Mum_Chamber Mesaj tarihi: Nisan 20, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 20, 2007 said: Köprü ve otoyollar özelleşiyor Köprü ve otoyollar, özelleştirme programına alındı. 6 otoyol ve 2 boğaz köprüsü, işletme hakkı devri yöntemiyle özelleştirilecek. Özelleştirme Yüksek Kurulu'nun konuya ilişkin kararı, Resmi Gazete'nin bugünkü sayısında yayımlandı. Karara göre, Edirne-İstanbul-Ankara, Pozantı-Tarsus-Mersin, Tarsus-Adana-Gaziantep, Toprakkale-İskenderun, İzmir-Çeşme, İzmir-Aydın Otoyolları ile Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüleri, bağlantı yolları ile birlikte özelleştirme programına alınırken, Gaziantep-Şanlıurfa Otoyolu, İzmir ve Ankara Çevre Otoyolu da bağlantı yolları ile birlikte doğrudan özelleştirme programına alındı. Ayrıca, söz konusu otoyollar ve köprüler üzerindeki otoyol hizmet tesisleri ile bakım işletme ve ücret toplama merkezleri de doğrudan özelleştirme programına alınırken, özelleştirme işlemleri işletme hakkı devri yöntemiyle gerçekleştirilecek. Özelleştirme işlemleri tamamlanıncaya kadar her türlü bakım, onarım, işletim gibi işler Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından yürütülecek. Bu tesisleri özelleştirme yoluyla devralıp işletecek yatırımcıların bakım, onarım, işletim gibi işlere yönelik yükümlülükleri, Karayolları Genel Müdürlüğü ve Özelleştirme İdaresi Başkanlığı tarafından belirlenecek ve buna ilişkin denetim ve kontroller de Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından yerine getirilecek. Özelleştirme işlemleri 31 Aralık 2008 tarihine kadar tamamlanacak.Öte yandan, özelleştirme kapsam ve programında bulunan Sümer Holding A.Ş'nin BUMAS Karaman Bulgur Sanayi ve Ticaret A.Ş'deki yüzde 30 oranındaki iştirak payı hissesinin satış yöntemiyle ve pazarlık usulu uygulanarak Özelleştirme İdaresi Başkanlığı tarafından gerçekleştirilen ihalesi neticesinde iştirak payı hissesine 812 bin dolar bedelle en yüksek teklifi veren Gökal Tarım Hayvancılık Süt Ürünleri İnşaat Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi'ne İhale Şartları Belgesi çerçevesinde satılmasına da karar verildi. (AA) sabah.com.tr'de böyle bir haber gördüm de tam anlayamadım. yok anladığım gibiyse çok ağır küfür edicem de... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Apache Mesaj tarihi: Nisan 20, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 20, 2007 tayyip gidiyorum diyor ama icine sıcıpta gidiyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cthulhu Mesaj tarihi: Nisan 20, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 20, 2007 Apartmanlar da özelleşecek artık.. aidatları vericez amerikanlara.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sintisyzer Mesaj tarihi: Nisan 20, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 20, 2007 abaoovvv boazici koprusunden geçişler 19.95$ oluyomus Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cintonik Mesaj tarihi: Nisan 20, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 20, 2007 başlarım lan trilyonlar basan kopruyudemi satcaz hey allam.Nedir bu dusmanlık anlamıyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
cemad Mesaj tarihi: Nisan 20, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 20, 2007 satmışken boğazı da satalım. boğazların kime açılıp açılmayacağının yetkisini de verelim. limanları da satalım. oh mis gibi. deniz ticareti antlaşmalarını da yenileriz tamamdır Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paspatur Mesaj tarihi: Nisan 20, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 20, 2007 said: satmışken boğazı da satalım. boğazların kime açılıp açılmayacağının yetkisini de verelim. limanları da satalım. oh mis gibi. deniz ticareti antlaşmalarını da yenileriz tamamdır aman RTE duymasın, zira rantıbıl bi fikir Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Laurelin Mesaj tarihi: Nisan 20, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 20, 2007 cankayayida dubaililere saticakmis madem cumhur olamadim benim olamazsa kara topragin olsun mantigi (sata sata saticak bisey kalamdi yollari satiyorlar simdi xD, harbdien bogazi filan satabilirler ilerde yada guneydoguyu filan) [ Mesaj 20 Nisan 2007, Cuma - 12:40 tarihinde, Viktor tarafından güncellenmiştir ] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Absolut Mesaj tarihi: Nisan 20, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 20, 2007 Yabancılara satışı yasak olması lazım başka türlü saçmalık olur köprü ve otoyol özelleştirmesi. [ Mesaj 20 Nisan 2007, Cuma - 12:47 tarihinde, Absolut tarafından güncellenmiştir ] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mum_Chamber Mesaj tarihi: Nisan 20, 2007 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 20, 2007 e yerliye satılırsa da deli dumrul'a dönecek.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
cemad Mesaj tarihi: Nisan 20, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 20, 2007 yahu yol satılır mıymış:) çok komik geliyor bana hele köprüler... yurt dışında nasıl bu yolunu köprüsünü satan var mı? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Absolut Mesaj tarihi: Nisan 20, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 20, 2007 Niye satılyorlar ki? Yani köprü kadar düzenli bir geliri yok devletin. Birileri 2007 maliye hesaplarını düzenlemeye kararlı gene satışlar ile anlaşılan. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paspatur Mesaj tarihi: Nisan 20, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 20, 2007 eğer bu yollar satılırsa alınan paradan bizim bu yollar için verdiğimiz vergiler geri verilecek mi? Zeki Müren 'de bizi görecek mi? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
scorch Mesaj tarihi: Nisan 20, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 20, 2007 nie satılıcak , ülkenin dış borcu 2-2.5 katına çıkmış durumda son 4 yılda üretim minimum seviyeye düsmüs açık kapatması lazım amcamın seçimden önce Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Passanger Mesaj tarihi: Nisan 20, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 20, 2007 ee lımanlar satılalı cok oldu.İskenderun limanı yaklasık 1.5 yıldır bızım değil. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
huun Mesaj tarihi: Nisan 20, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 20, 2007 said: son 4 yılda üretim minimum seviyeye düsmüs Rakamları kontrol ediyoruz, üretimin minimuma düştüğü yönünde bir veri göremiyoruz. Özelleştirmeye çok çeşitli sebeplerden karşı çıkılabilir tabii ama sebebi minimuma düşen üretim ile açıklamak olmaz. Konunun özüne dönersek, bence hizmetler özelleşsin tabii ki. Dikkat ederseniz köprüleri ya da yolları sattıkları yok tapusu gene devlette. Bu yollarda ve köprülerde verilecek hizmet özel sektöre yıkılıyor. Bu parayla başka köprüler yollar yapılsın, onlarında hizmetleri özelleştirilsin bu böyle gitsin. Ha eğer ki verilen hizmetler dandik olur, buralardan alınan paralar hükümet tarafından çarçur edilir o zaman ben de karşı olurum bu özelleştirme işine. [ Mesaj 20 Nisan 2007, Cuma - 13:48 tarihinde, huun tarafından güncellenmiştir ] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
elm Mesaj tarihi: Nisan 20, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 20, 2007 Bu köprüler , otoyollar bizim cebimizden çıkan parayla yapılmıyor mu.Üstüne her kullandığımızda para veriyoruz oda yetmiyor bizim paramızla yapılan şeyler başkalarına satılıyor onlar da bizden daha da çok para alıyor.Özelleştirme de faydalıdır zaman zaman ama bu hükümet gibi bokunu cıkarmamak lazım. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Laurelin Mesaj tarihi: Nisan 20, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 20, 2007 ozellestirme kavrami ile parsel parsel satma apayri kavramalrdir ozellestirme kamu hizmetlerinin ozel sektore satilmasidir develtcili kilkesi geregince ozel sektorun yapmadigi seyelri hizmetler aksamasin diye halka sunan devlet uretimden cekildikce ozellestirme yoluyla bu isletmeleri devreder misal SEK (sut et kurumu) bunun en guzel ornegidir ancak savunmada bir kamu hizmetidir cikipta orduyu ozellestiriyorum diyemessin bu ve bunun gibi ulke cikarlari icin gerekli kurumlari satmak ise ozellestirmeden cok tasfiye olarak adlandirilabilir gavurun aksine turkiyenin bu konuda gecmiste agzi yanmisitir osmanli butun demiryolalrini yabancilarin tekeline verdigi icin milli mucadele yillarinda kendi demiryollarimizi kullanamaz duruma gelmisizdir hizmeti isleten yabanci sirketler tek birtane turk makinist yetistirmedigi icin cepheye muhimmat ve asker tasiyan trenleri silah zoruyla calistirilan yabanci makinistler kullaniyordu turk halkinin bu gibi konularda hassas olmasinin sebebi budur turkiye baska ulkelerin ideolojileri veya ekonomi politikalarini kopyaliyarak yonetilebilciek bri ulke degildir cunki buna itiraz edenelr kuzey avrupadan kopyaladikalri polis kanununun istanbulu ne hale getirdigine baksinlar bir suc seviyesi tavan yapti son yillarda ve polis hicbirsey yapamiyor Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ginaly Mesaj tarihi: Nisan 20, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 20, 2007 abovv... lan bu köprüler ve otoyollar zaten para basıyo diye biliorum ben? yanlışmı biliom yoksa? gayet de mis gibi kar ediolar sanırsam. nie özelleştiriosunuz la ozmn? hayır anladık, devlete yük olan, bürokrasi yüzünde işleyemeyen kurumlar vardır, karlı hale geçirmek için özelleştirilir. bunların öyle bi durumu yok zannedersem. özelleştirme yerine göre iyidir hoştur ama ulan biyere kadar be. anaağ... ps:yalnız araştırma yapmadım, eğer bu köprüler yollar şu an kar falan edemiyosa çok pis es olurum. hehe (: Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Zep Mesaj tarihi: Nisan 20, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 20, 2007 said: satmışken boğazı da satalım. boğazların kime açılıp açılmayacağının yetkisini de verelim. limanları da satalım. oh mis gibi. deniz ticareti antlaşmalarını da yenileriz tamamdır bi satılmadır gidiyo kimse bişey satmıyo arkadaşım herkes anlamak istediği gibi anlıyo olayı.satılan köprü ve otoyolların işletim hakkıdır bunun dükkanını kiraya vermekten bi farkı yoktur.artık sakız olmuş herkesin ağzına özelleştirme=ülkenin satılması.biri sormuş yurdışında olay nasıl ben avusturyada okuyorum burdan bi örnek veriyim;buranın nerdeyse tüm demir yolları,otobüs hatları özelleştirilmiş durumda devlet sadece denetliyo bukadar küçük bi ülkede bile devlet işletme sorumluluğunu almıyoken siz türkiye gibi 85 milyonluk bi ülkede herşeyi devletten beklemeyi iyi bişey sanıyosunuz."biz vergimizi veriyoruz devlet herşeyi yapar herşey devlette olsun devlet zarar etmez herşeyle ilgilenir" herkes böyle olsun istiyo ama imkansız bu düzenin bu şekilde işlemesi.bu ülkenin en büyük sorunlarından biri kamu ekonomisinin büyüklüğüdür... neyse kime ne zaten kamu ekonomisinden falan devlet baba ilgilenir,halleder,bir yolunu bulur Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fede Mesaj tarihi: Nisan 20, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 20, 2007 şimdi kelimeleri kullanırken anlamlarını iyi anlamak lazım. özelleştirme ne demek. peşkeş çekmek ne demek. oyun çevirmek ne demek. ülkenin ebesiyle çeşitli yakınlaşmalara girmek ne demek vs. (bkz:yazar burda ülkenin ebesine seslenmiş) (bkz:fazla sözlük okumanın zararları) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cthulhu Mesaj tarihi: Nisan 20, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 20, 2007 şimdi şöyle bir şey var...her şeyi devletten beklemek değil bu..ülke borçta di mi?ve bu borçlar öle 3 5 milyon dolarla ödenecek borçlar değil..Sen bu borç içindeyken kısa dönemde az buçuk param olacak diye bu ülkenin en fazla gelir getiren ilk on kuruluşu listesinde yer alan Tekel ve Türk Telekom'u zarar ediyor gösterip peşkeş çekersen o zaman satmış olursun işte.. olayın en kötü yanlarından birini söylemişsin işte,gerçi sen savunma olarak kullanmışsın ama,kiraya vermekten farkı yok bu işin evet aynen öyle..Ancak dükkanını tutar adam iş yapmayabilir, misal bakkal açtı ama mal almıyor olan mal da yok denecek kadar az..tuz yok şeker var misal sen bişey diyemezsin adama.. Ve bizde özelleştirmeler gayet stratejik şeylerle yapılıyor..Ulaşım İletişim..Çok önemli bir anda ,ki savaşa doğru gidiyoruz,bunların kesildiğini düşün? Ayrıca parasal konulara geri dönersek,bir müeseseye alıcı çıkıyorsa o müesese kâr edebilir durumdadır demekki ki alıcı çıkıyor..adam gibi 2 tane insan koyarsın başa,özelleştirme yasası çıkaracağına bürokrasiyi adam edersin,satacağına adam gibi çalışmayana gg çekersin o işletmeyi sen yüceltirsin.. [ Mesaj 20 Nisan 2007, Cuma - 14:48 tarihinde, CthuLhu tarafından güncellenmiştir ] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ractamainus Mesaj tarihi: Nisan 20, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 20, 2007 köprülerin ya da otoyolların işletmesini bırak özelleştirmeyi, desteklemek de ne ola ki? bunlar da kamu malı değilse, havayı da özelleştirelim madem? parasını vermeden solumayalım. devletin malı bu topraklar hep değil mi?.. aaaa... toplum da devlete vergi veren koyun. yani devletin özel işletmelerden ayrıldığı nokta da amacının topluma hizmet etmek olması değil zaten... para kazanmak uğruna istediğini satabilir. yani sen devletin tüm karını paraya bağlayıp, parasal olarak kar getirecek diye her türlü özelleştirmeyi savunursan ben gülerim tabii... bu köprüler yapılırken, maliyetini çıkardıktan sonra geçişlerin bedava olacağı vaadi verilmişti. devlet köprüye yaptığı harcamanın kat ve katını sömürdü halkından. hem de hizmet vergisini de alırken.. şimdi devlet sömürmeyecek de, biraz da başkası sömürecek... kaldı ki işletmesinin özel bir kuruma verilmesi de, denetiminin devlette olması anlamına gelmez. iki taraf arasındaki yaptırım gücü tamamen anlaşmalarla, hukuki olarak bağlıdır. bir gün köprünün işletmecisi zevk için köprüyü kapatsa ve bu bağlamda denetleyici bir anlaşma yoksa karşılıklı olarak, devletin de yaptırım gücü olamaz.. neyse.. ben hizmet istiyorum kardeşim. bu devletin yolu da, köprüsü de, iletişim ağı da, boğaz kıyısındaki (olmayan) parklar da benim parayla kullanacağım şeyler değildir, bana hizmet olarak geri dönmesi gereken şeylerdir. siz bunları gözden kaçırıp da tamamen paraya endeksli ve kısa vadeli planlar yaparsanız, pek tabii bu özelleştirmeleri de normal sayarsınız. bana kalırsa satılıyoruz yavaş yavaş. hayatlarımız ipotek altına alınıyor gelecek için... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
horacegoesskiing Mesaj tarihi: Nisan 20, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 20, 2007 bu gibi durumlarda ağlaması gereken (tabii normal koşullar altında) halk değil, bunları kiralayan kuruluşlar olur. devletin köprüden para alması zaten yanlıştı, çok uzun süren bir yalan. kaç kere parasını ödedik o köprünün belli değil. neyse.. devlet parasını peşin olarak kazanıcak işletme bedeli ile, üstelik, kendisi devlet iken yapamadığı kadar işletme zorunlulukları koyabilecek. beğenmezsen çık bırak, başkasını buluruz diyebilecek. bunlar avantajdır. hem devlet hem halk için. devlet, polisi, adalet mekanizmasını, sağlık hizmetlerini ve eğitimi ıslah etsin, yeter. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
huun Mesaj tarihi: Nisan 20, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 20, 2007 telekom kar ediyor tamam. Dünyanın en dandik hizmetini en fahiş paraya satıp görüntüde kar ediyor. Tabii bilançoya bu rakamlar öyle aksediyor ama diğer kaldıraçlara bakıyorsun OECD ülkeleri arasında hemen her veride tt en gerilerde kalıyor. OECD communication outlook diye aratıp rakamları kontrol edebilirsiniz. Dünya çapında kalite liginde nerde olduğunu zaten biliyorsunuz. Yanılmıyorsam senelik yatırımı ttnin ortalama 350-400 milyon dolar. Bu parayla bu kaliteyi buluyorsanız ve memnunsanız diyecek birşey yok. Diyeceksiniz ki Araplar sanki 700 milyon dolar mı yatıracak tt ye? hayır yatırmayacak ama artık tekel kalktı ve başkaları da yatırır olur senede 1 milyar dolar ya da daha fazla. E devlet tekelinin olduğu bir yere gelip kimse para yatırmayacağına göre de tt nin özelleştirilmesi bence yerindedir, kar mı etmiş zarar mı beni bağlamaz. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar