Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

AOE II: Neler oluyor?


Symoon

Öne çıkan mesajlar

Bildigim kadariyla Aoe turnuvalardan kaldirildi. Zaten gayet eski bir oyun..

Fakat gecen gun WCG Turkiye ayaklari demolarini izledim ve $ok oldum.. Acaba ben mi cok a$mi$ oynuyorum yoksa bu i$te bir i$ mi var?

Paticik ailesine mensup AOE severler yada WCGye katilanlar bir bakiveriniz..[hline]As long as nature glows, no life is ever truly lost!

Yabancı mandası, dinci yanlısı, vatan haini dolmuş canım yurdum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya ilk dikkatimi ceken hepsinin "huns" irkiyla oynamalari.
Ikinci olarak 13uncu dakika da ancak "feudal age"e geciyorlar ve "skirmisher" ve "pikeman" disinda asker basmiyorlar.

Simdi sadece bunlara bakarak cok kotu oynadiklarini soyleyebilirim.
"Teutons" irkiyla 10uncu dakika da "feudal age"e geciyorum. Ekonomim tamamiyle gelistirmeleri yapilmis man-at-arms basmama izin veriyo.

Merak ettim sadece, gercekten neler oluyor? Mumkunse WCG finalistlerinden biriyle oynamak isterim. Nasil olsa artik katilamayacam turnuvaya..

(Okuldan yazmaya calisiyorum, garip oldu galiba yazim)[hline]As long as nature glows, no life is ever truly lost!

Yabancı mandası, dinci yanlısı, vatan haini dolmuş canım yurdum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

age atlamak orada marifet değil ırklara gelince hiçbir ırkın birbirine üstünlüğü yok orada adam kendi stratejisine göre yada karşı tarafa counter bir ırk alıyor iyi bir oyuncu randomla bile çok rahat turnuva oynıyabilir[hline]May the ALL FATHER guide our blades true and see us victorious once again...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Age atlamak tabiki de onemli deil ama feudal age e gecmek sava$ta erken b1r avantaj saglar.

Counter 1rklar fazla yok ayr1ca
baz1 gerçekler varki bir skirmisher bir man-at-arms a kar$1 ne kadar çaresizse dark age deki bir 1rk feudal age deki bir 1rka kar$1 o kadar caresizdir...[hline]As long as nature glows, no life is ever truly lost!

Yabancı mandası, dinci yanlısı, vatan haini dolmuş canım yurdum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

genelde arkada$larla b1lr1kte tak1l1rken teutons oynad1g1m 1c1n onu ornek gosterd1m.

evet teutons ag1r bir 1rk ama ne bileyim. zaten yeterince "ag1r" oynuyorlar bence...[hline]As long as nature glows, no life is ever truly lost!

Yabancı mandası, dinci yanlısı, vatan haini dolmuş canım yurdum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

WCGdeki oyuncuların hun seçme nedeni bence sadece ev yapma gereği olmaması. Zaten oyunun zamanı var , bu zaman içinde diğer ırkların özelliklerini kullanacak kadar gelişemeyecekler ve nasıl olsa birbirlerine direk saldıracaklar.
Ben Symoonla çok AOE2 oynadım , normalde diğer arkadaşlar arasında iyi bir oyuncuyumdur ama geçekten bu adamla oynadığınızda onun insan olduğundan şüphe ediyorsunuz:)))(adam beni hep eziyor ya!) Feudal Age e 1 dakka , 30 saniye geç girmek büyük bir avantaj değil bence iyi oynayan adamın zaten askeri vardır yada o askeri yapacak parası vardır , age atlamak sadece birkaç upgrade açmaktan ibarettir. WCG de finale kalan ve derece alanların kesin bir bildikleri vardır diyorum ben.(Yani sen aşmış değilsin Sy:) )[hline]---§§---
I need someone to break the silence
before it all falls apart...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya tamam biliyorum.
Zaten bildikleri $eyi çok merak ettigimden dolay1 yazd1m paticike son çare olarak...

Ya ama akl1m alm1yor ya!! Niye? Neden?[hline]As long as nature glows, no life is ever truly lost!

Yabancı mandası, dinci yanlısı, vatan haini dolmuş canım yurdum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Aslında teutonsda ağır bir denemez (tamam hunlar ev yapmadıkları için daha hızlılar o kabul). Bence daha çabuk resource toplanıyor bu ırkla. Zaten town center line of sightını arttıran bonusu var , böylece etraftaki resourceların yerlerini hemen görüp bulmaya zaman kaybetmeden toplamaya başlıyosunuz. Sanırım farmları da daha ucuz olmalı. Bana göre hun olacağıma teutonsu alırım 2 ev basarım ama daha hızlı resource toplarım daha etkili olur. Daha hızlı resource toplarsan daha çabuk gelişirsin daha çok ve daha çabuk asker basarsın. 4-5 ev yapmak zaten kaç wood gerektiricekki boşverin standartta hun seçmeyi:).[hline]---§§---
I need someone to break the silence
before it all falls apart...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Farm: 40 wood
Line of sight'a bildigim kadar1yla +5 al1yordu. Böyle görüyorsun etraf1 uydudan yay1n al1r gibi :)

Yava$l1g1 h1zl1 birligi yok. Ki knight-cavalier-paladin i saymazsak yok yani.. transport shipleri ise yaramaz..

Ya bilmiyorum i$te, susuyorum ba$ka cevap gelene kadar. Tatmin edici olanlardan böyle. Pati gücü nerde?? (Bu arada scrd gel netten w3 atal1m :))[hline]As long as nature glows, no life is ever truly lost!

Yabancı mandası, dinci yanlısı, vatan haini dolmuş canım yurdum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Özel birliği çok yavaş olabilir ama sen zaten adamı castle age e geçmeden kurutuyorsun koçum:). Hadi AOE2de yenemiyoruz adamı bari war3ü deneyelim(ondada yeniyoya gerçi). Şans dileyin bana:)[hline]---§§---
I need someone to break the silence
before it all falls apart...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Irkların üstünlüğü yok denmiş fakat arbalet turnuvalarından sonra hunların bariz üstünlüğü görüldü ve sonraki birçok turnuvada hun oynamak yasaklandı. Hatta rd_champion (eski şampiyonlardan) bir röpörtajında "hunlar oyunu ele geçirdi ama sonuçta artık herkes hun ve herkes eşit" demişti.
WCG 2001 ve 2002'nin demolarını çekininiz izleyiniz. teuton alıp man at arms basmanın ne kadar komik olduğunu görünüz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

nas1l ya?
hem ben s1rf manatarms bas demiyorum ama town una giren güruh halinde man at arms ve skirmisherlar1 nas1l durduracaks1n. hemde yava$ oynay1p..[hline]As long as nature glows, no life is ever truly lost!

Yabancı mandası, dinci yanlısı, vatan haini dolmuş canım yurdum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben WCG demolarını bende izlemiştim(Level vermişti eski bir sayısında). Herkesin hun seçtiğini biliyorum. Etos haklı Hun ev gerektirmeme özelliği sayesinde en hızlı rush yapan ırk. Ama rushı yemezseniz (ki zor) onun dışında düzenli savaşta pek güçlü değil bence(adamlarda barut yok mesela:)).Ama standart oyunda hızınızı 2-3 tane ev yapmak pek kesmez , o sizin oyununuza bağlı.[hline]---§§---
I need someone to break the silence
before it all falls apart...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bence tek durdurulamıyacak ırk gothler ama onlardada resource üzerine ciddi bir çalışma lazım bir şekilde castle age e geçmeyi başarırsanız zaten olay bitiyor imperial a geçerlersekesinlikle durdurulamazlar normal bir unit train edilen zamanda 4 huskral üretiliyor

bence turnuvalar strateji ruhunu öldürüyorlar maçlarda belirli zonelar belirlenmeli ve 15 ila 30 gibi bir limit sür dolmadan bu sınırlar geçilmemeli rush herhangi bir kabiliyet istemiyor 15-20 kere restart atarsanız istediğiniz ırkla kendinize bir rush taktiği geliştirebilirsiniz önemli olan mass unit hareketlerinde duruma hakim olabilmek[hline]May the ALL FATHER guide our blades true and see us victorious once again...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Mighty_THoR, 01 November 2003 00:25 tarihinde demiş ki:
bence turnuvalar strateji ruhunu öldürüyorlar maçlarda belirli zonelar belirlenmeli ve 15 ila 30 gibi bir limit sür dolmadan bu sınırlar geçilmemeli rush herhangi bir kabiliyet istemiyor 15-20 kere restart atarsanız istediğiniz ırkla kendinize bir rush taktiği geliştirebilirsiniz önemli olan mass unit hareketlerinde duruma hakim olabilmek[hline]May the ALL FATHER guide our blades true and see us victorious once again...


strateji ruhunu asil sen bu paragrafla olduruyorsun, strateji oyunu demek risk alip basariya ulasma oyunu demektir, cok bina basip, cok unit basip kontrol etmek demek degil. cok unit basip duruma hakim olabilmeyi strateji ruhu olarak goruyorsan daha bir kac ay online strateji oyunu oynaman lazim demek ki.

eger karsindaki senin erken gerceklestirecegin bir saldiriya cevap veremeyecek sekilde oynuyorsa sen de ekonomi gelistirmekten vazgecip saldirmayi secebilirsin. buna kabiliyetsizlik degil kasinani kasimak denir. herhangi bir rushi yapmaya veya cok unit basmaya degil herseyi dogru zamanda yapmaya strateji denir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

herhangi bir resource toplamayı bile gerektirmeyen elli çeşit rush şekli var bkz tower rush,toplanması gerekli resource 0 sonuç 90% zafer, strateji ihtiyacı 0
bkz light cav. rush gerekli resource eser miktarda food sonuç 80-90 % başarı strateji ihtiyacı 0

bu noktada aoe II de 150 in a row um olduğunu belirtmekte fayda görüyorum[hline]May the ALL FATHER guide our blades true and see us victorious once again...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

cagları erken atlamak bir avantaj ama bu ılk cag ıcın gecerlı degıl ...
ben genelde top 40 ıscıyle cag atlıyordum vaktıyle oynarken ...
buda kısa bır sure daha gec atlamanı ama cag atlama esnasında ıscı basamadıgın ıcın adam mesela 30 ıscı ıle resource toplarken sen bu ısı 40 la yapabılıyorsun ...
+ oluyor senın ıcın bu ...
buradan daha cok topladıgın res le 2. ve 3. cagı daha hızlı atlayabılıyorsun vsvs ...

AOE yı cok ıyı oynayan elıt bır grupla yaklasık 2 sene oynadım ıscılere dalmak yasaktı bızde ...
yanı 2 kısı arabıa oynadıgını dusun harıtayı ızafı bır cızgıyle 2 ye bol ıscıler karsı tarafa gecmedıkce saldırılmazdı ...
counter ırk tan baygınlık geldıgı ıcın herkes randon oynuyodu kore,hun,aztek yada maya gelen camura yatıyodu ama oynuyoduk eglenıyoduk ...

hunlarla oynarkenkı ev ıstememe durumu soyle ...
ev ıstemıyor ...
rakıp odun ıcın orn 9-10 min 7 ıscı kullanırken sen daha az kullanabılsın ...
mevzu 1-2 ıscı mı tabıkı degıl ...
sankı adamdan 4-5 ıscın fazlaymıs gıbı oynuyorsun oyunu sureklı olarak ...
anlayan anlar ...
ama bence guclu bır ırk olmadı ıcın rush da opemezse rakıbı (yada bu ıscı den kaynaklanan zaman avabtajının getırdıklerıyle daha once cag atlayıp ordu kıvamında bıseyle dalıp dagıtmak yada ekonomıyı bozmak) sonrası yas hun ıcın bence ...
neyse cok konustum ...
(40 ıscı olayından emın degılım daha az olabılır 35-36 gıbı net hatırlamıyorum genel olarak rakıbın cag atlama ve F4skor u bakarak belırlıyodum ıscı sayısını) ...[hline]*The Bagımsız Oyun Bagımlısı
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Mighty_THoR, 01 November 2003 01:03 tarihinde demiş ki:
herhangi bir resource toplamayı bile gerektirmeyen elli çeşit rush şekli var bkz tower rush,toplanması gerekli resource 0 sonuç 90% zafer, strateji ihtiyacı 0
bkz light cav. rush gerekli resource eser miktarda food sonuç 80-90 % başarı strateji ihtiyacı 0


nasil strateji ihtiyaci 0?
%90 zaferse cok basarili bir strateji demek ki. strateji zafere gitmek demek. yuzlerce unit basip eglenmek degil ki mesele. simdi sorun ne anlamadim?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

teuton oynayanlar sevilmiyordu diye hatırlıyorum town center'ların gücü yüzünden, kule gibi kullananlar oluyormuş. :) ama benim en beğendiğim ırktı teutonic knight'lar yüzünden, armor upgrade'li elite olanlarını ranged birimler dışında hiçbirşey durduramıyordu, belki fil hariç. özellikleyeniçerler canlarına okuyordu ama elite skirmisher destekli teutonic knight'ları az sayıda birim durdurabilir. tabii bayağı uzun sürüyor yeterli sayıda üretmek..

bone'un anlattığı tarzda oyunları tercih ediyorum ben de, ülke mi savaştırıyoruz kabile mi? :-p[hline]Sabahları napalm kokusunu severim, çöp kokusunu değil..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

niye strateji ihtiyacı 0 çünkü bunlar zamana karşı bir yarış karşında rakip değil zaman var bu zamanın altına inersen kazanırsın inemezsen yenilirsin yaptığın bütün hareketler OTOMATİK içerisinde bir düşünce değil ezber barındırıyor oysa "strateji" olması için insan düşüncesinin birinci sırada olması gerekiyor

niye strateji olması için mass unit seviyesine ulaşılması lazım çünkü iki tarafa aynı orduyu verseniz bir oyuncu bazen mutlak bir galibiyet alabildiği gibi mutlak bir yenilgide alabilir burada kazanmak veya kaybetmek zamana karşı yarışa değil strateji zenginliğine dayanır harektler ezberlenmiş otomatik hareketler değil karşı tarafın haraketlerinin yorumlanması sonucu verilecek tepkiden oluşur ki buda saf STRATEJİ[hline]May the ALL FATHER guide our blades true and see us victorious once again...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Her zaman oyunu zevkli k1lacak dgisiklikler vard1r. 1 gun ba$ka $ek1lde oynars1n, ba$ka gun ba$ka $ek1lde. Ama ben1m burda sormak istedigim daha ayr1 b1r konuydu. Sohbetinizi bölmek istemem ama beni de göz ard1 etmeyin :)

Bence her oyunda gerekli olan denge politikas1d1r. Ne askeri guc ne de ekonomik güc fazla abart1lmadan ikisini orta bir duzeyde b1rlest1rerek oynamak. Tabi dü$man1n hareketlerine göre tatktik geregi degisiklikler her zaman yap1l1r..

Bilmiyorum her hang1 baska b1r 1rk ile bile daha h1zl1 gelisip bir rush cekmek, yada castle age e gecene kadar savunman1 haz1rlamak hunlar1 oldurur. Sonucta 13 uncu dakika da feudale gecip attack baslatan bir 1rka kars1 4 dakika dayan1p castle age e gecemezmiyim? sonra da bir kale kurmak zor olmasa gerek? Yoksa benim oynad1g1m ki$iler mi yeteri kadar deneyimli degil?[hline]As long as nature glows, no life is ever truly lost!

Yabancı mandası, dinci yanlısı, vatan haini dolmuş canım yurdum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...