-Cleglaw- Mesaj tarihi: Kasım 25, 2007 Mesaj tarihi: Kasım 25, 2007 ben pek edemiyorum ne zaman çıkıcak d&d keisn oalrak?
fenris Mesaj tarihi: Kasım 30, 2007 Mesaj tarihi: Kasım 30, 2007 feat bölüne baktımda,eberron daki action point sistemini standart hale getiriyolar gibi."tek yanlış save de ölmeyeceksiniz" olayını filan bunula yapacakalr heralde. biz eberron dada kullanmıyorduk gerçi AP ları. said: The standard defenses remain (AC, Fortitude, Reflex, and Will) but now they all work more like AC. When a dragon breathes fire on you, it attacks your Reflex and deals half damage if it misses. The DM rolls a d20, adds the dragon’s modifiers, and asks you what your Reflex score is. The dragon might roll a 1 and automatically miss no matter how much tougher it is than you, but there’s also the frightening possibility that it will roll a 20 and deal double damage. eh çok büyük bi değişiklik değil ama belki oyunu hızlandırır.
axedice Mesaj tarihi: Kasım 30, 2007 Mesaj tarihi: Kasım 30, 2007 Hehe ne farkı var abi eskisinden. Sen değil karşı taraf tutturmaya çalışıyor bu defa. Yalnız action point çok abuse edilebilir bi sistem. Heyoo biz kahramanız ve ölmüyoruz tadında olur.
fenris Mesaj tarihi: Kasım 30, 2007 Mesaj tarihi: Kasım 30, 2007 e o yüzden size kullandırtmıyodum zaten. şöyle bi fark olabilir save lerde.dragon cone şeklinde atağını yapar veya fireball patlar,dm atak zarını söyler millette vurdu vurmadı der.herkes zar atmaz yani.ufak bi fark işte,çok da fark edeceğini sanmam.
Kaede Mesaj tarihi: Kasım 30, 2007 Mesaj tarihi: Kasım 30, 2007 AP sistemi düzgün kullanıldığı zaman felaket zevkli oluyor. Party member yerde, monster üstüne gidiyor, sen attack yapıyorsun, crit oldu, DM bey kaç action point harcarsam bu critle beraber monstera 1 tur daze yedirebilirim ? GG AP hayat kurtarır :>
BonePART Mesaj tarihi: Aralık 9, 2007 Mesaj tarihi: Aralık 9, 2007 abicim umarim su sacma abi bi level su classdan aliyim i level bu classdan aliyimda her i bokum olsun mantigini kaldirirlar yane 15 level barbarin yanina sirf skiller icin featler icin 1 level warrior alma mantigi kalkar
Farinal Mesaj tarihi: Aralık 9, 2007 Mesaj tarihi: Aralık 9, 2007 bence 4e dndnin başına gelmiş en kötü şey olcak :( umarım yanılırım
fenris Mesaj tarihi: Aralık 9, 2007 Mesaj tarihi: Aralık 9, 2007 said: abicim umarim su sacma abi bi level su classdan aliyim i level bu classdan aliyimda her i bokum olsun mantigini kaldirirlar yane 15 level barbarin yanina sirf skiller icin featler icin 1 level warrior alma mantigi kalkar o kalkıyor da yine başka class lardan özellik alma gibi bişey olacak.yanlız nasıl olacak bilmiyorum.sitede verilen örnekten bişey anlaşılmıyor.gerçi 5 bar/4 ftr bi char beni pek rahatsız etmiyodu.beni rahatsız edenler,atıyorum,3 rgr/5 clr/10 windwalker tarzı char lardı.adam tek başına party oluyodu... Farinal said: bence 4e dndnin başına gelmiş en kötü şey olcak sad smiley umarım yanılırım öyle olursa eski sistemler hala duruyo olacak. bizim grup için konuşıyım.planescape filan 4 e uyarlanamıycak gibiyse 3.5 da kalırız biz.FR la zaten alakamız kalmadı.eberron u 3.5 da istediğimiz kadar devam ettirecek kadar materyalimiz var.
axedice Mesaj tarihi: Aralık 25, 2007 Mesaj tarihi: Aralık 25, 2007 FRda neler oluyor diye bi araştırayım dedim de 4th ed. ne pis bişeymiş arkadaş. Mmo özentisi grindfest yapmışlar sanki, d&dnin kendine has bi olayı kalmamış. Taunt koyacak kadar yüzsüz değiliz ama WARdan şunu çaldık tank sistemi için: said: ...the original poster actually makes a very good point. It is probably not optimal design to force (as in, you have no choice in the matter) a target to attack the defender. That's why the defender's mechanics don't force anyone to attack the defender, they can just make it a really bad idea to attack anyone other than the defender. "You can hit me, or you can hit my friend, but I'm going to whack the heck out of you if you do." That kind of thing. Tomlin said: There are three sample power writeups from the PHB. These are in draft form, and their names will be changed before publication (I personally like the names, along with Feather Me Yon Oaf!) I'm Batman: a ranged attack gets your opponent's attention and lures it towards you. You then jump up and deliver a follow-up attack. The Rabble Yammer In Terror: A stinging blow to an enemy causes his allies to shirink back unwilling to get too close to you. Go Ahead And Hit Me: A glare gives you an edge over foes. I noticed on the [EN World] boards a discussion about a the term "combat advantage". It's mentioned in the book as a combat modifier gained when your oppponent's defenses are compromised. Example situations are flanking and other special abilities. Rogues can sneak attack when they have combat advantage, which apparently happens a lot. There's also a discussion on skills - the skill list is half the length it was, with many combined. Open Lock/Sleight of Hand, Knowledge Arcana/Spellcraft/Read Magic, Listen/Spot, Hide/Move Silently all combined into single skills as examples. Trapfinding is a feat that rogues get for free, but which other characters can take. A warlock's eldritch blast seems to be flexible, affected by feats - set it afire, hit multiple enemies, turn it into a "force of crawling darkness". They can also use something called soul ruin in melee, short range teleports (and later, teleport enemies closer or farther), delvier curses (cage of blood, emerald coils, turn blood into acid). The warlock's main tools are pacts (fey, infernal, star or vestige) each of which is associated with a bunch of curses, which are per-encounter and deal high damage and/or restrict movement and action; plus the cursed critter takes extra damage from eldritch blast and soul ruin. The class uses "over-the-top" power names (curse of the bloodfang beast, chains of misery). Alignment: it mentions Good, it mentions Evil and it mentions Unaligned. No reference to Law/Chaos or Neutraility. Most PCs are unaligned, with exceptional ones being champions of good or evil. Alignment's just not as important for most characters. (Planescape mi? O da ne?) Wizards have spells and power words. Power words drain your energy and cna be used time and time again. The wizard is designed to "make things go boom". Metamagic and Item Creation feats are gone. Item Creation is now a ritual. You can grab some basic class abilities if you want to dabble in another class - a wizard could take the Fighter Training feat, or a rogue could take Wizard Training. These allow you to flavor your class but don't dilute it. Schools are heavily redesigned: lots of stuff moved to rituals (Abjuration's long term wards and restorative spells, Conjuration's teleportation, all of Divination, Enchantment reduced and saved for "future classes", Evocation expanded for more blowing-up potential, Illusions still common, Necromancy nerfed, Transmutation's polymorph gone). School is gone as a mechanical division. Warlord is confirmed as a martial character. The paragon path and epic destiny thing - PrC's are gone completely. You pick up your paragon path at 11th level, and your epic destiny at 21st level. You get those abilities as you level up in addition to your main class stuff, not instead of. Some look like old PrCs, and weapon master, prince of knaves and cavalier mentioned. There are currently 12 PPs and "fewer" EDs. The EDs give big benefits and are things like being the right hand man to a god, undying warrior or calling dragons with a wave of your hand. That's it for now. I'll look some more later this week. İyilerin yanında çok fazla kötü var ve kötüler kilit oyun mekanikleri. Go boom olayında yattım ben zaten.
fenris Mesaj tarihi: Aralık 26, 2007 Mesaj tarihi: Aralık 26, 2007 hehe iyide 3.5 da hatırlarsan knight diye bi class koymuşlardı.adam direk mmorpg tankıydı.taunt u filanda vardı. :) onun dışındakiler çok kötü görünmedi henüz.bi de PrC lar yok diyo da ben wotc un sitesinde var diye okumuştum yalış hatırlamıyorsam.giremiyorum siteye nedense şu anda...
axedice Mesaj tarihi: Aralık 26, 2007 Mesaj tarihi: Aralık 26, 2007 axedice said: The paragon path and epic destiny thing - PrC's are gone completely. You pick up your paragon path at 11th level, and your epic destiny at 21st level. You get those abilities as you level up in addition to your main class stuff, not instead of. Some look like old PrCs, and weapon master, prince of knaves and cavalier mentioned. There are currently 12 PPs and "fewer" EDs. The EDs give big benefits and are things like being the right hand man to a god, undying warrior or calling dragons with a wave of your hand. Prestige isim olarak gidiyor bide 10. lvldan önce seçemiyorsun. Ayrıca vizortları warmage yapıyorlar.
Kaede Mesaj tarihi: Aralık 26, 2007 Mesaj tarihi: Aralık 26, 2007 PPler her class için hazırlanmış 1 tane olarakmı yoksa PrC gibi preq. tutturduktan sonra herkes alabiliyormu ?
Cuce Mesaj tarihi: Aralık 27, 2007 Mesaj tarihi: Aralık 27, 2007 multi class yasaklansın hacu, hatta prestige classda kalksın. yok öle magein yanına fighter alıp bütün weapon featlerini tamamlamak, cok sitiyosan alırsın martial weapon profeciensy sallarsın broad swordunu. hayır yanı featler skiller bu yuzden var, daha nedir bu milletin pp ihtiyacını tatmin etmek için etrafta koşturmak yenı yenı encinlikler yaratmak...
Kaede Mesaj tarihi: Aralık 27, 2007 Mesaj tarihi: Aralık 27, 2007 Dimi classlar arası uçurum olsun. Dual multi hiçbişey olmasın. hayden bre first edition.
Cuce Mesaj tarihi: Aralık 27, 2007 Mesaj tarihi: Aralık 27, 2007 olsun abı tabiki, nedir yane ne demek fighter rogue mage shadow slayer barbarian.... pp nın sacma noktaları ar oyunda bok ediyolar vallahi. mage magedir figher fighterdır cleric clerictir
axedice Mesaj tarihi: Aralık 27, 2007 Mesaj tarihi: Aralık 27, 2007 Onun için feat var. Mage e warrior training diye bişey alıyosun, silah ve armor kullanabiliyor. Yada warriora mage training alıyosun mage armor basıyo mesela. Multiclass olmayacak ama böyle featlerle cross-class hedelerini verecekler. Hatta onu da yazmışım axedice said: You can grab some basic class abilities if you want to dabble in another class - a wizard could take the Fighter Training feat, or a rogue could take Wizard Training. These allow you to flavor your class but don't dilute it.
Kaede Mesaj tarihi: Aralık 27, 2007 Mesaj tarihi: Aralık 27, 2007 Kısacası : Biz WotC olarak WoW oynamaya başladık, feci sardı bizi. 4E masaüstü mmorpg olucak. GL HF size.
Farinal Mesaj tarihi: Aralık 27, 2007 Mesaj tarihi: Aralık 27, 2007 Gerçekten öyle bir hava var ya. Forumlarınada bakın zaten kimse memnun değil nerdeyse. Adam gibi bare bi anlatsalar onada razıyım...
fenris Mesaj tarihi: Aralık 28, 2007 Mesaj tarihi: Aralık 28, 2007 bu mmorpg olayı beni de bozuyo biraz ama durun bakalım.daha ortada fazla yorum yapılcak bişey yok. Farinal sende tutturdun kötü olcak diye. :P kırk kere dersen olurmuş hakkaten bi dur yaw :P bu arada races and classes ın cleric preview una baktım.adamlar "deity leri fazla güçlü yapmıycaz.yeri geldiğinde player ların deity lere kafa tutabilmelerini istiyoruz demişler :P hade bakalım...
Venator Mesaj tarihi: Aralık 28, 2007 Mesaj tarihi: Aralık 28, 2007 Ben su fighterın günde 1 adet kullanabildigi "oyle bir vurmak ki canım dolmak" skillinde bittim zaten. Ya da lawful good olmak zorunda olmayan paladinler, zırh altında rahat rahat buyu cakan buyuculer falan ilginc seyler bunlar. Bazı seyler tamam belki de, mantık kurallarını bile zorlamıs adamlar. Hatta ne zorlaması direk delmisler su ana kadarki fantastik evrenlerde ortak kabul edilmis seyleri; wow'da bile yok warrior feat'i vurunca can kazandıran ya da plate altında fireblast atan mage. Yani bence wow olmamıs, wow'dan da kotu olmus. Bunu oynayacagıma gidip wow oynarım daha iyi olur acıkcası. Haa ya da gidip WoD oynarım, GURPS oynarım daha da iyi olur :P
fenris Mesaj tarihi: Aralık 28, 2007 Mesaj tarihi: Aralık 28, 2007 yeni fighter tome of nine swords tarzı bişeyse çok absürd olmaz o dediğin. full plate li wizard lar nerde yazıyo yaw? beni şimdilik rahatsız eden party rolleri geyiği,bi de cosmology nin planescape e göre filan bayaa ters olması. alignment ın değişeceği zaten eberron dan belliydi.paladin olayı tümden değişecek zannedersem. daha pek bişeyi belli olmayan bişey için bu kadar kesin konuşmanız enteresan :P edit:races and classes a bakıyodum da şimdi;adamlar hakkaten mmorpg tarzında yapmışlar party i :S
Venator Mesaj tarihi: Aralık 29, 2007 Mesaj tarihi: Aralık 29, 2007 Abi her class'in bir heal'i olucak diyo, yani bu cok absurd bana sorarsan. Oyle heal olmak kolaysa oh ne ala butun dunyaya o zaman. Sacma bi defa, wow diyoruz ediyoruz orda yok boyle seyler. Warrior'sam heallayamam kendimi bandajlamaktan baska. Acaba wizard nası heallıyo kendini merak ediyorum. Wizard'ın bir suru guzel buyu school'nu cıkarmıslar bir suru evocation buyusu eklemisler bi de utanmadan da yazmıslar daha fazla rakiplerinizi yakmaya/parcalamaya yarayan buyu koyduk diye. Ee koca conjuration, divination falan yok; wizard dedigini fireball makinasına cevirmisler (sanki evocation 3.5ta cok kucuk bi okuldu da yetmiyodu), uzaktan buyuyle yakıp yıkıcakmıs da efenim vay vay. Sacma yani, roleplay'i tamamen katletmisler hersey ozellik olmus, combat olmus. Bu oyunun konseptini "I slash the troll with my sword" olarak anlayan zihniyetten de bu beklenirdi. Oysa oyunun amacı rol yapmak, ilginc skillerdir buyulerdir kullanarak ilginc durumlardan basarıyla gecip karakterinizi oynamaktı, en azından eskiden oyleydi. Diger rol yapma oyunlarının aksine dnd daha bi materyalistti hep, hikaye ve karakter yerine oyun mekanigine daha onem verirdi ama 2nd olsun 3rd olsun onlarda normal seviyedeydi hepsi, dnd'nin ozelligiydi. Burda, bildigin abartmıslar hakkaten. Eger konsept troll kesmekse, ben bunu herhangi bi mmorpg'de daha eglenceli bi sekilde yapabilirim. Bi defa bastan konsepti sasırmıs bu adamlar. Aynı yerde de zırhtan dolayı olan spell failure tamamen kalkıcak diyo. Yani bi wizard 2-3 feat verirse, ki verir niye vermesin, full plate icinde pasalar gibi buyuleri yapabilicek. Bence 9-10 AC icin her wizard alır bunu, hem dex'i de yuksek tutmaları gerekmez o zaman degerli statlarını cons, wis, cha gibi daha mantıklı yerlere harcayabilirler. Bildigin bug yani bu, dunyadaki her wizard'ın ogrenmesi lazım. Paladin'in olayı lawful good olması zaten, eger artık duzenin koruyucusu insanların savunucusu olmayacaksa o zaten paladin olmaz baska bisey olur. Warlord var mesela bi de, beles action veriyo sanırsam; ben ne kadar buglı oldugunu bunun su anda hayal bile etmek istemiyorum. Hic dusunulmemis herhalde uzerinde. Warlock var mesela, adamın olayı wow'dan direk calınmıs. Bi de, Bard Druid Barbarian gibi oynaması zevkli, farklı classları hep dısarı cıkarmıslar; sonra ekleyecez diyolar. Bu 3 class'ın da ( ve artı paladin ) oynaması RP istediginden dolayı herhalde. Ha zaten paladin'in role-play kısmını attılardı ya; herhalde onların atmakta zorlanmıslar. Yani, kısacası adamlar resmen biz bu oyunu rol yapma oyunundan cıkarıyoruz artık karakter falan oynamayacaksınız, hikaye mikaye teyyare, bildiginiz bilgisayar oyunu kıvamına getiriyoruz diyolar.
ssj4songoku Mesaj tarihi: Aralık 29, 2007 Mesaj tarihi: Aralık 29, 2007 Role-Play'i nasıl öldürecekler onu anlamıyorum işte. Role-Play sonuçta karakter kağıdına değil, oynayan kişiye bakan birşeydir. Yeni mekanikler hoşunaza gitmiyorsa, 3.5e duruyor. Fakat açıkcası verdikleri sözlerin çoğu bence güzel şeyler. Yeni Spell sistemi, 3 combat'dan sonra büyüleri biten mage yok, 5 class'a sahip adamlar azalacak, fighter daha da egzotik bir hal alacak, güzel değişiklikler bence.
Cuce Mesaj tarihi: Aralık 29, 2007 Mesaj tarihi: Aralık 29, 2007 Venator said: Bortak kabul edilmis seyleri; wow'da bile yok warrior feat'i vurunca can kazandıran ya da plate altında fireblast atan mage. bloofthirst... n00b
fenris Mesaj tarihi: Aralık 29, 2007 Mesaj tarihi: Aralık 29, 2007 @venator ya o her class heal basacak dediğin ne? leader lar falan diyodu onu mu diyosun?races and classes a baktım da dün akşam öyle bişey görmedim. o spell failure kalkıyoru filan da görmedim.sistemin tamamını da görmeden bi yorum yapamam o konuda. warlord marshall dan esinlenip yapılmış.marshall ın da fazladan verdiği action yanlış hatırlamıyorsam her tur fazladan 5 feet ilerlemeydi.yani öyle aman aman bi olayı yoktu.yanlız burda rahatsız edici başka bişey var.marshall miniature s handbook kitabındaydı.miniature oyunları için tasarlanmış,roleplay açısından pek bi mantığı olmayan stratejik bi karakterdi.bunu core dnd ye koymaları abes geldi bana.yani doğru garip bişeyler var ama yanlış noktalara takılıyosun bence. bard, druid,barbar yapımı zor class lar.misal önce bi fighter oturacak ki barbar ı yapmaya başlayasın.druid feci overpowered diye bağırıyodu millet,bard bişeler yapmaya çalışıyolar ama kendileri ne yapmaya çalıştıklarını biliyolar mı bilmem.yani bunlar yapımı zor class lar... races and classes dan notlar; -"aasimar ı ass kelimesini andırıyodu biz de ona yeni isim düşünüyoruz" diyolar.ass inize koyıyım sizin ya. -daha öncede demiştim deity ler fazla güçlü olmıtycak,zamanı geldiğinde kafa tutabilecekmişiz. -warlock class ına binder class ından eklemeler gelmiş. -beni en çok bozan party rolleri bölümünde "gruptan defensive bi fighter çıkıyosa yerine yine defensive, yerini doldurabilecek bi char gelmeli" diyolar.yani wow daki gibi tank party den çıktı yeni tank bulalım hesabı. -dwarf lara cimri diyoruz ,elflere burnu havada diyoruz da insanarın niye bi kusuru yok deyip insanlar için kolay corruptlanır demişler. -elf deyince 4 th ed. de wood elf tarzı tipler gelecek karşımıza.high elf lere eladrin denmiş.
Öne çıkan mesajlar