Gimli Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2008 Böyle olacağı belliydi. Klasik bir erkan bayol rpojesi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Venator Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2008 Epic fail... Bu mu yani yıllaar boyunca uğraştıkları şeyler allah aşkına... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2008 Gimli said: Böyle olacağı belliydi. Klasik bir erkan bayol rpojesi klasik derken? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Gimli Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2008 Adamın başlayıp da bitirdiği bi proje yok. Önce kitap projesi olarak başladı Ceiron Sonra masaüstü frp settingine dönüştü En son oyun O da olmadı web based oyuna başlamışlar Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aquila Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2008 herseye heves ediyo galiba. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Aegean Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2008 benim anlamadığım mevzu bu kadar concept art filan kasılmış gayet hoş, neden adam gibi kendine ceken bi oyun arabirimi yapmıyorlar sonucta ne kadar güzel reklam yaparsan yap içi boş olduktan sonra nafile ayrıca özellikler kısmında adobe flash ı sanki cok über bişimiş gibi tanıtmaları cok itici geldi bana. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2008 pc oyunu bırakıp browser oyuna başlamaları da insanı şüphelendiriyor zaten. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Gimli Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2008 Aegean said: benim anlamadığım mevzu bu kadar concept art filan kasılmış gayet hoş, neden adam gibi kendine ceken bi oyun arabirimi yapmıyorlar sonucta ne kadar güzel reklam yaparsan yap içi boş olduktan sonra nafile ayrıca özellikler kısmında adobe flash ı sanki cok über bişimiş gibi tanıtmaları cok itici geldi bana. Onların amacı oyunu satarak aslında yaptıkları settingi tanıtmaktı. O yüzden sanırım oyun konusunda çok uğraşmadılar. Uğraşmayınca da ve özellikle bu kadar zaman geçince böyle oldu Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
hippy_tarkan Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2008 Gimli said: Böyle olacağı belliydi. Klasik bir erkan bayol rpojesi kusura bakma ama bu hareketin tam bir izbelik örneği. sanki türkiye oyun konusunda lider konumda ve havuzdaki parayla villalarda,yatlarda yatıyor bu adamlar.iki lira daha kazanıp kaliteli bir ürün ortaya çıkartmak için uğraşıyorlar ama bizde geleneksel bir olay var ne olursa olsun,yapabilirsin/yapamazsın her şeyi çek dibe doğru maksat birileri yukarı çıkmasın.bunu senin için söylemiyorum her alanda bu kavga var 'yapamayanın yapanı alt etmeye çalışması'. ha sen niye gerdin kendini erkan bayol musun dersen değilim ama kafa yapısını değiştirmeye yetmeyeceğimi bildiğim halde birilerinin daha insaflı düşünmesini sağlayabilirim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Venator Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2008 hippy_tarkan said: Gimli said: Böyle olacağı belliydi. Klasik bir erkan bayol rpojesi kusura bakma ama bu hareketin tam bir izbelik örneği. sanki türkiye oyun konusunda lider konumda ve havuzdaki parayla villalarda,yatlarda yatıyor bu adamlar.iki lira daha kazanıp kaliteli bir ürün ortaya çıkartmak için uğraşıyorlar ama bizde geleneksel bir olay var ne olursa olsun,yapabilirsin/yapamazsın her şeyi çek dibe doğru maksat birileri yukarı çıkmasın.bunu senin için söylemiyorum her alanda bu kavga var 'yapamayanın yapanı alt etmeye çalışması'. ha sen niye gerdin kendini erkan bayol musun dersen değilim ama kafa yapısını değiştirmeye yetmeyeceğimi bildiğim halde birilerinin daha insaflı düşünmesini sağlayabilirim. Lol, kusura bakma ama bişeyleri denemek ile oluyosa bu işler ben de azıcık para biriktireyim bol bol reklam yapayım ama oyun olarak HİÇBİŞEY yapmyayayım, setting olarak HİÇBİŞEY yapmayayım ve insanlar bunu savunsun. Reklam FTW tabii. Bişeyler denemek ile olmuyor arkadaşım, çalışmakla uğraşmakla oluyor. Adam başaramadı nokta. Başarısız bişeyi savunmanın alemi yok. M&B örneği var önünde esas destek vermen gereken, savunman gereken ama Hükümran Senfoni reklama akıttığı paralar sayesinde her ay dergilerde söz alırken M&B hakkında neredeyse hiçbişey yazılmadı. Ben bu adamın kaliteli ürün çıkarmaya çalıştığına inanmıyorum, Gimli de inanmamış inanmayan başka bir sürü insan tanıyorum. Kaliteli ürün çıkarmaya çalışan adam 4-5 kere projesini değiştirmez. Ne yapmak sitediğini bilir ve en önemlisi yaptığı işi bitirir. Bu adamların reklama verdikleri para/zaman taleworlds'de olsaydı vay anam vay. Haa türk oyun piyasası nasıl mı düzelir? Adam gibi çalışarak iş yaparak düzelir. Piyasanın yeni fikirlere ihtiyacı var, yeni dinamik oyunlar/konseptler gerekiyor zira piyasa sıkışıyor hep benzer oyunlar. Bizimkiler bu tip fırsatları kullanmak yerine gidip de abuk subuk web tabanlı oyun yaparlarsa o zaman tabii ki de laf yiyecekler. Ki bu erkan arkadaş elinde fena bir para ile başlamadı bu işlere ama parayı yedi bitirdi hiçbişey üretemeden. Developer hell'de kaybetti parayı. Daha o parayı bulamayan firmalar çatır çatır işler yapıyorlar allah aşkına kandırmayın kendinizi. Ekonomik sıkıntı vs. diyorsunuz yine örnek vericem, Armağan 2 kişilik takım ile başladı M&B'e. 2 kişi ile bir oyun yapılmaz, ama yaptılar işte oldu şimdi bayağı büyüdüler şimdi sırtlarında paradox interactive var, toparladılar. Nasıl yaptı bunu? HS gibi reklama para akıtmak yerine yabancı community'e açılarak, güzel pazarlama taktikleri ve kaliteli bir oyuncu kitlesi ile. O yüzden, Hükümran Senfoni yapımcıları ağlamadan önce oturup bir düşünsünler nerede yanlış yaptılar. Kimse onlara destek olmadı diye bir durum yok, arayan adam buluyor. Kimse de onlara sıfırdan destek olmalarını beklemesin, üretsinler becersinler kendilerini kanıtlasınlar sonra sonuna kadar destek olalım. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Gimli Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2008 Ben ceiron projesinin ilk kısmında (2001 senesi gibi kitap ve frp settingi aşaması) bulunan bi insanım, birşey yazıyorsam bi bilgim var ki ondan yazıyorum. Bu projenin senin argümanında olduğu gibi, "türkiyedeki oyun sektörünü geliştirmek" yönünde bir misyonu olmadığı gibi, projenin asıl misyonu "Ceiron" dünyasını duyurmaktan öteye gitmemektedir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fly Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2008 m&b örneği adeta critleyen füzeler gibi olmuş, +1. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Ağustos 17, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 17, 2008 Türk oyunu örneği değil ama, Gunman Chronicles'ın da 2 kişiyle yapıldığını ve bu 2 kişinin birbirini bile göremediği yerlerde olduğunu okumuştum. Gunman Chronicles oynayan eminim sevmiştir. Çok güzel bir oyundu. M&B'in de 2 kişiyle yapılmış olması çok şaşırtıcı değil. Ama ellerinde bu kadar imkan varken neden HS'nin bu kadar salla pati olduğunu anlamış değilim. Ellerinde oyun motoru da hazır. Tek yapacakları hikayelerini alıp oyuna koymak olacaktır. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sawer Mesaj tarihi: Ağustos 17, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 17, 2008 Venator Critin allahını çakmış Hll diyorum:D Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Glatheros Mesaj tarihi: Ağustos 20, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 20, 2008 Türkiyede bir sürü yatırımcı var. peki bu türk oyun yapımcıları neden para bulamıyor? çünkü çoğu proje aradaş arası geyikten öteye gitmiyor, işin profesyonel eğitimini almamış oluyorlar, amatör ruh yeeah diye kendilerini kandırıyorlar. halbuki bu bir iş, ve iş dünyasının kurallarına göre yapılmalı. kendileri yapabiliyorsa kendileri olmuyorsa bir şirkete başvurup, oyun piyasasının dünya marketindeki pay oranı, türk oyuncusunun profili nelere para verip vermiyeceği, ve şirketlerinin yapacağı proje için bir fizibilite raporunun hazırlanmasını yapıp, bunlarıda bir avukat aracılığı ile yatırımcılara tanıtsalar gayette para bulurlar. AMA yok olurmu AMATÖR RUH.. daha çok AMELE RUH. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
tegororn Mesaj tarihi: Ağustos 20, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 20, 2008 Glatheros said: Türkiyede bir sürü yatırımcı var. peki bu türk oyun yapımcıları neden para bulamıyor? çünkü çoğu proje aradaş arası geyikten öteye gitmiyor, işin profesyonel eğitimini almamış oluyorlar, amatör ruh yeeah diye kendilerini kandırıyorlar. halbuki bu bir iş, ve iş dünyasının kurallarına göre yapılmalı. kendileri yapabiliyorsa kendileri olmuyorsa bir şirkete başvurup, oyun piyasasının dünya marketindeki pay oranı, türk oyuncusunun profili nelere para verip vermiyeceği, ve şirketlerinin yapacağı proje için bir fizibilite raporunun hazırlanmasını yapıp, bunlarıda bir avukat aracılığı ile yatırımcılara tanıtsalar gayette para bulurlar. AMA yok olurmu AMATÖR RUH.. daha çok AMELE RUH. Amatörlükle alakası yok bence. Türkiye oyuncu profili(çoğunluk) 14-24 yaş arası, maddi gücü belli, orjinal oyun almayan, alamayan bir kitle. Pazar ölü. yatırım zor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Glatheros Mesaj tarihi: Ağustos 20, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 20, 2008 ondan mı millet knight online a milyarlar veriyor bu ülkede? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kaede Mesaj tarihi: Ağustos 20, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 20, 2008 Yanlış düşünce yanlız o. Türkler oyun yapıyor diye hedef kitle de Türkler olucak diye bir kural yok. Tam tersine bazı ülkelerin alım gücü düşünüldüğünde oyunu dışarıyı hedefleyip yapmak çok daha mantıklı.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Glatheros Mesaj tarihi: Ağustos 20, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 20, 2008 kısaca,rapor şu şekilde olurdu: oyuncu profili: türk oyuncular aylık para ödemeyi, veya oyuna yüksek bir mebla ödemeyi sevmiyorlar, kredi kartı kullanımı az. oyunlar gazete bayiilerinde 8-10 ytl arası satılırsa satış sonuç verebilir. oyunlardaki karakterlere veya eşyalara gerçek para vererek alım yapmayı seviyorlar. bu işlemdede nakit para tercih ediliyor.gazete bayii ve marketlerde, "oyun puanı kartları" nakit karşılığı satılıp buradaki kodun girilmesi ile oyunculara belli item ve karakter güçlendirmesi temin edilebilir. bu şekilde yapılırsa satıştan sonuç alınabilir. türkiyeden yatırımcı bulucaksan piyasan burası olmalı, hiç bir iş adamı,değişkenlerini bilmediği, ve yatırım yaptığı şirketinde konusunda uzman olmadığı bir piyasaya yatırım yapmaz.çoğunuz bir oyun kötü olucak diye 30 ytl vermiyorsunuz, adam neden 5 milyon dolar versin? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Flameoffear Mesaj tarihi: Ağustos 20, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 20, 2008 HSO yu sevdim ben. Oynanabilir bir oyun. Varmı aranızda oynayan, savaşalım ara sıra. :D Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dwinz Mesaj tarihi: Ağustos 20, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 20, 2008 bu oyun savaş alanına git -> savaş -> dön 'den başka birşey değilmi yoksa ben mi göremedim? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Venator Mesaj tarihi: Ağustos 21, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 21, 2008 Glatheros haklı, eğer yeteri kadar özen gösterilirse neden işadamlarımız ilgi göstermesin ki? Sonuçta oyu nendüstrisi şu anda dünyada film endüstrisini yapılan brüt kar ile geçmiş durumda. Sıkı bir endüstri anlayacağınız. Hedef yurtdışı oldukça, pazar belli oldukça neden satılmasın ki? Hadi korsan,PC oyunu falan dedik. Konsol platformları düşünülebilir zira daha iyi satıyorlar korsan oldugu için bir de genelde beklentiler daha düşük ve popüler oluyor a.k.a. daha az çabaya daha çok satıyor. Bi yerden başlamak lazım :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Masquerade Mesaj tarihi: Nisan 18, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 18, 2009 içine türk kültürü yedirilmiş, knight online türü! oyun yapıcan türkiyede. f2p, in game hede hödöler ile dünyanın parasını kaldırırsın. :P yazık oldu senfoniye de. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
pronoit Mesaj tarihi: Nisan 20, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 20, 2009 amatör ruh şu an piyasadaki oyuncuların en çok eksikliğini çektiği şeylerden birisi. 14-24 yaşındaki oyuncularda orjinal oyun alabiliyor. hatta yaş küçüldükçe orjinal oyuna daha çok ilgi oluyor. anne baba yüzünden. tabii ki büyük kitlelerden bahsetmiyorum nese. dicem şu ki adamlar da zihniyet yok. vizyon yok. bu ara kusra bakmayın da iş adamlarimizdan ( bu ara niye iyelik kullandiysam) bir destek göreceğini zannetmek veya bir şirketin sizin fikirlerinize yatırım yapcağına inaniyorsanız oyun sektöründe yuh diyorum. bir de wow satişlarini 00.00 da başlayabilen bir ülke burası. o kadar da küçümsemeyin oyuncu profilini. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
GEd Mesaj tarihi: Nisan 20, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 20, 2009 Masquerade said: içine türk kültürü yedirilmiş, knight online türü! oyun yapıcan türkiyede. f2p, in game hede hödöler ile dünyanın parasını kaldırırsın. :P yazık oldu senfoniye de. Metin2 kaldiriyor parayi şu anda tahminimce. 27 sunucu var oyunda Türkiye'de. Glatheros said: kısaca,rapor şu şekilde olurdu: oyuncu profili: türk oyuncular aylık para ödemeyi, veya oyuna yüksek bir mebla ödemeyi sevmiyorlar, kredi kartı kullanımı az. oyunlar gazete bayiilerinde 8-10 ytl arası satılırsa satış sonuç verebilir. oyunlardaki karakterlere veya eşyalara gerçek para vererek alım yapmayı seviyorlar. bu işlemdede nakit para tercih ediliyor.gazete bayii ve marketlerde, "oyun puanı kartları" nakit karşılığı satılıp buradaki kodun girilmesi ile oyunculara belli item ve karakter güçlendirmesi temin edilebilir. bu şekilde yapılırsa satıştan sonuç alınabilir. Çok doğru tespit ,bakınız gameforge oyunları ve türkiyede oynayan kişi sayısı,ama şöylede ilginç bir bilgi Türkiye gameforge için az kazanç sağladığı yerlerden birisi çok kullanıcı sayısına rağmen. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar