Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Sins of a Solar Empire


arcane

Öne çıkan mesajlar

evet random hepsi ama benim oyunda dediğim gibi 107 gezegen var. bak şu başlıkta başkaları da benim yazdıklarımın aynını (benden sonra) yazmış:

why does the ai always gang up on me?

yani herifler aralarında çoklu ittifak kuruyor herhalde, başka açıklamam yok. sen böyle ittifak kuramıyorsun rahatça tabii, kursan bile müttefikin seni korumuyor aynı adamla o da müttefikse. komedi ötesi bir olay.

warcraft 3'te upkeep sadece pop limitleri geçtiğinde devreye giriyordu. burada öyle olsa hava hoş, dert değil zerre kadar. ama sahibi olmadığım gemiler sanki varlarmış gibi ekonomi yiyor. daha da komiği bu olay gelirden yüzde olarak yediği için 40 gezegenin varsa bile karşındaki 10 gezegenli adam hiç supply tech basmamışsa senden daha fazla (aynı miktar değil çünkü hayvan gibi allegiance azalıyor, dolayısıyla zaten okkalı miktarda gelir düşüyor) gelire sahip oluyor. bunu ne gerçekçilikle bağdaştırabilmek mümkün (abd'nin türkiye'den daha az vergi geliri toplaması lazım ordusu bilmemkaç kat büyük olduğu için) ne de strateji oyunu mantığıyla (oyunda büyümek teşvik edilmiyor baltalanıyor, 'what's the point?' o halde).

hayır çok saldırmıyorlar bak şöyle:

ekonomi yapıyorum, bina kuruyorum, research yapıyorum saatlerce, gelen giden yok. tek tek gemi yolluyorlar yoklamaya en fazla. böyle 2-3 saat geçiyor. diyorum ki "epic savaş vaadediyor oyun, epic filo yaptım, epic savunma kurdum, hadi gideyim epic cenk etmeye", warpladığım anda rakip sisteme 2-3 yerden ayrı ayrı adamlar saldırıyor. her bir saldırıyı karşılayacak kadar filo ayırmak mümkün değil. yenilmedim ama akıntıya kürek çekiyordum önceleri, sonra bu upkeep olayı %75'e vurunca bıraktım çünkü yıkılan binaları filan yerine koyamıyorsun resmen. iğrenç.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cuce said:


Venator acıkcası hiç yakıştıramadım bi oyunda micro yapmak zorunda olmanın kötü bişeymiş gibi sunuyo olmanı.

edit: merak ediyorum dungeon keeper ilk cıktığında "elimle alıp kacırabiliyosam ölücek adamı ne anlamı kaldıki" mi dedin mesela?


Bence yazdıgım kısmı bir daha oku.

Micro yapmak kotu demedim. Oyunun konseptinin macromanagement agırlıklı oldugu bi oyunda, "cinematic mode", "diplomasi", "gezegen idare etmek", "ticaret" gibi seylerin agırlıklı oldugunun ustune basıla basıla soylenen oldugu bir oyunda, sadece upkeep basmiym diye olan filolarına deli gibi micro yapmak evet sacmalıktır. Marine'lerin lurkerlara ölmesin diye micro yapmak degildir, çünkü ölüyosa bi kere beceremiyosan gelecek sefere yapabilirsin. Bu öyle değil, 50% upkeep'den fazlasına vur bakalım noluyo oyun resmen ekonomik olarak çöküyosun. Haa ya da çökmiym diye her türlü cambazlıga giriyosun, o zaman da bakıyosun ki aslında oyunda her sey yalanmıs sadece 1 filo basmak icin kullanmıssın herseyi sadece onunla oynuyosun. Homeworld 2 iste, cok super oyundu, ama eger konsept buysa bana rts demesinler bu oyun hakkında, taktik uzay savası yonetme desinler eyvallah. Zaten oynarsam o sekilde oynuyorum artık, 1 filo basıyorum bi daha da gezegenlere bakmıyorum. Bir rts oyununda bu iyi midir kotu mudur siz karar verin.

Ben esas senin bu oyunu HİÇ oynamadan bu kadar agır elestiriler yapabilmeni hic yakıstıramadım. Maksat illa biseyleri elestirmekse elestir o zaman ama önce bi oyna derim kocamaaan bi haritada.

Buyuk Edit:

Ayrıcai Sam'in dedigi "what's the point" cok cok dogru. Oyunun ilerki seviyelerinde resmen sıkıntıdan catlıyorum ben, cunku elimde 10 gezegen varken 20-30 gezegenlik bos alan yaratsam da onları kolonize edicem onlarla filo kurucam falan demeye kalksam benim yarım kadar olan adam benden daha guclu oluyor.

Upkeep'lerin arastırmadan yemesi benim acımdan sorun degil. Sorun, upkeep arastirmalarinin geri alinamamasi ve yuzde olarak cok cok fazla yemeleri.

Bi defa bence yuzde olarak upkeep gelmesi cok sacma. Essek kadar potansiyeli olan mukemmel bir ekonomi kursam ama bunu savunmak icin saglam bir donanma yapsam cok ciddi bir ceza yiyorum. Yani ekonomik olarak gelistirmem icin kendimi hicbir sebep yok cunku yaptıgım yatırımdan elde ettigim kar giderek dusuyor.

Dusunun yani, bir capitol ship'in maaliyeti ve bakım ucretleri vs'si bellidir, bir anda 2 tech yapip da genel kristal uretimim arttı diye daha fazla kristal harcamamalı sacma yani. Ben 2 tane daha gezegenimi gelistirdim artık daha cok para yapıyorum diye bir anda butun filomun supply ucretleri artmamalı. Ekonomim gelisti diye onun gelismesinden yuzde olarak giderlerim de artmamalı. Tam tersine, ekonomimi gelistirdim diye daha fazla kaynaga sahip olabilmeliyim ki sonradan daha fazla unite basabileyim vs. Zaten oyun savas uzerine kurulu, ekonomik gelismeleri yıkmak cok kolay bununla iyice de anlamsız oluyor bence.

Sırf bunun icin belli bir supply limitine vurunca 30-40% gibi ekonomik gelismeyi kesiyorum cunku dedigim gibi kendi sermayesini karsılamakta zorlanıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aslinda o upkeep hiç de saçma değil yani az önce bitirdim 9 tane FFA normal AI'lık 3 star systemlik haritayı. Oyunun sonuna doğru full upkeep'e geçtiğimde o kadar fazla gezegenim vardıki, üstüne bi de ordumun tamamı da hazır olduğu için zaten hiçbirşey kaybetmedim. Bütün researchler yapılmıştı zaten. Bütün savaşları falan da kazandığım için yeni ordu yapmama da gerek kalmıyodu.

Oyunun sonuna doğru full upkeep olmasına rağmen 30 credit/sn vardı. Hiç para harcamadığım için ele geçirdiğim gezegenlerin upgrade'lerini yapmaktan başka.. Upkeep sayesinde ne kadar gezegen ele geçirrisen geçir sonuç olarak gelirin oyunun başında iyi giden biriyle aynı düzeyde oluyo gelirin.

Sizdeki sorun büyük ihtimalle baya erken research ediyorsunuz siz upkeepi.

Bi de şey aklıma geldi, Sam senin oynadığın locked teams mi diilmi bilmiyorum ama bu benim 4. FFA'im ve hiçbirnde üstüme gang up yapmadılar, hepsinde locked teams oynadım.

Advent'mı fazla güçlü, AI'mı rezalet yoksa ben mi çok iyi oynuyorum bilmiyorum ama bütn 3 tane star systemi ele geçirirken tek kaybettiğim savaşta 2 katımdan daha fazla olan bir filoyla savaşıyordum.. onda da patlamadım savaşın sonuna doğru kaybetmeye başladığımı anlayınca geri çekildim.. Bir sürü frigate ve cruiser kaybetmiş olmama rağmen 5x capital'dan birtanesini bile kaybetmedim ve adamların 3 tane capital'ını indirdim :)

Şu anlattığım zevk çok nadir yaşanıyor çünkü ne zaman ama ne zaman saldırmak için jump ettiğimde adam anında kaçıyor.

Benim filo A'da, onunkisi B'de. B'ye jumplıyorum.. Adam A'ya kaçıyor. Geri gidiyorum adam tekrar A'ya jumplıyor.. O kadar sinir bozucu bir durumki.. ne düzgün savaşabiliyorum ne de zevk alıyorum bu durumdan.. Bu ordan oraya jumplar en az 6-7 kere devam ediyo.. eninde sonunda yakalıyorum ama.

Bunu kesinlikle düzeltmeleri lazım çok rezalet bi durum.

Kaybedeceğini anladığında kaçmak birşey, düşman fleetinden daha fazla gemin olduğu halde savaşmadan direk kaçmak başka birşey.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Upkeep'i son seviyeye getirip Max Fleet'e ulaşabilmeniz demek değildir ki o gemiler patlarken telafilerini yapabilecek ekonomik güce sahipsiniz. Aynı şey koloni için de geçerli. Koloni çıkabilmek demek değildir ki yeterli upgradeleri yapacak ekonomik güce ve savunmasına yetecek fleete sahipsiniz. Kusura bakmayın ama yanlış oynayıp oyuna suçu atıyorsunuz. Oyunun birçok sorunu var(AI, diplomasi hatta balance vb.) ona katılıyorum hatta bence şu an bu pace ile (en büyük sorunu yavaşlığı) oynanılabilir bile değil ancak upkeep bazında tek sorunu Max Fleet'in bu kadar büyük harita destekleyebilen bir oyun için bir hayli yetersiz oluşu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

valla sam gibi olcak mı diye açtım gene (huge random) ilk yakın olanı dost yapayım derken biri artifact buldu hemen bindim tepesine (ai bulmadıkça yada ben para içinde yüzmedikçe oyun başında yapmıyorum exploration. sonrada zaten 0 cost) onu yerken 2 ally 1 cease fire ve toplam 5 trade alliance sahibi oldum.

şimdi tek gezeni kalmış adamın 10 gemisini yoket diyordu tabi olmıcak ilk aldıgım dosta dönüp ele geçiricem (malum yakın).

purge vessel geçirme olayı da bi kere oldu sadece onu da beam defense dikerek halletim ki bence çok büyük saçmalık bu , contructor ı yapcagım yere getiriyorum binayı dikiyorum sonra arkasına 4 tane daha.. ztn yapılmakta ama %0 da olanlar da ates ediyor yada benim gözlerim bozuk
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

evet %0 olanlarin da ateş ettiği doğru.. Ben de gördüm.. Dönemiyorlar sadece.. adam direk önlerindeyse ateş ediyorlar.

Bi de Siege frigate'lara karşı veya purge vessel falan bunlara karşı beam defense yapmayın abi hiçbir işe yaramıyorlar. Onun yerine hangar yapın 3-4 tane. O fighterlar falan sinek gibi avlıo o siegeleri.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Aman diyim o 100 küsür gezegenli large maplerde oyun oynamayaın. Bitireyim bitireyim diyip hırs yapıp bitirdiğinizde 2 gün boyunca non-stop oynamış oluyorsunuz ve oyun bir süreden sonra bayıyor.

Oynayacaksanız small maplerde oynayın, large mapler büyük ihtimal multiplayer oyunlarda çok eğlenceli olur ama single player skirmishlerde uzunluktan bayıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Haftaya çıkması beklenen 1.03 yaması: (bunlar sadece açıklananlar)

v1.03 said:
1) Significantly updated computer AI. The AI is substantially better than in the current game. We're also evaluating whether to put in a difficulty level that gives the AI added bonuses since, in any RTS, a top human player will always be able to out think a computer AI.

2) LOTS of new game setup options including:

+ Pirates or no pirates in a given game
+ Fleet size
+ Income rate speed
+ Build Speed
+ Ship speed
+ Research Speed
+ Culture Speed

3) The open market for buying and selling of resources has been altered so that there are random fluctuations in pricing and can crash or boom based on player behavior.

4) Imrpoved group phase jumping for large fleets of ships.

5) AI will surrender if situation is hopeless rather than drag the game out.

6) AI players will replace humans in multiplayer if a player drops.

7) Defeated players who are observing can no longer give resources or place bounties (bit of an exploit there).

8) Lots of tweaks to Ironclad Online for messaging users.

9) Improvements to network coding for multiplayer play.


1.04 yaması için çalışmalar 1.03'ün çıkışından hemen sonra başlayacakmış.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bu da bir başka alıntı:
said:
Hi all,

I know that many of you probably aren't familiar with Stardock's way of doing things, so let me start by saying we are not like other publishers. We reward our customers by supporting our products as a way to discourage piracy (since only those who pay for the game can get the updates).

We do make major gameplay changing updates to our games in patches - we don't wait for expansion packs. As an example, if you were to go back and look at Galactic Civilizations II update history, you would see that we provided a full expansion pack's worth of content as free patches. Our first GC2 expansion - Dark Avatar - broke the mold for expansions by improving nearly everything in it, including the graphics engine. (Our next expansion, Twilight of the Arnor, overhauls all the graphics again with our new graphics engine.)

The v1.03 update makes some nice changes to the game - it's not just bug fixes. The next major update to Sins will include a LOT of significant changes to the game (1.03 is a minor update for us). While we can't reply to every post, we are looking at the feedback everyone's been providing. Something we want to do in the future is to release an HD texture pack for the game.

Many of the problems people have reported are with NVIDIA cards. NVIDIA has QA teams working on Sins' fixes for their drivers and we hope that later this month a new driver release will take care of issues with their cards. The vast majority (>95%) of the multiplayer crash bugs we've received have been caused by one of the players using a mod while the others weren't. Version 1.03 includes deep-checking routines to help warn players of issues with this.


Patch bazında bu adamlardan çok şey bekliyorum. Bir de expansion yaparlarsa şahane olur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

merhaba bende bir haftadir oynuyorum ve takip ediyorum burdan cok hosuma gitti.

oyun icin simdiden pek cok mod yapilmis ben bazilarini indirdim kesinlikle tavsiye ediyorum.(tu)
sadece grafikleri gelistiren modlar:

(Particles and Mesh from)
Bailknight`s Graphic Mod
http://forums.sinsofasolarempire.com/?forumid=443&aid=301418

(Texture pack)
RELEASE: Texture Pack I - Stars and Planets
http://forums.sinsofasolarempire.com/?forumid=443&aid=178003

diger modlari indirmedim cunku oyunun genelinde buyuk degisiklikler yapmislar.orjinal kalmasi daha iyidir:P

onlarada bakmak isterseniz:
http://forums.sinsofasolarempire.com/?aid=303427

1.03 patchi bu hafta icinde cikacak galiba.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1.03 çıktı. Edit: Önceki patchlerin save game ve replayleri bu patchle çalışmıyormuş, haberiniz olsun.

v1.03 full change log:

---------------------------------------------------------------------------
Sins of a Solar Empire v1.03 Changelist
---------------------------------------------------------------------------


---------------------------------------------------------------------------
Gameplay / Balance:
---------------------------------------------------------------------------
-New Game Options Screen:
-Locked/Unlocked Teams
-Fleet Size
-Pirates or No Pirates (arrrr!)
-Income Rate Speed
-Build Speed
-Ship Speed
-Research Speed
-Culture Speed

***REMINDER***
-In singleplayer you can accelerate / deccelerate time by pressing the +/- buttons respectively. I'm mentionning it again because this request is coming up a lot even though it was implemented in the v1.02 patch.

-New Market System:
Highlights:
-Random fluctuations in addition to user influence on price.
-Can cause crash or boom by selling/buying too much.
-Known exploits removed.
-Can now buy and sell resources on the market in large increments again.

-Improved Group Phase Jumping for large groups of ships. The group will only wait for 90% of the value of the ships to be ready. The stragglers will follow shortly after. Typically, its only a couple ships that cause the whole operation to stall so this should eliminate the majority of problems.

-Research subjects queued in different fields can now upgrade in parallel.
-Overseer's Nanite Reactive Armor ability can now properly stack heals (but not the armor and max HP bonus).
-Kostura Cannon now only disables enemy units and structures at the target planet as originally intended.
-Autocast for many disabling abilities improved.
-Disciple's Transfer Antimatter no longer targets other Disciples when autocasting.
-Transfer Antimatter can no longer target entities with full antimatter.
-Can't attack unbuilt structures anymore.
-You can now change game options when loading save games.
-Defeated players can no longer give or be given resources in unlocked teams games.
-Defeated players can no longer place bounties in unlocked teams games.
-Fixed unintended halving of galaxy culture coverage in the game statistics. Pop Idol achievement is now actually achievable.
-No pirate maps removed due to new game option to remove pirates.
-Large and Huge random maps split into single and multi star system variants.

-Mission durations increased by 10 mins.
-Mission failure penalties to happiness reduced.
-Rebalanced happiness losses for killing various items (Killing enemy scouts no longer causes a loss of happiness).
-Phase Jump Inhibitors:
-cost reduced slightly.
-slot cost reduced from 3 to 2.
-jump charge rate penalty increase from -250% to -700%.
-Passive allegiance shift rates increased by 100%.
-Allegiance shift rates from culture increased 25%.
-Illuminator, Javelis, Assailant:
-Increased credit cost by approx 10%.
-Increased resource cost by approx 20%.
-Increased range by approx 30%.
-Illuminator and Assailant survivability tuned to be proportional to Javelis's on a per supply basis.
-Siege Frigates:
-Survivability reduced by ~20%.
-Build cost increased by ~25%.
-Supply cost increased from 12 to 15.
-Development Mandate research subject's max level reduced from 2 to 1.
-Tier 1 research times increased approx 40%
-Tier 2 research times increased approx 20%
-All other tiers research times increased 5%


---------------------------------------------------------------------------
Graphics:
---------------------------------------------------------------------------
-Fixed sometimes drastic frame rate drop when chat messages are displayed.


---------------------------------------------------------------------------
Sound / Music:
---------------------------------------------------------------------------
-Sins handles no soundcard now.
-Added sound option for varying music vol in battle.

---------------------------------------------------------------------------
AI:
---------------------------------------------------------------------------
-AI now knows how to surrender (based on time elapsed, relative economy, relative fleet value, resource reserves, and allied strength). Also, an AI player will not surrender if he has a human ally.
-AI is now smarter about retreating and is willing to commit local suicide or accept local Phyrric victories if the global gain is higher and will also factor in local allied forces.
-Fixed various AI researching and building stall outs for the various trees (military in particular).
-Rewrote AI siege building and attack logic.
-Improved AI use of Black Market.
-Autocast for many disabling abilities improved.
-New AI Difficulty "Unfair" that gives the AI a tax income bonus and resource income bonus from resource asteroids (there is no other AI cheating in the game even at the Unfair difficulty level).
-Wide variety of AI upgrades.
-Improve AI taunting.

---------------------------------------------------------------------------
Networking / Multiplayer:
---------------------------------------------------------------------------
-AI will now take over for dropped players.
-You no longer have to kill all a dropped player's planets to win even when the AI takes over for him.

-Unified the in-game and ico chat system. They now share the same irc/wow like commands. Full autocomplete with tab/shift-tab. Autocomplete will attempt to either complete the name field or cycle through the available names.



Commands:

: send to all
in-game: send to all human players in game.
ico: send to all players in current lobby

/w: whisper
in-game: if player is in game, uses the game chat system (will be recorded), otherwise go through ico.
ico: send directly to player (even if playing a game). tab autocomplete will cycle through all players in channel.

/a: send to all allies
in-game: send to all human allies in game
ico: n/a

/f: send to all ico-friends
in-game: send to all ico-friends, even if they are not in game
ico: send to all friends no matter where they are

/wa: whisper ally
in-game: same as whisper, but tab autocomplete will be constrained to only allies.
ico: n/a

/wf: whisper friend
in-game: same as whisper, but tab autocomplete will be constrained to only ico-friends.
ico: same as whisper, but tab autocomplete will be constrained to only ico-friends.

/r - doesn't take in a name for the second parameter, will send automatically to the last player who send a whisper
in-game same as ico

/wr - allows you to autocomplete with through all players who have recently sent a whisper.
in-game same as ico

-You can now send whispers to players with spaces in their names by using quotes. Autocomplete properly handles these names.

-Rewrite of ico friend status. all clients are now kept up to date on the current status of every friend at all times. This allows for a more friendly ui, the friend list is colored to show who is logged in/playing games. There are globbal events to notify the user of what friends are doing. This can be disabled like the channel notifications.

-Channel name list now saves the visual and selected state on any change, so it is now possible to select players on busy channels.
-There is now a setting for if the user wants to see " has left/joined channel". checkbox in ico chat screen for controlling the setting.
-Players now leave their chat channels when playing games.
-Players rejoin their old chat channel when quitting a game.
-Quitting a game now brings you back to the lobby screen chat tab instead of the join or create game tab.
-Simplified game filtering.
-Hooked up the ability to change game options for ico games.
-Changed how the lobby screens get their game options so that it will come from the save files when needed.
-ico server now ignores case when searching for games.
-Deep checksumming is now employed before joining multiplayer games (to help avoid crashes and desyncs caused by modded data).


---------------------------------------------------------------------------
UserInterface / HUD:
---------------------------------------------------------------------------
-Added culture flipping planet event.
-Made the use of 'strike craft' when refering to both fighters and bombers more consistent (often just fighters before).
-Various text color updates.
-Improved description of Development Mandate research.


---------------------------------------------------------------------------
Modding:
---------------------------------------------------------------------------
-Can now mod in different textures without copying the entire texture directory.
-Fixed corrupt particle effects when loading mods up in-game.


---------------------------------------------------------------------------
Misc:
---------------------------------------------------------------------------
-Various crash fixes.
-Game stats infocards now sort by value.
-Game stats now track the number of active units instead of built so that the graphs are more interesting.
-Game stats no longer tracks the number of units lost in combat as this was confusing with number of units killed and the information is now apparent from the number of active units stats.
-Scenario names are now localized, no longer use the filename, but instead use a string inside the file.
-Removed no pirate maps (not needed as its a game option now).
-Other very minor additions and changes.

---------------------------------------------------------------------------
End
---------------------------------------------------------------------------

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

indirdim yükledim sağolun varolun.

Bu aralar TEC'e sardım baya.. Özellikle o Kol Battleship'in önündeki gauss/lazer silahlar ateşlediği zaman kendimi Babylon 5 dizisindeki Earth Alliance filosunun başı gibi hissediyorum :)

Babylon 5'teki Earth gemileri Kol Battleship'e o kadar çok benziyorki... tek ortada yerçekimi için dönen kısım eksik. Gerisi aynı.

Progenitor mothership de (Advent) azıcık da olsun Minbari Black Star'lara benziyo.. bakalım bulabilirsem resim koyarım buraya.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

PrudenT said:
niye sorun oluyor ki official patchin rs linkini koyması?
Anti-piracy için kendi yazılımlarıyla patchliyorlar, yama kendi resmi sitesinde bile yok. Forumunda da konuyla ilgili birşeyler okumuştum ama Gamespot verdiyse legaldir diyip geçiyorum :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben surekli vasariyle oynuyorum.
digerleriyle dogru duzgun oynamadim daha:)
yeni yeni ogrenmeye basladim oyunun forumuna da bakiyorum guzel bilgiler var.

simdiye kadar oynadigim oyunlara benzemiyor.o yuzden alismam baya zaman aldi.

It's like a 3 line setup.

H.Cruisers and Battleships/Dreadnaughts
LRMs and the support ships and support capitals
Carrier-Cruisers on the edge of the gravity well.

forumundan alinti.
buna gore duzenlemek lazim filoyu.
ben hepsini tek filo yapip tek seferde gidiyordum.:D
fighter ve bomberler cok guclu.agirligi onlara vermek lazim.

patch konusuna gelince stardock oyunlarinda kopya koruma sistemi kullanmiyor.(tu)
galactic civilizations 2:dread lordsda da yoktu.patchi indirmek icin orjinal seriali lazim oyunun.sonra
stardock centralla indiriyorsunuz gereken patchi.

gamespot ve bir site daha var benim indirdigim onlar patchi vermisler.anlamadim ama neyse sonucta indirip yukledim.:D
http://forums.sinsofasolarempire.com/?aid=304331
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...