byzasz Mesaj tarihi: Mart 19, 2006 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 19, 2006 Hans Joachim Marseille 13 aralık, 1919 Berlin-Charlottenburg, Almanya----1942 30 eylül Sidi Abd el Rahman, mısır İkinci Dünya Savaşı sırasında Messerschmitt ile 154 tane ingiliz avcı ucağı düşürerek afrikada ingilizlere kan kusturmuş ünlü alman pilotudur.Dönemin en iyi uçaklarından 382 seferde 101 P-40s, 30 Hurricanes, 16 Spitfires toplam 154 tane düşürmüş 4 tanede bombardıman uçağı düşürmüştür. 15 Eylül 1942'de 11 dakika içinde 7 Avustralya avcı uçağı, 17 Haziran 1942 'de 7 dk. içinde 6 uçak düşürerekk ne denli ii bir pilot olduğunu kanıtlamıştır.Kariyeri boyunca düşürdüğü her bir uçak için harcadığı ortalama mermi adedi 15 dir Üstün bir manvera kabiliyetine sahip olan Marseille nişan kabiliyeti ile de eşsiz bir pilotur.Belki Eric Hartman gibi çok yüksek bir sayıya ulaşamamıştır fakat bunda rus cephesinde rus pilotlara karşı deil ingiliz spitfire karşı savaşmasının ve erken den ölmesinin de etkisi olmuştur.Kaderin bir cilvesi olarak savaşırken deil bir kaza sonucu ölmüştür. Buradan da Dünya savaşı sırasnda sanılanın aksine hava üstünlüğünün pilotajdan dolayı deil üretimden dolayı müttefiklerin elinde olduğu çıkarılabilir. Dönemin skorlarına da bakılacak oluursak en iyi pilotların miğfer devletlerinden olduğu ortaya çıkar Resim işini beceremedim galiba ama ismini yazıp aratınca zaten bir çok resim ve makale çıkıyor Zaten resmi verdiğim link bir makale aslında okumanızı tavsiye ederim..... [ Mesaj 19 Mart 2006, Pazar - 17:55 tarihinde, byzasz tarafından güncellenmiştir ] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
FIRAT Mesaj tarihi: Mart 19, 2006 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 19, 2006 bahsettiğin kızıl baron herhalde.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
byzasz Mesaj tarihi: Mart 19, 2006 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mart 19, 2006 Yok be abim sende bi bak bakıştır önce. kızıl baron birini dünya savaşında eric hartman da Marseille ikinci dünya savaşında bu adamın lakabı çöl meleği Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cafein Mesaj tarihi: Mart 19, 2006 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 19, 2006 Fırat bilmeden yorum yapmazsan sevinirim. Kızıl Baron en başta 1. Dünya Savaşı pilotu, yazının başında 2. Dünya Savaşı yazıyor ve pilotun doğum tarihi 1919, Kızıl Baron o tarihte toprak olmuştu... Marseille için yapılan önemli yorumlardan biri, motor arızası yüzünden ölmese Hartmann'ı geçecek bir pilot oluşu. Hartmann'ın skorlarının çoğu Doğu Cephesi'ndeki "ördek avından" geliyor, Marseille'in ömrü "ava" katılmaya yetmedi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
byzasz Mesaj tarihi: Mart 19, 2006 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mart 19, 2006 Ewet yaa benimde Hartman ı alamamın da sebebi bu..eğerki rus cephesine yollansaydı herlde 600 ü geçerdi diye tahmin ediyorum.Belki bu gün Hartman prensipleriyle savaşılıyor fakat yetenek dendimi Marseille gerçekten çok yetenekliymiş. Ben bişey duymuştum ingiliz savaş uçaklaının ani dalışlarda problemleri falan varmış galiba..Alman pilotlara peşinize bir spitfire takıldığında derhal çok sert bir dalış yapın diye telkinde bulunulurmuş ingiliz savaş uçakları manevra srırasında motorlarnda olan bir eksiklikten dolayı manevrayı yapamazlarmış. Burdan gelemeye çalıştığım mühendislik bakımından da alman uçakları müttefiklerden iimiş. Fakat ingilizlerin herzaman olduğu gibi sawaşmak yerine masabaşı oyunları sevmesinden dolayı adamalr da radarlarını çok geliştirmişler yane bir nevi istihbarat yane.... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Natanyal Mesaj tarihi: Mart 20, 2006 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 20, 2006 Fırat sadece bilgin ve fikrin olan konularda konuş lütfen... İngiliz Hurricane'ler özellikle çok iyi uçaklardır.Hatırladığım bir modeli vardı adını unuttum ama Fırfırlı ve Birinci Dünya Savaşı'ndan kalan uçakların modifiyelisi gibi bir şeydi. 2. Dünya Savaşı'nda Almanların ve o zaman Dünya üzerindeki en güçlü gemi (ben böyle biliyorum) Bismarck'in batırılması bunlar sayesinde olmuştu. Bismarc'a 25 uçak ve eş zamanla gemiler saldırmış ama gene batmamış ve Müftefiklerin geri çekilmesine sebep olmuşken bu uçaklardan sadece 10 tanesi Bismarck'i batırmıştır.Ufak ve hafif olmaları sayesinde daha güçlü bombalar taşıyabilmeleri yüzünden Bismarck sayılı dakikalarda batmıştır. Nitekim Bismarck üzerindeki yakşalık 50 uçaksavar bu Hurricane'lerden bir tanesini bile düşürememiş çünkü hiçbir mermi isabet bile etmemiş :) Konu ile ne alakası var çözemedim bende :) O zamanlar bu ufaklıklar Alman gemilerinin belalısıydı :) Neyseki deneyimli Alman pilotları hepsini yaladı yuttu :) Birde bir Alman pilotu vardı 2. Dünya Savaşı'nda onlarca uçak düşürmüş havada yenilmez olduğu söyleniyordu.Ama bir gün havalanmak için hangara giderken bindiği araç kaza yapıyor ve orada ölüyor. Hava da ölümsüz olan adam kara da traji-komik bir olayla ölüyor :) Bunu bilen var mi? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cafein Mesaj tarihi: Mart 20, 2006 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 20, 2006 Denilen uçak Fairey Swordfish. Birliklere katılan ve eğitim uçağı olmayan son çift kanatlı uçaklardan denebilir, buna rağmen savaşın başından sonuna kadar çarpışan ve etkili olabilen bir uçak. 1942 yılı itibariyle donanmaya ait Fairey Swordfishler torpil görevleri için kullanılmış. Bismarck'a saldıran sayı 4 sorti ve yaklaşık 43 ayrı uçak(hepsi aynı anda değil, her sortide yaklaşık 12-13 uçak saldırmış). Bunların bıraktığı torpidoların yaklaşık %80'ninin hedefi tutturduğu tahmin ediliyor, yani hedefe ulaşan 40 torpido Bismarck'ı batıramamış. Hurricane'ler avcı uçağıdır, bunların attığı bombalarla Bismarck'ın sırtı bile kaşınmaz(ki Hurricane'nin bomba attığını da duymadım genelde). Başka bir uçakla karıştırıyor olman gerek. Ama özellikle daha ünlü olan Spitfire'a göre, İngiltere'yi asıl kurtaran uçak Hurricane'dir, ucuz ve hızlı üretilir olması sayesinde bolca üretilmiş, yüksek manevra kabiliyeti, kolay bakımı ve yeterli silahları sayesinde Alman bombardıman filolarına karşı etkili olabilmişlerdir. Bismarck'ı bombalayan uçaklar Mosquito'lar olmasın? Uçağa giderken ölen herifin adı da dilimin ucunda (o ciddi psikopat amcalardan biri) ama hatırlamıyorum. Bir de bir şey daha, deneyimli Alman pilotları İngilizleri yalayıp yuttu ama Battle of Britain'in bitirdiği taraf Almanlardı, bunu da unutmayalım. [ Mesaj 20 Mart 2006, Pazartesi - 09:33 tarihinde, Cafein tarafından güncellenmiştir ] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
FIRAT Mesaj tarihi: Mart 20, 2006 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 20, 2006 tamam özür dilerim.tahmindi ama batırdık anlaşılan:( Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
byzasz Mesaj tarihi: Mart 20, 2006 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mart 20, 2006 Darkrider sende biraz sallamışın :) o uçaklar swordfish di vede on tanesi değil 100 tanesi bombalasa gene batmazdı o gemi zaten ingilizler gemiyi gidin batırın gibi bir amaçlaa yolamadılar uçakları yavaşlatın barede açılan arayı kapayabilsin ağırzırhlılar diye yoladılar. Savaş sırasında ortaya allınıp bilmem kaç tane mermi bazen 4 5 likometreden atılarak 380 ml 400 ml lik kaliberedeki top mermilerinden kaç tane yemiş bellii deil diğerlerini zaten saymıyorum gene batmamış Yok topido olayını isabet olarak abartmışın cafein yane ben an an bütün çarpışmalara tayfasına geminin tuvalet atıkları nerden atlıyora kadar okudum Hatta param olsa 2-3 senelik 1/200-300 lük maket projem var umarım yapacam. Olayı prens of walles dan 3 tane ilk uçak saldırısında bir tane ikincide de iki tane yara almıştı ama ikinci topido dümenii kitlemiş.. buna rağmen ağır zırhlılar gelene kadar ingliz savaş gemileri saldırmaya cesaret edememiş sonrası malum dümeni kitlenmiş manevra kabiliyeti olamayan hızı düşmüş gemiye çullanmışlar... Uçak hikayesine gelince gerçekten eski, mazide yerini alması gereken, uçuş hızı düşük çift kanatlı iğrenç bir uçak kendilerinden gerçektenn nefret ediyorum. Bu kadar gereksiz bir uçağın yolladığı iğrenç bir torpido titaniğin bataması misali (buz dağına kafadan çarpsa batması imkansızmış kaçarken sürtünme ile yan ksısmda derin yarıklar oluşmuş) kaçıyım derken dümeni kitlemesine neden oluyor .... Bismarck ın yanılmıyorsam toplam 50 tanehafif orta ağır uçaksavarı vardı ama tripitz de bu sayı sadece 2cm liklerinki (alınan derslerden sonra) 80 e çıkarılmış.. fakat bildiğim kadarıyla zaten uçasavarların ayarları bu kadar yavaş giden uçakları vurmak için yapılamış ayarlama yapmak zoorunda da kalmışlar savaş sırasında bu kadar etkisiz kalınca.... İngitere savaşına gelince yalayıp yutma biraz şöle tartışılır zaten 109 ların uçuş menzili ile alman avcı uçakları ingiltereye akın düzenledikten dakikalar sonra geri dönemk zorundaydılar öle rahat rahat konum alabilmeleri tırmanıp sonra tekrar dönemleri için konastre olabilmeleri için yeterli wakitleri de yok tu. Herzaman spitfire ler onları bekliyor oluyordu peşlerine bile takılma şansları vardı.. radarlarından dolayı hiçbir zaman süpriz bir basın yapamamıştır almanlar karşılarında onları karşılayan bir it sürüsü misali spitfire... Diğer büyük savaşlara bakmaın tavsiye ederim akdenizdekilere özellikle gelenden kaçı geri dönebilmiş ada çatışamalrını afrikayı [ Mesaj 20 Mart 2006, Pazartesi - 18:57 tarihinde, byzasz tarafından güncellenmiştir ] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cafein Mesaj tarihi: Mart 20, 2006 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 20, 2006 Swordfishlerin isabet yüzdelerinin kaynağı müttefikler ve "yalan" olan Bismarck'ı nasıl batırdık programı (Discovery'nin "tarafsız" programı) :) Yoksa havadan torpido saldırılarının isabet yüzdeleri genelde çok düşüktür apayrı mesele... (hareketli bir hedefe yanaşmadan torpido isabet ettirilemez, yakınlaşılırsa da uçaksavar ateşi var, vs vs) Fırat seni uyarıyoruz hala aynı şeyleri yapıyorsun, ciddi anlamda bilgin olmayan konularda yorum yapmaya çalışarak ortalığı karıştırmasan diyorum... Tartışmaya katılmak bir şeydir, bilmeden atıp tutup ortalığı karıştırmak apayrı bir şeydir. Konuyu da Bismarck'a kaydırıp dağıttık sanki... Onun konusu ayrıydı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aktiftablet Mesaj tarihi: Mart 24, 2006 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 24, 2006 Çok güzel bi hikaye.. Bir anda okudum sitedeki yazının tamamını.. Bari ben koyayım resimleri.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Natanyal Mesaj tarihi: Mart 24, 2006 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 24, 2006 ya bismarc olayını biraz salladım cidden ama zap yaparken Discovery'de görmüştüm.14 uçak diyiyordu hatırlıyorum ve çift kanatlı fırfır dediğimiz uçaklardandı galiba Swordfish'ler tam modelini bilmiyorum. Uçaklar ufak ve hızlı olduğu için düşürememişler ve Bismarck bu uçaklar yüzünden batmış. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
DoGMeaT Mesaj tarihi: Mart 24, 2006 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 24, 2006 mışmı acaba? http://forum.paticik.com/konu.php?id=85259 fedaykinin açtığı bir konu,biraz incelersen baya bilgi var. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Natanyal Mesaj tarihi: Mart 25, 2006 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2006 Ark Royal`da ise İngilizler sadece son bir şanslarının kaldığının farkındaydılar. Saat 19:15`de 15 Swordfish tekrar havalandı. Saat 20:47`de Swordfishler Bismarck`a saldırıya geçtiler. İlk isabet ciddi bir hasara yol açmadıysa da ikicisi gemi manevra yaptığı sırada dümeni 12 derece iskele tarafına dönük iken dümenden vurdu ve kilitlenmesine yol açtı. Bu Aşil`in topuğundan vurulması şeklinde imkansızın gerçekleşmesi idi. Geminin başka herhangi bir yerinden alacağı torpido yarası ciddi bir hasar veremeyeceğinden yoluna devam etmesine engel olamazdı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cafein Mesaj tarihi: Mart 25, 2006 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2006 Darkrider, Swordfishler orta boyda, yavaş uçaklar. Torpido görevi yapabilmelerinin sebebi de bu. Ufak uçaklar ağır torpidoyu kaldırıp bir de onunla manevra yapamaz. Hızlı uçaklarsa torpidoyu suya yakın sabit hızla uçarken başarılı bırakamaz. Torpidoyu taşımak için nispeten ağır, geniş profilli, yavaş fakat dengeli ve düzgün uçabilecek bir uçak gerekir. Başka örneklerini istersen Amerikanların TBF Devastator, TBF Avenger, SBD-2 ve SBD-5 uçakları var. Bunların tümü Swordfish'ten biraz büyükçedir ve tek kanatlıdır. Dengeli uçuş için kanat profilleri normal avcılara göre daha büyüktür. Buna ek olarak, iki kanatlı hiçbir uçak tek kanatlıdan hızlı uçamaz. Zaten tek kanatlıya geçişin olayı bu. Çift kanat, daha fazla drag (hava sürtünmesi) yaratır. Avantajı, bu sayede uçak daha dengeli uçar ve çok rahat süzülebilir. Dezavantajı artan hava sürtünmesi fren etkisi yapar ve uçak hız kaybeder, hız için zorladıkça sürtünme de artacağı için uçak "verimsiz" hale gelir. Ek olarak da çift kanadın ağırlığını düzgün taşımak için hafif malzemeden imal edilmesi gerekir, bu da yüksek hız veya sert manevralara engel olur. Uçaklar konusunda bilgimi ishal olarak sunduktan sonra Darkrider kardeşim diyorum ki sen yanlış anlamışsın, evet Bismarck'ı yaralayanlar bunlardan biriydi ama hiç de müttefiklerin ileri sürdüğü gibi hafif, acayip hızlı, kelebek gibi uçup arı gibi sokan uçaklar da değildi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
DoGMeaT Mesaj tarihi: Mart 25, 2006 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2006 evet ama bismarckın batmasına neden olan tek faktör swordfishler değil lütjendsin 30 dakikalık telsiz mesajıda bismarkın batmasındaki tek faktör olarak sayılabilir. ama bunu kınusmanın yeri bu konu değil. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
solo_ Mesaj tarihi: Mart 29, 2006 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 29, 2006 23 yasinda olmus cok yazik. Hersey bir yana 23 yasinda olen bir savas pilotunun 18 yasinda falan ucmaya/savasmaya baslamasi gerekli diye dusunuyorum. Bu da savas zamaninda insanlarin ne kadar kucuk yaslarda olmeye/oldurmeye basladigini gosteriyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Natanyal Mesaj tarihi: Mart 29, 2006 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 29, 2006 vallahi cafein dediğim gibi pek bilgim yok Discovery'de izlediği söyledim :D Orada sadece bu uçaklar yüzünden battığı söyleniyordu :) Hm hm hm neyse bu konu aydınlatıcı oldu. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cafein Mesaj tarihi: Mart 29, 2006 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 29, 2006 Tamam zaten onlar yüzünden battı :) Dümenini kilitleyen ve onu kaçamayacak hale getiren bu uçaklardan atılan torpidolardan biri. Ama bu sen öküz gibi kaslıyken ve elinde ağır makinalı tutuyorken uyuz köpeğin birinin birden çıkıp ayağını ısırıp dişlemesi ve senin bu yüzden savaşamayacak duruma gelmenle bir. Senin ifadende Discovery uyuz köpek yerine "inanılmaz kaslı tazılar"dan bahsetmiş (iki kere kinaye yaptım dikkat çekerim ehue) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Natanyal Mesaj tarihi: Mart 29, 2006 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 29, 2006 neyse ya işte :D ben öyle biliyordum bilgime bilgi kattım :D Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Heinz_Guderian Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2007 Büyük adamları ortaya çıkaran biraz da büyük fırsatlardır... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fedaykin Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2007 Marseille'in takma adı Sarı 14'dür. Uçağının aldığı yara sonucu bir süre sonra kabini içi yağ ve dumanla dolmuştur. Kendi sınırlarının üstüne kadar bu şekilde uçmayı başarmış, paraşütle atlamış ama atlayış sırasında arka kuyruğa çarpması sonucu bayılmış ve paraşütünün ipini çekemiştir. Marseille için anlatılanların yarısı bile doğru ise gelmiş geçmiş en büyük avcı pilotudur zira hemen hiç bir hedefi düz giderken vurmamıştır. Bütün teorileri hiçe sayarak manevra esnasında ateş etmiş zira içgüdüsel olarak uçağın ne kadar süre sonra nerede olacağını ve mermilerinin ne zaman o noktaya ulaşacağını hep bilmiştir. Ateş edip de düşüremediği hemen hiç bir hedef yoktur. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Natanyal Mesaj tarihi: Mayıs 29, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 29, 2007 o değilde zamanında ne ayar yemişim,discovery'de yarım yamalak izlediğim şey hakkında ciddi ciddi yorum yapmışım,üstelik Fırat'a bilmediğin şey hakkında konuşma derken :D Neyse o zamana kıyasla uçaklar ve tanklar hakkında kat kat daha bilgim oldu,ÖSS'den sonra gemicilik tarihi ve Trenler üzerine de geniş bir araştırma yapmayı düşünüyorum.Hepsi tamamlanınca konu açar paylaşırım, Özellikle havacılık tarihinin çok güzel olduğuna inaniyorum :D Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ombakkombak Mesaj tarihi: Haziran 4, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 4, 2007 Benim kahramanim Ivan Kozhedub , http://www.elknet.pl/acestory/kozedub/kozedub.htm II.DS nin en iyi muttefik pilotuydu. Almanlardan pek hoslanmadigim icin olsa gerek benim favorim Rus pilotlaridir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ombakkombak Mesaj tarihi: Ekim 19, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 19, 2007 Birde bunu buldum Turk asıllı bir ace iki kere sovyetler birliği kahramanı olmuş. http://en.wikipedia.org/wiki/Amet-Han_Sultan Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar