Sypro Mesaj tarihi: Kasım 23, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 23, 2007 bi kaç garip fikir ile ilgili danı$mak istediklerim var. mesela Run UO'da default olarak gelen (ve sayfalarca süren info menüsünden düzenlenebilen) elemental resist, luck, lower mana cost, damage inc. gibi bonusların 56b'de aktif edilmesi neye bağlı acaba? sphere.ini içinde bi ayar görmedim bi kaç ekleme var ignore armor gibi archery can move gibi.. bi kaç runuo serverında gördüğüm bir durum var, discordance skilli ile ilgili.. taming ile birlike çalı$ıyor skill.. $öyle ki bi binek buldunuz.. gidip tame etmek istediğinizde uyarı mesajı çıkıyor. discordance skilliniz (ve musicanship tabi) ile hayvanı sakinle$tiriyorsunuz sonrasında tame ediyorsunuz.. böylece animal taming, animal lore, discordance ve musicanship skill'lerini bir arada kullanmı$ oluyorsunuz.. bunun sphere sisteminde olması mümkün müdür? eğer mümkünse açıklama yapabilir misiniz? ml ile kullanıma tam olarak açılmı$ olan t2a, trammel, feluca, malas, ilshenar ve tokuno haritalarından herhangi birinden diğerine geçi$ kısmı tam olarak nasıl gerçekle$ir ve altına bir tag/event eklemekte sakınca var mıdır? bildiğim kadarıyla (yani runuo'da öyleydi) koordinat yazarken x,y,z,k $eklinde yazarak geçiliyordu.. burdaki k sayısı(ya da değeri) map i belirten değerdi. 0 t2a'yı 1 trammel/feluca'yı 2 ilshenarı 3 malası ve 4 tokunoyu ifade ediyodu yanlı$ hatırlamıyorsam.. bunu sorma $u yüzden.. mesela malas haritasını (harita üzerinde iki $ehir ve 1 dungeon olmasından yola çıkarak) c/o için ayırmak gibi bir $ey dü$ünülebilir mi. diğer map'lar üzerinde birbirlerine attack yapamicak sadece malas üzerinde sava$abilecekler. c/o için sava$ alanı orası olacak yani. bu da $ehir içindeki öldüm öldürdün lootladı kavgalarını bi kenara bırakmak için. bir de c/o demi$ken bi en bariz c/o sorunu ile ilgili de merak ettiklerim var. mesela ben chaos seçtim guild yönelimi olarak. x guildi de chaos seçti. ikimiz birbirimizi allies olarak görüyoruz. bu kapatılabilir mi? ya da bir menü yardımı ile x y z gibi guild isimlerinin olduğu bir listeden seçmek $eklinde allies görünme/görünmeme fonksionu yaratılabilir mi? neticede ben ba$ka bir guild ile aynı yönelimde olabilirim ama bu onu dost kabul ettiğim anlamına gelmez. bu $öyle bi soruna sebep oluyor: elimde +15 katana üzerimde blackrock set altımda unicorn varken afk isem sıradan bir player nasıl ki kal vas atarak öldürebilme ve criminal olma durumunda ise benim dost kabul ettiğim (ya da sistemin otomatik kabul ettiği diyelim) bir guild member da bana criminal olmadan attack ve itemleri lootlama haklarına sahip oluyor. pek de adil değil. sırtından bıçaklanmak gibi. ba$ka bir fikir ve soruya geçersek masaüstünde 9 yönelim vardır ya lawful good/neutral/evil, neutral good/evil/true neutral ve chaotic good,neutral,evil gibi.. bunu uo'ya uyarlama $ansımız var mıdır? her türlü fikre açığım bu konuda. tek ricam d&d bilenler ahkam kessin. garip gelebilir ama alchemy skilli magery skilli ile orantılı çalı$mak durumunda değil midir? büyülü bir iksir yapmak için hem iksirin yapılı$ını hem de büyü sanatını bilmek gerekmez mi? ve bu iksiri içerken/kullanırken büyü sanatı iksirin etkisini daha da arttırmaz mı büyü bilmeyen birine göre? warrior bir karakterin mage bir karakter tarafından yapılmı$ olan en sıradan büyüyü bile görebilmesinin saçmalığının farkında mıyız? bu sanırım runuo'da spell weaving gibi bir skill ile çözülmü$tü. ama sphere üzerinden bu skilli kullanan kimseyi görmedim. kullanmanın yolu nedir bilen var mı ? status üzerinde 6 adet stat görünmesine rağmen str/hp dex/stam ve int/mana yı birbirinden ayırmak nasıl olmaktadır? __ yorumlarınızı bekliyorum. Runuo direk c# kodlaması kullandığı için her$ey yapılabiliryor ama sphere kendi dilini kullanıyor ve merak ediyorum ne kadar geni$ dü$ünmeye olanak veriyor. hem daha sonraki arkada$lar için bir tutorial niteliğinde olur hem de fikir alı$ veri$i yapmı$ oluruz. hepsini aramaya vaktim olmadı. daha önce sorulanları varsa üzgünüm $imdiden. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Todesengel Mesaj tarihi: Kasım 23, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 23, 2007 Gökay abi çığır açıcan galiba Harbi çok iyi fikirler Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
PrudenT Mesaj tarihi: Kasım 23, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 23, 2007 birkaçına cevap verem. bi kaç garip fikir ile ilgili danı$mak istediklerim var. mesela Run UO'da default olarak gelen (ve sayfalarca süren info menüsünden düzenlenebilen) elemental resist, luck, lower mana cost, damage inc. gibi bonusların 56b'de aktif edilmesi neye bağlı acaba? sphere.ini içinde bi ayar görmedim bi kaç ekleme var ignore armor gibi archery can move gibi.. sphere.ini'de lbr, t2a, ml featureları falan açma olayı var, fightbook falan açmıştım ben. ml ile kullanıma tam olarak açılmı$ olan t2a, trammel, feluca, malas, ilshenar ve tokuno haritalarından herhangi birinden diğerine geçi$ kısmı tam olarak nasıl gerçekle$ir ve altına bir tag/event eklemekte sakınca var mıdır? bildiğim kadarıyla (yani runuo'da öyleydi) koordinat yazarken x,y,z,k $eklinde yazarak geçiliyordu.. burdaki k sayısı(ya da değeri) map i belirten değerdi. 0 t2a'yı 1 trammel/feluca'yı 2 ilshenarı 3 malası ve 4 tokunoyu ifade ediyodu yanlı$ hatırlamıyorsam.. bunu sorma $u yüzden.. mesela malas haritasını (harita üzerinde iki $ehir ve 1 dungeon olmasından yola çıkarak) c/o için ayırmak gibi bir $ey dü$ünülebilir mi. diğer map'lar üzerinde birbirlerine attack yapamicak sadece malas üzerinde sava$abilecekler. c/o için sava$ alanı orası olacak yani. bu da $ehir içindeki öldüm öldürdün lootladı kavgalarını bi kenara bırakmak için. hayır rahatça kullanabilirsin, söylediğin gibi k değeri hangi world olduğunu belirliyor. bir de c/o demi$ken bi en bariz c/o sorunu ile ilgili de merak ettiklerim var. mesela ben chaos seçtim guild yönelimi olarak. x guildi de chaos seçti. ikimiz birbirimizi allies olarak görüyoruz. bu kapatılabilir mi? ya da bir menü yardımı ile x y z gibi guild isimlerinin olduğu bir listeden seçmek $eklinde allies görünme/görünmeme fonksionu yaratılabilir mi? neticede ben ba$ka bir guild ile aynı yönelimde olabilirim ama bu onu dost kabul ettiğim anlamına gelmez. bu $öyle bi soruna sebep oluyor: elimde +15 katana üzerimde blackrock set altımda unicorn varken afk isem sıradan bir player nasıl ki kal vas atarak öldürebilme ve criminal olma durumunda ise benim dost kabul ettiğim (ya da sistemin otomatik kabul ettiği diyelim) bir guild member da bana criminal olmadan attack ve itemleri lootlama haklarına sahip oluyor. pek de adil değil. sırtından bıçaklanmak gibi. sphere 56b guild versiyonunu indir, orada guildler hardcoded değil tamamen modifiye edilebilir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
jonq Mesaj tarihi: Kasım 23, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 23, 2007 Prudent'e ek olarak,Evet son sürümde guild sistemi getirildi ve tamamen scriptable bir duruma sokulmuş yinede bazı ayrıntılarda takılmalar yaşayabiliyorsun. O/O veya O/C olayi için attack,loot vs durumunda triggerları kullanarak kişinin kendi guildinden yada baska guildden olup olmadığını kontrol edebilir ona gore istedigin işlemi yapabilirsin. 9 yönelimide istediğin gibi uyarlayabilirsin ancak aklında nasıl birşey var bilemedigimden ayrıntıya giremeyecegim. Archery-Magery ilişkisi için ayrıntılı combat scripti yazman gerekiyor buda bug free bir sistem olup dengeyi kurmak açısından bir süre başını ağrıtabilir Spellweaving Defaultta çalışmıyor ancak 56b de artık Speech lerede mudahale edilebildiğinden istediğin gibi bir filtreden geçirebilirsin. Ayrıca dediğin işlemin benzer örnekler daha önceler baska shardlarda yapılmıştı. Bkz: Elfçe, Ibranice vs. 6 statı ayrı ayrı kullanmak için başlarına MAX degeğini getirmen yeterli ( MAXSTAM,MAXHITS,vb. ) Kısaca RUNUO da gordugun herseyi Sphere56b dede yapabilmen mümkün. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
PrudenT Mesaj tarihi: Kasım 24, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 24, 2007 peki ben de şöyle bi soru sorayım 56b ile alakalı 100strye 380 ağırlık alabiliyoruz 56b'de, nedenini bilmiyorum, nasıl düzeltilir ki :) tag.override falan mı kullanmamız gerekiyor pek bilgim yok ama? tek karede refresh içip eçme problemini de dir'e göre move yaparak hallettim zaten :P Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
jonq Mesaj tarihi: Kasım 24, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 24, 2007 Aaa hiç revision takip etmiyorsun cık cık :p - Added: TAG.OVERRIDE.MAXWEIGHT and TAG.OVERRIDE.MAXITEMS now are applying to all containers if set. If not, maximum weight is still unlimited, while max. item count is still default. - Added: FIXWEIGHT function for characters, which acts the same as FIXWEIGHT€ does on containers (recalculates the total weight of the items in their possession). Dediğigini denemedim ama bunlara gore ayarlayabiliyor olmamız lazım öyle gorunuyor.380 cok bile bence :P Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sypro Mesaj tarihi: Kasım 25, 2007 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 25, 2007 gelen cevaplar için te$ekkürler.. peki herhangi bi binek için üzerine binildiğinde size özellik verdirmek mümkün müdür? mesela ml'de falan olan Armor Horse gibi bi$eye binince otomatik olarak ar değerine (atıyorum) +20 inince de -20 gibi bir durum söz konusu olabilir mi olabilir ise açıklaması var mıdır ? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
PrudenT Mesaj tarihi: Kasım 25, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 25, 2007 direk ata binince protection attırabilirsin tabi ama bu sefer kişi protection attığında armor artmaz. onun için yeni bir spell yaratılabilir veya kullanılabilir mesela. şöyle yapılabilir: protection spellini alalım değiştirelim: [Spell 15] DEFNAME=s_protection NAME=Protection SOUND=snd_SPELL_PROTECTION RUNES=US CAST_TIME=20 RESOURCES=i_reag_garlic,i_reag_ginseng,i_reag_sulfur_ash RUNE_ITEM=i_rune_PROTECTION SCROLL_ITEM=i_scroll_PROTECTION FLAGS=SPELLFLAG_TARG_CHAR | SPELLFLAG_FX_TARG| SPELLFLAG_GOOD EFFECT_ID=i_fx_BLESS_EFFECT EFFECT=5,35 DURATION=3*60.0,5*60.0 MANAUSE=6 SKILLREQ=MAGERY 20.0 INTERRUPT=100.0,100.0 şöyle yapalım mesela: [Spell 99] DEFNAME=s_armor NAME=Armor SOUND=snd_SPELL_PROTECTION RUNES=US CAST_TIME=20 // gerek yok bunlara ama olsun yani :P RESOURCES=i_reag_garlic,i_reag_ginseng,i_reag_sulfur_ash // buna da gerek yok RUNE_ITEM=i_rune_armor // bu lazım :P SCROLL_ITEM=i_scroll_armor // bu da gereksiz FLAGS=SPELLFLAG_TARG_CHAR | SPELLFLAG_FX_TARG| SPELLFLAG_GOOD EFFECT_ID=i_fx_BLESS_EFFECT EFFECT=5,35 // kaç armor verececeği DURATION=9999999999999 // durationu sınırsız olacak , attan inince findid.i_rune_armor.remove çektirirsin gider işte. MANAUSE=6 // gereksiz SKILLREQ=MAGERY 20.0 // hiiç gerek yok INTERRUPT=100.0,100.0 // alaakası yok :P bu da armor rune'ümüz: [ITEMDEF i_rune_armor] ID 0208e // protection rune id'si TYPE T_SPELLICON bunları ekledikten sonra ata bindiğinde spelleffect s_armor tetikleterek büyüyü attırabilirsin. bir başka şekilde şöyle yapılabilir: vereceği armor değeri rune itemının morey'sine yazılır. spell eklemeyiz, sadece rune'ü ekleriz: [ITEMDEF i_rune_armor] ID 0208e // protection rune id'si TYPE T_SPELLICON ata binildiğinde ise: sound snd_spell_protection newitem i_rune_armor new.type t_spell new.layer 35 new.morex 15 new.attr 026 new.more2 01 new.morey 25 // 25 armor veriyor. new.link <src.uid> new.timer 9999999999 // attan inince sildireceksin o yüzden sınırsız. new.cont <uid> return 1 kodlarını tetikleyerek armor vermesini sağlayabilirsin. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sypro Mesaj tarihi: Kasım 26, 2007 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 26, 2007 PrudenT said: direk ata binince protection attırabilirsin tabi ama bu sefer kişi protection attığında armor artmaz. onun için yeni bir spell yaratılabilir veya kullanılabilir ..... onu dü$ündüm ben de genel anlamda bi büyü üzerinde varken yenisini atamazsın Sphere izin vermiyo defalut ayarlarda.. ama runuoda öyle değil diye biliyorum. gittikçe değeri dü$erek yine de atılıyo. bi free shardda kar$ıma çıkmı$tı bu dediğim $ey.. Ancient Ostard diye bi$eye binince +25 in,mage,eva int ve resist veriyodu; Moon Llama 25er stat veriyodu falan.. server yetkilileri fransız ve payla$mayı sevmeyen ki$iler olduğundan bilgi vermeye yana$madılar.. $ey de dü$ündüm hatta bineklerin on@=dclick lerinin altına vermesi gereken özelliği yazıp onmount değeri 0 olduğunda (ki at üzerindeyken 1 olduğu dü$üncesinden yola çıkarak) bu özellikleri alsın falan gibisinden.. bu sefer özelliği bi$eyi olmayan binekler ver mesela gray horse.. ondan inice de sistem mount değerini 0 tanıyacak ya da bi binekten diğerine geçtiğinde i$te altında belirtilen binek yokken özellik sahibi olacak gibi sorunlar flaan çıktı.. ayrı spell yaratıp vermek de bi fikir. daha mantıklı bi fikr gelmezse bu $ekilde kullanalım bakalım.. tekrar belirtiyorum: server açmak gibi bi fikrim yok. sadece orda burda gördüğüm runuoda kullanılan özelliklerin falan sphere'de ne derece kullanıldığını tam anlamı ile kavramak. bundan sanane diyen çıkacaktır illa ki, $öyle ki: 10 senedir oynuyosam ve sıkılmadıysam gelecek 10 senede runuo mu sphere mi seçeceğime karar vermek için ara$tırmaktayım. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sypro Mesaj tarihi: Kasım 26, 2007 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 26, 2007 tekrar belirtmem için daha önce de belirtmi$ olmam gerekiomu$ anla$ılan.. :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
jonq Mesaj tarihi: Kasım 26, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 26, 2007 MODSTR,MODDEX gibi birde MODAR diye bir ozellik olması lazım armor a mudahale edebilmeniz açısından. MODAR + 20 derseniz +20 bonus armor eklemiş olursunuz normal armor un uzerine.Sphere forumlarını biraz araştırırsan örnek bir iki script bulunabilir sanırım. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
PrudenT Mesaj tarihi: Kasım 26, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 26, 2007 iyimiş o merak ettim bi bakıyım, cahilim napayım eheh. ata bindiğinde basitçe şöyle tetikletilebilir ki; on=@dclick if (<findid.i_memory.link>==<src.uid>) // senin mi ki bu if (<src.findlayer(25)>==0) // mount layerı 25. script mcript endif endif Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sypro Mesaj tarihi: Kasım 26, 2007 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 26, 2007 modstr moddex ve modint revizyon ile gelen bi yenilikti onu biliyorum hatta -revizyonu çok fazla kurcalamadım ama bi kaç özelliğini biliyorum- buff debuff tarzı spell'ler için çok güzel bi yenilik olmu$tu. bless'in üzerine agility falan atmak sorun yaratırdı eskiden -ya biri ya diğeri $eklinde bi ayrıma itiyodu sphere saolsun..- o sorunu ortadan kaldırdı falan.. ya da bless varken debuff atıldığında sadece belli bi stata etki etme durumu falan.. ama bunun armor ya da skill'e -ya da i$te ilk soruda sorup net bi cevap aldığıma inanmadığım (çünkü sphere.ini'den gerekli tüm ayarlar açık olmasına rağmen oyun içinde artı$ ya da azalı$ına runuo'daki gibi direk etki edecek bir menu olmayı$ı ile doğru orantılı olan kullanılamama durumunu çözemediğim) elemental resist, luck, bla bla bla özelliklerine- doğrudan etki ettiğini bilmiyordum.. stat örneği on=@equip src.str = + 5 on=@unequip src.str = - 5 yerine on=@equip src.modstr += 20 on=@unequip src.modstr -= 20 yazmak gibi.. sanıyorm ki bu en çok da özellik veren bi kaç itemin hızlı $ekilde giyilip çıkarılması sonucu stat ayarını kaçıran sphere için güzel bi$ey. ara$tırmalar sonucunda $una vardım ki mod'lar sadece str/dex/int/hp/stam/mana ile bitmeyip ModAR ModWeight ModDam ModCart ModCurt gibi base objects properties 'in tamamı için kullanılır bi$eymi$. hmm.. çok karma$ık $eyler yazıyorum bu aralar sonuna gelince ba$ında ne yazdığını falan unutuyorum. üzgünüm. aklıma geldikçe sormaya devam edicem ama sizin de garip sorularınız varsa çekinmeyin. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
jonq Mesaj tarihi: Kasım 27, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 27, 2007 Sphere'de Luck çalışıyormu bilmiyorum daha dogrusu denedigimde calısmadıgını düşünmeye başlamıştım ancak şu an ne durumdadır bilemiyorum. Resistancelara gelince revision u copy edeyim uzun uzun yazmıyım :) Resist Turleri - MODIFIED: RESCOLD, RESENERGY, RESFIRE, RESPOISON now can also be set on NPC Remember that RES*=100 will give you a 100 percent immunity against the damage inflicted by TAG.*DAMAGE. - Added: COMBAT_SPECIALDAMAGE to INI CombatFlags (08). If set, TAG.*DAMAGE (below) will be used. - Added: COMBAT_USE_RESISTANCE to INI CombatFlags (010). If set, RES* on characters will also be weighted against normal damage if the old fashioned damage flags are set. - Added: TAG.COLDDAMAGE, TAG.ENERGYDAMAGE, TAG.FIREDAMAGE, TAG.POISONDAMAGE for characters and items. The server will only evaluate the tags on characters, and if ComBatFlag COMBAT_SPECIALDAMAGE is set. Then any damage done to others (if it's damage type contains at least one of the physical types OR magic) will be increased by the value of the appropriate tag, lowered by the RES* percentage of the victim. Tags on items will not be evaluated by the server - their values can be used to for example increase the TAGs or the RES* properties on characters on equip of the item. This way you can use TAG.*DAMAGE on a weapon to increase the wearer's appropriate damage tag, or on a piece of armor to increase his RES*, or to whatever you want. Öncelikle bu resist ve dmg tiplerini kullanmak için sphere.ini den flaglarını açmamız gerekiyor. Daha sonra RESCOLD=100 diye npc lere cold resist ekleyebiliyorsunuz.Damage vermek içinde spheredefs.scp de damage type lari var Src.Damage ( def de ornegi vardi ) gibi bir satırla hedefe istediginiz turden dmg verdirebiliyordunuz.Aynı sekilde taglarla felan itemlerede resist etme şansı verebiliyorsunuz. ( OSI deki gibi x armor giyince Y resist i artması gibi ). Çok ayrıntılı bilgiler veremiyorum gerçi ama deneyip incelediğim zaman ayrıntılara girebilirim :). Benim sorcak sorum yok.56 serisi ile uğraştığım süre içerisinde anladım ki ile aklıma gelebilecek herşeyi yapabildim,yapıyorum ve yapabileceğimi düşünüyorum bu konuda sphere artık çok kolaylıklar sağlıyor :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar