Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

ispark otopark ve harac ucgeni


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
JsH said:
Bana en ilginç gelen uygulama ise her ispark görevlisinin sizden yeniden para alması. Mesela arabanızı biryere parkettiniz parasını verip, sonra oradan çıkıp 2 sokak yukarı çıksanız gene para vermek durumundasınız.
Madem hepsi ispark a bağlı, bence bu uygulama çok saçma. Bir kere para verip o gün boyunca parklar kullanılabilmeli bence.


Hatta Akbil gibi bişi(İSBİL) versinler millete görevliye de gerek kalmaz arabayı park ettiğin yerin yanına basarsın akbili dırıdın diye öter inersin arabadan
Mesaj tarihi:
İkisinede haraç vermekten memnunum ben.
Mafya otoparktan araba çalınma ihtimali yok, çalanı maf ederler güvencesiyle anahtarımı bırakır ruhsatımı alır 5-10 ytl yelpazesındekı ucretı verır canım arabamı teslım ederım ıcım rahat
10 ytl için, 30 milyarlık arabayı gözden çıkaracak değilim.
İspark olayıda güzel, özellikle sarıyerde, aslında bebek sahillerinede yapmalılar nasolsa kullanıyor insanlar.

Ben tamamen memnunum, ayrıca gecın toplu tasımayı plz
kızarkadasınızı bındırmeyı deneyın
Mesaj tarihi:
Mum_Chamber said:
yav said:
çok saçma lan. nası ülkede yaşıyoruz yarabbi :/
yok bir de cok ulke gormus gibi yazmiyor musunuz, ben ona bitiyorum.

benim gittigim gordugum her avrupa ulkesinde evin onunden de para alinir, parkettigin sokaktan da. hatta park ucretleri genelde turkiyenin 2-3 katidir.

onun da ustune, oyle kafana esip sehir merkezine arabanla gittiginde turkiyede varligi kaale alinmayan yaya gecitlerinde yayalara yol vermekten 100 metre sokagi 6-7 dakikada gecersin.

araba 21. yuzyilin araci degil arkadaslar, bosuna savunup ulkeyi de kotulemeyin. pasa pasa toplu tasima kullanin.


bahsettigin ulkelerde araba alirken, otv ztv mateve aliyolarmi pekii? bu tur vergiler alinmasa eywallah cok mantikli park ucreti ama ztn arabayi alirken devleti zengin ediyoruz. Ayni sekilde benzin alirkende adamlar arabanin herseyinden para kazaniyo ne guzel is bu ya
Mesaj tarihi:
Suark said:


Ben tamamen memnunum, ayrıca gecın toplu tasımayı plz
kızarkadasınızı bındırmeyı deneyın


ama biz gecemiyoruz oyle abi,ucarak mi gidelim okula ? arabayla gitmeye kalksam benzin parasindan okulu falan birakip i$e girmem lazim
Mesaj tarihi:
bazı yerlerde pahalıya gelebılıyor,
gunduzse ve yalnızsan zaten toplu tasımayı kullan.
Gece zaten bıtıyor toplu tasıma, hanı cok nadır bazen oluyor.Arabaya mecbursun geceleri,
sonra karakış ve vakit tasarrufu iyice öldürüyor toplu taşımayı o yüzden kimse kalkıpta araba bu çağın aracı değil demesin.
Mesaj tarihi:
Aramis said:
bahsettigin ulkelerde araba alirken, otv ztv mateve aliyolarmi pekii? bu tur vergiler alinmasa eywallah cok mantikli park ucreti ama ztn arabayi alirken devleti zengin ediyoruz. Ayni sekilde benzin alirkende adamlar arabanin herseyinden para kazaniyo ne guzel is bu ya


Bahsettiği avrupa ülkelerinde de arabalara dünya kadar vergi ödeniyo,Türkiye'den daha da fazla belkide.Ayrıca,bazı avrupa ülkelerinde,arabalarda sensörler var.Bu şekilde merkezi bi sisteme bağlı olarak arabalar kontrol ediliyor.500 metre bi mesafeye arabayla gidersen,trafik yarattığın ve yakın biyer için araba kullandığın için bile ceza yiyosun(1 ytl gibi bişey ama ayda 30 kere gitsen 30 ytl eder).Pazar günleri dışında süpermarketlerin otoparkları bile paralı.Sokağın birine bıraktığında da paralı.Kısaca arabayı "lüks" bi kavrama sokmuşlar.

Ben öğrenciyken ilk 2 sene inatla gidip okulun sticker'ını almadım "100 ytl onamı vercem diye" Tabi çıkmayan masraf,park yeri bulcam diye derse geç kalmalar vesaire cabası oldu.Son 2 senede sticker aldım,misler gibi okulun içine girip çıktım,parkettim özgürce.
Mesaj tarihi:
Mum_Chamber said:
yav said:
çok saçma lan. nası ülkede yaşıyoruz yarabbi :/
yok bir de cok ulke gormus gibi yazmiyor musunuz, ben ona bitiyorum.

benim gittigim gordugum her avrupa ulkesinde evin onunden de para alinir, parkettigin sokaktan da. hatta park ucretleri genelde turkiyenin 2-3 katidir.

onun da ustune, oyle kafana esip sehir merkezine arabanla gittiginde turkiyede varligi kaale alinmayan yaya gecitlerinde yayalara yol vermekten 100 metre sokagi 6-7 dakikada gecersin.

araba 21. yuzyilin araci degil arkadaslar, bosuna savunup ulkeyi de kotulemeyin. pasa pasa toplu tasima kullanin.


müm türkiyede hangi toplu taşıma?
Mesaj tarihi:
hey allaam ne hanzo adamlar var diyerek isyanima devam ediyorum.

banane abicim avrupadan? benim babamin geliri sanki avrupa ulkesindeki duzeyde de benden avrupa standartinda ucret aliyorlar araba kullandigimda. her bi bok luks zaten koduumun ulkesinde, muzik yapmak luks, arabaya binmek luks, icmek luks o luks bu luks.

ayrica, tekrar diyorum banane avrupadan evin onunde park ucreti almalarindan? hersey tamam otoparktan para toplamalari kaldi sanki? saka gibi yorumlar yapilmis, toplu tasima kullan 21. yy'in araci degil araba diye.

paran yoksa gidersin toplu tasimayla, benim okuluma toplu tasima yok, otobusle minibusle gidemiyorum. okuldan cikip kadikoye gelmem luks =( lanet olsun ne yapayim =/

boyle avrupailesmeye tokadi cakarlar gencler, aklinizda olsun. ayrica bahsettigim yerde kac defa biraktim arabami ehliyetimi aldigimdan beri, ne mafya vardi ne degnekci. normal bir sokak.

simdi tayyipin damadinin 5 adet gorevlisi var o sokakta. besleyin tayyip ailesini, bi cocuk da kizi bassin salsin kafana yesil imparator diye.

+ otoparka para vermek dunyadaki en sacma harcamadir, hele ki 2 saati 4 milyon gibi bi tarifeden. her saat icin +3 ytl ekleniyorken ve bir yilda 57 milyon ytl'yi hic bir yatirim yapmadan sadece 1.2k elemana yagmurluk giydirip fis kestirerek.

benim sokagima gelse ispark gorevlisi, kar maskesiyle doverim kacarim heralde elemani. arabayla dolasmak icin illa super zengin olmak mi lazim? yemisim cevreyi kuresel isinmayi, zannetmeyin bizimkilerin bi tarafinda. ha cok da umrumda degil kuresel isinma dunyanin sonu falan zaten yasiycagimiz surda 50 sene bisey.

soyle besiktas maci topicindeki fenerli denyo tarzinda mesajlari atmazsaniz sevinirim, zira dovesim geliyor o ispark tabelalariyla sizleri.
Mesaj tarihi:
almanya-münih'te saat akşam 7'den sonra park edemiyorsun arabanı hiçbir sokağa...

herhangi bir sokağa gece parketmek için o sokakta oturduğunu belgeleyen kart'ı arabının ön camına koyman lazım... böyle astronomik cezalar veriyorlar ve suç olarak siciline falan işliyor alışkanlık haline getirirsen milletin yerine park etmeyi...

ondan bence bıdıbıdı etmeyin daha kötüsü gelmesin başımıza...

edit: ayrıca yiyiyosa verme para.. forum delikanlılığı ağıza çakmalar falan işlemiyor genelde dışarıda..
Mesaj tarihi:
banane kardesim diyorum vajinal kaydiragina bindigimin avrupasindan, hala almanya munich diyosun sen. gelip kurtleri gaz odalarina atsin tayyip, raziyim birakmam baskasinin sokagina 7den sonra arabami. ok?

almanya ayri turkiye ayri.
Mesaj tarihi:
İSPARK'IN FAALİYETLERİ KANUNA AYKIRI said:
İSPARK'IN FAALİYETLERİ KANUNA AYKIRI

Bilindiği üzere İstanbul'un önemli bazi Caddelerinde kendilerini İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin sahibi olduğu İSPARK A.Ş. Görevlisi olarak tanıtan görevliler tarafından para karşılığı otopark işletmeciliği yapılmaktadır. Buraya kadar her şey normal. Ancak, otoparkçılık yapılan yer, kamuya yani tüm İstanbul halkına ait olan yol kenarları. İşte tam bu noktada İSPARK tarafından yürütülen bu faaliyet başta İmar Kanunu olmak üzere birçok mevzuata açıkça aykırı. Hemen örnek vermek gerekirse; İmar Kanununun 11. Maddesi aynen şöyle diyor. “İMAR KANUNU MADDE 11 İmar planlarında; ..Meydan, yol, park, yeşil saha, otopark, toplu taşıma istasyonu ve terminal gibi umumi hizmetlere ayrılmış yerlere rastlayan Vakıflar Genel Müdürlüğüne ait gayri menkuller ile ...yerler hariç Hazine ve özel idareye ait arazi ve arsalar belediye veya valiliğin teklifi, Maliye ve Gümrük Bakanlığının onayı ile belediye ve mücavir alan sınırları içinde belediyeye, belediye ve mücavir alan hudutları dışında özel idareye bedelsiz terk edilir ve tapu kaydı terkin edilir.
Bu suretle mal edilen arazi ve arsalar belediye veya özel idare tarafından satılamaz ve başka bir maksat için kullanılamaz. Bu hususta tapu kütüğünün beyanlar hanesine gerekli şerh konur.”

Görüleceği üzere İSPARK tarafından Caddelerin otopark gibi işletilmesi açıkça İmar Kanununa aykırıdır.

HUKUKÇULARIN GÖRÜŞÜ

Konu hakkında görüşüne başvurduğumuz hukukçular tarafından aynen “Bina içinde veya parselinde otopark yapılması mümkün olmayan yapıların durumu belediyece imar durumu ile ilgili ilk müracaat tarihinden başlayarak 30 gün içinde ilgilisine gerekçeleri ile birlikte bildirilir. Belediyeler bina otoparkı yerine otopark sorununun nasıl çözümleneceğini, binanın hangi bölge veya genel otoparkından yararlanacağını da bildirmekle ve bu otoparkları tesis etmekle yükümlüdür.

Son düzenlemelerle binalara otopark yapılması zorunluluğu getirildi. Fakat otopark yapılamayacak binalar için belediye ücretsiz otopark yapacaktır. bu durumda otopark yapılabileceği halde yapılmayan binalar için ne yapılacak sorunu önem kazanıyor.

Bu durumda beledîyleler tarafından her tür binaya otopark zorunluluğu konusunda mevzuat düzenlemeleri fiilen yerine getirilmemektedir. Tüm sorun da buradan çıkmaktadır.

İSPARK uygulaması ise biraz daha farklı bir boyutta incelenmeli. Belediye burada yolların sokakların işletmesini yapıyor. Otopark yönetmeliğinde bölge otoparkları kurulabileceği düzenleniyor. Fakat İmar Kanunu madde–11 önemle dikkate alınması gereken bir hüküm.

Belli arterler hariç cadde ve sokaklar büyük şehir belediyesine ait değil. Bunun yanında madde İmar Kanunu madde–11 uyarınca belediyeye bırakılmış olsa bile madde de belediyenin bu yerleri satamayacağı ve başka amaçlarla kullanamayacağı yazıyor. Yolların İSPARK tarafından otopark olarak işletilmesi, kiralanması bu açıdan açıkça hukuka aykırıdır.


Bunun yanında vatandaş da aracını koyarak kamuya açık bir alanı işgal ediyor. Bunun da bir bedeli olması gerekir. Fakat bu bedel kim tarafından hangi yöntemle tahsil edilecek bunu iyi düşünmek gerekir.

KONU YARGIYA TAŞINABİLİR, MAKBUZLARINIZI SAKLAYIN

Uzmanlar tarafından; hiçbir kanuni dayanağı olmadan İSPARK tarafından alınan paraların iadesi için konunun Yargıya taşınabileceği bu durumda da, İSPARK görevlilerine verilen para karşılığı alınan makbuzun vatandaşlarca saklanması büyük önem taşıyor.


kaynak: sivilhaber
Mesaj tarihi:
said:
'İstanbullu uyuyor, şehir içindeki tüm yollar ücretsizdir'

Belediyenin caddeleri ücretli otoparka çevirmesine karşı dava açıp kazanan Bolulu avukat 'Aynısını İstanbullu da yapabilir' diyor

30/09/2007 (2032 kişi okudu)

RADİKAL - BOLU/İSTANBUL - Belediyenin caddeleri otoparka çevirmesine karşı dava açan ve kazanan avukat Reşat Bulut, "İstanbul'da herkes kış uykusunda. Şehir içindeki tüm yollar kamunun ücretsiz kullanımına tahsislidir. Sokaklardaki, caddelerdeki tüm otoparkların kalkması gerekir" dedi.
Avukat Bulut'a göre evinin önünün Büyükşehir Belediyesi tarafından ücretli otoparka çevrildiğini gören herhangi biri, eğer bu konuda idare mahkemesine dava açarsa kazanır.
İSPARK yetkilileriyse otoparkların 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi kanuna uygun olduğunu, kaldı ki bu konuda açılmış bir dava bulunmadığını söyledi. İstanbul Şehir Planlamacıları Odası'na göre, kapısının önünün otopark olacağını öğrenenlerin dava açabilmesi için 60 günlük süre söz konusu. Bu süreyi geçirenlerinse otoparkla birlikte yaşamaya alışması gerekiyor ki İstanbul'daki 2.5 milyona hizmet veren otoparkların çoğu bu durumda.
Yıllarca 'değnekçi'lerden dert yanan İstanbullular 2005'de belediye iştiraki İstanbul Otopark İşletmeleri Ticaret A.Ş.'yle (İSPARK) tanıştı.
Bazı eski değnekçileri de işe alan İSPARK, kendi ücretli otoparklarını oluştururken otopark mafyasını yüzde 90 oranında bitirdiğini açıkladı.

Bolu'da ne olmuştu?
Bolu Belediye Başkanlığı'ysa 2000 yılında 'kentsel tasarım amaçlı düzenlemeyle' tek yöne çevirdiği İzzet Baysal Caddesi'yle bazı caddelere cep otoparkları oluşturmuştu. Belediye bir süre kendisi işlettiği ücretli otoparkları daha sonra cüzi bir miktara Boluspor'a, Boluspor da ayda 30 bin YTL'ye bir otopark firmasına kiraladı.
Bolu Barosu avukatlarından Reşat Bulut, uygulamanın Otopark Yönetmeliği ile İmar Planı'na aykırı olduğu gerekçesiyle mart ayında Sakarya 2. İdare Mahkemesi'nde dava açtı.
Bulut, şehir içi yolların kamunun ücretsiz kullanımına tahsisli olduğunu, yaya kaldırımlarının daraltılmak suretiyle otopark alanı oluşturulduğunu, cadde üzerindeki tüm binalardan otopark bedeli alınmasına rağmen, bu güne kadar bölge, ada, parsel bazında otopark yapılmadığını belirterek, uygulamanın hukuka ve mevzuata aykırı olduğunu iddia etti.
Mahkeme de Belediye Kanunu uyarınca belediyelerin yol, cadde, sokak, meydan ve benzeri yerler üzerinde araç park yerlerini tespit etmek, işletmek veya işlettirmek yetkisi bulunsa da, otapark olarak tespitinde hukuka uygunluk bulunmadığı, ücretli otapark uygulamasına yönelik işlemin de hukuka uygun görüşünde birleşti. Yürütmeyi durdurdu.
"İstanbullular kış uykusunda" diyen avukat Reşat Bulut, dava açılması halinde aynı kararın İstanbul için de geçerli olabileceğini öne sürüyor:
"Vatandaşın ulaşım hakkı engellenemez. Bir yolun ücretli otopark sahası için tahsis edilmesi mümkün değildir. Dava açıldığında idare mahkemesi bunu iptal eder. İstanbul için Bolu örneği emsal teşkil eder. Türkiye'de belediyeler otopark yönetmeliğine göre her binadan otopark ücreti alıyor. Bu para ile sadece otopark yapılması gerekir ancak başka amaçlar için kullanılıyor. Belediyeler bu konuda da yasalara aykırı hareket ediyor."

Top Danıştay'da...
İstanbul Şehir Planlamacıları Odası Başkanı Pınar Özden'se "İstanbul'da dar yollarda otoparka giriş-çıkış çok problem yaratıyor. Trafiğin fazla olduğu yollara otopark yapılması doğru değil" dedi. Oda avukatı Bülent Özden de teknik bir detaya dikkat çekti:
"İstanbul'da yolların otopark olması için karar alınması gerekir. Bununla ilgili muhakkak karar vardır ancak iptal davası açmak için 60 günlük süre var. İstanbul'da yapılan çoğu otopark için bu süre aşılmış durumdadır. İptal davası açmak söz konusu değil. Yeni yapılacak otopark için Bolu'da alınan karar emsal teşkil edebilir. İdare Mahkemesi'nin verdiği karar için Danıştay son sözü söyleyecek. Asıl bu önemli. O zaman emsal olabilir."

İSPARK: Kanuna uygunuz
İSPARK Genel Müdürü Kadir Gurbetçi ise ücretli otoparkların kanuna uygun, üstelik de İstanbul için bir zorunluluk olduğunu söyledi:
"Büyükşehir Belediyesi olarak bu bir zorunluluk, İstanbul'un başka bir alternatifi yok. Bu konuda açılmış herhangi bir dava da yok. İSPARK'ın açtığı tüm otoparklar 5216 sayılı kanuna uygun yapılmıştır."


kaynak: radikal

kanuna uygunlarmis, top benim oynatmam demis kadir topbas =/
Mesaj tarihi:
Ardeth said:
pwnbot said:
ha cok da umrumda degil kuresel isinma dunyanin sonu falan zaten yasiycagimiz surda 50 sene bisey.


yuuh

nneden yuh? kazık mı cakacaksın?
Mesaj tarihi:
Jedi said:
Ardeth said:
pwnbot said:
ha cok da umrumda degil kuresel isinma dunyanin sonu falan zaten yasiycagimiz surda 50 sene bisey.


yuuh

nneden yuh? kazık mı cakacaksın?


Haha demek varmış harbiden böyle insanlar, ben de stereotip sanıyordum.
×
×
  • Yeni Oluştur...