Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

türk yapımı frp oyunu; hükümran senfoni


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
çok para harcandı bu projeye
oyun motoru,fizik motoru satın alındı grafiklerde çinli bir firmaya verildi yapması için
ama satışlarda ne harcadıklarını geri alacaklar nede kâr edicekler yazık. crack mirek abanıcak millet.
Mesaj tarihi:
Tutmayabilir de, alınmiycak bi oyun gibi de durmuyo hani. RPG oyunlarında ciddi fizik modellemesi görmek pek alışık olduumuz bi şey diil. Bi Elder Scrolls var sanırım bu konuda.
Ben hala merakla bekliyorum. Bi diğer merak ettiğim şey de fiyatı. 50 mi yaparlar, abartıp 75 mi, görecez.
Mesaj tarihi:
RPG ile strateji adam gibi birleştirmeyi başarmış bir oyun yok daha. İki serilik bir oyun vardı adını unuttum ama onu da çok beğenmemişlerdi sanırım strateji ağırlıklıydı. Bunu beğendirebilirse dünyada bir ilk olacak.
Mesaj tarihi:
said:
Oyundan ne kadar para kazanmayı bekliyorlar, maliyeti nedir bilemiyorum ama fiyatı 50 ytl gibi birşey olursa hüsran senfoni olur.


Sabah sabah yardın be arcane. :)

Yurtdışına da açılmak istedikleri için çok ucuz olcağını sanmıyorum. 50 ytl'den az olacağını da sanmıyorum, olsa şukela olur tabi.
Mesaj tarihi:
Bence şimdiden bir köşeye birer milyon koyarak biriktirin be abi. Ne kadar olursa olsun rjinal alın, yoksa daha iyileri, yenileri gelmez yani. Zaten daha var çıkmasına, birikir o zamana kadar rahatça.
Mesaj tarihi:
Spellforce facia bi oyun. Seveni vardır belki, onları da bozmak istemem ama, tanımlamak için daha iyi bi kelime bulamadım.
Oldum olası demosu geçilmeyen oyunlara kılım zaten.
Mesaj tarihi:
said:
çizimler mükemmel fikir süper.. her resimlere bakışımda tüylerim diken diken oluo çıktığında 5 10 tane almak lazım orjinalinden


böyle der sonra "kötü lan bu oyun almayın" dersen seni banliste alırım
  • 4 hafta sonra ...
Mesaj tarihi:
bugün intel gamex game developers standında yine ön sıralarda yer almayı başarmış şanslı kişilerden biri olarak oyun hakkındaki naçizane fikirlerimi yazayım. birçok not aldım ve şimdi bunları aktarıyorum.

oyunun baş yapımcısı erkan bayol ve bölüm tasarımcısı koray eyidoğan bizzat oradaydı oyunlarını tanıtabilmek adına. ilk başta "oyun geliştirmek isteyenlere öğütler" tadında bir sunum hazırlandı ve gayet güzel fikirler / öneriler öne sürüldü. açıkçası yapımcılarının oyun dünyasına bakış açısını bizzat duyduktan sonra bu oyuna olan inancım daha da arttı diyebilirim.

bu sunumların ardından oyundaki birkaç karakterin modellenme aşamaları gösterildi; ilk başta gayet basit modeller gösterildi. fakat bunları bump mapping desteği ile sunduklarında ağzımızı açık bırakacak kalitede grafikler gördük diyebilirim çok rahat.

özellikle kendilerinin de dediği gibi komplike ışık oyunlarına oldukça başvurmuşlar (demoda da gördüğümüz üzere) ve ortaya gayet şık sonuçlar çıkmış. buna dinamik gölgelendirmelerin de ekleneceğini bildirdiler. çünkü sunulan teknoloji demosu henüz betanın betası denebilecek bir aşamadaydı.

demoda kahramanımız bir zindanda gözlerini açıyor, yapımcı bize menülerin kullanım kolaylığını anlatmakla meşgul iken ilk düşmanımız arka planda beliriyor ve kısa bir dövüşe giriyoruz. ardında bir miktar ganimet ile bu dövüşten çıkıyoruz. ilk dikkatimizi çeken şey oyuncu dostu arabirim oluyor. istediğimiz menüleri istediğim oranda transpare edip yine ekranın istediğimiz bölümüne taşıyabiliyor; dilersek minimize moduna alabiliyoruz. ayrıca her türlü envanter ve karakter penceresinin görünümünü değiştirmek adına renk paleti eklemişler. oyun pencerelerini değiştirmek için temalar da seçebiliyoruz.

ardından fizik motorunun hünerleri devreye giriyor, yakınlardaki varilleri alıp düşmanın kafasında patlatabiliyoruz rahatlıkla. bu açıdan nesnelerin tepkileri oldukça gerçekçi geldi diyebilirim. patlamanın ardından etrafa saçılan ısı yüzünden ateşin yakınında bulunan grafiklerin flulaşması efektini ise doom3 motorundan biliyoruz. aynı tarzda bir efekt bu oyuna da eklenmiş.

sürekli grafiklerden bahsettim, ama gerçekten görülmeye değer tasarımlar var oyunda. diğer rol yapma oyunlarında alıştığımız üzere envanterimizdeki eşyalar 2d resimler değil; tamamen 3d objeler. bu da yine gösteriyor ki yapımcılar görselliğe gerçekten önem vermişler. ayrıca bir diğer sürpriz de ateşli silahları kullanabilmemiz olmuş. pek pratik oldukları söylenemez ama klasik oyun mantığıdır; yavaş fakat güçlü işte.

animasyonlar da kaliteliydiler, fakat bir handikap vardı. öldürdüğümüz düşmanlarda fizik motoryu devredışı kalıyordu. içimizi okumuş olacak ki yapımcı mikrofonu eline aldı ve fizik motorunun final aşamasında öldürdüğümüz düşmanlar üzerinde de çalışacağını belirtti. yani gerçekçi ragdoll efekti bizleri bekliyor dediklerine göre.

kısaca toparlamak gerekirse efenim, vaad ettiklerini yapabildikleri takdirde gerçekten başarılı olabilecek bir oyun geliştiriyor ekran bayol ve ekibi. bize de desteklemek düşecek büyük ihtimalle; çünkü işinin ehli adamlar var karşımızda. oyun çıkana kadar da güvenimizi yitirmiceğiz.
Mesaj tarihi:
durotan sende her topice "bugün intel gamex game developers standında yine ön sıralarda yer almayı başarmış şanslı kişilerden biri olarak oyun hakkındaki naçizane fikirlerimi yazayım." yaziyon, reklam kokan haraketler bunlar
  • 1 yıl sonra ...
Mesaj tarihi:
Lancelion said:
cidden ha, bi oyun vardı noldu o

bir zamanlar "Bir İlhan İrem vardı noldu ona" lafı gibi şimdi de "Bir Hükümran Senfoni vardı noldu ona" lafı türüycek gibi gözüküyor...
×
×
  • Yeni Oluştur...