Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Starcraft II


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
çok şeker detaylar eklenmiş ırkların hepsi benzer özellikleri farklı şekilde kullanıyor artık toss+terran ın cloakına zerg burrow ile cevap verebilior artık mobile burrow yapabildiği için.

lurkerin eksikliğini ciddi hissediyoruz ama base savunmasında o kırbaçlayan savunma kulesi resmen para israfı , binayı dikiyorsun tepki vermesi en az 2 saniye sürüo o sırada ztn yok ediliyor falan yapım süresi çok uzun (diğer zerg bina birimlerine nazaran) reaper saldırılarına karşı baseinde 5-10 tane roach vs bırakmassan hic bir sey yapamıyorsun 6-8 reaper direk rape ediyor base savunmasını (o kırbaclıları ve drone/queen ekibini)

roachların bildiğim kadarı ile ilacı immortallar suanda... terran icin bilmiyorum..
Mesaj tarihi:
hydranın tier2 olduğunu biliyorum ama fast lair yapıyosan hem genel olarak daha iyi bi ünite olması açısından hem de havaya karşı savunma açısından hydra daha mantıklı gözüküyor bana
Mesaj tarihi:
terran direk sakız gibi ciğniyor mutaları =( yada ben beceremiyorum kullanmayı. yani 2 oyun resmen kazanırken kaybetme raddesine geldim muta basayım derken. bildiğin marinelerle fln patır patır indiriyorlar :D
Mesaj tarihi:
tunca said:

bi de midgamede harrass ve map control için mutalisk gibi bir seçenek varken nydus kasmak başlı başına hata aslında


bu secenek ciddi cok zor terran a karşı ama hydra rush da gerçekten çok etkili baneling rush gibi

rakibin hareketine göre baneling yada hydralisk çıkıyorsun işte ;p zaten böle bi saldırıdan kendini kurtarsa bile rakip genellikle sizden ya ekonomik yada askeri açıdan geride kalmış oluyor sonucta siz high tech giriyorsunuz hydra + ultralisk karışımı birliklerle eziyorsunuz.

ha tabii bu tamami ile oyunu bw mantığı ile oynayanlara karşı işe yarıo, zamanla insanlar örneğin warpgatelerin gücünü, stalkerlerin mobilitesini efektif kullandıkça biticektir diye düsünüyorum.
Mesaj tarihi:
Bu beta yüzünden battle reportlarda gördügüm eglenceli combatlar yerine streamlerden sc1 mantıgıyla, ezber, tipik açılışlar oyunlar görmekten sıkıldım. Bu ne abi, harıl harıl kazanmaya oynuyor millet daha 4-5 gün oldu bre davarlar ve beta bu.

O kadar oyun izledim, görmediğim ünite var hala ne bu acele ulan. (Buna bir istisna FBH mi FHB mi hatırlayamadım onun mothership rush'ı ghfgjhfgj)

Felaket rant oluyo farkındayım da, renkli taktikler izlemek yerine 30. defa aynı şeyi izlemek çürütüyo.
Mesaj tarihi:
iyide abi sc ole oynaniyo
ben bi donem sarmistim can sikintisindan sc replayi izliyodum
vulture gormekten midem bulandi ya
en sonudna bi protoss late gamea kalinca delirdi carrier basti oh be dedim terran direk butun vulturelari iptal etti goliath yapti hepsi oldu
sifir zevk aliyodum replauden
Mesaj tarihi:
scorch said:

tunca said:

bi de midgamede harrass ve map control için mutalisk gibi bir seçenek varken nydus kasmak başlı başına hata aslında


bu secenek ciddi cok zor terran a karşı ama hydra rush da gerçekten çok etkili baneling rush gibi



doğrudur tabi benim daha oynama fırsatım olmadı gördüklerim üzerinden konuşuyorum sadece.

bone sen de 2 tane tvp izleyip sırf onun üzerinden konuşuomuşsun gibi bi izlenim yarattın bende xP
Mesaj tarihi:
oyle oynandigi dogru, bundan 1-2 sene sonra yine match-up lar tek taktik uzerinden oynanicak buyuk olasilikla, dogrudur. Fakat daha cikali bi hafta bile olmamisken baslanmamali su monoton donguye.
Mesaj tarihi:
BonePART said:

iyide abi sc ole oynaniyo
ben bi donem sarmistim can sikintisindan sc replayi izliyodum
vulture gormekten midem bulandi ya
en sonudna bi protoss late gamea kalinca delirdi carrier basti oh be dedim terran direk butun vulturelari iptal etti goliath yapti hepsi oldu
sifir zevk aliyodum replauden


"böyle oynanıyor".

bütün strateji oyunları öyledir ki. ki buna satrançta dahildir, yeterince satranç takip ederseniz aslında her oyunun 10-15 adet basit temelin varyasyonları oldugunu görebilirsiniz. insanların strateji oynamayı sevmesinin nedeni o devamlı tekrarlanan "monoton" taktiklerin uygulanma biçimleridir.
Mesaj tarihi:
nasıl oynanacak bilmiyorum ama ilk oyundaki gibi salt taktikler olmaz bu oyunda. çünkü ilk oyunda counterlar arasında ikinci oyundaki kadar fark yoktu. bakıyorsun bir yer birimi sadece yere vuruyor, hem havaya hem karaya vuran epeyce zayıf kalıyor. hava birimleri arasında da böyle kısıtlama var.

ayrıca ilk oyundaki gibi sadece upgrade basmaya yaramıyor kilit binalar. casterlar dışında çoğu zaman bir binayı yaptığında ilgili birimi de üretebiliyorsun. ilk oyunda yüksek teknoloji gerektiren binalar hep çıkmaz sokaktı ve maliyetliydi.

kısaca ikinci oyunda ideal bir build up her birimi üretmeye yarayacak binaların yapılmasını gerektiriyor. oynanış olarak da zaten ilk oyunun devamı değil, ilk bakışta anlaşılıyor bu.
Mesaj tarihi:
ha anladım,
ama mesela, defiler uzuyan oyunda sarttı artık defiler yok!!!

acıkcası support unitelerinin islevinin oneminin artmasını daha guzel buldum.

mesela kimse o statis field cast eden uniteden kullanmıyo.. neden bilmiyorum inanılmaz basarılı bi unite bence, bi noktadan sonra, insanlar support basmak zorunda kalıcak gibi geliyo. guzel bisi bu bence
Mesaj tarihi:
Cuce said:

ama mesela, defiler uzuyan oyunda sarttı artık defiler yok!!!


dediğim gibi bu oyun kesinlikle broodwar'ın devamı değil. az önce bakıyordum, ama bulamadım o repi. çok güzel bi maç vardı zpv. z tek hatchery ile 50 dakikalık oyun çıkardı. tek derken yaptı ikinciyi, rakip yıktı şeklinde ilerledi tabii ama oyunun büyük bölümünde öyleydi.

nydus worm'la ilgili tartışmaya örnek olması için koyacaktım asıl. güzel olay nydus worm. ofansif amaçlarla ne kadar başarılı olur ortalama bir oyuncuya tartışılır ama zerge çok fazla avantaj kazandırıyor haritayı domine etmede. zaten sonsuz birimle drop yapabiliyorlardı ama olayı farklı nydus wormun.
Mesaj tarihi:
evet queen sayesinde mümkün tek hatcheryle baya uzun sure dayanmak.
mesela medivaclerin dropship özelliği var ama hiç bi sekilde medic kadar iyi heallıamıyolar.

seye hic denk gelmedim mesela templarla ofansif veya defansif phase bilmemne kullnımına, han 10 sn boyunca bi uniteyi immune ve stun eden ozellikleri. choke yaratmaktan, pesinde link olan tempları kurtarmaya, thor immortal ultralis bc carrier falan gibi uniteleri direk devre dısı bırakmak gibi sahene kullnımları var bence. Sanırım kullandığında detector unitler detector olma ozellikleirnide kaynediyomus, ki baya hos bence.
×
×
  • Yeni Oluştur...