli buildler arada kalıp yok oluyo. ceşite göre ayarlarsanız osman'nın buildları alıyo basını gidiyo.


viable build sayısını cesitli tutmak için bazı cok mekanik kostmizasyonları ortadan kaldırıp onun yerine, daha aktif organik custimizationlara öncelik vermek lazım.
Mesaj tarihi:
oyunu oynayınca bu itirazlar bitecek zaten yani boşuna dil dökmeme gerek yok, 6 aktif skill olacak dendiğinde bende lol dumbed down demiştim ama gayet iyi ayarlanmış ve d2 den çok daha taktiksel derinlik ve customization içeriyor oyun şu an
Mesaj tarihi:
aldığımız skilleri değişik elementlerle alternatifleştirmek güzel olmuş bence, 6 tane skill seçmek zorunda kalmamızı telafi edecek gibi.
tabii pratik olarak oyun içinde görürsek daha iyi yorum yapabiliriz.
Mesaj tarihi:
d1'de kaç tane aktif skill kullanıyorduk?
holy bolt holy bolt holy bolt.

iyi ama sonuçta çeşitlilik katıyor.
sen sırf o skille oynamayı seviyor olabilirsin ama başkası başka skilli kullanır.

adamlar bowazon'u farklı koşullar için değişik hale sokuyordu. "pvp'de kullanacaksanız şunu tavsiye ederiz, pve'de şu hali daha çok işe yarıyor, grupla birlikte gidecekseniz şunu öneririz" vs gibi.

yani dediğim gibi rpg'nin en önemli unsurlarından biri character customization.
"nasılsa bowazon'da sadece şunu yapıyorduk" diyerek gidince,
sıradan bir aksiyon oyununa çevirirsin onu.
Mesaj tarihi:
6 skill gayet yeterli, zaten diablo2de de daha fazlasını kullanmıyordun sinerjiler dışında çoğu durumda.

al mesela hammerdin
blessed hammer
concentration
holy shield
vigor
blessed aim

bitti
Mesaj tarihi:
Stat dağıtma olayına çok takmışsınız.Herkes biliyor barbar sword masteriyle yeterli str/dex full vitality.(mana kullanmak isteyen barbar tanımını ilk kez duydum öle bi barbar yoktu ki)axe mastery yeterli str full vitality.Her class için böyleydi zati players 8 kasmak isteyenler icin o yüzden çeşitlilik yaratan bi kavram olmadıgı icin bence takılmayın oraya fazla.
Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...