Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Starcraft II


huun

Öne çıkan mesajlar

niye saçmalık olsun, adamlar açıklamış işte, sadece "git topla" olsun istemedik, kaynaklarda da biraz strateji olsun istedik diyolar

uzayan oyunlarda, teknoloji geliştikçe üniteler daha çok gaz isticek ve baştan buna yönelik oynarsan, oyunun başında zorluk çekicen falan.

karşı tarafın rafinerisini patlatmak çok önemli olucak gibi duruyor.

blizzard birşey yapıyorsa denemeden "ıyy çok kötü" denmemeli... zaten test ettikten sonra kötü olacağını düşünürlerse iptal ederler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yanı şu acıdan guzel,

muta lign neden var zealot templar neden var, cunki mineral gaz dengesini kurman lazım.
eğer kaynak toplarken birinden büyük fedakarlık edip diğeriden ortalama bonus alırsan ordular daha bi şekillenir ceşitlenir.

aslında mantıklı bir fikir, ama yöntem yanlış bence.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

strateji kattıgı filan yok.

Konmasının tek sebebide blizzard forumlarında ortalama oyuncuların baya sövdügü promethues4096 ve onun tayfası diyebilcegimiz koreli yalakala tiplerin MBS ile birlikte mikronun önemi azaldıda (önerdikleri gaz sistemleri) ile bunu düzeltin vs demesinden kaynaklanıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

microluk birşey de değil ki bu, aksine oyunu macroya dökmeye yarayacak.

oyunun başında standart bir build up olacak her zamanki gibi, ona göre herkes 2. extractorı ne zaman dikeyeceğini, ne zaman mineral bozduracağını bilecek, öyle alıp başını gidecek. mid-gamede zaten mineral herkeste gani olduğu için gazı biten abanacak, kimse hiçbir şeye dikkat etmeyecek. çünkü bir noktadan sonra en iyi oyuncunun bile merkez bankasındakinden daha çok minerali oluyor.

bir de işin içinde blizzard var diyip her yapılanı "oohoo ne güzel olmuş" diyip geçemeyiz ki. bizim de fikirlerimiz var, belki blizzardınkilerden daha iyi :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

huun said:
microluk birşey de değil ki bu, aksine oyunu macroya dökmeye yarayacak.

oyunun başında standart bir build up olacak her zamanki gibi, ona göre herkes 2. extractorı ne zaman dikeyeceğini, ne zaman mineral bozduracağını bilecek, öyle alıp başını gidecek. mid-gamede zaten mineral herkeste gani olduğu için gazı biten abanacak, kimse hiçbir şeye dikkat etmeyecek. çünkü bir noktadan sonra en iyi oyuncunun bile merkez bankasındakinden daha çok minerali oluyor.

bir de işin içinde blizzard var diyip her yapılanı "oohoo ne güzel olmuş" diyip geçemeyiz ki. bizim de fikirlerimiz var, belki blizzardınkilerden daha iyi :D


öncelikle, iyi oyuncuların parası hiç bir zaman çok kalmaz. devamlı harcarlar. 0'lamazlar ama 1000'in üstünde para göremezsin iyi oyuncularda. devamlı bunu orduya çevirip rakibi harrass'larlar en kötü ihtimalle.

ikinci olarak da henüz pratikte görmediğin birşey için hele hele ilerideki ünitelerin ne kadar gaz isteyeceğini falan bilmezken, ne kadar mineral istediklerini bilmezken. bence mantıksız böle direk "olmamış" demek.

oyunun başında direk tech'e gitmek için opsiyon sunuyor 2 adet geyser ile. yok eğer gitmemeyi tercih edersen, sonradan kurarsan da deplete olduğunda, mineral harcayıp buyur al gaz diyor.

bu kadar kötülenecek birşey yok burada yani
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bleda2 said:
sabonis blizzard forumlarında prometheus4096, ghetto_overlord ve starshaped denilen adamlara ettikleri tüm lafları sana havale ediyorum


çok da fifi senin he havale ettiğin.


@cuce: asıl konu o diildi yav sadece bi düzeltmede bulundum ona :) ben hala çok mineralin birikmez diyorum ayrı...
asıl konu geyser'larımız. kağıt üstünde zaten ne kadar yorum yapsak da oyun çıktığında hepsi boş olucak bu yorumların. göreceğiz bakalım
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...
cuce, kalbin temizmiş; işte son haberler:

En son bildiğiniz üzere gaz toplama konusunda radikal bir değişikliğe gitmişti blizzard. geliştiricilerle yapılan son söyleşide konuya biraz daha detaylar gelmiş.

ilk oyunda gaza 3-4 peon yollayıp -bu oyun ilk çıktığından beri bir tartışma konusudur, kimileri 3 kimileri 4 peon yollamanın daha verimli olduğunu düşünür- gaz toplama konusunun unutulmasından rahatsız olan geliştiriciler konu üzerine kafa patlatmışlar.

daha önce açıklandığı üzere her oyuncu başlangıçta 2 gaz kaynağına sahip olarak oyuna giriyor. şu anda her kaynak toplamda 600 gaz sağlıyor. toplam 600 gaz çıktıktan sonra, ilk oyunda olduğu gibi kaynaklar tükeniyor ve her peon 2'şer gaz topluyor. 100 mineral ve 45 saniye gaz toplayamama karşılığında gaz kaynaklarınız tekrar peon başına 8 gaz sağlıyor.

blizzard hala bunun oyuna stratejik derinlik getireceğini savunuyor ama bence gerçekten çok boş bir çaba. blizzard diyor ki;

-oyun başında tier 1 birimlerle devam etmek isteyenler, tek gaz kaynağı ile oyuna devam edecekler, yüksek teknoloji isteyen birimlerle oyuna başlamak isteyenler 2 gaz kaynağı ile oyuna başlayacaklar. böylece oyun başında keşfe çıkmanın çok daha önem kazanacağını düşünüyorlar.

- tükenen gaz kaynaklarını sürekli takip etmenin ve gereğinin yapılmasının iyi oyunculara artı sağlayacağını düşünüyorlar.

-genel itibariyle profesyonel oyun tarzına katkısı olacağını düşünüyorlar -ben düşünmüyorum-.

gelelim soru ve cevaplara:

1- Corrupter'ın saldırı mekanikleri nasıl olacak? kümülatif bir debuff mı olacak, öyleyse ne kadar bir sürede etkisi geçecek? corrupter ile vur kaç saldırıları yapabilecek miyiz? (kümülatif debuff'ı wow'daki dot gibi düşünebilirsiniz)

1- Teknik olarak Corrupter'ın saldırısı bir debuff; ama zamana yayılan bir hasar vermiyor. Sadece her saldırısında düşman üzerine bir debuff bırakıyor bir kaç saniyeliğine, eğer debuff düşman üzerindeyken düşman birimi öldürülebilirse, bu birim sizin tarafınıza geçiyor.

2-Queen tarafından yapılan savunma binalarının özellikleri belli oldu mu?

2- Zerg savunma binaları artık Queen tarafından değil, eskisi gibi Drone'lar tarafından yapılıyor.

Spine Crawler:
- Sadece kara birimlerine hasar veriyor
- Hitpoint'i 300 (uprooted 100)
- 20 hasar veriyor, zırhlı birimlere +20 fazladan vuruyor
- Menzili 7 hex
- Saldırı hızı; 1,5 saniye

Spore Crawler:
- Sadece hava birimlerine hasar veriyor
- Hitpoint'i 300 (uprooted 100)
- 15 hasar veriyor
- Menzili 7 hex
- Saldırı hızı 0.8608 saniye

3- Queen savunma birimi olmasına rağmen sahip olduğu özelliklerle ilginç saldırı stratejilerine izin veriyor gibi. Nydus Worm saldırı birimleriyle birlikte Queen'leri de taşıyabiliyor mu? Queen'in yapacağı savunma binaları ile birlikte ilginç saldırı taktikleri geliştirilebilir Zerg rakiplere karşı.

3- Queenler Nydus Worm tarafından taşınabiliyorlar ama şu anda savunma binaları Queen tarafından değil, ilk oyundaki gibi Drone'lar tarafından yapılıyor.

4- Sunken Colony (artık Spine Crawler oldu) uprooted olduğu zaman saldırılara karşı daha mı kırılgan olacaklar?

4- Evet, Spine ve Spore Crawlerlar ilk kuruldukları yerden hareket ettirilirlerse daha az hitpointe sahip olacaklar. (bkz. cevap 2)

5- İlk oyundaki birimlerin oynanışlarında zamanla gelişen değişimler olmuştu (dragoon dans, reaver+shuttle mikro, mutalisk stack vs) ikinci oyunda da buna benzer imkanlar olacak mı?

5- Oyuncular hala oyun mekaniklerine ya da özel yeteneklere bağlı olarak değişik seçeneklere sahip olacaklar. Stalker'lar ilk oyundaki Dragoon'ların dansına benzer şekilde hareket edecekler ya da Marauder'ler gerekli zamanda düşmanı yavaşlatmak için özel yeteneklerini kullanmak için oyuncunun karar vermesini bekleyecekler.

SCII'de birimlerin dizilişinin ilk oyundan daha önemli olmasına özellikle dikkat ettik. Oyun mekaniklerinin doğru kullanılması ve özel yeteneklerin sağlayacağı avantajların bir dengede olmasına özellikle dikkat ediyoruz.

6- Diğer iki ırkın sahip oldukları özelliklere göre - Nydus Worm ve Warp-in - Terran mobilitede biraz dezavantajlı gibi değil mi? Drop-pod'u geri getirmek ya da benzer bir yeni fikir var mı?

6- Aslında bizler Terran'ın yeterince mobil olduğunu düşünüyoruz. Reaper'lar oyundaki en hızlı kara birimleri. Medivac Dropship'ler iyileştime özellikleriyle Terran oyuncularının sürekli üretmek isteyecekleri birimler olacak. Viking'ler hem karaya hem de havaya hasar verebilme özellikleriyle hareket halindeki bir Terran ordusuna yeterli desteği sağlayacaklar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...