Finrod Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2007 ABD'li kadın papaz Müslüman olunca dünyaya haber olmuş, din adamları çoğunluğu olumsuz farklı tepkiler göstermişti. Oysa küreselleşme dinler arasında da kendini gösterirken iki, üç dine mensup insanların sayısı özellikle Batı'da hızla artıyor. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Üzeyir Ok'a göreyse din psikolojisi açısından, bir insan iki hatta birkaç geleneğe mensup olabilir. Ama… "İsa'nın gözünden bakıyorum ve Allah'ı görüyorum" diyen kadın papaz Ann Holmes Redding, arabasına bir haç sembolü ile üzerinde Allah yazan bir sembol asmış. Pazar günleri kilisede ayin yönetiyor, diğer günler başını örtüyor ve günde beş vakit namaz kılıyor; namaz kılmanın aslında disiplinsiz bir insan olan kendisini Tanrı'ya daha da yaklaştırdığını söylüyor. İlk kez 17 Haziran 2007'de Seattle Times Gazetesi'nde haber olan, Türkiye'de ise 17 Temmuz'da Sabah Gazetesi'nde konu edilen 55 yaşındaki Afrika asıllı ABD'li Redding, 20 yıldır Anglikan Kilisesi'nde papazlık yapıyor. 2005'te St. Mark's Episkopal Katedrali'ne bir konuşma yapmaya gelen Müslüman bir din adamından çok etkilenen Redding, Mart 2006'da şahadet getirerek Müslüman oldu. Ancak asıl fırtına, kiliseyi de bırakmayacağını söyleyince koptu. Yurtdışındaki din görevlileri tartışadursun, Türkiye'de Diyanet İşleri Başkanlığı bir insanın iki dinli olamayacağını açıkladı. Ancak Sivas Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Üzeyir Ok'a "Bir insan hem Müslüman hem de Hıristiyan olabilir mi" diye sorduğumuzda, "Din Psikolojisi" alanında çalışan bir ilahiyat sosyal bilimcisi olarak bu soruya yanıtının prensip olarak "Evet" olabileceğini söylüyor. Haberin Devamı [spo]Eklektik kimlikler Doç. Ok, lisans ve lisanüstü eğitimini Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesinde tamamlamış, doktorasını ise Birmingham Üniversitesi'nden almış. Seattle'da Sünni bir Müslüman grup olan Al-Islam merkezinin üyesi de olan Redding örneğinin din psikolojisi açısından karşılaşılan nadir vakalardan olmakla birlikte mümkün olduğunu, bir kişinin iki hatta birkaç geleneğe mensup olabileceğini iddia ediyor ve söylemini şöyle temellendiriyor: "Özellikle globalleşmenin bir sonucu olarak artık insanlar, kimliklerinin şekillenmesine katkıda bulunan farklı gelenekleri, ki en önemlilerinden biri dinsel geleneklerdir, ve kendi kültürel habitatlarını terk edip başka geleneklerle ve onların bireyleriyle etkileşimde bulunabiliyor. Bunun sonuçları, sosyologların da belirttiği gibi kimlik çözülmeleri, anlam krizleri, arayışlar ve bilişsel stresler şeklinde ortaya çıkıyor. Böyle durumlarda, her ne kadar görece kapalı ve homojen toplumlarda sınırlı olsa da, bireyler artık yerel kimlik kalıplarına sığmaz hale gelerek 'eklektik' kimlikler oluşturabiliyor." Ancak Ok, bu kişilerin tercihlerinin arkasındaki "güdü"nün ne olduğu konusunda bilimsel araştırma yapmadan emin olmanın güçlüğünü belirtiyor ve ekliyor: "Mesela bu güdü misyonerlik olabilir, ki bu da ayrı bir konudur. Ayrıca, bireyleri tek bir geleneğin kalıplarına zorlamak, tek tür inançtan ve onun üstünlüğünden söz etmek laik ve özgürlükçü toplumlarda kabul edilebilir bir tutum değildir." Ayrıca, kendi yorumuyla bir İslam fıkıhçısınınki arasında fark olacağının altını önemle çiziyor. "Yani bir insanın hem Müslüman hem de Hıristiyan olması İslam'a göre olabilir mi derseniz bu konuda Müslümanlar'ın görüşü hermenötik (yorumlama) meselesidir ve kişilerin İslami değerleri yorumlama biçimine göre değişir." Papazlıktan uzaklaştırıldı Namaz kılan ve başını örten Redding'i Başpiskoposu Vincent Warner, Hıristiyan ve Müslüman olarak kabul ettiğini söylemişti. Gerçi 6 Temmuz'da piskopos Geralyn Wolf, Redding'in bir yıl boyunca papazlık hakkının elinden alındığını açıkladı; ancak bir yıl sonra ikili tekrar biraraya gelerek durumu görüşecek. Redding, bu uzaklaştırmayı normal karşıladığını, ancak papazlıktan istifa etmeyi düşünmediğini söylüyor. Redding'in üyesi olduğu Al-Islam merkezi yöneticisi Ayesha Anderson, İslam dininin "Hıristiyan'sanız, Müslüman olamazsınız" demediğini söylüyor. Kentucky Üniversitesi İslam Çalışmaları bölümünde öğretim üyesi olan Doç. Dr. İhsan Bagby de İslamiyet'in bu konuda daha esnek olduğunu, Müslüman bir kişinin, Hz. Muhammed'in mesajına inandığı sürece İsa'ya inanabileceğini ekliyor. Yeni bir felsefi akım Redding'in ABD'de böyle hoşgörüyle karşılanmasının açıklaması Üzeyir Ok'un şu sözlerinde saklı aslında: "Bilindiği gibi kapalı toplumlar, muhafazakârlığı ya da gelenekselliği koruma eğilimi taşır ve 'aykırı'lar dışlanır. Oysa özellikle liberal toplumlarda bireylerin kendi bireysel kimliklerini oluşturmalarına daha fazla izin verilir. Yani örneğin Hıristiyan bir ailenin çocuğunun Sih dinine girmesinde bir sakınca görülmez. Ayrıca 'inanç' gelişimi kuramına göre, yukarı aşamalarda inanç geliştiren bireylerin kimlikleri, Alman psikolog ve psikoanalist Erik Erikson'un ifadesiyle 'sınırları sıkı örülü', ya da rijit bir inanç yerine esnek olabiliyor; yani farklı geleneklerin erdemlerine açık olabiliyorlar." Seattle Times Gazetesi'nde bir okurun "Marysville Kasabası'nda, Yahudi öğretilerinden faydalanarak vaaz veren bir papazın yönettiği bir Hıristiyan kilisesine gidiyorum" yorumu da bu açıklığın göstergesi. Ancak ABD'de, "Religions For Peace" (Barış İçin Dinler) isimli blogda, Margaret Fuller tarafından yazılan aşağıdaki çarpıcı satırlar ise, toplumun her kesiminin çok da açık olamadığının göstergesi: "Günümüzün dinsel çevrelerinde beni çok şaşırtan bir gelişme var: Interfaith ministry. Erkek arkadaşımın bir bayan arkadaşı, ait olduğu dini söylemeyi reddederek boynunda üç büyük dinin sembollerinin bulunduğu bir kolye taşıyor. Bir de insanların "inançlar arası" olmayı öğrendiği çok sayıda din okulu var. Dünya dinlerini araştırmayı kabul edebilirim fakat geniş bir inanç yelpazesi içinde dolaşmak bana tuhaf geliyor." Fuller'ın işaret ettiği yeni oluşum, Batı'da birçok insanı peşinden sürükleyen, dünya üzerindeki tüm dinlerin "güzel" ve "bilge" yanlarını alan felsefi bir akım olan "interfaith ministry", yani inançlararası din görevliliği. Takipçileri Tanrı'nın mutlak ve tek varlık olduğunu, ona ulaşan birçok yol bulunduğunu, ona nasıl seslendiğimizin bir önemi olmadığını savunuyor ve tüm dinlerden insanları kapsayan bir tutum sergiliyor. Akımın öncüleri ABD ve Avrupa'da, özellikle İngiltere'de bu inanca uygun din okulları açıyor ve tüm dinlere mensup insanlara hizmet eden din görevlileri yetiştiriyor. Zaten Redding de Müslüman olduğu bahar aylarında, St. Mark inançlararası din okuluna katılmış. Bu okullarda yetişen din görevlileri oluşumlarının bir din olmadığını, deyim yerindeyse tüm dinlerin üzerinde olduklarını belirtiyor. Bu alanda açılan ilk okul olan "New Seminary"de papazlar, hahamlar, Budist rahipler bulunuyor. Bir başka okul "Interfaith Minister" da benzer görüşleri paylaşıyor ve insanlara bireysel inançlarını kapsayan, kendi istedikleri gibi törenler, evlilik, cenaze, isimlendirme vb. imkânı sunuyor. Chaplaincy Enstitüsü ise, insanların hayatlarına anlam kazandırmalarına, acı ve kriz zamanlarını atlatmalarına yardımcı olduklarını, hiç duyulmamış yeni inançlara da açık olduklarını ilan ediyor. Üzeyir Ok, aslında inançlararası din görevliliğinin ilahiyatın inançlararası konularıyla ilgilenen yeni bir din hizmetleri yaklaşımı olması gerektiğini düşünüyor. Örnek olarak ise İslam ya da Hıristiyanlık geleneğinden bir din adamının, bu iki farklı dinden kişilerin evliliğinin getirdiği, çocuğun hangi gelenekte kültürlenmesi gerektiği ya da inanç krizleri gibi sorunlarla ilgilenmesini gösteriyor. Bu alanda hizmet verecek din adamının çok iyi eğitimli ve farklı din, değer ve geleneklere açık olması gerektiğini belirtiyor. "İnanç kelimesi yanlış yönlendirilmemeli, hiçbir dinsel ya da dinsel olmayan geleneğin tekelinde olmamalı" diyen Ok, inancın sadece yerleşik dinlere özgü bir olgu olarak da ele alınmaması gerektiğini, çünkü herkesin yönelim gösterdiği değerler bulunduğunu ve bireylerin yaşamlarını bunlarla anlamlandırabileceğini ekliyor.[/spo] http://www.haberturk.com/haber.asp?id=30166&cat=230&dt=2007/07/26 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
senko Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2007 sapkınlık efenim bunlar. ne demek iki dine mensup olmak. Hristiyanlığı benimsersen Müslümanlıkla ayrıldığın yerler olur, aynısı tersi içinde geçerli. Bu ayrılan yerler de dinin temellerini oluşturan yerler o yüzde yok öyle iki dine mensub olmak fln. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
malik Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2007 islam zaten hz.isayı kabul ediyor,tam olarak araştıramamasıyla alakalı olabilir bir ihtimal. hatta peygamberler arasında ayrım yapmamamızı emrediyor. [ Mesaj 01 Ağustos 2007, Çarşamba - 03:04 tarihinde, malik tarafından güncellenmiştir ] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
DoruK Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2007 neden olmasın yahu, illa belli bir kesimin yorumladığı gibi yorumlamak zorunda değil diğer dini, misal hristiyan biri alevi mezhebinin inancını rahatlıkla benimseyebilir kanımca.. gayet de iyi yapmış, zaten müslümanlık tamamen dogmalarla dolu kaskatı bir din değil, insanın kendi içinde yaşadığı bir din bence.. kendi özünden kopmadan inancının yönünü belirlemiş çok takdir ettim. ayrıca hiç de zıt tabanları yok iki dinin gayet de islam hristiyanlığın temel kurallarını ve varlığını kabul eder, hristiyanlıkta böyle birşey yoktır. bu sebepten hristiyan biri müslümanlığı benimseyebilir ama müslüman biri hristiyanlığı benimsemez.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fede Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2007 olunmaz Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
555 Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2007 dinde esas olarak neyi aldığına bağlı.ibadetler konusunda yorum yapabilecek derecede bilgim yok ama inanış olarak dinler temel olarak sevgi,adalet,dürüstlük,barış vs. gibi kavramlar üzerine kurulu olduğundan aslında gayet de aynı yapıdalar.o zaman niye olmasın? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Greeny Mesaj tarihi: Ağustos 1, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 1, 2007 bu konu 15 sayfa olur Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Lorrotar Mesaj tarihi: Ağustos 1, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 1, 2007 olunmaz,günah.aynı zamanda da haram. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Lancelion Mesaj tarihi: Ağustos 1, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 1, 2007 15 olmadan kitlenir bence =p Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Holy Mesaj tarihi: Ağustos 1, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 1, 2007 Bence olur. Ben bütün dinlere inanıyorum mesela. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Daesu Mesaj tarihi: Ağustos 1, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 1, 2007 İslam bir bütünün adı. musevilik ve hristiyanlıkta islamın bir parçasıdır son halkası ise müslümanlıktır, yani nasıl anlatıyım bunu islamın son halidir. Hz.isa zaten müslümanlarında peygamberidir, kuranda neredeyse en cok bahsedilen peygamber . hem hristiyan hem müslüman olma konusuna benim yorumum hristiyanlıgı müslümanlıga göre olan saf haliyle biliyorsa zaten müslüman dogdugunu bilmesi gerekir gidipte günah cıkarmaz mesela.2side tek bir tanrıyı işaret ediyor, valla nedim şaşırdım aklım karıştı cvp yazim diye açtım ama hehe allahın takdiri :P Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
byzasz Mesaj tarihi: Ağustos 1, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 1, 2007 Zaten forumların flash konusudur din başörtü milliyetcilik vs.. bu konuda uzar gider iki din tabiki olamaz bir din diğerini inkar ediyor diyer dindeki bazı düşünceleri sapkınlık olarak yorumluyoryüzyıllar boyu bu dinlere mensup insanlar etkinliğini artırmak için savaşlar yapıyor... Ben baba oğul kutsal ruha innanırken nasıl müslüman olabillirim.. Bunlar işte bizim televole yayınalarmız wardı ya işte ona çıkan lavuklar vardı işte buda yabncı versyonu neye inandığnı kendide bilmiyor ki.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
byzasz Mesaj tarihi: Ağustos 1, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 1, 2007 Zaten forumların flash konusudur din başörtü milliyetcilik vs.. bu konuda uzar gider iki din tabiki olamaz bir din diğerini inkar ediyor diyer dindeki bazı düşünceleri sapkınlık olarak yorumluyoryüzyıllar boyu bu dinlere mensup insanlar etkinliğini artırmak için savaşlar yapıyor... Ben baba oğul kutsal ruha innanırken nasıl müslüman olabillirim.. Bunlar işte bizim televole yayınalarmız wardı ya işte ona çıkan lavuklar vardı işte buda yabncı versyonu neye inandığnı kendide bilmiyor ki.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
St_Dreamer Mesaj tarihi: Ağustos 1, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 1, 2007 bu biraz da arada kalmışlık bence.Hani hepimiz yaparız ya sorsan müslümanızdır ama içkinin haram olması yanlış gelir.Hem içeriz hem de ramazanda oruç tutarız.Onun gibi yıllarca hristiyanlığa bağlı kalmış ama islamın da doğru yanları olduğunu görmüş kendi içinde bir sentez oluşturmuş.Olabilir yani.Kendisi için en hayırlısı olur inşallah Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
riglous Mesaj tarihi: Ağustos 1, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 1, 2007 bir insan ben muslumanim diyorsa, kimse ona hayir sen musluman diilsin diyemez. ayni sekilde kimse onu hristiyanliktan afaroz da edemez. eger ikisine de inaniyorum diyorsa tabii ki uyumlu sekilde devam ettirir inancini; kime ne? baba-ogul-kutsal ruh olayi biraz karisik... bizim din derslerimizde hristiyanliga tu kaka diyebilmek icin abartilmis versiyonunu anlatiyolar onun. yoksa hepimiz ayni seye inaniyoruz. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dragonutopia Mesaj tarihi: Ağustos 1, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 1, 2007 Neden olmasın..Allahtan geldik Tanrıya gidicez.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Genel Yönetici GERGE Mesaj tarihi: Ağustos 1, 2007 Genel Yönetici Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 1, 2007 Hem müslüman, hem jedi, hem elf, hem hıristiyan, hem babilli de olunur zaten. edit: ''Ben müslümanım, ama bence Zeus da var!'' Hö! [ Mesaj 01 Ağustos 2007, Çarşamba - 10:47 tarihinde, GERGE tarafından güncellenmiştir ] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Passanger Mesaj tarihi: Ağustos 1, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 1, 2007 Hem müslüman hem laik olunmaz ben onu biliyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
by_hacker_warwas Mesaj tarihi: Ağustos 1, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 1, 2007 benim bildiğime göre her dinin bazı ibadet şekilleri farklıdır.. ve bildiğime göre tam olarak emin konuşmuyorum bir kişinin birden fazla dine inanması mümkün değil.. emin değilim ama sanırım böyle birşey vardı.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Llama Mesaj tarihi: Ağustos 1, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 1, 2007 cennetten çıkmaz bu Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ginaly Mesaj tarihi: Ağustos 1, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 1, 2007 kişiselleştirilebilir profiller vardı 3310da. hey gidi günler Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar