Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Araba tercih


Tyrael

Öne çıkan mesajlar

valla hız yapmak tehlikeli bi olay, sen kendinle ilgili tüm tedbirleri alsanda yeterli olmuyor. kazaların büyük kısmı 2 yada daha fazla araçla gerçekleştiği için kişisel önlemler yada dikkat bi yere kadar koruyabiliyor. çok basmamak gerek yaw :)

arkadaşa önerim a3 olabilir, b serisi biraz daha olgun duruyor. honda çok hoş ama ben sevmiyorum, asyalıların maliyeti düşürmek için attıkları taklalar geliyor aklıma hep, bu dediğimi hondada görmedim, adamlar cömert yapmışlar arabayı ama ne bileyim işte :) sen a3 al bi tane takıl :) ya da 1 serisi bmw falan
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Aslında Asyalı üreticilerin maliyet düşürmek gibi bir kaygıları yok. Aslında amaçlarının bir etkisi bu düşünce. Asyalı üreticinin hedefi 'satın alınabilir otomobil' üretmek. Bu sebeple ortalama tabir edilen alım gücünü hedefliyorlar. Lüks segmentten de geri kalmamak için farklı markalar kullanıyorlar; Toyota-Lexus, Nissan-Infinity gibi.

'Satın alınabilir otomobil' olgusunu yakalayabilmek için fiyatı düşürmek için mecburen maliyet düşürme yoluna gidiyorlar. Daha basit plastik yüzeyler, daha az maliyetli koltuklar, daha düşük izolasyon falan gibi şeyler.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1 serisinin ciktigi donemde, 2004 yilinda yani, bmw genelde uretim politikasi olarak dusuk segment araclarini valvetronic motorla dizayn ederken, spor performans araclarinda, ornegin M serisi, valvetronic motorlar kullanmazdi.

makyaj oncesi eski 1.16i de kullanilan motor, yani eski N45 serisi, valvetronic desteklemiyordu. bu da throttle uzerindeki bottleneck i arttirir. arac performans araci da olmadigina gore, bu nedenle sevilen bir motor degildir kendisi. su anda kullanilan ve 1.16i lere takilan N45B16 da da halen bildigim kadariyla valvetronic yok. ama emin degilim, cunku 2007 makyajinda 1 serisindeki hem N46 hem de N45 motorlar sadece 1 serisine ozel olarak cok siki bir elden gectiler. bildigim kadariyla yapilanlar basit bir motor makyajindan biraz daha fazla.

N45B16 ilginc bir motordur, genelde bmw bir motoru alip bir suru modelde degisik beygir gucleri ve hacimle kullanmayi seven bir marka olmasina karsin n45 sadece 1 serisinde 1.16i de ve E90 kasa 3 serisinin 3.20SI inda kullanilmistir. 3.20Si sinirli sayida uretilmis ozel bir E90 kasa 3 serisidir. normal 3.20i de N46 motor kullanilmisken, bu aracta N45 motorun 2000L ye cikarilmis bir hali tercih edilmistir. Bu nedenle N45 N46 dan kotudur tanisini koymak pek dogru degil.

1.18i lerde ise N46B20 kullaniliyor. Bu motorun iki versiyonu vardir, 1.8L lik hacimli N46B18 ve 2.0L lik hacimli buyuk N46B20 versiyonu. ufak versiyon 1.8 litrede 115 beygir 175Nm uretir, bu nedenle E46 kasa 3.16i lerde ve 3.16Ti larda kullanilmistir. N46B20 ise 2.0L olmasina karsin degisik beygir guclerinde bir cok alt model vardir. E87 kasa 1.18i, E90 ve E91 kasa 3.18i, E46 kasa 3.18i, 3.18Ci ve 3.18Ti, E85 kasa Z4, E87 kasa 1.20i ve E90 ve E91 kasalarda 3.20i de kullanilmistir. sanilanin aksine 1.18i n46 nin 1.8 litrelik eski versiyonunu degil, 2.0 lik yeni versiyonunu kullanmaktadir.

1.18i kullanicisiyim, turkiyeye sadece otomatik vitesli versiyonu geliyor. valla gayet tatminkar kaciyor performans olarak araba DS moda alindiginda vites. N46 serisi motor nedeniyle 1.18i daha iyi bir tercih olabilir. 1.20i zaten turkiyeye gelmiyor.

edit sebebi: hem imla duzeltildi, hem ekleme bir kisim var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tyrael, turkiye de 1 serisi sports hatch modellerde (3&5 kapi) sadece 1.16i, 1.18i olarak, Coupe larda ise sadece 1.20d ve 1.23d olarak satilmakta. artik sports hatch 1.20d turkiye de satilmiyor. (hangi akla hizmetse artik) eskiden satiliyordu.

cunku turk halki sedan arac manyagi. aracin arkasini uzun istiyor. 1.20d ye sports hatch oldugu icin o parayi vermek istemiyorlar, cunku dizel motorun da etkisi ile pahali bir araba. o paraya gidip 3 serisi ya da ucuzundan bir a4 serisi satin almayi tercih ediyorlar. bu nedenle cok az sattigi icin, satis olarak cok daha basarili olan 1.18i, 1.20d nin yerini almis durumda. 1.20d ise coupe versiyonu ile geliyor turkiye ye, ki bana gore 1 serisinin coupe u tam bir ucube. eski 3 serisinin ti lari bile daha guzeldi.

paketlere gelince, yurt disinda aracini doseyebilecegin spor ve konfor paketi sayisi ulkesine gore degisse de genelde 5 genel paket var. ayrica ek paketcikler de mevcut, ve her ek paketcigin icindekileri de istersen ayri ayri siparis edebiliyorsun.

turkiye de ise yeni satilan 1 serilerinde sadece iki paket var. baz model ve premium paket diye uydurulan bir sey. premium pakette aydinlatma paketi, elektronik klima vs gibi ek ozelliklre var. ama professional radyo, idrive vs yok. bunlari artik en yakin bmw bayisine gidip gorusup ogrenirsin.

ikinci el aliyorsan durum degisiyor, cunku eski 1 serilerinde paket opsiyonlari simdikinden farkli. turkiye paketi gibi secenekler goreceksin, istersen anlatirim detaylarini.

bu arada cok yaniltan bir durum, 1.18i 2000 motordur, icinde 18 gecmesi seni yaniltmasin. tercihini buna gore yapmalisin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Namessar çok saol valla bu kadar şeyi öğrenmek için baya araştırmam gerekirdi. 1.18 benzinli korkunç yiyecektir o halde. 1.16 premium paket alırım zaten çok gazlayan biri de değilim idare ederim. Konfor olarak nasıl değerlendirisin arabayı? BMW olmayı hakkedeyor diyebilir misin rahatlıkla yoksa bazı yerlerde sırıtıyor mu? Şurası olmamış gibi diyebileceğin yerler nedir özellikle? iDrive'a pek gerek varmı bilmiyorum(gerçi hiç kullanmadım). Pro radyo ne oluyor?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

avrupa da satilan 1.18i de kullanilan n46 motor 145 beygir ve 97 oktan benzin ile calisan bir motor, yakit tuketimi sehir ici 100km de 8.5 -9 litre civari.

turkiye de satilan 1.18i de kullanilan motor ise 136 beygir, mecbur kalirsan (ozellikle kaliteli benzin zor buldugun doguda) 95 oktanla calisabiliyor ama tavsiye edilmiyor, sehir ici yakit tuketimi 10-10.5 lt arasinda.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oncelikle 1 serisini dis dizayn olarak begenmiyorsan arabaya yaklasma. oldukca radikal bir tasarim, ve asiri maskulen araba seven kisilerin begenmesi mumkun degil. onden sorun yaratmayacaktir ama arkasini garip buluyorsan dusunme. ama gozune hos geliyorsa dusunebilirsin almayi. bu dizaynin ilginc yani hastasi olanlarin hakikaten hastasi olmalari. nefret edenin de hakikaten nefret etmesi.

onu zaten bildigin bmw, bobregi ile falan, farlarda makyaj sonrasi degisti. radikal arka tasarimi zaten biliyorsun.

1 serisinin ozelligi arkadan cekisli olmasidir. bir onceki arabalarim olan a3 ve peugeut 206 ile kiyasladigimda bu arabanin surusu cok cok daha zevkli. suspansiyonu biraz sert ayarli, o yuzden her cukuru hissedeceksin, ama hizlandigin zaman kontrolun rahatligi seni daha cok hiza tesvik edecek. (aman diyim) abs, dbc, dsc ve dtc standart guvenlik donanimlaridir. ozellikle dsc bir viraja yanlis girerseniz arabanin kic atmasini engelleyerek size o hayat kurtaracak yarim saniyelik nuansi saglayabilecektir.

ama rear drive in kotu yani ic kabinde arkayi daraltir. ozellikle arac uzun bir arac olmasina karsin bir a3 le falan kiyaslandiginda arka oturma alani ve bagaj daha dar bu sebepten dolayi. ama bu aile arabasi degil, arkaya adam oturamaz demek pek dogru olmaz. dramatize edecek kadar bir sorun yok. one 1.80+ birini oturttugunuzda arkadaki biraz rahatsizlik duyacaktir ama, orasi kesin.

bir de ufak araba ufak motorla da olsa hafiftir iyi gider savi bu arac icin ne kadar dogru bilemiyorum. arac 1300 kg civarinda bir yerlerde (manual 1.16i 1320 kg, otomatik 1.18i 1370 kb) boyutlarini da gordugunuzde anlayacaksiniz ki sports hatch olmasina ragmen segmentinin aksine hem agirlik hemde boyutta biraz buyuk. bu bence kotu bir sey degil, hatta tam tersine, ama bakis aciniza gore degisen bir durum. ufak, hafif, her yere giren bir arac degil.

ic dizaynina gelince bu arac premium paket alinmak zorunda. baz paketine yaklasmayin. hatta gorurseniz kosarak kacin. premium paket bile zaten bir cok baska marka goz onune alindiginda aslinda bir nevi bu araba icin gercek baz paket.

elestiriler sonrasi ic dizayn iyilestirildi bir hayli, fakat turkiye ye gelen paketlerde ne yazik ki bu durum pek yansimiyor. yine de onceden satilan makyaj oncesi seriden baz halleri kiyaslandigidna ufak bir parca daha iyi. bunu kesin olarak soyleyebilirim.

araba bmw surus konforunu sonuna kadar sunuyor. bastin mi nefis kaciyor. kick down ozelligi ayri bir tat veriyor.

eger premium paket alirsaniz ic konforu bence iyi. ama ayni paraya ben ici soyle mondeo yapardim, ici soyle focus yapardim ucak kabini gibi olurdu, soyle golf alirdim herseyi elektrikli olurdu vs gibi kaygilarin varsa seni baska bir arabaya alalim :)ayni donanim burda cok daha pahali ve her durumda takilabilir degil ne yazikki.

ama bu arabaya disi temizse insanlar kafayi cevirip bir bakiyor. bazilari parmakla gosteriyor. a3 te bu hissi yasamiyordum acikcasi.

premium pakette var olan ozellikler:

-elektrikli standart yan aynalar (hafizali degil)
-yol bilgisayarinda yaptigin selektor ayarlari vs ayarlari her anahtar icin ayri profil olarak saklama
-merkezi kilit sistemi. nasil calisacagini sen belirliyorsun.
-saklama paketi. ( kol destegi, bardak tutacaklari, ek bosluk alanlari vs ler.)
-aydinlatma paketi. (isikli makyaj aynasi, gece kapi kollarinda isiklandirma, arka ve on yolcular icin ayri ayri kitap okuma isiklari.)
-kontagi kapatip eve giderken bir sure daha farin senin yolunu aydinlatmasi ozelligi. kapatabiliyrosun.
-iceride ekstra gri renkli plastikten bir kac farkli parca dizayn icin.
-elektronik otomatik atmosferik klima. arabanin iki ayrii kismini farkli sicakliklarda tutabiliyor.
-uc pozisyona mekanik olarak ayarlanabilen koltuklar. yukari-asagi , ileri-geri, ve sirt kismi yatik-dik.
-elektra kumas doseme. (yalniz ford, renault falan bu kadar kaliteli degil dosemede, ucuz plastik havasi vermiyor icerisi kesinlikle. makyaj oncesi seride biraz veriyordu)
- standart business radyo ve cd calar, sadece onde hoparlorler.
- mp3 calarlar icin aux-in girisi.
- yagmur sensorleri.
- farlar icin isik sensorleri
- park ve sis lambalari, gunduz fari
- arka park sensorleri
- - 17 inch hafif alasim jant (baz da 16 inch)
- 4 adet flat tire lastik, zira bu arabada stepne yeri ve stepne lastik yok.
- camlarda ayarlanabilir cocuk kilidi, kontak kapanip arac kilitlendiginde otomatik cam kapama vs vs vs vs gunumuzde bir cok aracta zaten varolan ivir zivirlar kisacasi.

premium paket icinde olmayan ama sizin ek yapabileceginiz seyler (not: bunlarin bazilarini turkiye ye takmiyorlar, hangisi eklenebilir sorar ogrenirsiniz)

- elektrikli ve hafizali koltuklar
- deri doseme ve isiticili koltuk
- hafizali ve kullanilan anahtara gore otomatik pozisyon alan dikiz aynalari, dikiz ayna paketi (isiticili dikiz aynalar, otomatik katlanan aynalar vs vs vs)
- professional radyo. ekstra bir satir var lcd de. arkada da hoparlorler var. ayrica eger navigasyon sistemi takiliysa oranin lcd ekranini kullanabiliyor. bir de cd changer destegi bu versiyonda var.
- mp3 calarlar icin aux-in girisi yaninda ozel USB girisi ipodlar icin. eger bmw den ozel ipod kablosu satin alirsaniz ve navigasyon ekraninizda varsa sarkilari direk ekrandan gorebiliyor ve direksiyon kumandasindan degistirebiliyorsunuz. aux in de sadece mp3 calar uzerinden sarki degistirebilirsiniz.
-navigasyon sistemi
-on park sensoru
- elektrikli sunroof
- idrive
- araci kontak anahtari cebinizdeyken otomatik calistirma
- xenon farlar
- bmw alarm sistemi
- cep telefonu destegi
- sesli komut sistemi

ve daha buraya aklima gelmeyen yazabilecegim bir suru baska sey.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

evet, yakit olarak super plus olarak tabir ettiklerimizden bahsediyordum. 95 oktan ve uzeri. normal ve normal kursunsuz benzin kullanan kaldi mi ki memlekette?

97 oktanla calisan motordan kastim nominal performans degerlerinde. yoksa 91 koysanizda gider arac. turkiye ye gonderilen motor 95 lede nominale yakin performansta calisiyor. burda en cok tercih edilen benzin o sonucta fiyat nedeniyle. kastettigim buydu. yoksa 91 le de gidiyorlar kursunsuz oldugu surece.

direk olarak bmw nin 1.16i, 1.18i ve 1.20i icin tavsiye ettigi yakit degerleridir:

1- 98 RON oktan: Super plus/premium plus disinda yakitlarda motor performansiniz duser, nominal performans icin bu yakiti kullanin denmis.

2- 95 RON oktan kursunsuz da kullanabilirsiniz fakat performansiniz dusus gosterecektir demis. (eurosuper & DIN EN 228)

3- izin verilen motorun tolere edebildigi en dusuk deger olarak ise 91 RON standart kursunsuz denmis.

4- Sulfur free ya da very low sulfur olmak zorunda denmis.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1 ler güzel tabide,
almak ne kadar mantıklı bilemiyorum. Hani bmw hastası ya da ya arabam bmw olsun demiyorsan başka seçeneklere yönelmek lazım.
Kullanmadım bilmiyorum,
ama bir insanın bu tip bir arabayı - küçük araba - neden isteyebileceğini düşündüğümde
pek uygun gelmiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

97 oktan yakıtlar birazda, özellikle şehirler arası yollardaki istasyonlardan alınacak yakıtın pis olması sebebiyle araca zarar vermemesi için tavsiye ediliyor sanırım.

Araba 95 oktanıda tolöre edebilir fakat yakıtta pislik olması motora zarar verebilir.

Büyük hacimli motorlarda da zaten çalışma toleransı fazla olduğundan düşük oktanlı fakat temiz bir yakıt sorun yaratmayacaktır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Son olarak Audi a3, Bmw 1 ve Honda Civic HB arasındayım. Bu hafta test sürüşüne gidicem umarım. Ben arabanın içini olabildiğince doldurma taraftarıyım. Bu paraya alabileceğim en yüksek konforu istiyorum açıkçası. O bakımdan BMW ve Audi arasındayım. Audi a3'e navigasyon alınabiliyor mu mesela? Ayrıca a3 ve 1'de bu navigasyonda tv seyretmek mümkün mü?(sonradan açılsa da olabilir/giderken değil de dururken olsa yeter önce güvenlik=))

Bunlar olmadı civic'e dönücem heralde. Aralarında en uygun fiyatlı o gibi. Hem Donanım standart geldiği için aileyle konuşacak bir şey de kalmayacak. Performans olarak da en iyisini almış olucaz sanırım. Ama konfor da patlayacak heralde. Bakalım, inşallah 2 haftaya bu iş biticek. Şimdiden herkese teşekkürler. Yukardaki bir kaç soruya da cevabı sizlerden alabilirsem sevinirim.

Saygılar.

hmm bu mesajmla madalya almışm=)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yukarida navigasyon ekranindan goruntulersiniz diye papagan gibi diyip durdugum sey aslinda idrive detaylari, ve arabaya cidden teknolojik seyleri seviyorsaniz ayri bir kullanim deneyimi katiyor.

idrive bmw 5, 6 ve 7 serilerinde standart olarak yer alir. 1 serisi ve 3 serisinde ise opsiyoneldir.

2 parcadan olusur. navigasyon islevlerini de yuruten orta konsolda bir lcd (turkiye ye gelen 1 serisinde bos burasi, torpido gozu gibi kullaniyorum o yuzden), ve kontrolor. klima dan mp3 calardaki sarkialra, radyo-cd deki sarki isimlerine, navigasyon sistemine ve haberlesme sistemine kadar herseye kolayca erisim saglar. ayrica yol bilgisayarini burdan da takip edebilirsiniz. idrive siz modellerde sadece onunuzdeki yol bilgisayari penceresi bilgi verecektir.

ama surucunun gozunu bol bol yoldan ayirmasina neden olur. o nedenle on yolcunun kullanmasi daha dogru olur. ben acikcasi ayni islevleri direksiyon uzerinde gormeyi tercih ederim.

audi de MMI sistemi var. MMI kullanimi bana sorarsaniz daha rahat ve daha guzel bir sistem. ama kotu yani bildigi mkadariyla a3 lere takilmiyor. bu konuda bilgili degilim, emin olarak soylemiyorum, kendi a3 umu alirken haberim bile yoktu cunku boyle bir sistemin varligindan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...