Dragonmax Mesaj tarihi: Ekim 28, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 28, 2007 Not: Daha önce verilip verilmediğini bulamadım. Arama sistemini çözdüğümde bidaha bakarım :> PILOTLAR VE UCAK BAKIM ELEMANLARI Pilotlar her uçuştan sonra, uçuş sırasında karşılaştıkları ve tamir edilmesi ya da ayarlanması gereken sorunları tamir bakım personeline bildirmek için bir form doldurur. Pilotların doldurduğu bu formları daha sonra tamir bakımcılar okur ve sorunları giderir. Sonra da formun alt kısmına gerçekleştirilen düzeltici faaliyeti yazarlar ve pilotlar bir sonraki uçuştan önce bu formları ve tamircilerin notlarını okur. Yer personelinin ve tamir bakım personelinin espri anlayışı olmadığını söylememek gerekir. Aşağıda QUANTAS pilotlarının gerçek arıza ve şikayet bildirimleri ve tamir bakım mühendislerinin tamir sonrası cevapları yer almaktadır. Bu arada, Quantas havayolları kurulduğu günden bugüne dek hiç kaza geçirmemiş tek büyük havayolu şirketidir. P == Pilotun arıza bildirimi. S == Tamir bakımcının tamir sonrası notu. P: Sol iç tekerleğin kısmen değiştirilmesinde fayda var. S: Sol iç tekerlek kısmen değiştirildi. ------------------------------------------------------------------------- P: Test uçuşu OK, fakat otomatik iniş biraz sert. S: Bu uçakta otomatik iniş sistemi yok. ------------------------------------------------------------------------ P: Kokpitte bir şey gevşemiş. S: Kokpitte bir şey sıkıştırıldı. ---------------------- P: Ön camda ölü böcek var. S: Canlı böcek sipariş edildi. ------------------------------------------------------------------------ P: Otomatik pilotu sabit yükseklikte uçuşa ayarlayınca dakikada 100 metre alçalıyor. S: Böyle bir problem gözlenmedi. (uçak yerdeyken test edilmiş) ------------------------------------------------------------------------ P: Sağ tekerlek hidroliğinde yağ kaçağı olduğunu gösteren bir yağ birikintisi var. S: Yağ birikintisi temizlendi. ------------------------------------------------------------------------ P: DME'nin volümü inanılmayacak kadar yüksek. S: DME'nin volümü inanılabilir seviyeye ayarlandı. ------------------------------------------------------------------------ P: Gaz manivelası kilitleri kapatılınca manivela yerinden oynamıyor. S: Kilitler zaten o işe yarar. ------------------------------------------------------------------------ P: IFF çalışmıyor. S: IFF, OFF konumundayken asla çalışmaz. ------------------------------------------------------------------------ P: Sanırım camda çatlak var. S: Sanırım haklısın. ------------------------------------------------------------------------ P: 3 numaralı motor kayıp. S: Biraz araştırınca motorun sağ kanatta takılı olduğu anlaşıldı. ------------------------------------------------------------------------ P: Lövyeyi ileri itince uçak saçmalıyor. S: Kendine çekin düzen vermesi, doğru dürüst uçması ve ciddi olması için uçağa ihtar verildi. ------------------------------------------------------------------------ P: Radardan mırıltılar geliyor. S: Radar havlaması için yeniden programlandı. ------------------------------------------------------------------------ P: Kokpitte fare var. S: Kedi install edildi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Overseer Mesaj tarihi: Ekim 28, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 28, 2007 said: P: Kokpitte bir şey gevşemiş. S: Kokpitte bir şey sıkıştırıldı P: DME'nin volümü inanılmayacak kadar yüksek. S: DME'nin volümü inanılabilir seviyeye ayarlandı Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sailor Mesaj tarihi: Ekim 28, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 28, 2007 P: bence fake S: ilk defa sana katılıyorum Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dragonmax Mesaj tarihi: Ekim 28, 2007 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 28, 2007 bana da fake gibi geldi. ama eğlendiriyo işte aman fake olsun (:D Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Leath Mesaj tarihi: Ekim 28, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 28, 2007 gulmek istedim, gulemedim.:( Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ovchinnikov Mesaj tarihi: Ekim 28, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 28, 2007 P: Sanırım camda çatlak var. S: Sanırım haklısın. buna sırıttım az Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Malkor Mesaj tarihi: Ekim 28, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 28, 2007 bu adamların komik olmak için para almadıkları belli. (td) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Zep Mesaj tarihi: Ekim 29, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 29, 2007 thy uçakları hiç kaza yaptı mı? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
kertenkel Mesaj tarihi: Ekim 29, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 29, 2007 QANTAS'mış şirketin adı QUANTAS değil ayrıca http://www.bbc.co.uk/turkish/news/story/2007/01/070122_bush_tshirt.shtml Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Zep Mesaj tarihi: Ekim 29, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 29, 2007 oldukça kabarıkmış thy'nin kaza listesi link Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Laurelin Mesaj tarihi: Ekim 29, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 29, 2007 said: P: Su ucagi bu durudma cakilamdan indirdikye apronda deve kesicem S: Apronda deve kesildi THY den bu listede kabarik degil 9 kazasi var bu akdar eski bir sirket icin gayet iyi bence ha su anki THY tarikatlarin eline verilmis durumda orasi ayri imam hatip mezunu omrunde ucak gormemis adamlar bakimda calisiyor filan ha THY ninde gecmiyen efsaneleri var tabi avusturalyaya galiba pilot ilk seferi yapiyor THY nin asagida devasa bir yol goruyor diyor aha geldik kule iniyorum ben pisti gordum diyor kule pist degil otoban orasi diyor bizim pilotta ahahah saka yapiyor o kadar buyuk otoban olurmu diyip hasir diye indiriyor otobana THY tarihinin en rekor tazmiantlarindan birini oduyor bu olay yuzunden Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fistan Mesaj tarihi: Ekim 29, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 29, 2007 quantas değil qantas edit:sölenmiş Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
arcane Mesaj tarihi: Ekim 29, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 29, 2007 Son 10 senede sadece 3 tane kaza olmuş. Kaç uçuş yapıldığı düşünülürse istatistiksel olarak gayet iyi duruyor. Yine de okuyunca içim ürperdi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Ekim 30, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 30, 2007 hepimiz pilotuz, hepimiz bakım ekibiyiz Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
LucifeL Mesaj tarihi: Ekim 31, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 31, 2007 Alıntı said: P: Kokpitte fare var. S: Kedi install edildi.bu iyimiş :D Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Xaenin Mesaj tarihi: Ekim 31, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 31, 2007 P: Sanırım camda çatlak var. S: Sanırım haklısın. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar