Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Araba tercih


Tyrael

Öne çıkan mesajlar

Selam,

1 serisinin bence pek zamana ihtiyacı yok. Neden?
Zaten 3 serisi compact ile o gruba giriş yapmayı denedi. Bir deneyimi var sonuçta markanın. Tasarım dersen eğer, evet bu zaman içersinde oturacak ve olgunlaşacak bir şey. Ama kalite başından beri gözle görülebilen ve hissedilebilir bir şey. Kalite konusunda BMW kıvıramaz.

Fikirlerimizi çok daha 'ince' belirtebileceğimize inanıyorum ben. Burada onu yapamayacak insan yok ;)

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1 serisi 2004 te cikti, 2007 de motoru yenilediler, gorunuste de biraz degisiklikler yaptilar.



bu 2004 yilinda cikan bmw1.



bu da 2007 model facelift sonrasi.

makyaj on tarafa uygulandi. bir de motorlar siki bir makyaj gordu. hp leri arttirildi, yakit tuketimleri azaltildi ve fren sisteminden enerji geri donusumu eklendi. 2004-2005 ve 2006 modeller facelift oncesi, 2007 ve 2008 modeller facelift sonrasi.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bir serisi zaten Z serisinden elde edilen dizayn fikirlerini nasil bir hatchback arabaya dondururuz dusuncesinin sonucunda ortaya cikmis kimilerine gore ucube, kimilerine gore dizayn harikasi bir modeldir.

zevkler ve tatlar tartisilmaz bir sekilde bir birinden ayrilir tabi ki, ama kesin bir sey var ki o da 1 serisini ya cok seversiniz, ya da nefret edersiniz. hmm fena degilmis diyecek kesim azdir, genelde 2 uctan birine gidilir. radikal bir dizayndir, bu yuzden sevmeyenlerin bile bir parca saygi duymasini beklerim. aman arabamizi kimse begenmez diye makyaj adi altinda yillardir durmadan iki stop lambasi yuvarlamaktan fazlasi yapilmistir bu arabada dizayn anlaminda.

Turkiye yi bilemiyorum, ozellikle istanbul bagdat caddesi ve nisantasi 80 lerde ve 90 larin ilk yarisinda "golf efsanesi" ile bir nesil buyuttugu icin audi nin a3 ile agirligi burada daha fazla basiyor olabilir, bu nedenle terazinin begenmeyenler kismi daha agir olabilir (sanmiyorum gerci), ama dunyada sanilanin aksine 2 ucun agirligi denk. ama terazide ortada adam bulmak hangi ulkede olursaniz olun zor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben 1 serisi ile a3 arasinda bir kullanici kavgasini dogru bulmuyorum kingpin. ben kendim a3 te kullandim, 1.6 otomatik 8v igrenc motorla sehir icinde 14 lt civari neredeyse range rover kadar yakit tuketiyor bile olsa ambiente paketi ile konforlu ve nefis bir araba idi. yanlis motor sectim, acemilik donemi de ustune gelince cok yiprattim. ama severek kullandim. acikcasi 1 serisini a3 e gore ustun gormedigim gibi, a3 umu de simdiki arabama gore ustun gormuyorum.

o nedenle 1 serisi mi a3 mu daha iyidir gibi bir soylem yerine direk 1 serisi denince direksiyonuna bir oturmadan, bir galeride gidip gorunusunu yakindan bile gormeden " aayyy igreeennnc" diyen insanlara aslinda sabit onyargilarla arabaya yaklastiklarini anlatmaya calismayi tercih ediyorum. cogu sabit universite gencligi kulaktan dolma onyargilari ile yaklasiyor bu arabaya. a3 yillardir satilan ve kabul gormus bir arac. eskiyen kasasina ragmen hala populer bir araba. ama arkadas networkunde hakim olan haline geldigi icin, sonradan gelen 1 serisi penetre edememis pazara, edemedigi gibi haksiz onyargilarla da karsi karsiya. ve itiraf etmek lazim bu segmentte agirlikli pazar payini satin alan olarak degil ama kullanicilar olarak genelde genc kullanicilar olusturuyor.

bir test surusunde degisiyor hersey. bence dizayni da cok tatli. ama tabi o tamamen goreceli bir sey.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

A3'ün avantajı Golf sınıfında mevcut olan çizginin üstünde kalite, konfor ve motor seçeneği sunan ilk araç olması aslında. Golf sınıfın öncüsü konumundaydı, hele GTI modeli ile hızlı gençliğin ekolüydü.

Birden daha ağır başlı duruşa sahip, isteyene 1.8T motor seçeneği sunan A3 çıktı. Açıkcası ile çıkan A3 tasarım olarak hiçbir şey vaad etmiyordu alıcılara. Yeni A3 ise daha alımlı ve tikky görünüşü ile bir anda çok daha fazla kişiye hitap eder oldu. USA pazarında bile A3 gibi küçük bir araba iyi satış rakamları yakaladı. Bunda en büyük payın Audi'nin gittikçe yükselen malzeme ve işçilik kalitesi olduğunu düşünüyorum. Zira ülkemizde hala mükemmel tanımının karşılığı Mercedes ve BMW olarak başlarken, Avrupa'da Audi çıtayı yükselten marka oluyor. Mercedes olabildiğince elektronik oyuncak sunmaya çalışırken, BMW çok daha mükemmel yardımcı sistemler deliştirme derdinde ve bunda da oldukça başarılı. Zira motor ve şanzıman konusunda ortaya koydukları ve direksiyon konusunda yaptığı gelişmeler ortada.

Şu an Audi inanılmaz bir tempo içersinde. Gerek teknolojik yenilik olsun, gerekse kalite olsun her koldan bir ilerleme içersinde. Kaç seneye kadar Audi ismi bu kadar gündemdeydi sizce? Esas rekabet BMW kafasını teknik gelişimlerden kaldırıp, tekrar tasarıma asıldığında kopacak. Merak edilen (takip etmeye çalıştığım yayınlardaki otoritelere göre) Mercedes'in bu ikiliye yetişip yetişemeyeceği. Sırtında kambur olarak taşıdığı ortaklıktan sonra tekrar eski şaşalı günlerin hayali ile bir şeyler yapıp en üste oturmaya çalışıyor.

Her yeni model ile birlikte göz aşinalığı konusunun önemi görülüyor. Q7 için ilk çıktığında yaptığım yorumları hatırlıyorum :) Koca iğrenç "şey" diyip durmuştum. Hala gözüme kaba geliyor ama alıştım tipine ve tasarımına. 1 serisi 'nin arka koltuğu olacağına boyunu kısaltıp daha geniş bagajı var deseler çok daha mantıklı bir araç olacakmış gibi bir düşünce hakim bende. Sanki araç 2 kişilikmiş de zorlamayla 4 kişilik yapmışlar gibi duruyor, bana duruşu öyle yani. Bir de yan profilde kapı altında yer alan o çizgi biçimsiz geliyor gözüme. Onun haricinde bu sınıfta arkadan itişli güzel otomobil. İşçilik ve malzeme kalitesi hakkında yorum yapmam mümkün değil çünkü binmedim ve görmedim hiç birini :D

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şimdi yazdıklarına bakınca tyrael,
Golf'ten memnun değilsen tahminen a3 tende olmayacaksın.
Her firma farklı arabalar, farklı kullanım tadları yakalar ama firma kendi içerisinde benzer arabalar üretir. Bunu tarif etmek mümkün değil ama öyle.

Şimdi VW ve Audi biraz zorlasan aynı markalar. Bir passatın içinde gitmekle,a6 nın içinde gitmek benzer, tadı aynı.
Göstergeler, iç dizayn hele hele farklı gösterge ışıkları benzer =)).
Yani golften memnun değilsen, a3 tende memnun kalmayabilirsin ama bu a3 ün kötü bir araba olduğunu göstermez, imkanım olsa alırım.
Bwm ye gelince, eğri oturup doğru konuşmak lazım.
Genelde firmalar, halk arabalarına başka markalar verip
lüks sınıfa başka markalar verirler.
Neden?
Çünkü halk arabası dediğin, ihtiyaçları karşılamaya yönelik arabalardın
lüksde, lüksdur. Markanın hakkını vermek ve marka olabilmek gerekir.
Mesela toyota-lexus. ( toyota nında dünyanın en büyük otomobil firması olduğunu not almak gerekir =) =

Şimdi kalkıpta bmwden mercedesten bu sınıfta bir araba alırsan,
1-) markanın hakkı, gereksiz pahalı olacaktır.
2-) Döşeme vs. aşırı kaliteli olucaktır
3-) Yakıt tasarrufunun pek umurlarında olacağını sanmıyorumi tercihin direk dizel yönünde olmalı.

Bütün bunları arkada bırakırsak,
Civic HB acaip bir dizayna sahip, pek sevmezdim önceleri ama şimdi ısındım kendisine.
Gösterge iç dizayn desen, gayet yerinde ve honda artık döşeme vs. ye önem vermeye başladı yeterli seviyede olacaktır.
Yol tutuş vs. bilmiyorumda, honda diyorsan hafif araba + verimli motor gelicek aklına, rakiplerinden az yakacaktır.
Tabi kullanmak lazım 3 ünüde bilemiyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Aynen kopyalıyorum:

Audi of America said:

November 1, 2007

Audi Reports Sales Increase for October

AUBURN HILLS, Mich. - Audi of America, Inc. today announced that sales for the month of October totaled 7,421 vehicles. These figures represent a 15.4% increase over last year’s figures, resulting in the best October ever. To date, Audi has sold 75,900 vehicles in 2007, a 10% increase over the previous year.

Several key markets recorded significant increases, including New York (+24.3%), Miami (+19.8%) and Los Angeles (+22.9%).

Audi Certified Pre-Owned (CPO) sales also are up for the year. Compared with last year’s figures, October CPO sales came to 2,202 units, an increase of 17%. To date, CPO sales for 2007 are tracking at 21,810, an increase of 5.3%.

ABOUT AUDI OF AMERICA

Audi of America, Inc., currently offers a line of luxury vehicles that include the Audi A3 sport compact; the sporty A4 and S4 sedan, Avant, and Cabriolet models; the high-performance RS 4 sports sedan and Cabriolet; the all-new S5 coupe with a 354-horsepower engine; the A6 sedan and Avant; the V10-powered high-performance S6 sedan; the Audi Q7 performance SUV; the all-new for 2008 TT Coupe and Roadster models; and the all-aluminum R8 mid-engine sports car. Audi’s 270 dealers sold 90,116 vehicles in the United States during 2006. Information regarding the Audi brand and products can be found at www.audiusa.com, and information for media can be found at www.media.audiusa.com.




Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

@matama:
'active front steering (AFS)' denen zımbırtı baya ses getirdi. Bildiğim kadarıyla ilk olarak 5-serisi(E60) ve 6-serisi(E63) ile opsiyon olarak sunuluyordu. Hatta Toyota buna benzer bir sistem için çalışıyordu. Lexus için kullanılacağını duymuştum ;)

sistemin işleyişi said:
With AFS, you won't be crossing your arms over each other on the steering wheel as often during sharp cornering, and parking requires far fewer turns of the wheel.

AFS varies the steering transmission ratio electronically in direct relation to the style and speed of driving and road conditions. Under normal road conditions at low and medium speeds, the steering becomes more direct, requiring less steering effort of the driver, increasing the car’s agility in city traffic or when parking. At high speeds the steering becomes less direct offering improved directional stability. When cornering at high speeds, or when undertaking sudden movements, the steering stiffens up by monitoring increases in the yaw rate.

AFS works hand-in-hand with Dynamic Stability Control (DSC) by monitoring the yaw rate and changing the steering angle accordingly. This reduces the number of DSC interventions, providing more control to the driver and increased comfort for the passengers.


Ama bu M3 için kullanıldı mı bilemiyorum. Fakat bu sistemin çok övüldüğünü belirtmek isterim. Daha canlı bir deneyime saip olamadık kendisi ile :D

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aktif direksiyon sistemi bmw nin tum modellerinde yer aliyor artik. 1 ve 3 serisinde opsiyonel.

normalde yeni 1 ve yeni 3 serilerinde hidrolik degil elektrik motoru destekli direksiyon kullanilmaktadir. hidrolige gore daha rahat bir sistemdir, manevralari kolaylastirir, ama elektrik harcayarak calisir. duz yolda sabit acida ise otomatik olarak devre disi kalir.

Aktif direksiyon sistemi opsiyonunu secerseniz bu sistem kullanilmayacaktir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ingiliz amerikan ortak yapimidir.

olay soyle gelisiyor. Ingiltere de o sirada AC cars diye bir firma var. iyi sasiler uretiyor ama 2. dunya savasi oncesi uretilmis motorlar kullaniyor kendi dizayni. bu nedenle artik zora girmeye baslamis firma yavas yavas. bu sirada Carol Shelby, kendisi eski bir yarisci, chevrolet e giderek bana bir sasi yapin ben yeni v8 motorlari deneyecegim diyor. chevrolet zaten corvette ile yarista olacagi icin reddediyor oneriyi corvette e rakip cikar diye. Bunun uzerine Shelby forddan v8 bir motor temin ediyor, sasi yi uretmesi icin ise ingiltere den AC ye basvuruyor. AC motor eline gecer gecmez sasiyi dizayna basliyor. sonra motoru sokerek bos sasiyi amerikaya yolluyorlar. Ford sasiyi aliyor ve motoru takarak shelby e teslim ediyor. AC dizayni o kadar iyi yapmis ki butun tekrar montaj islemi 3 saati gecmiyor.mark 1 boylece doguyor.

sonralari shelby degisik motorlarla da kasayi deniyor. resimdeki artik serinin zirveye vardigi 7 litrelik ford motor kullanan 427 serisi. bu aracin normal versiyonu 425 beygir ve 262 km hiza cikabiliyor. yaris versiyonu ise 485 beygir ve 290 km hiza cikabiliyor. ford un ayrica 428 serisi motorunun kullanildigi daha ucuz ve daha az performansli yolllara cikabilecek bir seri de var.

resimde bir shelby cobra 427 s/c. bu aracin ozelligi su, piyasada ya dusuk beygir guclu 427 var ya da 428 motor var. ama yaris modeli olan 427 yok. 31 adet arac ellerinde kaliyor, yariscilara satamiyorlar, kendi takimlarinda da o sene shelby kullanamiyor bu araclari. bunun uzerine bazi comfort modifiyeleri yapip piyasaya gunluk kullanim icin bu motorla suruluyorlar.

su anda resimde gordugun aracin satis fiyati 1 milyon - 1.5 milyon dolar arasinda degisiyor. en yuksek fiyata satilani 1.5 a satilmis en son.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben bu arabaya asik oldugumda fiyatinin bu oldugunu bilmiyordum. hatta kiyida kosede eski bir tane bulur 80-90 bin dolara halleder, ustune bir 50-60 bin daha harcar,yeniletirim diyordum. sonra garaja koyar, ayda 1 cikarir bir turlarim diyordum. koleksiyon arabasi, nasilsa hic bir zaman deger kaybetmez diye. babama hatta fikrimi actigimda manyak misin oglum verilir mi o para eski arabaya diye fena cikismisti bana.

fiyatini ogrenmem ile birlikte hayatimin soklarindan birini yasamis oldugumu soyleyebilirim. ben ne bileyim sadece 31 tane oldugunu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...