Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Mortal Online


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
dinamiklerin gelistirilebilir oldugu konusunda ayni fikirdeyim seninle.

oyunun dinamiklerinden birisi kaldir kilici bekle, kaldirsin silahi saldirsin sana seklinde oldugu icin benim acimdan oldukca basarisiz ve kel bir sistem. bunu ne kadar gelistirirsen gelistir ne elde edebilirsin hic bir fikrim yok. eskiden oynadigimiz elim sende oyunu tarzi bir sey. dokunduran damage vurur olmus gibi. onceki yorumda da belirttigim gibi yanilirsam ne mutlu oynayacak oyun cikar. ancak bu sistemin, tutturursan oturtursun mantiginda gorunmesi, bana sistemsel olarak pek de basarili olacak bir savas sistemine sahip mmo olmayacakmis gibi hissettiriyor.

gozumde canlanan kurgu oldukca sacma, nedense herseyi gercekci yapacagiz dusuncesi, benim gibi birisi icin yazilimi oyun olmaktan cikariyor. boyle bir seyi yapamazsiniz cunku, hissettiremezsiniz adama bunlari , eglenceden odun verirsiniz, yazilimin ozune ters bunlar. bu gibi sistemler sonrasinda manyak ruhsuz hardcore pisikopatlarin eline verirsiniz guzelim dunyayi rezil olur o dunya geri kalan normal oyuncular icin. guild chati kaldirmak general chati kaldirmak ve sonrasinda bunlar gercekcilikten cok uzak demek, silahlarin tutturursan damage vermesi vs. bunlar oyunun oynanabilirligini ve eglencesini dusurecek etkenlermis gibi geliyor.

herneyse ciksin goruruz.
Mesaj tarihi:
çok gerçekçi olmamasında sana katılıyorum. gerçek şeyler zevkli gelmez adama. mesela gerçek hayatta 1 kılıç darbesi adamı yere devirir.(ayı boğan değilse) sen bunu oyunda yaparsan kargaşa çıkar.
ama bunun yahnında katılmadığım bazı şeylerde var
silahı tutturmadan vurmak çok zevkli bişi gibi konuştun. conanda oluyordu. barbarın knockbacki 4 vuruştan oluşuyodu. ilk tekmeyi adama vurdukdan sonra adam 100 metrede kaçsa 100 metre ilerde knockback oluyordu.kaçan adama haksızlık değil mi.

bu damageler gerçekten çok sinir bozucu.ayarlanabilecek saçma ufak tefek bişi. ama hani bir söz vardır ya sinek ufakdır mide bulandırır aynen öyle şuan için....

chat sistemi hakkında bildiğim tek şey whisper olayının kuşlarla olacağı yani adam senden ne kadar uzaksa o kadar gecikmeli mesaj gideceği. mesela 30 dk sonra yazdığın şey ulaşıyor gibi. ama kuşları göremeycez. görseydik zaten adama whisper atıp kuşu takip edip adamı bulma şansı olurdu. bu yüzden konulmamış.

bi aralar dark messiah oynamıştım. çok zevkli gelmişti. keşke online olsaydı demiştim. mortal buna en yakını. inşallah güzel olur.




Alakasız Edit:
forumda benimle aynı fps düşme problemini yaşayan bir arkadaş daha varmış. onun sistemide böyle. gerisini siz düşünün. umarım adam gibi optimize ederler.

bide buna cevap olarak bir kaç adam şöyle demiş: "game runs fine and my system is shit compared to yours" buda çok ilginç
buda adamın sistemi.

2.5ghz quad core
8 gig DDR2 ram
9800GX2 1gig Video Card (Nvidia 190.38 drivers)
2x 1tb harddrive 7200RPM
Asus Rampage motherboard
Vista64
Mesaj tarihi:
hocam ben tek kart kullanıyorum. bendede aynı sorun var. ki 3 tane aynı problemi yaşıyorum diyen adam var.
ha bakmayın. 65 fps alıyorum durduğumda. hafif mouse oynatınca en az 10 saniye takılıyor.
Mesaj tarihi:
Hemen hemen butun oyunlar beta zamaninda grafik optimizasyon problemleri yasiyor ki MO baya basic bir beta halinde anladigim kadariyla, Fallen Earth'de 2 hafta NVIDIA(bazi kartlarda)'nin kullanicilari belli driverlar cekmeden oynayamadi.
Mesaj tarihi:
bende cift 4850 var, 1680x1050 oynadigimda pek takilma olmuyor, arada 1snlik takilmalar oluyor donerken filan, o da etrafinda bir tur daha atarsan olmuyor. RAM'im 4, Windows 7, Quad 2.2 Ghz var. diskler feba degil ordan yirtiyor olabilirim gerci
Mesaj tarihi:
aşağı yukarı takılmaların sebebini buldum ve çözdüm. (hayır ben bulmadım. mortalın forumunda biri söylemiş. ama çaktırmayın :P)

belki aynı şeyi yaşayan vardır diye söylüyorum.
mortalcache/updater/mortal online/unreal engine3/now game/config buraya giriyoruz.

ardından nowinput.ini dosyasını not defteri ile açıyoruz
"bEnableMouseSmoothing=true" true yazan yeri false yapın
ne işe yaradığını bilmiyorum ama etikiyor.
ardından kaydetip çıkıyoruz.

sonra nowengine.ini dosyasına giriyoruz
MotionBlur=True yazan yeri false yapıyoruz.
bu sağa sola dönerkenki motion blur efektini yok edicek. sorun büyük ölçüde çözülüyor. unreal engineden kaynaklanan bir sorunmuş bu. motion blur yapınca unreal enginede değişik sorunlara sebep oluyormuş anladığım kadarı ile. bu yüzden kapatmak en iyisi.
Mesaj tarihi:
bakınız bu video benim bütün derdimi gösterior.
adam ç.k kadar silahı ile millete tek atıyor.
54 damage veriyormuş.ve seriliğe bakın.
benim koca kılıç 44 anca vuruyor ve çok hantal
http://www.youtube.com/watch?v=2FpJdl7KBes
Mesaj tarihi:
hep one shot harbi ama onalr düzelicek şeyler rakamla düzeltilecek oolylar sorun olamz yani. Onlar için endişlenememk lazım oyun mekanikleri nasıl ona bakmak gerek daha çok gameplay vs. Yoksa damagedır itemdır vs hallolur .
Mesaj tarihi:
aynı kılcın bi benzerini yaptım. youtubeda sormuştum neyden yaptın diye.
herneyse adam 54 vuruyormuş (tekrar hatırlatma benim canım 39)
benim silah 47 vuruyordu. ama benim str düşük olduğu için sanırım (çokda düşük deil aslında) çok hantal kaldı.
bende 2 3 adamla konuştuktan sonra farklı materyalden yaptım kılıcı. şimdi bu videodakinden bile seri ve 35 civarı vuruyorum :D .

bide bugün dikkatimi çekti söylemeden edemeycem.
dişi karakterlerin armorları erkeklerinki ile aynı(yani belli yerler daha geniş gerisi aynı).
yani diğer oyunlardaki gibi bi tarafı gözükünceye kadar yırtmaç yok. benim hoşuma gitti. daha normal olmuş. diğer oyunlarda nedir öyle kadının heryeri açık ama oyunun en güçlü zırhı :S
Mesaj tarihi:
acik yerleri kesmeye elin varmiyor o yuzden zirh kucuk olsa bile full erkek zirhi ile ayni etkiyi yapabiliyor :P

birde hatun zirhlarinin o sekil olmasi hatunlarin o sekilde zirh istemelerinden olsa gerek. kim ne yapsin gogus yeri olmayan zirhi. buda cok mantiksiz. erkek cinsel organlari icin ozel yapilmis zirh bolgesinde kadinin ne yapacagi ayri konu :)

silahlarin craft ile etkilerinin degismesi swg de olan guzel bir seydi, crafterlarin birbirinden bagimsiz olarak ayni silahlari cok farkli stat ve damagelerle uretmelerine olanak sagliyor ve oyuncularin silah alacaklari zaman ismi bilinen crafterlara gitmesi gerekiyordu. guzel bir ozellik. tabii max 1-2 ay sonra herkes ayni seyleri yapabiliyor orasi ayri konu. sonucta receipe belli maden odun tas toprak belli... genede hos ozellik.
Mesaj tarihi:
Mortis said:

hep one shot harbi ama onalr düzelicek şeyler rakamla düzeltilecek oolylar sorun olamz yani. Onlar için endişlenememk lazım oyun mekanikleri nasıl ona bakmak gerek daha çok gameplay vs. Yoksa damagedır itemdır vs hallolur .


8 tane hitbox oldugu icin her zaman benzeri seyler olucaktir. Sonucta birden cok hitbox koymanin amaci bu. Headshot verdin mi aglaticak her sekilde.

8 taneydi di mi? Yanlis mi oldu :I
Mesaj tarihi:
10 olması lazım. emin değilim.

o videoda sadece headshot değil adamın neresine vursa adam ölüyor. kolu kopuyor. bacağı kopuyor vs.

stat kazanım yok oyunda. herkes ilk karakteri yarattıkları zamanki kadar hit pointe sahip. ben buna bağlıyorum. stat kazanımı gelsin. böyle şeyler olmıcaktır.
Mesaj tarihi:
10 olması lazım. emin değilim.

o videoda sadece headshot değil adamın neresine vursa adam ölüyor. kolu kopuyor. bacağı kopuyor vs.

stat kazanım yok oyunda. herkes ilk karakteri yarattıkları zamanki kadar hit pointe sahip. ben buna bağlıyorum. stat kazanımı gelsin. böyle şeyler olmıcaktır.
Mesaj tarihi:
eheh o kücüçük kadar bi dagger değilmiş. öğrendim.

two-handed kılıcı almış adam one-hand-handle ile birleştirmiş.
yani videoda küçük gözüktüğüne bakmayın. o kılıç adamın boyunun yarısı kadar.

edit: o videoda kenarlar hafifden karanlık dikkat ettiyseniz. işte o helmeti takınca oluyor.
Mesaj tarihi:
yalniz crafting in bu kadar komplike olmasi harik da sey sorucam] skill cap vard imi hard cap/ herkes ilerde yapamicak bunlari su an beta die herkes istedii gibi craft edio. lutfen evet ole de . darkfall gibi olmsin craft sistemi yani herkes kendi kendine yetmesin
Mesaj tarihi:
fantasy mmo alaninda cikacak olan oyunlarin biz eq1-2 wow warhammer conan gormus oyunculari tatmin edebilecegini dusunmuyorum. bizleri anca degisik bir dunya , ortam (swtor vb) ve degisik bir oyun deneyimi yasatacak mmolar doyurabilir.

sonucta her tur fantasy 3 asagi 5 yukari birbirinin kopyasi ve bizler bu tipi wow ile en yuksek raddede yasadik bitirdik..

ben bu sekil hissediyorum nedense.
Mesaj tarihi:
Mortis said:

yalniz crafting in bu kadar komplike olmasi harik da sey sorucam] skill cap vard imi hard cap/ herkes ilerde yapamicak bunlari su an beta die herkes istedii gibi craft edio. lutfen evet ole de . darkfall gibi olmsin craft sistemi yani herkes kendi kendine yetmesin


evet öle :) merak etme.

daha oyunda crafter olunmuyor. malzemeleri topluyoruz. npcye verip çat diye çıkarıyoz. yani kimse bişi craft etmiyor şuanda. craft olayını yapan biz değiliz. npc yapıyor.
npc de geçici. çünkü ismi şöyle npc_crafter.
yani ilerde topladığımız malzemeleri (veya satın aldığımız) bir crafter arkadaşa vercez. o bize yapıcak ne yapıcaksa.
bide mesela crafterlık skilliyle yaptığı şey orantılı olcakmış. durabiltysi silahın fln. bide yaparken yakma olayı var sanırım. yani malzemeler heba olabilir.skilli azsa.

şuan hardcapda yok sanırım. bilmiyorum. ama ilerde olacak. ben mesela sürekli zırhdı kılıçdı şuydu buydu yapıcam dye maden topla topla topla miningi 40ladım (100 üzerinden)(hayır o kadar kolay değil 40lamak). bunun yanında 30 sword skillim var. şu hale bak. sözde kılıç ustası olacaktım. miningci oldum :D .

şuan için oyunda olan başka bir bugdan bahsedeyim. biliyorsunuz bu oyunda her canlıya vurabiiyoruz. bütün npclerde dahil. ama şuanda npcler tepki vermiyor ve ölümsüz. onlara vura vura silah skilli artırılabiliyor. yani damage alıyorlar ama ne tepki veriyorlar nede hareket ediyorlar. hemde skillini artırıyorlar :D. (niye aynı şeyi 2 kere yazdım ben :S)
×
×
  • Yeni Oluştur...