Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

LCD Monitör tavsiyesi


Greeny

Öne çıkan mesajlar

widescreen wow süper oluyor, daha rahat addonları yerleştirmek ekrana. yalnız 20-22" filan demişsin, native resolution'u öğren de sonra bilgisayarın o çözünürlüklerde oyunları kaldırır mı düşün. çünkü tam kendisinde çalıştırmayıp yarısına düşürmediğinde, arada bir çözünürlükte oynayınca ciddi bozuluyor görüntü.

samsung 940bw kullanıyorum, çok memnunum bu arada. 19" gerçi.

[ Mesaj 02 Ekim 2007, Salı - 06:10 tarihinde, Sam tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben de LCD alcam yakında. Monitör boyunda kararsız kaldım. 19", 20" ve 22" arası fiyatları çok yakın birbirlerine. 22" çok büyük gelmesin sonra. Baya oyun oynuyorum. Kullananlardan bi yorum alayım.

19" geniş ekran bana yeter diyordum. Sonra 20 ve 22" lerin uygun fiyatlarını görünce kafam karıştı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

22 inçler genelde 1680 e 1050. Ekran kartın zorlanmazsa oyun oynamak için bence güzel bir çözünürlük.

Bol bol FPS oynuyorsan ve/veya akıcılık önem taşıyorsa, ekran kartın darboğaza girmiyorsa (işlemciden dolayı), widescreen olarak 1440 e 900 daha rahat olur.

Bol bellekli (512 mb vb.) hızlı ekran kartın varsa 22 inç tavsiye ederim. Başta dumur olabilirsin, ama alıştıkça ufak monitörlere "teeey" diye bakmaya başlıyorsun sonra :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

zamanında benq fp71g+ almıştım.. daha o zamanlar 3000:1 ler yoktu herhalde.. benim alet 300:1 yaw.. o zamanlar buna gayet yi deniliyodu tabi..
ama merak ettim 3000:1 olayı ne oluyo? laptopların monitörü parlak oluyo güzel, o mu olmuş oluyo? şayet benim monitörde parlaıktan eser yok ^^ ama 8ms işimizi görüyo tabi.
söylemişler zaten, alırken native çözünürlüğe dikkat et. 1280*1024 de oyn oynamak için sağlam kart gerekiyor, bi de ekran kartı almak zorunda kalırsın. bakarsın psu yetmez hadi bi de psu.. oh mis :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

lcd alirken tavsiyeye gore degil olu piksel garantisine gore al. sonra ekraninda 2 tane kirmizi noktaya sinir olup yerine oturmak istemezsin. forumda bununla ilgili iki konu olacak. arama yaparsan bulabilirsin.

ayrica ekran kartin hakkinda bilgim yok da, artik belirli cozunurlukte oyun calistiramamak diye birsey kaldi mi? onemli olan artik cozunurluk degil de anti alisingdi bilmemne hede hodosuydu falan degil mi?

ayrica (2), 22" ekrana 17" muamelesi yapip 2 karistan bakarsaniz mideniz bulanir. biraz uzaklastirin, oyle kullanin.

ek: http://www.behardware.com/articles/666-1/a-look-into-dead-pixels-2007.html adresinde olu piksel hede hodosu var yari guncel sekilde. bakin

[ Mesaj 02 Ekim 2007, Salı - 12:58 tarihinde, Mum_Chamber tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Teknoloji işte :) Ben Windows XP çağı'nı bile göremedim. Win98 den sonra Mac OS'a atladım. O çağın oyunlarını oynayamadım bile. FreeSpace 2 hala uktedir mesela. Şimdi BootCamp'le kur oyna da (geliştirilmiş grafiklisi de yapıldı) oynayan kaldı mı o sorun. Kaç tane oyun kaçırdım saymadım bile.

Ben ati x1900 aldıktan 2 3 ay sonra millet Dx10 dan bahsetmeye başladı. Artık ilgi alanımdan çıktı gerçi. OpenGL ftw.

Bir de PowerPC uygulamalarında AA,AF açsa şu Battlefield 1942 benden mutlusu olmayacaktı. Ati Displays (ki powerpc kart sürücülerini hackledim öyle çalıştırıyor) ibnetoru Intel programlarını çalıştırıyor sadece. ATI'ye mail atsam acep...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yok yok bu os x le ilgili bir sorun.

Eskiden PowerPC işlemciler vardı. (g3,g4,g5) bunlara yazılan program kodları farklıydı hep. Şimdi x86 mimarisine (intel mac) geçildi, bu sorunlar hep bundan oldu. En çok da profesyonel programlar etkilendi bundan. Şimdi hepsi hibrid, hangi sistem varsa ona göre optimize kodlar yazılıyor.

Normalde ATI Displays diye güzide bir programcık var mac teki ATI kartlar için. Bu program anti aliasing, anisotropic ve v sync ayarlarını kontrol ediyor. Ama intel mac ler gelince bu program powerpc için yazıldığından dolayı kurulumda sorun çıkarıyordu. Mesela ben G5 gibi tanıttım benim Mac Pro'yu, öyle kurdum rezili. Intel programlarında (universal binary denen) sorun yok, çok güzel açıyor.

Sorun eski sürüm (PowerPC) programlarda belleğin 512 yerine 0 gözükmesi ve 3D override penceresinin açılmaması. ATI, intel mac lerdeki kartlara bu programı yazmadı. Bu yüzden bir mail atabilirim belki, ilgilenirlerse. Macintosh intellere geçti diye gıcıklık yapma ihtimalleri de var.

Bu arada ekran kartında evet artık aa ve af önemli o yüzden yüksek çözünürlüklerde bayılmayan ekran kartı almanız gerekiyor. Mesela ben 4x aa açtığımda pek düşüş yaşamıyorum BF1942'de (Open GL profiler'la açıyorum oyunu) ama ibnetor harita değiştirince ayarlarınız da sıfırlanıyor. Tabi bu macintosh için geçerli.

Günümüz dx 9 oyunları için 512+ mb lık, çekirdek hızı 600 ve üstü, belleklerde 700 ve üstü hıza sahip ekran kartları iş görecektir. Genelde bütün ayarları köklüyorsunuz ve hd çözünürlükte bile şişmiyor mesela. dx 10 gelince nolur bilemem, ama vista tekeline karşı, ati ve nvidia opengl desteği de vereceklerdi diye hatırlıyorum. ATI, linux sürücülerini halka açtı hatta.

Benim umudum, tüm işletim sistemlerine uygun bir grafik motoruyla oyunların yazılması, OpenGL de bu iş için en uygun API. Bence oyunlar Direct X 10 tekeline bırakılmamalı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...