Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Yeni bir kapı konsepti


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Adamlar yeni bir bakış açısı getirmiş.

http://www.disappearing-car-door.com/

B kolonu iptal olmasa tutar aslında bence. Belki her arabada iptale de gerek yoktur.
Mesaj tarihi:
BMW Z1 diyorum sadece :P aynı tekniği abartmışlar. Gaz olmasına ve ayna muhabbetinin gerçekten de kullanışlı olmasına rağmen çok pratik değil. Arabanın içi dışı bir oluyo :P her zaman kapıyı o kadar açmak istemeyebiliriz... Bi de sabit ayna olayında, kapının sağladığı bişey değil tam olarak bu avantaj, klasik kapı tasarımına sahip olup da sabit aynası olan tasarımlar da var.


Yine de transformersvari bir mekanizma :D güzel bişey eeheh

edit : sölemeyi unuttum, iç kapı kollukları, kapılardaki gözler falan yalan oluyo bi de sanırım :D
Mesaj tarihi:
Evet büyük ihtimalle yalan oluyor. Ayrıca yandan gelen tehditlerde(kapkaççı gibi) kapıyı açıp vurup kaçma şansı kalmamış:p

ayrıca yandan çarpışmalarda nolur bilemedm hakkaten, tümsekte park sorunu fln derken tr de pek olamicak gibi.. ama çok şık duruo bence.
Mesaj tarihi:
oldukça güzel ^_^
dar alanda park hedesini sevdim ben.. kapı aracın içerisine doğru giriyor gördüğüm kadarı ile. ancak materyal olarak ne kullanmışlar, güç aktarımını nasıl sağlıyorlar merak ettim gerçekten.

hafif olması gerektiğini düşünsem dahi yekpare kapının araca önden gelen yükleri kesintisiz aktarmada avantajlı olduğunu düşünüyorum. ancak b sütunun yerini alacak bir rijitlik nasıl sağlanır kesin bir şey söylemek güç. elbette bu gibi teknolojiler yaygın şekilde kullanılmadıkça (ya da FEM analizleri yapılmadıkça) cevap bulmak zor olacak.

yandan gelen yükler için de gerekli hesaplamalar yapılıp güç/ağırlık dengesi sağlanabilir/sağlanmıştır belki hariçten gazel okumayayım.

önümüzdeki yıllarda geliştiğini ve yaygınlaştığını görmek istediğimiz teknolojilerden biri olmuş bu ^_^

son olarak arka koltuk için bir de küçük suicide door açılsa iniş daha rahat olur bence
Mesaj tarihi:
bence tehlikeli olmaz, koyarlar içine iki çelik bar taş gibi olur.
tümsekte parkta sorun olur diyenlerde dikkatli izlememiş.
arabanın içine koltugun altına giriyor kapı, zemine yaklaşmıyor hiç orjinal durusu gibi duruyor yani.alta inmiyor.
Mesaj tarihi:
iyide bunna rmuhendislik problemleri
adamlar zaten diyor ki bu dizayni satiyoruz biz modifikasyonu deil
yane eger bmw alir bu kapi tipin kullanir sa zaten bmw muhendisleri ona gore hesabini yapicak

ayrica arabayi cabriyo yapip
ilk ziplamada sasinin u olmasini engellicek teknolojiyi gelistiren isannar
kapi olmadanda cati ve sasi aktarmalariyla azada guc dagilimini ayarlarlar

matama said:
yandan carpma testleri
onden carpma testinde gucun dagilmasi vs

hepsinin icine eder bu
Mesaj tarihi:
ha eksileri yk mu war
kapinin ora dikakt ederseniz kafadaaan 20 cm iki yandanda gidiyor yane araclar dagiliyo
kapinin ustunde kol koycak bisiler koycak goz yada ne biliyim kolcak yok
e oda narden baksan 10 cm
nerden baksan yane araba icerden 40 50 cm daraliyo
Mesaj tarihi:
valla dizayn olduktan sonra gerisi hesap kitap işi. güvenli tarafta kalmak isteyen hesaplar ve sistemi çalıştırır kolayca.

tabii maddi getirisi/götürüsü ne olur.. önemli olan o

ama gerçekten çok şık. yukarı doğru açılan kapılar halt etmiş..
Mesaj tarihi:
ya bu hesap kitap isi diyen arkadaslar bu hesabi kitabi cok basit goruyorlar

acaba hic biriniz dusundumu niye otomobil dizaynlari yuz senedir hic degismedi diye? niye hala her tarafi cam degil arabalarin hala koca koca celikler var, niye arabalar seklen hemen hemen hic degisime uramiyor sadece sagi solu yamulup duzeliyor

cunku calisan bir mantik var, gullwing in kapilarini bile tekrar yeni guvenliklere uygulayarak yapmak mercedes 30 yilini aldi

micorostla vw arasinda bir atisma vardi en guzel bu anlatiyor bence cevabi. o kadar basit degil ole sildik kapilari hesaplayin cozun.
Mesaj tarihi:
tamam da videoda görüldüğü üzere bu kapılar araçlara uygulanmış.
trafiğe de çıkıyor.
trafiğe cıkan araç güvenlik testlerini başarıyla geçmiş demektir.
kaza anında darbe alsa nasıl açılacak bu kapılar diyen arkadaşa da yukarı dogru acılan super spor otomobillerin nasıl darbeden sonra acılacagını sorarım ben.
Mesaj tarihi:
O süperspor otomobiller artık genelde karbon-fiber malzemeden yapılıyor ve şasi buna göre tasarlanıyor. Yani kaza anında F1 aracı gibi sadece kabin kalıyor, aracın gerisi parçalanarak enerjiyi emiyor falan... Fark ettiysen o yukarı doğru açılan kapılara sahip araçların hepsi karbon-fiber.

Bi de buna istisna gibi görünen bir tek DB9 var, kapıları sıradışı olsun diye "gullwingimsi" yapmışlar, ama sadece ufak bi açıyla yukarı doğru açılıyor yani normal kapıdan fazla farkı yok.
Mesaj tarihi:
matama said:
ya bu hesap kitap isi diyen arkadaslar bu hesabi kitabi cok basit goruyorlar

acaba hic biriniz dusundumu niye otomobil dizaynlari yuz senedir hic degismedi diye? niye hala her tarafi cam degil arabalarin hala koca koca celikler var, niye arabalar seklen hemen hemen hic degisime uramiyor sadece sagi solu yamulup duzeliyor

cunku calisan bir mantik var, gullwing in kapilarini bile tekrar yeni guvenliklere uygulayarak yapmak mercedes 30 yilini aldi

micorostla vw arasinda bir atisma vardi en guzel bu anlatiyor bence cevabi. o kadar basit degil ole sildik kapilari hesaplayin cozun.


canım ben FEM analizleri yapıyorum. hani şu otomobiller üretilmeden önce 3d modelleri bilgisayar üzerinde kaza testlerine tabi tutuluyorlar ya. hah işte onlar sonlu elemanlar yöntemi ile denetlenir. kaza sırasında hangi materyal/malzeme nasıl davranmalıdır, mukavemeti, elastisite modülü nedir? belirlenir.

hesap kitap işi ise malzemenin (veya kompozitin, farketmez) kırılma noktasına gelmeden önce yaptığı deplasman üzerinden (deplasmana bağımlı yöntem ile gidiyoruz burada, yoksa hibrid yöntemle de gidilir) hesaplanıp ne kadarlık kuvvetin bu deplasmana sebep olduğu bulunur ve deneyler yapılarak uygun kesit alanı belirlenir..

ancak daha yukarıda bir mesajda da yazdığım gibi, önemli olan bunun hesaplarının sağlanması ve güvenli tarafta kalınması değil. maliyeti. çünkü dizayn üzerinden modellenmesi ve hesaba hazırlanması yaklaşık 3-4ay sürer (nerelerden, ne kadarlık kesitler geçmeli. maliyet en düşük hangi kesitlerde olur) bundan sonrası ise tamamen verilen maddi imkanlara bağlıdır. kısaca kilit nokta hesap değil, kârlılık. ne kadar kâr getirir, üretim maliyetleri nedir falan bunların raporu hazırlanır. kârlı ise üretilir, değilse rafa kalkar veya sadece çok az sayıda üretilir.

böle bişiler işte.. paraya bakıyor sonuçta. gerekli yatırım, deneyler ve iyi bir ekip olduktan sonra hesaplaması büyük bir olay değil.

[edit:]ayrıca yarı monokok gövde yapılarından, (misal)aluminyum ekstrusyonlar yapılan desteklerden. bunların rijitliğe katkılarından ve bunların kesme, eğilme ve burulmanın sebep olduğu gerilmeleri gövde üzerine değil, homojen olarak elemanlar üzerine dağıttığından da bahsedilebilir (tabii bu durumda ana yapının kalınlığını azaltmakta ve sistemi kendi yükünden kurtarmaktadır [basitçe hafifletmektedir]) bi sürü hedesi ve hödösü var nihayetinde.. ama ders gibi oldu bööle

neyse şık kapı, eve de istiyoruz biz... böle fışınk diye açılsın, şşıııııfft diye kapansın falan.
Mesaj tarihi:
Selam,

Mini etek giyen bayanlar hiç düşünülmemiş :P

Ayrıca bir tasarım -çok uçuk olmadıktan sonra- dasaaa'nın da dediği gibi gayet güzel güvenli hale getirilebilir. Misal içersini kiriş destekli federler ile örersin ve al sana "daşş" gibi kapı. Yeterki satılabilir maliyetin seviyesine siz karar verin :D

Alüminyum ekstürizyon falan dedin ve A8 düşürdün aklıma hemen : ASF diyorum, başka şey demiyorum.

@Fistan
Video'da iki bayanın park alanında yer aldığı sahneye bak. Kapıyı uzaktan kumanda ile açmak istediğinde sağdaki aracın altında bir kol mekanizması sistemi açıyor ve sonrasında kapı aşağı kayıyor. Bu safhada aracın altına girdiği görülebiliyor (yanlış görmediysem eğer).

Saygılar.
Mesaj tarihi:
Fistan said:
tamam da videoda görüldüğü üzere bu kapılar araçlara uygulanmış.
trafiğe de çıkıyor.
trafiğe cıkan araç güvenlik testlerini başarıyla geçmiş demektir.
kaza anında darbe alsa nasıl açılacak bu kapılar diyen arkadaşa da yukarı dogru acılan super spor otomobillerin nasıl darbeden sonra acılacagını sorarım ben.


çin yapımı araçlarda avrupadan yasaklanmadan önce vızır vızır geziyorlardı
çarpışma testlerinden sonra alımlarını durdurdular

bunlardan kaçtane var sokaklarda ?
crash teste sokacak beta arabaları bile yoktur. ki olsaydı sitede bakın yandan çarpmalarda eskisi gibi süperiz reklamı yapılırdı.
×
×
  • Yeni Oluştur...