Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Konsolların PC oyunları üzerindeki etkisi..


Sam

Öne çıkan mesajlar

oha cuce şu an senin tüm oyun bilgini sorgulamama neden olan bir post attın tebrik ederim.

bir insan half-life'a kötü diyip bu kadar laf ediyorsa, o insan hiç oyun oynamasın, daha ötesini düşünemiyorum.

half-life'da trigger probleminden bahsetmişsin. tüm fps'lerde var o. hatta triggerların yerini ezberleyip onları abuse bile edebiliyorsun. FPS'nin olayı bu. Buna rağmen trigger konusunda en başarılı oyunlardan birisidir.

Half-Life'ta gördüğüm AI, şimdiye kadar gördüğüm en başarılı AI'dir kendisi. Halen çoğu FPS'de olmayan bir AI yapısına sahiptir. Düşmanların vurkaç yapması, takım halinde çatışması, gerektiği yerde bomba atması, etrafından dolaşıp arkana sızması... Özellikle askerlerde gayet müthiş uyarlanmıştır bu. Half-Life 2'nin en büyük eksikliklerinden biri böyle bir AI sunamamış olmasıdır bence. Fear vardı mesela ilginç yenilikler sunan.

Bozuk tempolu, gereksiz bulmacalar felan filan değinmiyorum bile zaten. O döneme kadar yapılmış FPS'ler arasında en etkili hikaye anlatımına sahip oyundur kendileri. Kendini kaptırıp gidiyorsun.

Bölüm tasarımları da şu ana kadar yapılmış en iyilerinden biridir. Örneğin bir Matrix, bir Terminator 2, bir Back To The Future neden "klasik" filmdir? Çünkü her sahnesi akılda kalıcıdır, kafaya kazınır. Filmi her izlediğinde, ezbere gidersin film boyu ve ne kadar izlersen izle, o sahnelerden sıkılmassın. İşte Half-Life'ın bölüm tasarımı da aynen böyledir.

"Half-Life kötüdür, Deus Ex varken en iyi FPS Deus Ex'tir" gibisinden birşeyler demişsin de, Deus Ex bir kere saf FPS değildir. RPG ağırlıklı FPS'dir. Eğer FPS'den öte birşey olduğu için bu kadar sevdiysen, bir oyun türünde en iyi oyun ancak karma oyun olması gerekecektir. En iyi adventure, action/adventure/rpg, en iyi rpg platform/stratesi/rpg, en iyi adventure, spor/yarış/adventure vs gibi.

Half-Life'ı Thief ile kıyaslamak,
Quake'i Rainbow Six ile,
Fallout'u Theme Hospital ile,
Dungeon Keeper'ı Sims ile,
Fifa 98'i Monkey Island ile,
kıyaslamak gibi olacaktır.

Alakasız iki oyun yani.

Half-Life'a kötü dedin, bak tövbe de, Blizzard SC2'yi iptal eder.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hatırlarım 87 yapımı MGS oynadığım zamanları ve çok eski günler olduklarını, tarihi NES oyunlarını, silahla kuş avlamayı yada arcade makinalarda o unutulmaz '' Mustapha '' diye tabir ettiğimiz oyundaki aldığım zevki. Karakutulu zamanlara hiç geçmeyeceğim bile ( bilindiği üzere karakutu çağı konsol sektörünün taş devri oluyor ) ; bu bahsi geçen çağı bile buraya yazmaya kalksam roman olur..

İşte bu zamanlar da konsola bile konsol denmez atari yada ateri derdik. 3D görmemiştik ki biz Mega Driverlar, Master Systemler vs. bile daha yoktu varsa yoksa kağıt adamlar, kare kafalar, garip çizimler. Sega bile sonradan patladı 16 BIT'ler ile. Ve oyunlarda çokta nadir ve azda olsa konuşma sesi geliyordu kulaklarıma şaşırıp kalıyordum spiker gooooll derken. Vay be hemde ne vay.

İşte bu vay zamanlarım da arkadaşlarımın bazılarında PC vardı. Onlarda DooM'la falan tanıştılar elbette ama ne olduysa Duke Nukem çıktı, NFS derken devamı geldi oyunların ve karşınızda 3D. Yapımcısı bile 3D Realms'ti. Benim ve benim gibi konsol sahibi daha doğrusu emektar Atari sahipleri bir vay be çektiki duruma şaşılır. Neden? Ellerinde koca kafalı kağıt adamlardan başka hiç birşey yoktuda bu yüzden. Ama her ne olursa olsun elbette güzel günlerdi o günler.

Arkadaş demiştim hani PC sahibi olan. İşte onun evinden çıkmaz oldum Delta Force oynayacağım diye yıl çok önceleri. Derken internet cafeler ve Lan Game günleri mest ediyordu insanı PC. Her ne kadar ozamanlar Playstation bizlere WE keyfide sunsa Syphon Filter keyfide sunsa olduk bi kere mest..

Ama taki yakın tarihe kadar Next-gen devri başlayana kadar.. İsimler belli Xbox 360, Playstation 3 ve Wii elbette. Taki dedim bu yüzdendir ki artık gerek sistem olarak, gerek donanım olarak, gerekse de oyun yelpazesi olarak oturmuş bir konsol çağı başladı ve 8 çekirdekli işlemcinin kulanıldığı Playstation 3 bile buna en basit örnekti. 8 çekirdek vay be diyorduk tekrardan ama...

Durum kafa kafaya olunca yada ileri gerili desem daha yakışık alır; düşündürmüyor değil insana, bu zamana gelene kadar çok şeyler değişti ve çok çaba harcandı.

Snake neden yaşlandı sanıyorsunuz işte bu yüzden; o bunun hakkıydı..

Yazılarım yanlış algılanmasın ya da funboyluk olarak düşünülmesin ben sadece konsol hayatını çok kısa bi'anlatım ile hafif mizahi olarak yazdım elbette rekabet güzeldir ve olmalıdır.

Saygılar..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

konsolun pc ye ne ettigini fallout 3 cıkınca gorecegiz. oyun cok guzel bır oyun olarak cıksa bıle (oyle olması ıcın dua edıyoruz) konsolla aynı anda gelıstırılecegı ıcın mutlaka bır yanı bır taraftan bır sekılde guduk kalacak. o zaman konsolun pc ye ettıgı bız fallout manyakları tarafından daha ıyı anlasılacak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Thief 2 bariz daha iyiydi 3'ten.

Ben şahsen konsol da pc de kullanıyorum hepsi de çok eğlenceli tabii ki. Ancak doğaları farklı olduğu için konsol ve pc oyunları birbirini etkilememeli. Multiplatform oyunlarda da aynı oyun yapılmalı tabii ama kontroller, sistemler, arayüzler vs. tamamen farklı olmalı. Yoksa abidik gubidik hatalarla oynuyoruz oyunu :(
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yannzi en onemli seyi atladiniz

oda MMO larin PC oyunculuguna konsoldan daha cok zarar verdigi gercegi

insanlar ozellikle wow ile mmo ya kaydimi single player gormuyorlar

misal ben wow a basladigimdan beri single oyunlarda yigilma yasadim
ne zaman wow biraksam bir gaz daliyorum sonra yeniden baslayinca kenarda curuyorlar
PC de oyu nsatislarini etkiliyen en onemli faktor bu yurtdisinda
insanlar zaten basindan kalkamadigi surekliligi olan sonu olmiyan ve arkadaslik baglari olan bir oyun varken single oyunlara pek girmiyor

bundan en cok RPG ler ve adventure lar etkilendi zaten kan kaybetmeye baslamis turlerdi

su son senelerde PC ye cikan kac kaliteli RPG sayabilirsiniz bana?

KOTOR olsun Oblivion olsun mass effect fallout3 filan paso konsoldan port oyunlar

bunun yaninda multiplayer a ve progaming e kasalim derken batirilan oyunlarda var misal age of empires 3 hizli mac formatinda multileri olsun diye cok basitlestirilmis hizlandirilmis bir oyundu

su anda PC de bekledigim oyunlar bir elin parmaklarini gecmez

allahtan DS ile PSP varda onlarda en azindan eglenceli oyunalr bulabiliyorum

multiplayer progaming kasalim aman ucuza uretelim surumden kazanalim derken PC oyun coplugune dondu
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Burda asıl etken konsol piyasasının daha büyük olması. Pc oyunu için de konsol oyunu için de reklamıydı telifiydi derken benzer bi yatırım yapıyorsunuz. Pc 1e3 verirken konsol 1e5 veriyor. Haliyle oyun geliştirici firmaların kreditörleri konsola yönelmelerini istiyor. Fıss effect mıss effect yine de sağlam rpgcilerdendir dediğimiz bioware bile "nintendo" için rpg yapıyor artık.

Geçende bioshockun yapımcılarının bi söyleşisi vardı, oyunların hikayelerini basit yapmamız lazım yoksa oyuncuların ilgisini çekemiyoruz diyordu özetle. Çok karmaşık hikayeler oyundan soğutuyormuş casual gamerı.

Benim tahminim güzel pc oyunu piyasası iyice daralacak bu sebeplerden, indie stüdyolar ön plana çıkmaya başlayacak. Age of Decadence var mesela bir umut beklediğim rpg, ama onun yapımcısı bile "İyi niyetliyiz ama ne troika ne de interplay kadar yetenekli değiliz" diyor. Nitelikli pc oyun piyasası şişman bi piyasa olmadığı sürece adam gibi oyun göremeyecektir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

axedice ı okuyunca aklıma troika nın elemanlarıyla yapılan röportaj geldi.

"satmadı mı oyunlarınız da kapanıyosunuz?" sorusuna; "satıyor hatta şimdi bile arcanum un satışları fena değil ama yatırımcıları memnun edecek derecede bi satış grafiği yakalayamadık." gibi bişey demişti.(yalan olmasın aklımda kalanları çevirdim.)

belki indie ler zaten fazla bişey hedeflemedikleri için biraz serpilirler.ama açıkcası ondanda pek umutlu değilim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

halihazırda indie denilen şirketler ilk mesajda dediğim gibi doğu avrupa'ya filan kayıyor ama anglosakson (abd, ingiliz, kanada, avustralya stüdyoları) kalitesine alışmış oyuncular da burun kıvırıyor gene bunlara. sonuçta malum o oyunlar da handycam ile bile çekilebilen fransız sanat filmi gibi yapılamıyor heh

en son gta4 incelemelerine bir göz gezdirdim de ps3 sürümüne verilen ortalama not (dün itibariyle 10 site filan vardı gamespot, gamespy vs dahil) 10. dedim ulan ne biçim bir oyun olması lazım gamespot'tan 10 alabilmek için. sonra aklıma yıllar önce gördüğüm ilk 10'ları geldi, tony hawk pro skater 2. hayır incelemeyi okudum, adam eleştiriyor şöyle böyle saçma olaylar var. e ulan nasıl bir standardınız var sizin, 10 dendi mi the bad kısmı altının "sizi uykusuz bırakabilir"den başka birşey içermemesi lazım. pc bölümünde öyle oyunlar oldu ama hiç 10 vermediler bugüne kadar.

standartlar bu denli mi gevşek yoksa cidden gta4 10'luk bir oyun mu onu da görebilir miyim diye baktım ama pc sürümü ufukta gözükmüyor. (:P)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Geçende bioshockun yapımcılarının bi söyleşisi vardı, oyunların hikayelerini basit yapmamız lazım yoksa oyuncuların ilgisini çekemiyoruz diyordu özetle. Çok karmaşık hikayeler oyundan soğutuyormuş casual gamerı.


bir torment in bir daha gelmemesinin sebebidir bu. black isle bile bir daha kalkismadi bu ise. masrafinin yarisini bile cikaramamistir torment o kadar mukemmel bir oyun bir daha gelmeyecek bile olsa. sebebi dialog okumak istemeyen oyuncu cogunlugu idi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam sana şu topiği hatırlatıyım hemen. Hayır saf bi adam da diilsin hala şaşırıyosun :P

Aslında torment o kadar başarısız olmadı. Hatta masraflarını çıkardı üstüne biraz kar bile etti. Ama aynı fenrisin verdiği arcanum örneğinde olduğu gibi, bi baldur's gate yada icewind dale'ın satış grafiklerini yakalayamadığı için pazarda başarısız olarak görülüyor. Tabi tesbit gayet yerinde, bu yüzden bi daha tormentın hikaye derinliğine sahip bir oyun gelmez.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben de mesela uzuun uzun diyalog okumayı sevmem. Diyaloglar seslendirilmişse ne ala, çünkü okurken bilgisayarda gözlerim çok yoruluyor. KotoR harika bir oyundu mesela, 2si de. Hem konu yine derin sayılırdı hem de seslendirildiği için diyaloglarda rahat etmiştim. Bütün diyaloglar seslendirilmiş olsun isterse 2000 sayfa senaryosu olsun oyunun yine oynarım seve seve. Derin senaryo önemli ama seslendirilmiş olmalı :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya torment çıktığı zamanlar oyunları bir cd'ye sıkıştırmaya çalışıyordu şirketlerin çoğu, seslendirme olayının kapsamının büyüyebilmesi hem o ses dosyalarının sığacağı hdd ve disklerin genişlemesiyle hem de şirketlerin bütçesiyle alakalı. süper dandik seslendirme yerine yazı daha doğru nihayetinde. (:P)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

MMORPG lerin singleplayer oyunlara darbesi bir yana,
konsollarda ortalama oyunlarin dahi pc deki exclusive saydigimiz oyunlardan daha fazla satilmasi, rpg, fps, rts, tbs turlerinin neredeyse soyunun tukenmesi, cikan oyunlarinda konsollardan port edildigi icin dandik dandik kontrollerle insani deli etmesi olgusu acaba konsollara mouse ve klavye taksak pc ye portlanan oyunlardan kontrol vesaire olarak hala bu kadar sikayetci olurmuyduk acaba?

Hem yapimcilar, hem pc oyunculari ,hemde pc den transfer adam gibi oyuncularin(16-18+) isine gelecegini dusundugum bi gelisme olurdu.

Tabii gecmis 5 sayfa boyunca oyunlarin giderek basitlestiginden, konularin yavan ve tasarim olarak eski oyunlari aratan oyunlarin cikmasi olgusu hala bi problem olarak kalirdi ki bunun sucunu da mmorpg lere atmak gerek galiba...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bahsedildi mi bilmiyorum.. konsollara oyun çıkartmanın bir kolaylığı da optimizasyon. sonuçta bütün konsllar kendi içlerinde birebir aynı donanım özelliklerine sahip.. herkesin elindeki sistem belirli , oyunu yazan kişiler bir de oyunun düşük sisteme göre ayrı , yüksek sisteme göre ayrı ayarlama sorunuyla karşılaşmıyor. yüksek sistem gereksinimi getiren çoğu oyun , sadece bu özelliği ile alması gereken puanların çok daha düşüğünü alabiliyor. konsollarda is böyle bir problem yok. aynı şekilde konsol oyuncusu için de , dergilerde , internet sitelerinde gördüğü screenshotları aynı şekliyle kendi televizyon ekranında görme şansı var. pc oyuncuları ise "acaba hangi ayarları kısıcam?" şeklinde düşünür , çoğu zaman "çalışır mı acaba" diye iç geçirir..

konsol , çok geniş ve derin oyunlar dışında , işten eve gelip 2 saat kafa dinlemek için birebir keyifli.. klavye/mouse oyunlarının da konsollarda genişlemesiyle beraber, pclerimiz yavaş yavaş tozlanmaya başlıyacak düşüncesindeyim..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

PC'ler biraz dertli aletler. Genelde calısan biriyseniz ve oyunları eve gelince 2-3 saat stres atmak icin oynamak niyetindeyseniz, ve bu oyunları da saglam bi sekilde oynamak niyetiniz varsa, o zaman toplam 1000$+ paraya butun oyunları calıstırabilecek deli bir sistem kurmak cok masraflı oluyor. Her yıl bu sistemi yenilemeniz lazım falan cok para gidiyor kısacası. Konsol öyle degil, bi kere PS3 aldınız mı en az 3-4 yıl götürür.

Konsol oyunlarına alışması daha kolay oluyor. Mesela kız arkadaşınız var diyelim, sıkıldınız oyun oynayıp karsılıklı eglenmek istiyorsunuz. Acıp da bir onunla gamepad'de yarış oyunu ya da o tip bisey oynamak klavye+mouse ile PC üzerinden kotor ya da civ4 atmaktan cok daha keyifli ve rahat olur. Kızcagız karmasık PC oyunlarının inceliklerini ogrenene kadar bayacaktır (FPS oyunlarında bile headshot gibi konseptler vs bi suru sey var aslında), ama yarıs oyunu iste basit, net. Klavye+mouse'da bile bir suru tus var onları ogrenecek de basacak da ohoo zor geliyor baslayana. Sıfırdan baslayan insanlara bu yuzden konsol oyunları daha sempatik geliyor.

PC oyuncuları kitlesi olarak cok ama cok laf ediyoruz =) Aslında PC oyuncuları olarak genelde piyasayı iyi takip ettigimiz icin en ufak bi sorun buldugumuzda forumlara gidip bagırıp cagırıyoruz, patch de patch diye yırtınıyoruz yapan firmalardan soguyoruz. Konsol oyunlarının cogu ise patchlenmiyor bile. Belki de bir oyunun uzun vadede maliyetinin çok önemli bir kısmı böylece konsol oyunlarında yok oluyor.

Herkesin dedigi gibi MMORPG ( hadi net olalım WoW diyelim ) PC piyasasını öldürdü. Kimse bir MMORPG oynarken yüzlerce single player oyun alıp oynamaz, ama bilgisayar basıdan sıkıldıgı zaman acıp bir Wii oynayabilir cunku cok farklı deneyimler. Böyle olunca bir sürü insan MMORPG + konsol gibi oyun alıskanlıkları edindi. Hardcore PC oyuncularının cogu da bu labirentte eridi gitti MMORPGlerde guild yönetiyordur herhalde cogu.

Bir kısmı da cok cektikleri icin artık indie oyunlara ya da spesifik tipte oyunlara yöneldi. Mesela Paradox Interactive gayet de karmasık oyunlar yapan bir firme ve son 5 yılda gayet de büyüdü kendisi. Neden, cunku icerik ve detay uzerine cok egildi ve bu tip oyunları iyice dikkat cekmeye basladı iyi sattı ve büyüdü. Ancak piyasada kalmasının en büyük nedeni de oyun yapım maliyetlerinin de düsük olması, büyük oyunların istedigi büyük satıslar yerine kucuk calısmayı secti, daha dogrusu secmek zorunda kaldı.

Peki simdi biz PC oyuncuları olarak ne yapalım? Valla sizi bilmem ama ben cok da umutlu degilim. PC oyunları yuksek ihtimalle belli genre'lerde devam edecekler. MMORPGler kral olacak, RTS/TBS'ler her zaman devam eder cunku onlara ait cok sadık bir kitle var ve konsoldan devam etmeyecek bir kitle genelde, FPS'lerin bir kısmı devam eder, RPG'ler MMO olmadıkları zaman avuclarını yalarlar ama gider iste bi sekilde. Donanımsal olarak PC piyasası daha mantıklı gelmeye başlayınca dalga tersine döner belki kim bilir.

Ama şu da var ki, eger PC oyunları geri giderse ciddi ciddi en cok etkilenecek sirketlerden biri de Microsoft olur cunku bu sefer Windows DirectX platformu nedeniyle insanların cok deneyemedigi Linux, MacOS gibi isletim sistemleri tanınmaya baslanır. İsin pesinde de Microsoft varsa Pc'ye bisi olmaz bence.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...