Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Barretin şans işi olduğu olduğunun official açıklaması (balina olm.)


Chemical

Öne çıkan mesajlar

oturdum hesap ettim
2 boyutlu bir oyunda
360 derecelik atış açısı var
Aynen böyle

bir insanı vurmak için 2 derecelik şans var
yani adam tam olarak senin 90 derecende duruyorsa
bu adamı vurmak için ya 90 a ateş edicen yada 91-89 a çünkü insan bi nokta diil:)

bu yüzden vurmak için yapmanız gereken açı
180/1 oluyor
yani burdan anlıyabilirki
tamamen kör duymuyan bir adam
eline mausu alırsa
birisini 180 random atışta teorik olarak kesinlikle vurucaktır
(aynı yere 2 defa ateş etmeden) kişide hareket etmemesi lazımdır
ha diceksiniz soldatta herkez hareket ediyor o yüzden şans düşücektir
hayır öyle değil
1 atışınızın tutma şansı olduğu için bu hareket etsede etmesede vurma şansı genede 180/1 olucaktır
yani 1 anlık olduğu için zamanı durmuş kabul ediyoruz yani 1 atışta kişinin hareket etmesi yada durduğu yer farketmiyor. kesinlikle 180/1
ama 180 defa atış olsa farklı olur kişi hareket ediyorsa durumlar değişir hesaplaması çok zordur onun.

dümdüz bir yerde duran bir kişinin atış alanı 360 derece değildir.
ama yerden hafif bi yükseklikte durduğu için direk 180 de değildir
yani yerden yukarda duran birisi ortalama 180+(2*6) derece (hesap ettim ortalam bu) atış alanı vardır.
Yani ~192 dir
gene bir insanın 2 derecede durduğunu varsayarsak ve direk olarak yere ateş etmiyecek kadar öküz olmadığını varsayarsak
tek atışının tutması ihtimali 96/1 dir

birde oyuna yeni başlamış mause kabiliyeti resmen olmuyan birisi diyelim.

Elinde barret var(pis) diyelim:)
Ve bu kişinin mause hakimiyeti öyleki
nişan aldığı zaman silahını okadar uyduruk nişan alıyorki
nişan aldığı yerde 360/4 sapma oluyor
yani adam bi gerisine birde yere ateş etmiyo direk baktığı yere havaya ateş edebiliyor
Yani atış alanı atış yaparken 90 derecelik bir yeri kapsıyor
Aynen bu şekilde bir atış alanı var

Bu kişinin birisini barret ile öldürme şansı 45/1 dir
yani nişan aldığı şeyi 90 derece ile ıskalıyacak kadar yeteneksiz birisi
45/1 şansla kesinlikle hedefini öldürüyor
90 derece ile ıskalamak 5 yaşındaki bir çocuğun nişan almasından bile daha kötü
...

Şimdi ak-74 e gelelim
bu silah genelde 5 mermide öldürüyor
Ve bu 5 mermi belirli bir zaman içerisinde atılıyor ki bu da 1 saniye. Ve 5 mermide hiçbirzaman ardı ardına vurmadığı için herzaman silahın kendisi hep aynı yerlere diil bayaa bir sapma yaptığı için kişi bu süreçte kaçıyor ve heal alıyor, DELİ EDİYOR. HIIRIGAAAIA ALMASANA LAAAN!!!.... neyse..

Birisini öldürmek için healleri katmazsak ve kişinin hareket ettiğini nişanı güçleştirdiğini ve kaçmadığınıda düşünürsek
5 merminin
360 derecelik atış alanında birisini ardı ardına 5 defa vurma şansı şöyle oluyor
180/1 şans ile 1. mermiyi atıcaktır
5 merminin ardı artına gelme olasılığı ise
180üstü5 /1
yani 188956800000/1 şans ile olacaktır
Ama bu ARDI ARDINA gelme şansı fakat, bunu kullanıcam ÇÜNKÜ SADECE BU 1 SANİYEDNE KISA SÜREDE BARRETLER GİBİ SAVAŞMA FIRSATI BIRAKMADAN ÖLDÜRÜYOR!!!
graaaıaııaııhıhrrgk!

Yani
Elinde barret alan birisi nişan almasa bile geriye ateş etme şansınıda dahil ederek(bkz:salak)
180/1 ihtimalle kesinlikle birisini öldürücektir
yerde duran barretcinin yere nişan almadan birisini öldürme şansı 96/1 dir (gene salak birisi ama yeri görebiliyo:D)

Elinde barret olan birisi çok az mause kullanma bilgisiyle
90lık atış alanıyla
45/1 kesinlikle birisini öldürücektir.

Ama elinde ak-74 olan birisinin
hiç nişan almadan geriye doğru ateş etmesinide hesaba katarak (360 derecelik atış alanı)
barret gibi (daha uzun sürede 1 saniyede)
birisinin yetenekleri olsada hiçe sayıp ona şans vermiyip
öldürmesi olasılığı
188956800000/1 dir

Elinde ak-74 olan ve 90 derecelik atış alanı olan
birisinin barret gibi aynı hızda öldürme olasılığı
184528125/1 dir



Yani
360 dereceye random ateş eden birisinin
ak-74 kullanan birisinin barretci ile karşılaşırsa kişi ıskalamazsa onu öldürme şansı 100/0
ısklaması durmunda kişi tekrar reload ederken ise 37,5/1 ihtimalle öldürüyor tabi buna heal almalar falan dahil diil

fakat olay bu değil ıskalayınca tabikide öldürücez birde öldürmiyecektik.
benim dediğim
ak-74 kullanan birisinin barretcilerin yaptığı gibi birisini görür görmez hemen indirme şansı
188956800000/1 dir
188956800000/1 dir
188956800000/1 dir
188956800000/1 dir
188956800000/1 dir
188956800000/1 dir[signature][hline]MAY EXPLODE IF DAMAGED OR DISPOSED OF IN FIRE.
DO NOT SHORT-CIRCUIT.
KEEP UNDER -30°C
Karakedi bi ara demişki: sagda solda gateler acılıyor, içinden lol diyerek insanlar çıkıyor.[/sma

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi matematiksel olarak
balına vuruyosunuz
matematik lan matematik
tartışmaya bile gerek yok.
direk ispatladım
barret çok abartı bir silah.[signature][hline]MAY EXPLODE IF DAMAGED OR DISPOSED OF IN FIRE.
DO NOT SHORT-CIRCUIT.
KEEP UNDER -30°C
Karakedi bi ara demişki: sagda solda gateler acılıyor, içinden lol diyerek insanlar çıkıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aheaaeh Moderator adama bak yaa;
Birde Böyle Boş şeyleri sitik lemezmi off

chemi baksana oyununa s..*cız ıcıızızızt cızt* *araya chemical girer* *cız cıtıc ızıc hışşşşşş*[signature][hline]Deniz, Yıldızlar, Yakamoz ve bir kupa nescafe...

[Bu mesaj Chemical tarafından 02 Şubat 2005 13:29 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya bakin ama barretle ak 47 yi karsilastiriosunuz hesapliosunuz ama, bide sole bisey var baloncu simdi barretin karsisina 100 canlada gelse 1 canlada gelse oldurme sansi ayni ama senin hesapladigina gore herkes full canda dolsamasi lasim ole biseyki ak47 alan daha sansli oluo yani 2 kisi savasirken canim gidio arkadan tak ak47 olduruo yani onu goze almaimsin[signature][hline][ code=php ] KNIGHT ONLINE
Server Ares,Diez,Xig
Lvl 35,32,37
Archer,Mage,Assasian
?>[ /code ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ayriyetten ak 74 yerine barretla 2 vuruşta oldurebilirsin ve bellirli bir eğimle düştüğü için mermiler adam bir şeyin arkasında dursada veya uçsada wurusun çünkü sen ateş ettiğin zaman adamlar roketi bırakıyo aşağı inmeye başlıyor billi bir eğim yapan kurşunlar tak diye adamın durduğu noktaya giriyor yaaaa yaaaaaa[signature][hline]Anti-b At The Gates Bullet In Your Heads Barretciler
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hmmm..baretçilerin allah belasını versin nıhahahha
Dağver Odunluk(92)
-Bence paticik insanın kendine yakışanı giymesidir.İnsan pırıl pırıl giyinip 2 dirhem 1 çekirdek sokağa çıksa etraftan kızlar "sahip ol bana paticiğimm!" demezler mi?...Dubai!

[Bu mesaj -tnG-Portnoy tarafından 02 Şubat 2005 14:20 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aslında şöyle bir kaç barret kullanan adam bulup dm'de sırf seni öldürmek için gruplaşmak lazım

belki soldattan sogursunda bizde kurtuluruz senin süper fikirlerinden ve oyun içi konuşmalarından[signature][hline]Don't be afraid of the dark! Be afraid of what it hides!

Rahan, 04 Ocak 2005 19:36 tarihinde demiş ki:
ayrıca kimsenin sizi kolunuzdan tutup hristiyan yapabilme gibi bir ihtimali yok ki?? tarkan filmlerinde mi kaldınız naptınız siz anlamadım valla..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Soldat'ı şans oynu sanan birini mod yaparsanız böle topicler sticky olur tabi .P

Chem madem şans soldat al baret gözlerin kapalı oyna dur bir yerde 90/1 şansın var ne de olsa ben ak47 alcam bakalım şanslı mısın?

Acemi isen şans ama elin alıştıktan sonra şans olmaktan çıkıyor ki chem bu kdr oynayan biri oalrak hala şans faktörünü oynuna ekliyorsan o senin ezikliğin dicem ama olmucak yanlış anlama başka kelime bulamadım .P[signature][hline]MKC
İLYAS

bonus:zlorwf sen misin?
Zlorwf:senim(Soldat oynarken)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

rofl

chem sen bunu oyunu hazırlayan polonyalı adama yolla, barrett'ı oyundan çıkarır.. :-p

argüman esasen sallamasyon değil de kısaca anlatılacak işi matematik formüllerine dökmüşsün.. :lol:[signature][hline]Elder Scrolls forumunda ES4'ü niye multiplayer özellikli istemediğini izah eden MutantPenguin demiş ki:
People suck, if I want to game I'll do it with/against circuit boards and lines of C++ that know how to RP, not people that don't know how to string a sentence together.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paki olaya baska bi acıdan bakalım

ruger sn basına 2 mermi atıyokı ortalama olarak rugerla birini oldurmek isabetli 2 atıs istiyo.
barrette ise bu rakam snde 1/4 mermi
yanı 2 kisininde hic mermı ıskalamadıgını dusunursek rugerla 4 sn de 2.8 adam oldurebilirken bu rakam barette 1
bununla birlikde oncekı 4 sn boyunca karsınızdakının sızı hıc vurmaması gerek.



ruger
0. sn spawn
ilk sn. 1. adam oldu(sarjorde 2 mermi)
2. sn. 2. adam oldu(sarjorde 0 mermı)
3,25. sn reload(sarjorde4 mermi)
4. sn (sarjorde 3 mermi)


barret de ise
0. sn spawn
ilk sn
2. sn
3. sn
4. sn 1 adam oldu(9 mermi)


gordugunuz gibi barret frag almak uzere tasarlanmıs bi silah degil daha cok takım otyunlarında(ozellikle ctf de) stratezik hedefleri pusuları yok etmek icin bununla birlikde.barrette 4 kisilik bir catısmanın arasından canlı kurtulma sansı daha dusuk.
iskalama payını hesaba katmassak

ruger
0. sn (catıma baslıyo)
1. sn 2 mermi 1 adam oldu(2 mermi)
2. sn 1 mermi 1 adam oldu(83.15 cıkıs gucu var rugerin yaklasık 60dmg verdigini dusunelım ki bu konumda en az dmglı silah olan mini gun bile 20 dmg veriyo 1 mermide dolayısıyla catısmada en az hasarlı sılahdan mermi yemıs biri bile rugerla tek dokunusda oluyo(mini gunun seriligini hesaplarsak 1 mermi yiyip kurtulma sansı cok dusuk en az 2 3 mermi).
3. sn 1 mermi 1 adam daha (4. frag 0 mermi)


Ki bu konumda sadece baretin alabilecegi frag sayısı max 1 bunuda sole acıklayalım.

0 . sn
1. sn (ruger bareti vurmadi varsayımı)
2. sn (hala vurulmadı)
3.sn ( hala vurulmadı)
4. sn (silah atese hazır ancak ruger 3 .sn de 4 kisilik catısmadaki 3 kisiyi oldurup canlı cıkdı dolayısıyla bu snde baretin canlı olma olasiligi yok)


ki bununla birlikde dolu bi silahla catısmaya girdigimde genel olaraki ilk rugeri vuruyorum.




simdi gelelelim bal isine


rugerla atılan her mermermiden ilkinin dumduz hedefe gittigini 2. ninde 2 3 ° saptıgını oldugunu varsayarsak.

rugerla attiginiz ilk merminin vurma oranı 1/90(360 derecelık gorus acısı var bunu 2 bolume ayırabiliriz arka ve on onden yaklasan bi adama ates etmek icin arka tarafa donulmeyecegi hesaplanırsa 360/2 den 180 cıkıyo ki insan boyu icin yaklasık 2 ° lik bi sapma acısı oldugunu biliyoruz bu konumda 180 ° lik alan ıcınde ikiser° lik 90 ihtimal oluyo)


bununla birlikde hedefler sabit degil yanı hareketli ilk merminin adama gelme ve gelmeme olasiligina gore ayrı ayrı 2 durum incelemememız gerek.

ilk mermi isabet ederse
2. mermide rugerin 2 derecelik bi sapma acısı var.(rugerin 2 mermide oldurdugunu varsaydık bunun olabilmesi icin ilk merminin ne kafadan ne de ayakdan gelmemesı gerek govdeye gelmesi gerek 2.nin nereye geldigi onemli degil. vucudun tam ortasından vurunca 1 ° yukari ve assa sapması sonucunda mermi gine isanı vuruyo)

simdi hareket hızına bakarsak soldatta yukari ve assa hızlarının hemen hemen esıt oldugunu goruruz (hareket halinde ilen durusdan kalkıs degil ki aslında yukari hareket hız ıbiraz daha yavazs ama onemlı bi fark degil) bu konumda yukari dogru ilerledigini dusunursek rugerin 2 mermi arasindakı atıs suresi olan 0.5 sn de alabilecegi max yolu alsa bile bunun eski konuma gore 3 ° lik bi sapmadan fazlasını yapamayacagı acık( bunu hesaplamadım tamamen deneyerek ortaya cıkdı degerler yaklasık degerlerdir ama dumduz yukari gitmesi kosulunda aynı yere dogru atılan 2 merminin 2 si ya adamı vuruyo yada rugarın 2 ° lik sapma acısından dolayı sıyırıyo) 3 ° lik sapmaya karsin silahın kendı sapması olan 2 ° var bunun yukari dogru yada assa dogru sapma sansı esıt oldugu icin olasiligi etkilemiyo. 3 -2 =1 ° lik bi sapma payı varki biraz nisan alabilen bi insan bu payı duzeltebilir. ayrıca 2. mermiden sonra 2 atıs sansı daha var 0,5 er sn lık arayla bunun anlamı

İlk mermının isabet etmesinden sonra 2. merminin isabet etme olasılıgı cok yuksek



1/90 (1. merminin olasiligi ) gerceklesmedigi kosulda ise vurana ilk mermıyı vurana kadar bu olasilik hep 1 / 90 yanı barretle her 4 sn de bir 1/90 vurma sansı olurken(180 ° lik alanda) ruggerla her 0.5 sn de 1/90(1. mermi isabeti ) 2. mermi icinde 2/5 gibi bi olasilik cıkıyo. barrete balık demek oldukca ilg. bi yaklasım dusunursenız ruggerda vurma olasiligi sureden abgımsız daha dusukken 4 sn lık zamna dılımde cok daha yuksek oluyo

[Bu mesaj Tordex tarafından 04 Şubat 2005 11:20 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sadece ruger degil ruger asırı dengesiz bi silah o yuzden ornek verdım
msl ak47 icin de aynı sey gecerli yanı tek mermıde oldurmek uzere tasarlanmamıs bi silah ama tek mermıde oldurme sansı var bununla birlide sndekı atıs hızını hesaplarsan oldurme sanısının uzun surelı durumlarda baretle aynı oldugunu gorursun
yanı baretin tek avantajı daha cabuk oldurmesı o nun dısında frag yapmak ıcın uygun degil :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
  • Yeni Oluştur...