Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Upscaling ve frame generation teknolojileri


Sam

Öne çıkan mesajlar

  • Genel Yönetici

FSR2 ile kıyaslıyorlar, daha yeni FSR3 çıktı. Şu anda deniyorum.

Avatar'ı Ultra Quality FSR2 ile Frame Generation açarak oynuyorum, tecrübe güzel. DLSS Performance ile aldığım FPS'yi veriyor, ama FSR3 Ultra Quality DLSS Performance'dan çok daha iyi tabii.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

esas istediğim buydu işte, modcular yapabildiyse şirketler hayli hayli yapabilir ama kesin köstek olacaklar. neyse en azından mümkün, sonra bir denerim belki. dlss + fluid motion 👌

https://www.nexusmods.com/site/mods/738

nexus'a taşınmış mod, starfield gibi başka oyunlarda da deneyip çalıştığını yazan var.

denedim şimdi cp77’de, valla çalışıyor ve pixel hunting yaptığım halde fark göremedim. benchmark 94’ten 113’e çıktı. dramatik artış değil ama iyi gene. oynarken denemem lazım bir de gerçi.

valla input lag hissetmedim ama ghosting var biraz, hızlı giden arabanın tamponunun yolda hafif izi kalıyor. dlss düzeltmişti zamanla onu, framegen o noktada hafif geri getiriyor ama sadece ikisinden birinde olunca daha silik. nispeten olumlu yani.

starfield’da da çalıştı, orada akila city’de 60’tan 93’e çıktı. muhteşem ya, keşke birkaç ay önce çıksaydı bunlar. koşarken silahın yeşil laser sight’ının hafif titremesi hariç birşey farkedemedim.

bakayım başka dlss3 destekli oyunum varsa onlarda da deneyeyim. mp oyunlarda yapmayın demişler ama ban sebebi olabilir.

midnight suns'da çalıştıramadım. remnant 2 ve diablo4'te denemedim anti-cheat olayları sorun çıkarmasın diye. mp oyunlar için tasdik beklemek lazım.

Sam tarafından düzenlendi
  • Like 1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...

son yazdığımdan bu yana yukarıdaki modun yeni sürümleri çıktı, bugünkü en son sürümde bayağı genişleyebilmişler uymluluğu. midnight suns'ta çalışmıyordu mesela, onu düzeltmişler. 52fps'ten 105'e çıkıyor aynı sahnede, diğer oyunların aksine ilk defa böyle %100 fark görebildim. şahane cidden, süper görünüyor. bayağı dikkatli seyretmeme rağmen fark da göremedim hani pek. sanırım düşan ağaç yapraklarında ghosting vardı cp77'deki araba sürüşü gibi ama ufak şeyler. 2000-3000 serisi sahibi herkesin denemesi lazım, şiddetle tavsiye ederim.

https://github.com/Nukem9/dlssg-to-fsr3/wiki/Game-Compatibility-List

gerçi güncellemeleri biraz zaman alabiliyor listeyi, mesela midnight suns'ı yazmamışlar henüz son 0.90 sürümünde çalıştığını. bazı spesifik oyunlarda hangi klasöre hangi dosyayı koymak gerektiğini de nexus linkindeki forum tabinden oyunu bulup öğrenmek lazım. ama çok basit gerçekten yapmak bir kere görünce.

sadece bazen options'a filan girip kurcalayınca çalışmayı bırakırmış gibi olduğunu gördüm bazı durumlarda ama en kötü ihtimalle oyunu kapatıp açınca tekrar düzgün çalışmaya devam etti sonra.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...

oyunlara entegre olmadığından motion vector takip edememesinin doğurduğu sıkıntılar var tahmin edildiği üzere, hızlı harekette devredışı kalması gibi ama yine de bir seçenek olması olumlu, daha yavaş oyunlarda kullanılabilir en azından. nvidia da benzer bir seçenek sunsa iyi olurdu.

  • Like 1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dlss3 framegen'li bir karta geçtikten sonra kıyaslama şansı buldum. cyberpunk'ta arabanın arkasındaki ghosting daha az. midnight suns'da gene hiç ghosting yok. ama 2000-3000 serisi için gene de büyük olay bu, modu geliştirebilirlerse ömrünü uzatır kartların hayli.

  • Tesekkurler 1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...

https://wccftech.com/microsoft-directx-directsr-super-resolution-technology-debut-gdc-amd-nvidia-partners/

Alıntı

Microsoft, NVIDIA & AMD To Host GDC Presentation On DirectX DirectSR (Super Resolution) Technology, Unified Approach To Upscaling Tech For Windows Gaming PCs

dlss kalitesinde ortak bir çözüm gelirse devrim olur, darısı framegen'in başına.

  • Like 1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Introducing DirectSR

We’re thrilled to announce DirectSR, our new API designed in partnership with GPU hardware vendors to enable seamless integration of Super Resolution (SR) into the next generation of games. Super Resolution is a cutting-edge technique that increases the resolution and visual quality in games. DirectSR is the missing link developers have been waiting for when approaching SR integration, providing a smoother, more efficient experience that scales across hardware. This API enables multi-vendor SR through a common set of inputs and outputs, allowing a single code path to activate a variety of solutions including NVIDIA DLSS Super Resolution, AMD FidelityFX™ Super Resolution, and Intel XeSS. DirectSR will be available soon in the Agility SDK as a public preview, which will enable developers to test it out and provide feedback. Don’t miss our DirectX State of the Union at GDC to catch a sneak peek at how DirectSR can be used with your games!

 

https://devblogs.microsoft.com/directx/directx-innovation-on-display-at-gdc-2024/?ranMID=24542&ranEAID=kXQk6*ivFEQ&ranSiteID=kXQk6.ivFEQ-HcI9RR9YR6ReDbT8_PFosA&epi=kXQk6.ivFEQ-HcI9RR9YR6ReDbT8_PFosA&irgwc=1&OCID=AIDcmm549zy227_aff_7593_1243925&tduid=(ir__yotm66ntxokfqk0m0ctiwv3kfm2x96t220awo2kz00)(7593)(1243925)(kXQk6.ivFEQ-

  • Like 1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

anladığım kadarıyla nvidia streamline gibi bir sistemi bu sefer ms getiriyor, nvidia yaptığında amd reddetmişti. gene dlss, fsr, xess ayrı olacak ama tek çatı altında eklenebilecekler. bütün oyunların hepsini aynı anda sunabilmesi gene büyük olay olur. neyse şu bir oyunda olup öbüründe olmaması yalapşap devrini geride bırakabilirsek o da güzel.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yav bu upscaling frame gen teknolojileri iyi güzel de developerlar ve firmaları optimizasyon konusunda iyice tembelleştiriyorlar. Çıkan oyun en iyi ihtimalle 2-3 ay sonra düzgün oynanabilir hale geliyor. Şimdi elden ringin dlc'si çıkıyor haziranda,  pre-order vericem elim gitmiyor keza elden ring de ilk çıktığında optimizasyonu rezil haldeydi. Forza Motorsport çıktı, kaç ay oldu teknik tarafı rezil ötesi halen düzelmedi, teknik sorunları olmasa 9 - 9.5 luk oyun. Geçen sene çıkan Dead space ile jedi survivor da aynı şekilde rezil optimizasyonlu geldi.

Dark_Soul tarafından düzenlendi
  • Tesekkurler 1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...

amd sanırım machine learning algoritmaya geçene kadar ilerletmeyi bıraktı gibi fsr'ı. herhalde oradan devam edecekler. geçen hafta da bir amd yetkilisi bu yıl çıkacağını söylemişti ama gpu'dan bahsetmediği için yeni konsollar için olabilir önce deniyor.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 4 hafta sonra ...
×
×
  • Yeni Oluştur...