Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

SAPPHIRE ATI HD 3650 256MB GDDR3 (DirectX 10.1) PCI-E x16 Ekran kartı ile ilgili soru!


Thaumiel

Öne çıkan mesajlar

knoxville said:
atiye bok atmayınız 1950pro'dan pek memnunum



da ne dicem ben palit nvidia 8800 gt sonic alim diorum ne dersiniz?


erocum atiye bok atarım, ama o dediin kart ii hakkaten. (bi tanıdığıma zamanında 1950xt mi ne tavsiye ettim boru gibi çalışıyodu :P)

bi de sendeki ati agp mi derim o soruna :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Eski CPU larin yeni GPU lari darbogazda birakmasi meselesi aslinda CPU bir yana birazda platformla alakali bir mesele.
Mesela prudent in verdigi ornekteki athlon 3000+ amd nin 3 nesil(s754, s939 ve am2) boyunca hem 130nm hem 90nm olarak urettigi, toplamda 9-10 cesidi olan ve 2 farkli stepping ile piyasaya surulen bi islemci. Bunlardan; bu islemci uretilmeye baslanali beri ilk nesil dual-channel ram, ikinci nesil ise ddr2 ram desteklemiyor.
Yeni nesil cogu oyun optimize edilirken eski platformlar dusunulerek yapilmiyor, heleki konsollar bu kadar ilerlemis ve pc icin oyun cikarmak hic de karli bi is olmamaya basladigi icin dusunulse dahi uygulanmiyor. Ornekteki kart x1950 olunca bunca guzel pci-e kart varken bu kartin alinmis olmasi bana kartin agp oldugunu dusundurttu, bu da eski platform (s754 veya s939) oldugu tahminimi dogruluyor sanirim.

Darbogaz kavramina geri donersek, aslinda su islemciyle su gpu olmaz gibi bisey soylemek neredeyse imkansiz. Ayni platformda birden fazla degisik segmentdeki kartideneyip farkli cozunurluklerde ekran karti farki acikca gorunene kadar veya fark acilmiyorsa dusuk cozunurluklerde ne kadar sinirlandigina bakarak cpu darbogazi ancak anlasilir.
Kaldi ki gpu herzaman chipsetin calismasi gerektigi kadar calisacagi icin cpu ne olursa olsun ustune duseni yapacaktir.

Ornek vermek gerekirse x islemciyle y oyununu GF7600gt varken 1024x600 cozunurlukte low detay da 50fps ile oynuyorsaniz, 8800gt ile ayni cozunurlukte high da da 50fps ile oynayabilirsiniz.
normalde olmasi gerektigi gibi fps artmiyorsa cpu darbogazindan bahsedilebilir ama zaten biz detayi yukari cekip karttan istedigimizi almistik degil mi?

Veya benzer bi mantikla oyundaki detay ve cozunurlukleri yukselterek oyunu daha -gpu dependent- yaparak fps dusununu izleyip oyunun cpu tarafindan ne kadar sinirlandigini gorebilirsiniz.
Ama tek cekirdekli islemciler bi yana, ben su ana kadar ustunde ugrastigim hicbir sistemde cift cekirdekli islemcisi(ve ddr2 ram tabii) olupda hafif bir oc ile gpu yu sinirlayacak kadar yavas calisan bi islemci gormedim.

Ha belki bi windsor(90nm) cekirdekli amd x2 4200+ ile 9800 gx2 kullanirsak boyle biseyden hakikaten soz edebiliriz ama ayni jenerasyondaki hicbir parca iddia ediyorum %10 dan fazla darbogaz yaratmaz.

Birde tekrar soyleyeyim, bu yazidan sonra her pci-e si olanin 8800gt almasina vesile olmamak adina, gpu nun cpu tarafindan darbogaza girmeyecek olmasi yeni gpu alinca oyunlarin daha hizli calisacagi manasina gelmez. Eger ki supreme commander gibi hayli cpu ve ram canavari bi oyunla cebellesiyorsaniz 8800gtx olmasi dahi bisey farkettirmez.

O yuzden upgrade i bi butun olarak dusunup ona gore plan yapin, 150 milyona saglanamayacak getiriyi bazen 50 liralik fanla yapilabildiginde gulucuk sacan cuzdanlari hayal edin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

PrudenT said:
eğer yetersizse işlemcilerin ekran kartlarının önünü kesip performanslarını engelleyebileceği bir varsayım mı sence?


O bir varsayım değl gerçek. Sen burda P4D3.2'nin yetersiz olduğu varsayımını yaptın, çarpıtma pls. YAzmıycam bi daha dedim, yazdırdın zorla :p


said:
Darbogaz kavramina geri donersek, aslinda su islemciyle su gpu olmaz gibi bisey soylemek neredeyse imkansiz. Ayni platformda birden fazla degisik segmentdeki kartideneyip farkli cozunurluklerde ekran karti farki acikca gorunene kadar veya fark acilmiyorsa dusuk cozunurluklerde ne kadar sinirlandigina bakarak cpu darbogazi ancak anlasilir.


Burda tartıştığımız oyunun izin verdği maksimum detayda bile sınırlayanın işlemci olup olmayacağı. Ben p4d3.2ghz işlemcinin 8800gt'ye darboğaz oluşturmayacağına inandığımı söyledim, eğer oluşturuyorsa kaynak var mı dedim? Tersleyen cevaplar aldım. Teşekkür ediyorum ve bundan sonra bu bölümde yalnıza okuyucuyum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aktiftablet said:

Ben p4d3.2ghz işlemcinin 8800gt'ye darboğaz oluşturmayacağına inandığımı söyledim, eğer oluşturuyorsa kaynak var mı dedim? Tersleyen cevaplar aldım. Teşekkür ediyorum ve bundan sonra bu bölümde yalnıza okuyucuyum.


Saniyorum yanlis anlasildim yazdiklarimda. Tartismayi cok iyi anladim ve bende olayin sadece islemciyle bitmeyecegi ve bircok farkli etkeninde devreye girdiginden bahsettim. x uygulamada darbogaza girmeyen bir islemcinin baska bir uygulamada darbogaza girebilecegi olasiligi anlatmaya calistim.

Belki ornek amd 3000+ oldugu icin anlasilmadi. O yuzden bahsi gecen islemciye doneyim. Oncelikle pentium d islemci ve anakartin ddr ram desteklemesi bana bu platformun socket478 oldugunu gosteriyor. Buda herseyden once islemcinin ddr2 adresleyememesi ve fiziksel olarak multi tasking desteklememesi sonucunu doguruyor. Bir nevi s939 daki amd3000+ nin intel tarafindaki muadili. Durum boyle olunca islemcinin GPU'yu kendisi yuzunden degil kafadan platformun engellendigi ortaya cikiyor.

aktiftablet said:

Burda tartıştığımız oyunun izin verdği maksimum detayda bile sınırlayanın işlemci olup olmayacağı.

Bunun cevabi ise dedigim gibi gpu nun ne kadar guclu oldugu ve oyunun veya benchmarkin ne kadar -gpu dependent- olduguyla alakalidir. GPU hep kendine gelen setleri isleyecektir fakat cpu bunlari yavas yollasada diger GPU lardan daha kaliteli isleyecektir. Dusuk cozunurlukte cpu oyunu ne kadar kisitliyorsa yuksek cozunurluktede o kadar kisitlar fakat ekran karti elinden geleni yaptigi icin oyun ici goruntuler hicde "ekran kartini bosa almisim ben" dedirtmez.

Son olarak benim koskoca iki mesajda anlatamadigim meseleyi falanca forumda 8 satirda en guzel bicimde aciklamis eno-on nickli kullaniciya saygilarimi sunarim;

"I'm sick of hearing about CPU's bottlenecking a GPU.

Look at it this way.
You will top out certain aspects of the game with a slower CPU.
At this point,if you have a bitchin GPU, you can start turning on eye candy with no loss of frame rates .
I mean, shit, the more powerful the GPU, the more eye candy, the higher resolution, no matter WHAT cpu you are running.
As long as the CPU is powerful enough to run the game, the higher end the card, the better.
Story = end."
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cuce said:
bende sorıyım bi soru.

varolan hd 2600 xt'ime bi tane daha ekliyip cross fire'mı yapsam yoksa yeni bi kartmı alsam?


Anakart xfire destekliyor ve PSU'unda 450w+ ise crossfire yapmak cok da mantiksiz degil. Fakat Yapilan testlerde xfire her ne kadar mimari olarak cok basarili bi sistem olsada xfire a gore optimize edilmemis -baska bir degisle nvidia tarafindan kapatilmis- oyunlarda ancak %10 a kadar getiri sagliyordu.Sevdiginiz oyunlarin basinda "ATI" logosu goruyorsaniz ve ucuza ikinci el bi kart bulabiliyorsaniz en ucuz ve en mantikli cozum olur sanirim.

Ote yandan kart 128bit oldugu icin, eger ekonomi musaitse 128bitlik bi upgrade yapmak pekde mantikli olmaz. Su anda cikan tum midrange kartlarin dahi 256bit olmasi da bunun kaniti.

Ben olsaydim kelepir bi 2600xt bulamazsam kendi kartimi satisa cikarip yeni nesil midrange kartlardan birine yonelirdim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abuk subukdan kastin sanirim 3870x2 gibi olanlar?
Onlar ayni kart uzerinde cift gpu olan kartlar, bi nevi crossfire mantigiyla calisiyor atininkiler. Fakat xfire in optimizasyon dezavantajlarina sahip degiller.
Birde sogutmalari icabiyla iki slot kaplayan kartlar var, onlar bildigin kartlarin havalandirmalarina ek olarak birde kullandiklari ek slotu tahliye cikisi olarak kullaniyorlar.

edit:typo
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...