arcane Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2007 Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2007 Kore'de söylemlerinle olmasa da fiziksel görünüş olarak çok dikkat çekersin, isabetli tercih.
horacegoesskiing Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2007 Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2007 diablo rpg ise street fighter da rpg arkadaş. kendinden başka bi karakterle oynuyosun, adam dövüyosun bu mudur yani :)
axedice Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2007 Konuyu açan Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2007 said: ama hack & slash'ler de rpg'dir. Değildir. Çok zorlarsan skill verme, stat arttırma olduğu için rpg öğeleri içeren hack&slash falan diyebilirsin diabloya. Ama god of war, ne biliyim devil may cry ne kadar rpg ise diablo da o kadar rpgdir. Rpglerde yönettiğin karakterin bir kişiliği vardır ve sen bu kişiliğe göre kararlar verirsin. Icewind Dale olsun, Diablo olsun hack&slash oyunlarıdır bu yüzden. Bak kötü oyun demiyorum ikisini de çok severim, rpg diiller sadece. Yani bone utanmasan Morrowind, oblivion da rpgdir falan diycen :) [ Mesaj 28 Mayıs 2007, Pazartesi - 14:52 tarihinde, axedice tarafından güncellenmiştir ]
Daesu Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2007 Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2007 peki diabloda yaratık öldürürken pc başında kendi kendimize barbar rp si yaparsak rpg olurmu.hepimiz rpgyiz bu anlamda.
arcane Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2007 Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2007 Treni rayından çıkardınız. Asıl nokta neyin RPG olup neyin olmadığı değil, efsane bir RPG tanımı yapılmış, ona odaklanın, daha eğlenceli. Eğitim şart.
Sam Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2007 Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2007 lol morrowind ve oblivion rpg değil mi? ne peki onlar platform mu? shoot 'em up mı? şimdi iyi de türün içinde rpg geçiyor diye gerçek rpg'ye benziyor diye addetmek doğru değil ki. bone bu konuda haklı doğrusu, kusura bakmayın. :p rpg ve action rpg bir karakterin seçildiği ve güç olarak geliştirildiği (evet no one lives forever 2'de bile rpg esintiler mevcut ne kadar alakasız gözükse de, x-com ve benzeri oyunlarda bile bahsedilir rpg'lere dayalı bir karakter geliştirme sistemi bulunduğu) oyunlar. ha sen big guns geliştirirsin yahut speech geliştirirsin, oyunun bu taraflarının ne denli ağırlıkta olduğu rpg veya action rpg ismini alacağını belirler. beğenelim ya da beğenmeyelim oyunların türleri böyle belirlenmiş, zira oyun mekaniklerinde bunların ayırdedilip sınıflandırılabildiği kriter bu karakter yaratıp geliştirme hadisesi. hayvanlar aleminde bir familya gibi düşünün, aynı familyada aslan da var kedi de var. insan da var maymun da var. adımızın sonunda sapiens var diye maymunla bir tutulmuyoruz yani, paniğe gerek yok diablo'ya action rpg dendiği için. karakter geliştirme dışında zaten bir alaka kuran yok. ekleme: homo ve sapiens karıştı bu arada ehe [ Mesaj 28 Mayıs 2007, Pazartesi - 15:29 tarihinde, Sam tarafından güncellenmiştir ]
arcane Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2007 Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2007 Morrowind demir yolu, Oblivion da tren. said: It is killing creatures, getting xp's and leveling up. Bu da tren kazası oluyor.
Sam Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2007 Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2007 basit tanım doğru da rpg olarak kalmıyor sadece onlarla, action rpg altına giriyor. rpg denmesi için işte o dialogdu vs idi eklenmesi gerekiyor.
horacegoesskiing Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2007 Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2007 katılmıyorum arkadaşım. kendimizi geliştirdiğimiz her oyun rpg olamaz. tyrian diye bi oyun vardı hatırlayanlar olacaktır, veya jets'n guns diye bi oyun var. uçaklı shootemup bunlar. para kazanıyosun, silahlarını geliştiriyosun filan. çok zevkli ama, ne role var ne playing var. game var sadece. kendini geliştirdiğin level atladığın oyun diye ayrı bi tür belirlensin. biyolojide de yanlış dizinleme oluyo, düzeltiyolar sonra.
BonePART Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2007 Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2007 her level atlanan oyun rpg olsaydi commander keende pogo stick aliyoruz oda rpg olurdu diablo keisnlikle rpg deildir 2 tane skill arasinda secme ansin war diye rpg olmaz bi oyun diablo bas baya commandos gibin bi oyun sasece charlar hazir gelmiyo yapaibliyosun
BonePART Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2007 Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2007 horasancim kalp kalbe karsiymis bu arada
arcane Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2007 Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2007 "Rol yapma" kısmı nasıl bu kadar kolay atlanılıyor onu çözemedim. Bir karakterin rolüne soyunmak yok. Aldım baltayı, vurdum kafasına, ver xp mi, hooop level up!.
BonePART Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2007 Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2007 diabloda neyin rolunu yaptik ya benim barbar wardi cok dusman olunca whrlwind tek dusman olunc afrenzye basiyodum inglizce blmesem ne anaa gelceni anamadigim 2 dugme war bastikca cosuyorum bastikca cosuyorum
Sam Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2007 Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2007 e tamam da yani bu sınıflandırmayı birileri yapmış, insanı da maymunla aynı aileye koymasalardı diyebiliriz ama bizim yapabileceğimiz birşey değil o. :p ya zaten dikkat edin her level atlanan her silah bulunan oyun gene action rpg değil, belli kıstasları var tür belirlenirken. ve evet bazı oyunları belli bir türe sokmak da güçleşiyor ama burada neyin ne ağırlıkta olduğu önemli. rol yapma kısmı subjektif olduğundan onu temel almamışlar, karakter geliştirmeyi temel almışlar. oyunların gameplay'i üzerine kurulu bütün türler. fps, rts, rpg vs vs bunların hepsine bakarsanız objektif değerlendirmeye müsait kriterlere göre belirleniyor türleri o da gameplay. yoksa bir bakarsın half-life rpg olmuş. anlaşılabilir bence.
horacegoesskiing Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2007 Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2007 eğer gameplay ise diablo hack'n slashtir bu kadar basit. [ Mesaj 28 Mayıs 2007, Pazartesi - 15:53 tarihinde, horacegoesskiing tarafından güncellenmiştir ]
arcane Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2007 Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2007 Diablo tren, Sam de makinist. Derail ftl.
BonePART Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2007 Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2007 iyide anamadigin su samcim level upla gameplayle rpg olmaz sana 0 inci level commaner oynu oynatirim dnd de klin saasar omrun boyunca 0 level kalirsin
axedice Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2007 Konuyu açan Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2007 Horaşa ve bonepart artıbir. Rol yapma denen sadece hede speech e çok puan verip karizmatik takılıp diplomasi yapmak diil ki. Gayet odun kalıp minigun knightım ben wastelandse adalet getircem yada polat alemdar olucam herkes bana biat edicek diye de gezebilirsin. RPG olması için oyunun sana bu seçenekleri sunabilmesi lazım. Yoksa Warcraft III'te de herolar gelişiyo ama rpg demiyoruz ona. TES oyunları bi garip, insan alınca rpg çıkıcak içinden zannediyo ama gayet sıfır rp öğeli aksyon oyunları. Hayır tam fps de diyemiyorum, baya geniş güzel dünyaları var questler var şu var bu var. Şiirsel bi tanım yaparsak Fallout eğer çok derin bi denizse, morrowind ve oblivion sığ birer okyanus gibiler.
arcane Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2007 Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2007 CRPG'de illaki level alınıyor ama bu demek değil ki bu amaç uğrunda rol yapmayı, diyaloğu, hikayeyi, oyun dünyasını es geçip baltayı vur, xp al, hoop level up! loopuna girmek caiz. CRPG dedim, Diablo demeyin, trene binersiniz.
BonePART Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2007 Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2007 oblivionda icewinddaleda bence cok asiri hack and slash oblivion oynuyorum su gunnerde her questte olay ayni mmet abiyi ustoblivion gatete dovuyolarmis hurra kapatalim oblivion gateyi
horacegoesskiing Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2007 Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2007 elder scrollsları, nisbeten daha kötü rpg yapan şey, bol questler ve yapacak iş, ayrıca süper detaylı bi ortam mevcut olmasına rağmen, çok lineer olması. kotor bile daha iyiydi bu konuda. hatta morrowinddeki en keyif verici şey, assasin's guild idi. oblivionda da varmış öyle bi yer, o da oyunun en güzel bölümüymüş. ben oynayamadım o kadar. hatta vampire : masquarade feciydi o konuda. diyaloglar var, ebeeskerim, yapmıyom filan diyebiliyosun, sonra seve seve geri geliyosun, adam senle dalga geçiyo, sen de oyun takılıyo seçmezsem diyip yine aynı şeyi yapıyosun :) yine de, elder scrolls rpgdir. masquarade... bilemiyorum :) halflifeın sadece motorunu almamış gibi :)
Sam Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2007 Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2007 işte wc3'e rpg demiyorsak yukarıda dediğim "neyin ne ağırlıkta olduğu" önemli. yoksa medieval'a turn-based strategy denirdi. milyon tane örnek var böyle. hack 'n slash de denir, o da doğru. ama benim gördüğüm o ki trend oyun türlerini aileler halinde gruplamak ki bunun nedenini anlamak mümkün: hack 'n slash deyince hiçbirşeye bağlılığı yok. halbuki action rpg deyince bir aileye mensup bu da bizim gibi oyunların ıcığını cıcığını çıkarmayan sokaktaki adamın yeni bir oyun alırken tercihini kolaylaştırıyor. yani ben şahsen takmam death metal mi doom metal mi goth metal mi, hepsine metal derim birileri alınır yok aynı tür olur mu diye, umrumda mı? değil. sokaktaki adam için de aynen öyle, gameplay'in temeli karakter geliştirmeyse bu ayrı bir tür. diablo ile fallout bir mi? değil. ya zaten türler devamlı evrim halinde, yarın öbürgün başka oyunlar çıkacak belli türleri kaynaştırmaya çalışan, onlara ayrı isim takacaklar. bazı türler ölecek. yeni türler çıkacak. çok takılmamak lazım bunlara zira dediğim gibi, familya adı en fazla. başka birşey değil. ekleme: ikinci paragrafı açayım hatta, 90'lardaki tür isimlendirmelerine bakıyoruz, shoot 'em up gibi böyle herşeyden bağımsız isimlendirmeler kaldırıldı. strateji diyorsun sonra turn-based, real-time, tactical vs diye ayırıyorsun. sonuçta hepsi strateji familyasında kalıyor. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_video_games_by_genre#Role-playing_games [ Mesaj 28 Mayıs 2007, Pazartesi - 16:14 tarihinde, Sam tarafından güncellenmiştir ]
horacegoesskiing Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2007 Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2007 ya tamam, sen yine black metale doom metale filan hepsine metal de ama, grindcore a da metal diyosun sen distortion var diye :)
Öne çıkan mesajlar