Bone Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2017 Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2017 programlama laboratuvar derslerinde şöyle egzersizler yaptırırlar, bilirsiniz: http://www.csharpstar.com/10-different-number-pattern-programs-in-csharp/ seçilen sayı kadar ekranda tekrar ettirirlerdi. mesela 2 girerse * ** * 3 girerse * ** *** ** * gibi https://previews.123rf.com/images/icedesign/icedesign1602/icedesign160200117/51995160-Color-chart-hexagon-vector-Stock-Vector.jpg benim istediğim ise böyle bir şekil oluşturmak. adam kenar uzunluğu girecek, ona göre de bir şekil oluşacak. mesela 2: ** *** ** mesela 3: *** **** ***** **** *** şekilleri bu şekilde dizecek. şekillerin içlerini de belirli renkte boyayacak. ortadaki şekil mutlaka ffffff (beyaz) olacak. köşelerdeki şekiller ff0000, ffff00, 00ff00, 00ffff, 0000ff, ff00ff olacak. ortadan bir köşeye giden şekillerdeki renkler, birbirinin devamı olacak. örneğin kenar uzunluğu 2 ise: ffffff, 0000ff 3 ise: ffffff, 7777ff, 0000ff 4 ise: ffffff, aaaaff, 5555ff, 0000ff gibi... aralardaki diğer şekiller de, ara renklerle boyanacak. böyle bir şeyi nasıl yapabilirim diye bakındım da, http://csshexagon.com şurada yaratılan şekli, sayfa içinde belirli x-y koordinatları kaydırarak yanyana dizebilir miyiz diye düşündüm. https://jtauber.github.io/articles/css-hexagon.html şurada 2B22 Unicode'uyla hexagon yapılabileceğini ve belirli bir renkte hazırlanabileceğini gördüm. acaba font kerning düşürüp istediğim şeyi elde edebilir miyim diye düşündüm. renkler arası geçişi ve şekil dizilimini hesaplatmak için php gerekir sanırım. işler çok karışınca burada sorayım dedim. bu aklımdaki şeyi basit ve çabuk şekilde yapmama imkan veren bir çözüm önerisi olan var mı? directx, unity felan?
sardalya Mesaj tarihi: Ağustos 3, 2017 Mesaj tarihi: Ağustos 3, 2017 php gerekmez ve mesela benim ofis bilgisayarinda o unicode calismiyor :/ ikinci verdigin linkte baya guzel seyler var ordan yurursun bence
pulkas Mesaj tarihi: Eylül 21, 2017 Mesaj tarihi: Eylül 21, 2017 https://www.redblobgames.com/grids/hexagons/ https://www.reddit.com/r/programming/comments/71htzt/if_you_are_ever_interested_in_using_a_hexagonal/?st=J7V07W6K&sh=eabf02bf
Wishmaster Mesaj tarihi: Ekim 23, 2017 Mesaj tarihi: Ekim 23, 2017 Unity'de altıgen şeklinde bir prefab yaratırsın. Objelerin yerleşeceği koordinatlar için bir döngü içinde algoritmanı kurarsın. Yine her döngü içinde yarattığın prefabden bir obje instantiate edersin. Instantiate ederken bunu da bir GameObject olarak tanımlarsın. Satır sonuna as GameObject diye belirtmen gerekir. Bunu yaptıktan sonra artık o GameObject değişkeninin rengiyle oynayabilirsin. İstediğin çeşitlilikte nasıl renklendireceğin yine algoritma kurma becerine bakar.
Öne çıkan mesajlar