Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

399 dolarlık bilgisayar


Sylian

Öne çıkan mesajlar

Konsolların hem ucuz hem de grafiksel olarak güçlü olması nedeniyle yıllardır bilgisayar oyunculuğu öldü ölecek denildi, fakat gerçekten konsollar pc'lerden kat kat daha mı güçlü?

Bu konuyu merak eden birisi 399 dolarlık bir deney yapmış, sonuçlar ilginç:

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=237787

Elbette marketing nedeniyle konsol oyuncusu sayısı sürekli artacak fakat halen bilgisayarlar grafiksel olarak konsollarla yarışabilir.(Ha stability derseniz bişi demem tabii konsollar daha iyi olacak o konuda)

Ek olarak:

Crysis:
Resolution: 1360*768
Settings: High
FPS: 15 (big firefights) - 35

Bioshock
Resolution: 1360*768
Settings: Maxed
FPS: 50-60

Buradan da grafik motorunun ne kadar önemli olduğunu anlıyoruz =P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Oyungezerde o performansı gösteren bilgisayarların fiyatları vardı. Ekran kartı zaten yurtdışında en ucuzu 250$dan başlıyordu. O da buna yakın performans yani tam olarak o kadar değil. O performansı verenler 600$ falandı. ABD dükkanlarında. Baya yalan bence. Ha gerçekse hemen 900$ yollayayım 8 sene değiştirmem artık bilgisayarı :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

avrupa icin ps3 un en ucuz versiyonunun dengi 400 euro luk bir pc ye denk. yani yaklasik 600 dolar civari. ps3 avrupada o civarda bir fiyata satilyior cunku.

turkiye de ise 100-1100 YTL civarinda bir pc ye denk 900-1000 dolar civari. acikcasi 1000 dolarlik en dandik makine bile iyi fiyatlardan parca aldiysaniz ve ekran kartini iyi aldiysaniz ps3 un yerine tercih edilir bence.

nextgen gucunu ps3 un daha yeni ortaya cikariyorlar. ama pc ler erken yetisti bu da bir gercek directx 10 ile. ps2 de pc 2 yil geriden gelmisti. hatta ekran karti teknolojisi eskiden arttigi hizla gitseydi ortalik toz dumandi. halbuki 8800 serisinden sonra yeni bir gelisme yok ve 1 seneyi gectiler. 9xxx seriside 2 tane 8x in tek kart ustunde sli lanmasindan baska bir sey olmayacak acikcasi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

konsolları ucuz sanan var mı ki? bu kadar basit bir pazarlama oyununa kanacak kimse olduğunu sanmıyorum doğrusu. bütün konsol oyunları %50'ye varan miktarlarda daha pahalı aynı oyunun pc sürümüne kıyaslayınca. 45$'lık pc oyununu konsolda 65$'a filan buluyorsunuz yabancı sitelerde.

10, 20 tane oyun alsanız ki en az bu miktarda alacaksınızdır konsolu kullanacağınız süre boyunca, daha kuvvetli pc'leri yakalayacaktır fiyat olarak harcanan miktar.

konsollara garezim yok ama "daha ucuz konsollar neden pc alalım?" diyenler komiğime gidiyor doğrusu. (:P)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şöyle bir olay var ne zamandır pcye düzgün oyun çıkmıyor, çıktığı zamanda sistemin sorunsuz olarak çalıştıramıyor, herkes aynı verimi alamıyor oyunda.
konsolda herkesin herşeyi aynı, birbirlerine hardware avantajı yok. bir oyunu aldığında sisteminde düzgün çalışacağını biliyorsun.
ki son yıllarda pcye çıkan iyi oyunların çoğu konsola da çıkıyor, ama tersi nadir ve genelde gecikmeli gerçekleşiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sn zamanlarda cıkan rts dısı oyunlardakı sorunlar genelde zaten 3 platforma falan aynı anda uretılmelerınden kaynaklanıyor. onun da sorumlusu konsollar yanı. kod uzerınde degısken donanımlar ıceren pc lere optımıze hazırlanacak kadar ugrasılmıyor. xbox ve ya ps3 hedeflenıyor once. bu nedenle cogu yenı oyunun da oynanabılırlıgı guduk. cunku konsolcu tayfa hala ısrarla gamepad le fps oynayayım derdınde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kendım ps3 ve wii sahibiyim. konsol hic kullanmadım sanılmasın. ps3 e aldıgım oyun sayısı 2, oyle duruyor bır kosede. wii yi daha cok kullanıyorum. ama pc hala en guzel oyun platformu bence.

konsol oyuncusu sabırsız, fazla aksiyona yonelık bır egılıme sahıp ve kısa surelı eglence pesınde. bu nedenle bırden fazla platformda cıkan hybrid oyunların en guzel olanlarında bıle konsoldan kaynaklanan tatsız bır yan oluyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sylian said:
Konsolların hem ucuz hem de grafiksel olarak güçlü olması nedeniyle yıllardır bilgisayar oyunculuğu öldü ölecek denildi, fakat gerçekten konsollar pc'lerden kat kat daha mı güçlü?

Bu konuyu merak eden birisi 399 dolarlık bir deney yapmış, sonuçlar ilginç:

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=237787

Elbette marketing nedeniyle konsol oyuncusu sayısı sürekli artacak fakat halen bilgisayarlar grafiksel olarak konsollarla yarışabilir.



konsollar grafiksel olarak bilgisayar ile yarışabilirmi olması gerekir bu sorunun

oyunlar çıkmadan optimize ediliyorlar konsollara, bizim pclerimize gelen oyunlar , versinler parayı alsınlar donanımı şeklinde rötüştan geçmeden , crysis de olduğu gibi ne yaptığını bilmeyen developerlar yüzünden (yok efendim aynı anda 2938298 gölge render ettirelim de oyunumuz dünyanın en iyi en kaliteli oyunu olsun , aynı anda combat devam ederken , karşı koyun ağaçlarının üzerindeki dalın damarları görüksün) oyunlar pc de yavaş çalışıyormuş gibi görünüyor.

konsollarda neredeyse AA yok , oyunların her sahnesi onun kendi donanımı için film gibi yeniden işleniyor.

xbox 360 da oblivion oynadım , gözlerime inanamadım , benim bilgisayarımda herşeyi high oynarken distance daki ağaçların dallarını görebilirken , xbox da 5 metre ötesini göremiyordum , donanım yetmediği için kesip atmışlar. LCD ekrana 9502 metre öteden baktığımız için ağzımızın suyu akıyor , yaklaşınca ekrana şevkin kaçıyor . (bilgisayar ekranına 1 metreden bile bakmıyoruz neredeyse)

crysis tam bir rezillik olacak , nasıl kaldıracak o yükü xbox ve o zamanın uber duber ps3 makinası ?

her tarafı kırpılmış crysis gelecek. veya arka planda öyle oynayacaklarki vayy bee xbox süpermiş ondan alalım baksana aynı grafikler denecek, 10 sene geriden gelir crysis konsola , optimize edile dursun hala konuşurken biz
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dalgamı Geçiyorsun ya
256 mb ekran kartı,1gb ram,p4 3ghz de bilgisatarım var.Aynı zmnda ps3üm var.İkisindede oblivion oynadıkdan sonra bi daha bilgisayara para yatırmam dedım,bilgisayardan sildim oynu.Ps3ün görütüntüleri çok daha net ve çok akışkan.fps si kaç bilmiyorum ama bilgisayarda 35 le flm oynatıyor.35 den kat ve kat daha fazla olduğu kesin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sawer said:
Dalgamı Geçiyorsun ya
256 mb ekran kartı,1gb ram,p4 3ghz de bilgisatarım var.Aynı zmnda ps3üm var.İkisindede oblivion oynadıkdan sonra bi daha bilgisayara para yatırmam dedım,bilgisayardan sildim oynu.Ps3ün görütüntüleri çok daha net ve çok akışkan.fps si kaç bilmiyorum ama bilgisayarda 35 le flm oynatıyor.35 den kat ve kat daha fazla olduğu kesin.


bende oyna ps3 ü atarsın o zaman
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

arcane said:
hep insan gözü görmez derler de bende ne göz varmış kardeşim ehue 20 fps ile 40, 40 ile 99 arası farkı anlayabiliyorum. herhalde eski CScilerden olmak lazım :P


bu olayın bilimsel açıklaması: (:P)

said:
It should also be noted that there is a rather large controversy over what is known as the "feel" of the game frame rate. It is argued that games with extremely high frame rates "feel" better and smoother than those that are just getting by. This is especially true in games such as a first-person shooter. There is often a noticeable choppiness perceived in most computer rendered video, despite it being above the flicker fusion frequency (as, after all, one's eyes are not synchronized to the monitor).

This choppiness is not a perceived flicker, but a perceived gap between the object in motion and its afterimage left in the eye from the last frame. A computer samples one point in time, then nothing is sampled until the next frame is rendered, so a visible gap can be seen between the moving object and its afterimage in the eye. Many driving games have this problem, like NASCAR 2005: Chase for the Cup for Xbox, and Gran Turismo 4. The polygon count in a frame may be too much to keep the game running smoothly for a second. The processing power needs to go to the polygon count and usually takes away the power from the framerate.

The reason computer rendered video has a noticeable afterimage separation problem and camera captured video does not is that a camera shutter interrupts the light two or three times for every film frame, thus exposing the film to 2 or 3 samples at different points in time. The light can also enter for the entire time the shutter is open, thus exposing the film to a continuous sample over this time. These multiple samples are naturally interpolated together on the same frame. This leads to a small amount of motion blur between one frame and the next which allows them to transition smoothly.

An example of afterimage separation can be seen when taking a quick 180 degree turn in a game in only 1 second. A still object in the game would render 60 times evenly on that 180 degree arc (at 60 Hz frame rate), and visibly this would separate the object and its afterimage by 3 degrees. A small object and its afterimage 3 degrees apart are quite noticeably separated on screen.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...