Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Mortal Online


Jaan

Öne çıkan mesajlar

ben oyunun resmi forumlarında oyunun belirtilen gibi 2009 un 4. çeyereğinde çıkamayacağını yazınca yoğun bir tepki ile karşılaştım :) olacakları söyleyim ben 4. çeyrek ekim kasım aralık oyunu aralık sonuna kadar sallıyacaklar en iyi ihtimalle o zaman a kadar geliştirilen düzeltilen hali ile ya çıkartırlar yada 3 aylık erteleme gerlir. bence tam düzeltmeden herşeyi çıkartmasınlar kayıp olur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

teori : sirket parasiz kalir, para bulmak icin alpha bile olmayan oyunu beta girisi ile satip para bulmaya calisirlar , tutarda, ardindan verilen soz tutulmaya gelir, oyun acilir oda ne, fiyasko, neyse ki fanlar vazgecmez, simdi sira buglari temizlemede ama 1 ay bittikten sonra dahi nerdeyse 5 kisi online olabilir oyunda, para tekrar suyunu ceker ya da cekmek uzeredir..

canlar calar kanuni hoplar, mortal online zorda kalir.

bu ornekte dark and light vardi, sonra spellborn vardi, ummmm startrek vardi, gods and heroes vardi, vardi da vardi.

insallah bu oyle olmaz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

belki cogu kisi bilmez star trek gods and heroes ile ayni sirket tarafindan baslatildi ama battilar, sonra cryptic aldi startreki ve devam ettiriyor su anda.

mmo yapmak her sirketin altindan kalkabilecegi bir sey degil maalesef. ozellikle major mmolarin 100 milyon dolarlar civarinda tutan uretim maaliyetleri bulunuyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Para biterse batarlar o kesin. Ancak su andaki hizlarindan ve ellerindeki malzemeden onlerini gorememe ihtimalleri yok. Oyunun icini doldurmadan release ederlerse bilmiyorum kac kisi aylik abone olur.

Ayrica ortalikta bu kadar ornegi varken ortaya eksik surulup sonra toparlanan oyunlarin adam olmadigina, direk intihar olur. Cok fazla aylik abone bulamazlar bitmemis bir oyuna.

Orneklerden biri de vanguard, gecen accountumu 1 hafta mi ne acmislar, girdim, aman ne goruntuler, neleri duzeltmisler vs vs. Ama ne fayda, in cin top oynuyor. Cok guzel oyun ama hicbir sansi yok artik. Tipki digerleri gibi...

Neyse bu oyunu kiviramazlarsa ufukta MMORPG gorunmuyor takip edecek, artik MM kismindan vazgecip single playerlara yonelicem burda :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kanuni said:

belki cogu kisi bilmez star trek gods and heroes ile ayni sirket tarafindan baslatildi ama battilar, sonra cryptic aldi startreki ve devam ettiriyor su anda.

mmo yapmak her sirketin altindan kalkabilecegi bir sey degil maalesef. ozellikle major mmolarin 100 milyon dolarlar civarinda tutan uretim maaliyetleri bulunuyor.


o adamların yapacağız dedikleri şey zaten gerçekçi birşey değildi yapabilselerdide anca bill gates ile nasadakiler oynardı
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sanki bana bu oyunu piyasaya sürme stratejileri pek akıllıca gelmedi. İnsanları çok fazla bekletip, beklentilerini yükseltiyor ve sonunda taşıyamıyacağı bir yükün altına girmiş oluyorlar. Bu çıplak karaktarlerde (sabah sabah çok güldüm bu arada :) ) ciddiyeti bozuyor oyuna bakış açımız için. Peki blizzard wow'u çıkartırken nasıl bir strateji izledi bilen varmı? Ben oyunun çıktığı zamanlarda fazla ilgilenmiyordum MMORPG dünyasıyla. Yani pat diye mi çıktı. Bilgilendirirseniz sevinirim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2 sene betasi surdu diye hatirliyorum. benim betasinda olup bu kadar etkilendigim baska bir oyun olmadi, ciktiktan sonrada ilk cikis haftasinda bu kadar oynanabilir bir baska mmo hatirlamiyorum. zaten basari oradan basladi. arti millet server hatalarini vs goz ardi ediyordu cunku wow fazla oynanabilir ve inanilmaz bir ortama sahipti.

crossroads diyorum baska da bi sey demiyorum :(
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sanki o zamanlar wowun adam gibi rakibi yoktu. birazda onun etkisi var.

burda yeni video. combatla ilgili. 4 kişi birbirine girio.
dikkatli bakın sonlara doğru 2 adamın baltaları çarpışır gibi bişi oluo kıvılcım çıkıo. iyi gözüküo şimdilik. (ha bide yürürkn sallanıor malum şeyler :P )

http://www.youtube.com/watch?v=pnrHU2VZLoY
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ehehe ebe ebe sensin dermis gibi. savas sistemini anlamadim ben tam. skill falan yok herhalde oyle tutturursan vurursun mantiginda mi ? oyle ise allah kolaylik versin nasil ayarlanacak lag vs ? cok zor ve itici geldi savasma cabalari. devamli adama git o kacsin sen gerile o gelsin bir turlu vurama falan. :)

insanin gozu kayiyor zaten :P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

3 çeşit vurma varmış sanırım.
bi charge atack. (sanırım dark messiahdaki gibi bişi)(yani mouse click basılı tutuyoz. bırakınca dah güçlü vuruo şeklinde)

bi normal atack (mouse click) bide shiel bash (buda sağ tuşa basınca gard alıyor. o haldeyken mouse click yapınca oluyormuş.(dark messiah gibi)) (o ne ya parantez içinde parantez ::o).

ama bilmiyorum tabi çünkü alpha halindeyken yazılmış bir posttu bu.

aslında senin beğenmediğin şey insanın yeteneğini ortaya koyuyor.daha yetenek üzerine oluyor oyun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ne yetenegi concon ? resim, muzik gibi sanatsal calisma olsa anlarimda bunda yetenekle alakali ne var ki ?

klavye tuslarina seri basmanin ve ortami lagsiz hata ile gormenin disinda yakala vurmaya calis kac vurulmamaya calis vs..

hani kimse kizmasin ama, skill sisteminde once sunu yaparim, o bunu yaparsa sunla karsilik veririm, sonra su buyu, ardindan charge, ustune biraz zirhindan yerim, sonra kalkan ile weapon switch yapar , shield bash ile stunlar, uzerine two hande gecip ortadan ikiye yararim gibi insanin planlamasini ve biraz da olsa daha cok yetenek gerektiren bir sistem degil bence bu.

seri olan vurur vurur kacar vurulmaz. neyse belkide ben yaniliyorumdur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

combatın yavaş olduu doru.biraz daha hızlandırırlar onu tahminen.

yetenek dediğim şu. isabet ettirmek. zamanında kaçmak. vs vs.
mesela aocda asasinde belli bi taktik vardı.spike mı neydi.
genelde bu uygulanırdı. hiç değişmez. bunun gibi her classda belli taktikler vardı.taktikleri örendiin anda oyun taş kağıt makas oluodu.ama mesela mortaldaki şekilde olunca oyun bu sefer anlık düşünmek gerekiyor. doğaçlama. karşındaki adama göre oynamak lasım.buda yetenee bağlı diye düşünüom.
bu sadece bi örnekti. ne demek istediğimi anlatmak için.

oyuna yeni başlamış bi adamla bayadır oynayan arasında fark olur bu sayede. ha bana katılmazsınız o ayrı ama ben böle düşündüğüm için aldım oyunu
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Benim bildigim kadariyla oyunun kalabalik bir community'si mevcut. Eger maddi olarak cok zorda kalsalar bile DFO'nun yaptigi taktigi uygulayip "soft-launch" yaparak sureci devam ettirmeye deniyebilirler. Sahsen ben baska bir secenek gormuyorum. Tabii bu da cok riskli ve pis bir is. Insanlari oyunu satiyorsun, serverda aciyorsun, bugli exploitli insanlar oynuyor. Sonra DFO'da oldugu gibi EXP adi altinda oyunu gercekten release ediyorsun, ama onceden yapilan bu bug-abuse'ler ve exploit'ler puf diye yok olmuyor. Yeni server acman gerek ki bu oyunu oyniycak kac adam varda 2. server'i acip, zaten 10-15k'lik oyuncu kesmini ikiye boluceksin.

Dogrusu soyle bir durum var, MO benim anladigim kadariyla DFO'dan cok daha az kisilik serverlar yapmayi planliyor. Birileri 2000'li rakamlardan bahsediyordu. Ben bunun launch hedefi olduguna inanmak istemiyorum ama, diyelim ki 5k bile olsa tek servera sigdiramazlar. Ve ikiye bolerse de cok az kacar.

Ben sahsen pvp mmo'larinin gelecegini First Person Sight olarak goruyorum. Sizin begenmediginiz o hareketleri yapmak cok zor. MO'dan bilmiyorum ama DFO'dan biliyorum. Hedef almak, strafe yapmak, aktif olarak block-parry yapmak bunlarin hepsi zor ve kisiden kisiye fark yaratan olaylar. Ben 2 aya yakindir pvp yapiyorum, ve her gun kapistigim adamlar birbirinden farkli oynuyor. Yani demek istedigim, kisi belli rotasyonlar arasinda belli skilleri tekrarliyarak oynamiyor. Bu da her kapismada size heycan ve adrenaline pompaliyor cunku ortamda her zaman bir "bilinmezlik" ogesi var.

Bence ilerde pvp oyunlarinda tamament "target" sistemi kalkicak. Cunku bu sistem yetenekli ve yeteneksiz oyuncu arasindaki farkin kismini yok ediyor. Target sisteminin olmamasi ne firsatini sagliyor? Ilk olarak, diyelim ki 5vs2 kombattasiniz. Karsinizda 5 kisi size fireball cast ediyor. Ilk olarak, zamanlamayi ayarlayip iyi strafeler yaparak canli kalma sansiniz olabiliyor. Bunun yaninda diger kisiler size atilan buyuleri kalkanlariyla yolda kesip, size yardim etme firsati doguyor. Bunlarin hicbiri basit degil ama bu "firsatin" taninmasi bence cok onemli bir sey. Kimileri agliyor, mmorpg mi oynuyoruz unreal mi oynuyoruz diye.. Hic alakasi yok halbuki, saniyelik aim almayi gerektiren bir sey yok, sadece olay kombati okuyup bir sonraki hamleyi anlamakla ilgili ki bunu her zaman yapamiyorsunuz bu da kombatlari uzatip, daha fazla zevk katiyor olaya.

Ayrica name tag olmamali. Hepimiz yillardir "stealth/hide" olaylarina o kadar alismisiz ki, kim rogue oynamak istese "bir tusa basayim, gorunmez olayim, arkadan daggerlari sokayim" modunda oluyor. Name tag, ve fixed point of view ile cok ama cok guzel seyler yapilabiliyor. Ilk olarak, gorunmez olmadan, rogue olabiliyorsunuz. Dikkat ve sessizlik, ayrica iyi planlama gerektiren bir sekilde. En ufagindan ornek vereyim, miner adam kesiceksiniz, adam maden kaziyor -haliyle madeni goruyor, fix point of view'den dolayi- okuz gibi arkasindan kosarsaniz sizin ayak seslerinizi duyup kacabiliyor, bunun yerine crouch yapip parmak ucunda yuruyerek, tek basiniza veya iki kisi -SIKISTIRMAK amacli- suprise attack'in kralini yapabiliyorsunuz. Bana sahsen bu defalarca yapildi ve gercekten panikliyorsunuz, ne oldugunu anlayamiyorsunuz. WoW oynarken arkamdan rogue cikmasi, otoyolda araba cikmasindan farksiz geliyordu bana. Bunun disinda 5'li 6'li gruplar olarak, yollarda kayalarin arkasina pusuya yatip, gelip gecen gruplari ambushlayip, onlarin saskinlikla kafasi kopmus tavuklar gibi saga sola kactiklarini izleyip, oldurup ve lootlamak kadar guzel bir sey yok kanimca.

Bana oyle geliyor ki, ilerde pvp-mmo'larinda artik sadece "sag click" swing olayinin yerini daha detayli seyler alicak. Mesela buyu cast ederken, belli mouse hareketleri yapip "siz" cast ediceksiniz. Yani en ufak seyler bile daha fazla yetenek ve caba gerektiricek. (Black and White'daki gibi dusunun buyu olaylarini) Ayni sekilde, melee icinde su an wii tarzi konsollarda kullandiklari aletlerin cikarilcagina inaniyorum. Ne kadar bunlar su an cok basic durumda olsalarda, bence bu isin gelecegi bunlarda yatiyor.

Hic sanmiyorum bundan sonra yapilan "pvp" mmo'larinin hicbirinde target, free-look veya name tag olsun. Cunku her zaman oyunlarda belli bir yere gelip yetenek muhabbeti tikaniyor, fark yaratma imkani yok oluyor, bu tikanikliga su an icin en iyi gidericek seyler bu sistemler. (eminim item-bazli oyunlar yine yapilicaktir, item > skill seklinde, bunlardan bahsetmiyorum :p)

Bu kadar anlattim, zannedilmesin ki DFO'dan bahsediyorum. DFO bu konuda basarisiz bir oyundur. Niye basarisizdir? Soyle aciklayalim, UO oynadiginizi dusunun ve skill cap yok.. Ve skiller inanilmaz yavas artiyor. Simdi sistem boyle olunca bu neye sebep veriyor? Ne kadar macro, ne kadar grind yaparsa bir kisi karakteri ile, o karakter o kadar ucup gidip sacmalamaya butun skilleri fullemeye basliyor. Bunun yaninda, "linear" bir cizgi olmadigi icin, yeni baslayan bir oyuncu da bu "demi-god" olmus kisilikle karsi karsiya geliyor. Grind'i koklemis karakter basic bir yay ile 25 vururken, yeni oyuncu 7 vuruyor. Haliyle, denge namina veya "firsat" namina hicbir sey kalmiyor. O yeni oyuncu ne kadar yetenekli olursa olsun, ne kadar iyi strafe yaparsa yapsin, ne kadar aim kasarsa kassin ezilmek onun kaderi oluyor.

Sistem olarak basarisiz, sayet genel felsefe ve mekanik olarak bence dogru yoldadir.

ps. Kombat hizi DFO'dada release'den once arttirilmisti. Aynini MO'dada yapicaklarina eminim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hayır tamamen fps. at sürerken flnda.

bingildak tam demek istediğimi yazmışsın yetenek konusunda.
ve ben darkfalla baya benzetiyorum mortalı.mesela mortaldada name taglar yok. hatta darkfalldaki gibi de değil. adama dönüp bi süre bekledikden sonra çıkıyormuş ismi.

yanlız düzeltme yapıyım.serverlar 2000 kişi hedeflenmiyor. sadece şuanda cap 800 ve yakında 2000e çıkarıcaz dediler

zaman göstercek tabi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...