Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Zindanlarda npclerin delayle ortaya çıkması


arcane

Öne çıkan mesajlar

Sorun değil o. Sunucunun hızlı çalışması için isteyerek yapılmış performans artışı sağlayan bir mekanizma. Olay şu: Eğer belli bir bölgede uzun süre bir player bulunmamışsa, o bölgedeki tüm spawn'lar siliniyor. Bölgeye bir player geldiği zaman spawn oluyorlar.

Böylelikle dünyada ilgisiz yerlerdeki spawn'lar aktif olmadığı için bir performans artışı sağlanıyor. Yaratıkların 1-2 sn sonra çıkmasında karakteri sildirecek ne var onu da anlamadım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bu olay sadece dungeon'lar için geçerli değil. Şehirler hariç tüm bölgeler için geçerli. Haklısın, gönül ister oyuncular bu teknik olayın farkına varmasın.

Ama gereksiz dediğin dungeon spawn'ları silmek bu sistemin verdiği performans artışının yanına yaklaşamayacağı gibi, oyunda olması gereken spawn'ları silerek yapabileceğin şeyleri kısıtlar.

Bir bölgeye girince ortada hiç spawn yoksa, yaratıklar 1-2 sn ortaya çıkacak demektir. Dediğin gibi bu sunucunun başından beri var. Bunu bile bile 20 dragon spawn'ının ortasına atlamaz sanırım kimse.

Edik: Öyle dedim ama aslında ben hep atlıyorum genelde spawn'ların ortasına. Yaratıklar çıktığında ölmenin yanına yaklaştığım hiç olmadı. Zaten çıktıkları anda pek saldırmıyorlar o da ayrı. Özetle: Çok tehlikeli buluyorsanız 1-2 sn bekleyin. Pek hoş bir şey değil ama o kadar da gıcık bir şey değil yahu. İki soluk alın falan. Ne bu acele :p

[ Mesaj 27 Temmuz 2007, Cuma - 16:49 tarihinde, Mirage tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Daha bölgeye girmeden içerde 20 tane dragon olduğunu bilecek psişik güçlerim yok. Ortalama 20 bilemedin bugün çok kabalağız 30 max online gören sunucuda bu aşamada böyle performans kısıtlaması olursa herhalde 100 kişi online görüldüğünde oyunu turn based oynayacağız nasıl olsa acelemiz yok değil mi...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya en önemlisi de şu. Save sırasında dünya üzerinde o anda bulunan tüm mob'lar teker teker kaydediliyor. Bu olay kalksa, bu sefer de 15 kişinin oynadığı sunucuda niye save için bu kadar bekliyoruz denecek. Niye lag oluyor denecek.

Yani haklısın dediğim gibi. Bu tür teknik önlemlerin kullanıcılar farkında olmadan yapılması çok daha iyi olurdu. Ama bence şimdilik en uygun çözüm, tehlikeli olduğunu düşündüğünüz bir yere girince girişte 1-2 sn beklemek olacaktır diye düşünüyorum.

En azından gereksiz dungeon spawn'larını silmek, yada sistemi tamamen kapatıp sunucuyu yavaşlatmaktan daha iyi bence.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
arcane, 27 Temmuz 2007, Cuma - 18:23 tarihinde demis ki:

Her dungeona veya kata girişte/çıkışta 1-2 saniye beklemek mi yoksa her world save'de 1-2 saniye beklemek mi daha fazla zaman kaybı?


Yahu her dungeon'a giriş çıkış değil. Moblar sadece o bölgede uzun süre kimse bulunmamışsa siliniyor. Yani uzun süredir girmediyseniz ve başka da kimse girmemişse beklemek gerekiyor sadece. Sunucuda oynayan kişi sayısı az olduğu için çok göze batıyor. :(
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abim sen olayin guzelligini gorememissin.

dungeonlari dolasiyorum, spawn yoksa kescek adam yok =/ direk cikiyorum

ya da kosa kosa tum dungeonlari geziyorum 0 dmg ile.

spawn yogunlugu fazla, spawn zaman araligi oldukca az bu arada. yani bi yerde farmlamaktan cok wow instance'i gibi girip temizleyip kat kat ilerlemek lazim oluyo, haliyle az kisi oldugundan cogu dungeona girilmiyo bile.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yaf zaten şurda kaç kişiyiz,,,
10-11 kişi online gerçi tatilden sonra çoğalır ama..
Bir araya gelmeyi bırakın karşılaşmak bile zor şu sıralar. Tek başına dungeona girip ilerlemek zaten caydırıcı bide dungeonda pk ile karşılaşıp kesilmeyelim:)
Üşenmeyip sunucudaki 10-11 kişiden birini dungeonda bulucam kıstırcam diye dungeonmu geziyonuz ayıp ayıp:)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...