df Mesaj tarihi: Aralık 1, 2020 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 1, 2020 1 saat önce, Loex dedi ki: abi ben renkli şeyler hiç sevmiyorum ışık gözümü rahatsız ediyo. bakalım paylaşırım zaten kim oynadı ne kadar dl oldu review ları falan bu işi ticari olarak yapıyosan bütün kendi fikirlerini çöpe atmakla başla. her şey datadır. kitle ne talep ediyorsa odur. özellikle casual oyunlarda. yok ticari değil benim seveceğim bi oyun olsun tatmin olayım diyosan o başka. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Loex Mesaj tarihi: Aralık 1, 2020 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 1, 2020 Orijinal oyunlarla para kazanılmıyor diyemezsin. Kopya oyun yapan datalara göre oyun yapan bence oyun falan yapmıyor sadece oyun sektöründe çalışıyor olur, herkes aynı dataları kullandığı için birbirine benzeyen saçma sapan oyunlar dolu marketler. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
df Mesaj tarihi: Aralık 1, 2020 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 1, 2020 mobilde casual kitle ağırlıklı. sen içerik ve mekanik değiştirerek özgün bir oyun yine yapabilirsin ama bunu kitleye uyarlayamazsan ticari olarak başarısız olur. oyun güzel olabilir o başka bir şey. hardcore kitleden de çok para kazanılabilir tabiki ama bağlayıcı, iap odaklı bi content lazım. social elementleri kuvvetli olmalı. iap lık content yok, casual kitlelik değil vs dediğin noktada paid game olmalı. paid game için de platform game yapıyosan ori gibi oyunlarla kapışabilmen lazım hem mekanik hem sanatsal olarak. küçük ekiple en kolayı casual olduğu için özellikle onu belirttim sana. parayı kazanınca idealindeki oyunlara yatır istersen ama ilk aşamada para yakmaktan farkı olmuyor. biz de o yollardan geçtik bu gerçeklerle yüzleşmeden önce. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
eldar Mesaj tarihi: Aralık 1, 2020 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 1, 2020 Bu işin bir formülü yok, kendi başına çok farklı bir şey yapıp 50 bin satsa bile(50 bin çok düşük bir kesime hitap ediyor demek) işleyen bir model olur. Ölçekler büyüdüğü için niche bile yüzbinler anlamına geliyor. Lucas Pope çok başarılı bir oyun tasarımcısı, adam zaten en büyük firmada çalışıp sonra kendi yolunu çizmeye çalışmış. Tutmayan oyunları da var, sonra Papers Please'le voliyi vurdu. Para gelince dur ben yatırım alayım şöyle bir oyun yapayım da demedi, son oyunun müziğini bile kendi kendi yaptı. Parasını verip müzik yaptıramaz mıydı ama adamın tarzı var. Bence Obra Dinn muazzam bir oyun, para da getirmiştir. Bunu yapabilmek zor tabii, ama tek model olmadığını vurgulamak için yazdım. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Revangelis Mesaj tarihi: Aralık 1, 2020 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 1, 2020 Lucas Pope kalitesine yakın bir iş yapılırsa haklısın Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Loex Mesaj tarihi: Aralık 2, 2020 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 2, 2020 13 saat önce, eldar dedi ki: Bu işin bir formülü yok, kendi başına çok farklı bir şey yapıp 50 bin satsa bile(50 bin çok düşük bir kesime hitap ediyor demek) işleyen bir model olur. Ölçekler büyüdüğü için niche bile yüzbinler anlamına geliyor. Lucas Pope çok başarılı bir oyun tasarımcısı, adam zaten en büyük firmada çalışıp sonra kendi yolunu çizmeye çalışmış. Tutmayan oyunları da var, sonra Papers Please'le voliyi vurdu. Para gelince dur ben yatırım alayım şöyle bir oyun yapayım da demedi, son oyunun müziğini bile kendi kendi yaptı. Parasını verip müzik yaptıramaz mıydı ama adamın tarzı var. Bence Obra Dinn muazzam bir oyun, para da getirmiştir. Bunu yapabilmek zor tabii, ama tek model olmadığını vurgulamak için yazdım. kesinlikle abi. Benim amacım oynanabilir kendi türünde vasatın üzerinde oyunlar yapmak başlangıçta sonra yavaş yavaş daha büyük güzel şeylerde yapacağım yaradan izin verirse. Bi de şuna inanıyorum bi noktada hyper casual oyunlara ilgi azalıcak. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_highest-grossing_mobile_games 8.239.000.000 dolar oyunun adını bile duymamıştım bu listeyi görene kadar. Monster Strike bizim markette yok bile Listede neredeyse casual oyun yok. hep rpg battle royale mmo puzzle Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Loex Mesaj tarihi: Aralık 2, 2020 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 2, 2020 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
df Mesaj tarihi: Aralık 2, 2020 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 2, 2020 ilk oyun ve listedeki bayası japon pazarı zaten duymaman normal. japon ve çin pazarının çok farklı dinamikleri var. onun dışında en çok parayı puzzle vs götürüyor zaten. son zamanlarda battle royale pazar kaptı. hypercasual demiyorum ben. o zaten bitmeye mahkum. orada çoğunlukla publisher götürüyo parayı geliştirici değil. ben casual dan bahsediyorum. puzzleların çoğuda casual zaten. bazıları hybrid/mid-core a kayıyor. mesela match three vs yapacaksan kanlı pazar. pazar kapabilmek için büyük ekip büyük bütçe ile girmen ve sağlam bi yenilik yapman gerekiyo. yenilikleri de kitleye uygun yapman gerekiyor önceki dediğim gibi. candy crush küçükleri ezerken pazara girebilen tek rakip gardenscapes olmuştu. o da ağırlıklı kitle olan amerikan ev kadınlarının alışkanlıklarını inceleyerek yaptı. akşama kadar tlc vari kanallarda dekorasyon programı izledikleri için gitti dekorasyon content i koydu arka plana. gidip scifi koysa mezardaydı şu an. dikiş nakış moda vs koyarsın anca. sonra peak vs social işini çok iyi yaparak girebildi pazara. clash of clans, clash royale gibi mid-core oyunlarda çok para kazanıyo ama büyük ekip işi. biz mesela şu an bu şekilde action-pvp oyun geliştiriyoruz. sadece başlangıç feature lar ile 10 kişi 1 yıl olarak planlandı. sadece geliştirme maliyeti kabaca 2-3 milyon tl bu ekibin. reklam vs hariç. bu pazarlara rakiple aynı kalitede iş yapmadan ancak karın doyurmalık girilebilir. şirket geçindirmez. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
df Mesaj tarihi: Aralık 2, 2020 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 2, 2020 istisnalar ve başarı hikayeleri tabiki var ama onu yapanların çoğu tek başına uzun vadede yapıp para harcamadan yapanlar. yoksa sektördeki çoğu kişi gibi ben de hayalini kuruyorum. 2-3 sene boşta kalacak şekilde bi maddiyata kavuştuğumda çıkıp aklımdaki işleri yapmak. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sparkcaster Mesaj tarihi: Aralık 2, 2020 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 2, 2020 Ben de buraya yazayım, unity multiplayer konusunda deneyimli birileri var mı birkaç soru soracağım Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
df Mesaj tarihi: Aralık 2, 2020 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 2, 2020 12 saat önce, Sparkcaster dedi ki: Ben de buraya yazayım, unity multiplayer konusunda deneyimli birileri var mı birkaç soru soracağım unity multiplayer derken çok geniş bi alan oluyor tam olarak oyun tarzı ve multiplyer yapısını açıklarsan belki cevaplayabilirim. çok uzmanı değilim ona dedike bi arkadaş var ama zaman zaman ben de bulaşıyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
reyou Mesaj tarihi: Aralık 2, 2020 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 2, 2020 video iyi hos da sanki surekli x e basip zipladigim bi oyun gibi, cok takip etmiyorum piyasayi ama bunu 213812093 tane diger mario benzeri oyuna benzemesi disinda, engellerin farkli olmasi mi cazip kiliyor? yani aralarindan siyrilip kazanc elde edersen tebrik ederim hehe. konsept olarak (yuruyen insanlardan kacma gibi) fena durmuyo ama. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Loex Mesaj tarihi: Aralık 3, 2020 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 3, 2020 abi inanamazsın nasıl oyunlar para kazanıyor. Coin master diye bi oyun var amerikada en çok kazanan oyun dünyanın en iğrenç en anlamsız oyunu olabilir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar