eagle_dnz Mesaj tarihi: Temmuz 4, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 4, 2007 güzelce yorum yapılsın istiyorum herkes ne anladığını söylesin mümkünse tartışmalar kavgaya dönüşmesin nahl suresi 67. ayet diyor ki: Hurmalıkların ve üzümlüklerin meyvelerinden kurdukları çardaklarda hem sarhoşluk verici içki, hem güzel bir rızık edinmektesiniz. Şüphesiz aklını kullanabilen bir topluluk için, gerçekten bunda bir mucize vardır. Bakara suresi 219. ayet diyor ki: Sana içkiyi ve kumarı sorarlar. De ki: "Onlarda hem büyük günah, hem insanlar için (bazı) yararlar vardır. Ama günahları yararlarından daha büyüktür." Ve sana neyi infak edeceklerini sorarlar. De ki: "İhtiyaçtan artakalanı." Böylece Allah, size ayetlerini açıklar; umulur ki düşünürsünüz; (kalıplasmıs olan yasak olduğu olduğundan koymadım) Maide Suresi 90.-91. ayet diyor ki: Ey iman edenler, içki, kumar, dikili taşlar ve fal okları ancak şeytanın işlerinden olan pisliklerdir. Öyleyse bun(lar)dan kaçının; umulur ki kurtuluşa erersiniz. Gerçekten şeytan, içki ve kumarla aranıza düşmanlık ve kin düşürmek, sizi, Allah'ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister. Artık vazgeçtiniz değil mi? ya peki böyle zıt ayetler neyin nesi? [ Mesaj 05 Temmuz 2007, Perşembe - 03:42 tarihinde, eagle_dnz tarafından güncellenmiştir ]
Sensible Mesaj tarihi: Temmuz 5, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 5, 2007 Başka ayetler ise alkol günah diyor. Çevirlemerle ilgili bazı sorunlar var bence,birçok şey ordan kaynaklanıyor.
Dynun Mesaj tarihi: Temmuz 5, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 5, 2007 İçki bütün kötülüklerin anasıdır. Ana gibi yâr olmaz.
eagle_dnz Mesaj tarihi: Temmuz 5, 2007 Konuyu açan Mesaj tarihi: Temmuz 5, 2007 bir çok yere baktım çeviri bu dini sitelerde falan heryerde arada 1-2 kelime oynuyor ama bu yani
Diablo Mesaj tarihi: Temmuz 5, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 5, 2007 içmesini bilene,kötü amaçlar için kullanmayana sapıtmayana güzeldir içki keyif için birebir yerinde bırakırsanız neşelenirsiniz.abartırsanız rezil olursunuz kusarsınız ayrıca kendinize işkence olur.baş dönmesi mide bulantısı vs bazıları günah da diyo tabi.
Antimodes52 Mesaj tarihi: Temmuz 5, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 5, 2007 Başka bir çevirideyse "Üzümden gıda da çıkarabilirsiniz, alkollü içki de üretebilirsiniz. Şüphesiz ki bundan akıllı insanlar için alınabilecek bir ibret vardır." gibisinden bahsediliyor bu sureden. İşte dini bu yüzden sevmiyorum. Kıvır kıvır, vıcık vıcık uğraşılacak gibi değil.
dasaaa Mesaj tarihi: Temmuz 5, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 5, 2007 o şöyle bişi olsa gerek. ayetlerin geliş tarihlerine göre başta "adam gibi için.. akıllı olun!" derkene daha sonra gelenlerde ise "lam siz beceremeyeceksiniz.. höyt yassah hemşerim. Hilmi bırak o rakıyı elinden. çarparım ha!" ya dönmüştür kısaca.. ben böle bişiler duymuştum (basitleştirilmiş içerik olarak tabii)
Estel_Anorien Mesaj tarihi: Temmuz 5, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 5, 2007 insan gibi içecekseniz için deniyor kısaca.
bukac4 Mesaj tarihi: Temmuz 5, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 5, 2007 mevlana diyok ki; içki zaten arsız olanı yoldan çıkarır. mesnevi . kasarsanız netten de bulursunuz.
riglous Mesaj tarihi: Temmuz 5, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 5, 2007 Mevlana'nin bahsettigi icki alkol diil ama, tanri askindan bahsediyor. Dini bunun icin seviyorum, herkesin dini kendine. 2+2'lik bi durum da yok ortada. Yorum yapmasini bilene, akli kadar dinine sadik. Ha bu aklini bu yonde kullanmiyorsa insan, o zaman anladigi kadariyla yukumlu. Ickinin dogrudan yasak oldugu sureleri de versenize?
eagle_dnz Mesaj tarihi: Temmuz 5, 2007 Konuyu açan Mesaj tarihi: Temmuz 5, 2007 son hali: said: güzelce yorum yapılsın istiyorum herkes ne anladığını söylesin mümkünse tartışmalar kavgaya dönüşmesin nahl suresi 67. ayet diyor ki: Hurmalıkların ve üzümlüklerin meyvelerinden kurdukları çardaklarda hem sarhoşluk verici içki, hem güzel bir rızık edinmektesiniz. Şüphesiz aklını kullanabilen bir topluluk için, gerçekten bunda bir mucize vardır. Bakara suresi 219. ayet diyor ki: Sana içkiyi ve kumarı sorarlar. De ki: "Onlarda hem büyük günah, hem insanlar için (bazı) yararlar vardır. Ama günahları yararlarından daha büyüktür." Ve sana neyi infak edeceklerini sorarlar. De ki: "İhtiyaçtan artakalanı." Böylece Allah, size ayetlerini açıklar; umulur ki düşünürsünüz; (kalıplasmıs olan yasak olduğu olduğundan koymadım) Maide Suresi 90.-91. ayet diyor ki: Ey iman edenler, içki, kumar, dikili taşlar ve fal okları ancak şeytanın işlerinden olan pisliklerdir. Öyleyse bun(lar)dan kaçının; umulur ki kurtuluşa erersiniz. Gerçekten şeytan, içki ve kumarla aranıza düşmanlık ve kin düşürmek, sizi, Allah'ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister. Artık vazgeçtiniz değil mi? ya peki böyle zıt ayetler neyin nesi? [ Mesaj 05 Temmuz 2007, Perşembe - 03:43 tarihinde, eagle_dnz tarafından güncellenmiştir ]
Slat Mesaj tarihi: Temmuz 5, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 5, 2007 Kuran'daki alkolle ilgili ayetlerin birbirleriyle çelişmesinin nedeni pis arapların Kuran ile oynamasıdır.. Üstelik alkol sonradan yasaklanmıştır İslamiyette...
Mike Mesaj tarihi: Temmuz 5, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 5, 2007 alkolun eklenmesi çok saçma. benım bıldıgım kadarıyla. hep kendıne zarar verici maddeler yasaktır diye geçiyordu. Buna sigarada dahildi. Hep oynanamamış diyoruz fakat her kitapla oynamışlardır mutlaka.
riglous Mesaj tarihi: Temmuz 5, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 5, 2007 -Kendine zarar vermek gunahsa: -Alkol beyin hucrelerini olduruyorsa: Alkol gunahtir. ANCAK: Beyin hucreleri olmezse vucudun kendine daha buyuk bir zarar verme ihtimali varsa, bu durumda uygun olan yapilmalidir. Bu da ameliyatlardaki uyusturucu oluyor. Eger alkol almazsa insan olecekse, alkol almalidir tabii ki. Yasamamiz icin allah beyin vermis bize di mi? [ Mesaj 05 Temmuz 2007, Perşembe - 05:02 tarihinde, riglous tarafından güncellenmiştir ]
ZiFir Mesaj tarihi: Temmuz 5, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 5, 2007 arapların pis olduguna katılıyorum ancak arapların veya başkasının ayetlerle oynaması felan mümkün degildir.içkinin yasaklanması 3 seferde gerçekleşmiştir.burdaki mantık cok uzun süre içtiginiz bişeyi bi anda bırakmanızın pek mümkün olmamasıdır. [ Mesaj 05 Temmuz 2007, Perşembe - 05:21 tarihinde, ZiFir tarafından güncellenmiştir ]
Gangren Mesaj tarihi: Temmuz 5, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 5, 2007 İçki derken alkolün kastedildiğini sanmıyorum ben ilk ayette. Çeviri hatası bence, "sarhoşluk" derken farklı birşey ima edilmiş olabilir. [ Mesaj 05 Temmuz 2007, Perşembe - 09:14 tarihinde, Gangren tarafından güncellenmiştir ]
_-_ShadowSong_-_ Mesaj tarihi: Temmuz 5, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 5, 2007 Ayetler değil,hadisler değiştirilmiştir. Neyse konuya girelim, Alkolle ilgili ayetler 3 aşamada inmiştir. Peki neden? 2 farklı boyutta ele alabiliriz. İçkinin günah olduğunu savunanlar için; Alkol bir anda yasaklansa islam kendine daha az taraftar çekerdi ki bu yüzden kademeli yasaklandı. İçkinin günah olmadığını savunanlar için; Alkol yasaklanmadıkça halkın iyice delirdiği gözlenmeye başladı ve bu yüzden son ayette içki "kesin" olarak yasaklandı.Peki geleceği gören Allah neden bekledi,olayların o noktaya ulaşabiliceğini bilmiyormuydu.Biliyordu tabiki,işte bu noktada günah olduğunu savunanların tezinin doğruluğu ağır basıyor. ha bende içiyorum,bile bile lades ama neyse.. [ Mesaj 05 Temmuz 2007, Perşembe - 10:50 tarihinde, _-_ShadowSong_-_ tarafından güncellenmiştir ]
BullDoG Mesaj tarihi: Temmuz 5, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 5, 2007 kısacası su bokunu cıkarana kadar icip millete zarar vermeyin yoksa cayır cayır yanarsınız
St_Dreamer Mesaj tarihi: Temmuz 5, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 5, 2007 Alkol benimde çok çelişkiye düştüm bir konu.Tamam abartmadan için gibisinden bi anlam çıkıyor bu ayetlerden.''Ama çoğu haram olanın azı da haramdır'' diye bir ayet te(hadiste olabilir)var.Öte yandan Kuran'ın mucizelerinden biri hiç değiştirilmemiş olmasıdır.Ama düşünüyorum da eğer bi kitabı değiştirseydim yazacağım ilk şey bu kitap hiç değiştirilmemiştir olurdu herhalde.
Black_Lupin Mesaj tarihi: Temmuz 5, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 5, 2007 din kendi hiyerarşisinde düzeni ama mantıkta çelişkileri getiren bir sistemdir. aslında herşeyin özü aşağıda yazıyor Azı karar,çoğu zarar
ShadowFury Mesaj tarihi: Temmuz 5, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 5, 2007 Evet ama bu konu 3-4 sayfa daha tartışılır sonra alkolik hareket engellenemez topiğine dönüşür:)
Genel Yönetici GERGE Mesaj tarihi: Temmuz 5, 2007 Genel Yönetici Mesaj tarihi: Temmuz 5, 2007 Şarap ve üzüm demişsiniz - ama bilmezmisiniz ki eğer üzüm kendi halinde beklersede alkollenir - hatta bunu evin üzüm yemeye seven kedisine yedirerek test bile edebilirsiniz. Ayrıca yüksek miktarda oksijen de beyin hücrelerini öldürür, bundan dolayı Assos gibi yerlere gittiğimizde ya da Karadeniz'de yaylaya çıktığımızda başımız ağrır. Son olarak az miktarda şarabın(bir kadeh kadar) faydalı olduğunu tüm doktorlar şöyler. Damarları genişletir, kalp ritmini düzenler, damar tıkanıklıklarını engeller, ve de daha net ve hızlı düşünmeyi sağlar. Ama miktar aşırıya kaçırıldığında bunların tam tersini gerşekleştirir. Bir anlığına müslüman olduğumu düşünürsek ben bu ayetleri bir kadehi geçmek kendine zarar vermek olduğundan günahtır, ama bir kadeh içtiğimiz sürece en fazla ne sevap ne günahtır(bunun bir adı vardı, neydi?) olarak yorumlardım. Bir ateist olarak ise İslamiyet öncesi orta doğuda ki dinlerin ayinlerinde genelde şarapda olduğundan(ki bu ayinler Babil'e kadar gider - yani Babil'den bu yana şarabı yasaklayan tek din islamiyet) ve islamiyetin daha çok bir isyan havasında çıkıp kısa sürede başarılı olduğundan, eskiye mualefet olarak yasaklandığını söyler ve diğer dinlerdeki şarabın kutsallığının öteki tüm dinlerin yüzlerce yıllık sürelerde oluştuğunu ve hep birbirlerinden ve özellikle Babil, Zerdüşt ve Yahudilikten etkilendiklerinden, ve özellikle insan beyni bir-iki kadeh şarabın yarattığı harikaları(köpeköldürenin değil elbette, mükemmel bir kalecik karasının mesela) asla kendi kendine kötüye yoramayacağından olduğunu söylerdim. Boş verin ya bunlar: Carpe Diem! [ Mesaj 05 Temmuz 2007, Perşembe - 12:50 tarihinde, GERGE tarafından güncellenmiştir ]
Öne çıkan mesajlar