Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

belirli sayıda ve renkte yanyana şekiller oluşturmak


Bone

Öne çıkan mesajlar

programlama laboratuvar derslerinde şöyle egzersizler yaptırırlar, bilirsiniz:

http://www.csharpstar.com/10-different-number-pattern-programs-in-csharp/

seçilen sayı kadar ekranda tekrar ettirirlerdi.

mesela 2 girerse

*
**
*

3 girerse

*
**
***
**
*

gibi

https://previews.123rf.com/images/icedesign/icedesign1602/icedesign160200117/51995160-Color-chart-hexagon-vector-Stock-Vector.jpg

benim istediğim ise böyle bir şekil oluşturmak.

adam kenar uzunluğu girecek, ona göre de bir şekil oluşacak.

mesela 2:

**
***
**

mesela 3:

***
****
*****
****
***

şekilleri bu şekilde dizecek.

şekillerin içlerini de belirli renkte boyayacak.

ortadaki şekil mutlaka ffffff (beyaz) olacak.
köşelerdeki şekiller ff0000, ffff00, 00ff00, 00ffff, 0000ff, ff00ff olacak.

ortadan bir köşeye giden şekillerdeki renkler, birbirinin devamı olacak.

örneğin kenar uzunluğu
2 ise: ffffff, 0000ff
3 ise: ffffff, 7777ff, 0000ff
4 ise: ffffff, aaaaff, 5555ff, 0000ff
gibi...

aralardaki diğer şekiller de, ara renklerle boyanacak.

böyle bir şeyi nasıl yapabilirim diye bakındım da,

http://csshexagon.com
şurada yaratılan şekli, sayfa içinde belirli x-y koordinatları kaydırarak yanyana dizebilir miyiz diye düşündüm.

https://jtauber.github.io/articles/css-hexagon.html
şurada 2B22 Unicode'uyla hexagon yapılabileceğini ve belirli bir renkte hazırlanabileceğini gördüm. acaba font kerning düşürüp istediğim şeyi elde edebilir miyim diye düşündüm.

renkler arası geçişi ve şekil dizilimini hesaplatmak için php gerekir sanırım.

işler çok karışınca burada sorayım dedim. bu aklımdaki şeyi basit ve çabuk şekilde yapmama imkan veren bir çözüm önerisi olan var mı?
directx, unity felan?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 ay sonra ...
  • 1 ay sonra ...
Unity'de altıgen şeklinde bir prefab yaratırsın.

Objelerin yerleşeceği koordinatlar için bir döngü içinde algoritmanı kurarsın. Yine her döngü içinde yarattığın prefabden bir obje instantiate edersin. Instantiate ederken bunu da bir GameObject olarak tanımlarsın. Satır sonuna as GameObject diye belirtmen gerekir.

Bunu yaptıktan sonra artık o GameObject değişkeninin rengiyle oynayabilirsin. İstediğin çeşitlilikte nasıl renklendireceğin yine algoritma kurma becerine bakar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...