Burax Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 Tanrı diyen kafirse, Allah diyen de araptır var mı ötesi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
mawiman Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 Burax said: Tanrı diyen kafirse, Allah diyen de araptır var mı ötesi. esma ül hüsna' ya bakın diyorum... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rewendor Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 Onu açıkladık zaten. Buyur sana esma ül hüsna: Adl Afuv Ahir Alim Aliyyu Azim Aziz Bais Baki Bari Basir Basit Batın Bedi Berr Cami' Cebbar Celil Dar Evvel Fettah Ğaffar Ğafur Ğani Habir Hadi Hafid Hafiz Hak Hakem Hakim Halik Halim Hamid Hasib Hayy Kabid Kadir Kahhar Kavi Kayyum Kebir Kerim Kuddus Latif Macid Malikül Mülk Mani' Mecid Melik Metin Muahhir Mubdi Mucib Muğni Muhsi Muhyi Muid Muizz Mukaddim Mukit Muksit Muktedir Mumit Muntakim Musavvir Muzill Müheymin Mümin Müteal Mütekebbir Nafi' Nur Rafi' Rahim Rahman Rakib Raşid Rauf Rezzak Sabur Samed Selam Semi' Şehid Şekur Tevvab Vacid Vahid Vali Varis Vasi Vedud Vehhab Vekil Veli Zahir Bunların hepsi sıfat, dediğin gibi. Tanrı'nın niteliklerini, güçlerini ve özelliklerini betimliyorlar. Tanrının ismi yerine geçmesi için kullanılan sözcükler değil. Ha bir de, hepsi arapça zaten. Şimdi bunu bilmemeni normal karşılarım, hiçkimse herşeyi bilmez. Bilmeden konuşup inat etmeni hadi karakter özelliği derim, bimediği halde bilir gözükmeye çalışıyor derim. Ama inatla doğrusunu defalarca açıkladığımız halde görmezden gelip kabul etmemeni açıklayacak bir şey yok. Sadece demogoji ve sabitfikirlilik olabilir bu. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
mawiman Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 Biraz arapça içerikli umarım anlarsınız. said: Allah kelimesi ile tanrı kelimesi arasında ne fark vardır : bizim eski atalarımız müsliman olmadan önce yaratıcı bir zata inanıyorlardı.belki kendilerine göre değişik tanrılarıda vardı.ama onlar daha çok kendi lehçeleri ile ''tengri'' dedikleri zaman zat-ı uluhiyeti kasdediyorlardı.bu kelime sonra biraz daha incelik kazandı tanrı şeklini aldıki aslında mabud demektir ve arapcadaki 'ilah'ın fransızcadaki 'diyo'nun farscadaki 'huda'nın karşılığı olan bir kelimedir. Ama hiç bir zaman Cenab-ı Hakkın bütün Esma-i Hüsnasını cami,ism-i zat olan Allah kelimesinin karşılığı değildir. Allah dendiği an,bütün kainatta tecelli eden isimleriylebir zat-ı ecell-i A-la akla gelir Allah kelimesiyle anlaşılan budur.yani o Mabudu mutlak,Halıkı mutlak,Maksud-u mutlak,Rezzak-ı mutlak,Bari-i mutlak,Cemil-i mutlak'tır. İlhesma-i Hüsnayı cami Allah kelimesinde böyle umumi bir mana anlaşılır,ve bu itibarladaAllah'ın(c.c)ism-i hass dır Allah dendiği anbu ma-budu mutlak anlaşılır,ve vacib-ül vücud akla gelir.ama tanrı dendiği zamanyunanlıların aklına zeus,mısırlının apis boğası,ve hintlinin aklınada kendi inakleri gelir.tanrı kelimesiyle yerli yersiz ma-bud kelimesinin akla gelmesine karşılık,Lafz-i celale olan Allah kelimesi vacib-ül vucut un ism-i hassı olarak sadece o Esma i Hüsna sahibi Za tı Zülcelali akla getirir .onun için bir insan tanrı demekle Allah yerinde kullanırsa maksatını anlatamaz ve hata etmiş olur. tanrı ilah kelimesi yerinde,huda,diyo ve god yerinde kullanılabilir.fakat Allah yerinde değil.... Allah cenab-ı Hakk ın Zatının has ismidir.Onun için LÂ İLAHE İLLALLAH diyoruz.fakat la Allaha illallah demiyoruz.Evvela ilahlar tanrılar ne varsa hepsi nefyediliyor,sonrada isbatta mabudu mutlak getiriliyor ve sadece ALLAH vardır deniliyor. Mevlid yazarı Süleyman çelebi,bu hususu çok güzel tefrik ederek ''Birdir ALLAH ondan artık tanrı yok'' deyip,her iki kelimenin yerinide tayin ve tesbit etmiştir. Bâri-i Mutlak: Eşsiz yaratıcı Câmî: Toplayan, kapsayan, içine alan Cemîl-i Mutlak: Mutlak güzellik sahibi Allah (cc) Esmâ-i hüsnâ: Cenab-ı Hakkın güzel isimleri İsm-i hâss: Özel isim Hâlık-ı Mutlak: Tek yaratıcı Mâbud-u Mutlak: İbadetin mutlak sahibi, ibadete lâyık olan Zât Maksûd-u Mutlak: Kendisine Rab olarak yönelinecek tek Zât Rezzâk-ı Mutlak: Tek rızık verici Allah (cc) Vacibü’l-Vücûd: Varlığı kendinden ve kesin olan Allah (cc) Zât-ı Ecell-i A’lâ: Yüce ve büyük Zât Buna bina en bir insanın ağzından tanrı kelimesi çıktığında hemen reaksiyon göstermemeli o adamın maksadına bakmalı ALLAH yerine o manayı kullanmışsa tatlıca ikaz etmeli aksine tevehhür gösterilmemeli. dendi bir cuma hutbesinde. tabiki bunlarda yanlıştır. Süleyman çelebi'in de sözleri yanlıştır. Arkadaşım bu bir inat değil. birde eyer muhabbet kişisel görüyorsan özelden konuşalım. Umarım Yukarıdaki Allah kelimesi ile Tanrı kelimesi arasındaki farkı ifade etmişimdir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Laurelin Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 (c.c.) desek kisaca? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Giovanni Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 cc o yücedir gibi bir şey demek alıp veremediğiniz ne merak ettim ? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bleda Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 orÇun (c.c) nin sıfatlarınıda yazın buraya bi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
odiflame Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 mawiman said: esma ül hüsna'ya bakın Allah'ın 99 sıfatlarından birinde Tanrı diye bir kelime yoktur. açık ve nettir Müslümanlar için açık ve net. De ki: "(Rabbinizi) ister Allah diye çağırın, ister Rahman diye çağırın. Hangisiyle çağırırsanız çağırın, nihayet en güzel isimler O'nundur.(isra 110) ayet yazmak istemezdim ama gördüğün gibi rahman de allah de veya tanrı de god de gott de hangi ile çağırırsan çağır sonuçta tanrıyı allahı kasdetiyorsan onun için fark etmiyor. tanrı esma ül hüsnada yok demişsin kuran peygamberi hz muhammed türk müydü tanrı ismi olsun kuranda? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Laurelin Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 hz muhammed turk! Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
sg-1 Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 Mawiman, ben Tanrı diyeyim, sen Allah de, ortalığı daha fazla bulandırma. Arapçılığınız yetti zaten, bi de empoze etmeye çalışmayın. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Phobos Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 Ben Türküm, bozulmuş olan dilime rağmen elimden geldiği kadarı ile Türkçe konuşurum. Beğenmeyen, Fırçabıyığın dediği gibi "Anasını alsın gitsin". Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
mawiman Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 Ya arkadaşlar sizler neden anlamıyorsunuz. Allah kelimesi 99 sıfatın toplamıdır. umarım yukarıda yazılı olanlar okunur. ve tanrı kelimesi Allah kelimesinin yerini tutmaz. Diyorum. ve yukarıda açıkca yazdım umarım okursunuz. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Nomak Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 yuh konuya bak..Allah kor degildir ki.... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
DoruK Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 allah arapça bir sözcük, tanrı ise türkçe. hristiyan amerikalılar, ingilizler god der, italyanlar dio, latincesi ise "te" idi sanırım. bilmem anlatabildim mi? tanrı derken allah'ın 99 sıfatının toplamını kastederek söylüyorsan hiç bir sorun yoktur. umarım arapça bilmeyenlerin duaları arapça okuması saçmalığını da savunmazsın, ha? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Burax Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 olur mu öyle şey duayı arapça okuyacaksın Hz.Muhammed Türkçe dua mı okumuş sen Türkçe okunsun diyorsun ezan dua kuran herşey arapça okunacak. + Arapça bilmiyorsan ezber yap kardeşim içeriği önemli değil önemli olan arapça okunuşunu söylemen ezberden Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
mawiman Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 DoruK said: umarım arapça bilmeyenlerin duaları arapça okuması saçmalığını da savunmazsın, ha? Arkadaşım sen istegin gibi yap tamam ibadet senin tamam mı? İster türkçe oku ister arapça ben söyledim sanırım bazı şeyleri artık iş iyice ikili münakaşalara kadar giriyor. insanların inançları saçmalık oluryor. Sen kimsin ki diyenler bile var. ben sadece. Yani herkez sizin gibi inanmak zorunda değil İbadetler akla ve mantığa uymak zorunda hiç değil. İster inanırsın istersen inanmazsın hepsi. Eyer inanıyorsan karşı çıkmazsın ve kabullenirsin. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
misanthrope Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 o değilde bu allah bürokraside falan amma uğraşıyordur bre.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bleda Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 o zaman senede bize kabul ettirmekten vazgeç. Ya böyle yeni safakta filan Ali Murat Güven in eksisozluge cihat ilan etmesi gibi çaktırmadan bizim hakkımızdadamı bir gazetede öyle cihat mı ilan edildi anlamadım. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rewendor Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 Hangi dinde olursa olsun dinine kafa yormayıp mantık aramayan insan tanrısının kendisine verdiği en değerli hediye olan zekasını kullanmayarak tanrısına en büyük hakareti ediyordur zaten. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
BonePART Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 tam kaynak buliyim hatta // Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
BonePART Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 http://www.kirikkalemuftulugu.gov.tr/islam_ilmihali/ilmihal.asp-islem=bilgigoster&id=89.htm web stesine dikkat ediniz gov trdir muftuluk sitesidir yane Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
matama Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 said: Namazı Bozmayı Vacip ve Caiz Kılan Şeyler Namazı bozmak haramdır. Ancak bazı durumlarda namazı bozmak vacip, bazı durumlarda caizdir. Saldırıya uğrayan veya suya düşen bir insanın yardım istemesi halinde ona yardım etmek maksadıyla namazı bozmak vacip olur. Davar sürüsüne kurt veya herhangi bir canavarın saldırması, gözleri kör olan veya tehlikeyi fark etmeyen bir kimsenin kuyuya veya çatıdan aşağı düşme tehlikesi ile karşılaşması durumlarında bu gibilere yardım için namazı bozmak caizdir. Düşme ihtimali kuvvetli ise o zaman namazı bozmak vacip olur. Ebenin; doğacak çocuğun veya annesinin ölmesinden, yahut bir organının telef olmasından korkması halinde namazda ise namazı bozması, değilse namazı ertelemesi yani kazaya bırakması da yine vaciptir. Canavar, sel, yangın tehlikesinden korkan veya düşmanla karşı karşıya bulunan kimselerin namazlarını ertelemeleri caizdir. Nafile namaz kılmakta olan bir kimseyi, anne veya babası, (onun namazda olduğunu bildiği halde) çağırırsa namazı bozabilir. Eğer çocuğunun namazda olduğunu bilmeden çağırırsa namazı bozması vacip olur. Eğer farz namazında ise anne veya babasından biri çağırırsa namazı bozmaz. Ancak bir tehlike dolayısıyla yardım isterlerse namazı bozmak vacip olur. Bir dirhem gümüş değerinde olan şeyin (başkasına ait olsa bile) çalınma korkusu durumunda farz olsa bile namazı bozmak caizdir. Kadın, namaz kılarken tencerenin kaynayıp yemeğin taşmasından veya çocuğunun ağlayıp acı çekmesinden korkarsa namazını bozabilir. Ya suradaki yazi bile islam dininin zekanin gerektirdigi gibi yenilenmesi gerektigini gosteriyor. Allahin 1500 sene trafik kazasi oldugunda bakin demesini beklemiyorsunuz diymi? Suya dusunce denmis cunku o zamanki olabilecek sey birinin suya dusup bogulmasi. 1500 sene once kadinin canini namusunu korumak icin yaptigi turbani, hala takmak veya nasil o zaman kolelik toptan kaldirilmasinin imkansiz olmasi ve islamda kolelik olmasi ama gelisen dunyada bugun kolelik olmamasi. beyler bu kadar beyninizi bosa salmayin yapmayin. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
elesso Mesaj tarihi: Şubat 3, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 3, 2008 http://www.milliyet.com.tr/2000/07/20/haber/hab12.html Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Şubat 3, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 3, 2008 kalp krizi geciren birine yardım etmek için namazı bozmaz caiz dir diye yazmıyosa, sen adam kalp rızı gecirince namazını bozarsın adama yardım edersin sonra 40 gün kazaa olarak oruc tutarsın Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
PrudenT Mesaj tarihi: Şubat 3, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 3, 2008 yalnız eşya çalınma korkusu olunca bozmak caiz oluyor adam ölürken bozmak caiz olmuyor mu yani bırak allasen. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar