Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Giseler arasi hiz cezasi uygulamasi 1 Temmuz 2017'de basliyor


hanzomain

Öne çıkan mesajlar

Degil,
orn, izmir aydin otobaninda 2 tane bump var, buralarda hizin dusmesi gerek, fazla ruzgar alan hic ruzgar almayan yerler var, buna ve yolun durumuna gore yapilmasi lazim limitin. Duzgun olmali ki kullanici `aa evet burda bunu demis ozaman ona uyayim` seklinde hissetsin.

Hiz sinirlari ceza araci olmaktan cok bir rehber olmali zaten.
WaNTeD said:

hız sınırları yola göre değil mi zaten ?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hanzomain said:

axedice said:

Rasmon said:

hız sınırının 120 km/s olarak belirlendiği bir yolda ortalama hızın en fazla 94,7 km/s olmalı.


Bunu anlamadım ben, 94,7 ne alaka? 120 bile otoyolda gereksiz düşük bi hız zaten


Sure vermisler iste surdan suraya su kadar sureden kisa surmemeli diye, onu da oranlayinca 94.7km cikmis.

Bu arada A -> B arasini 120km/saat ortalama ile tamamlayabilmeniz icin her sekilde 120km'yi geciyo olmaniz lazim cunku bunun viraji var, hiz limitinin dustugu yerler var vesaire. Haliyle sure hesabini bunlari da katarak yaptilarsa mantikli. Degilse 4 islem bilmiyorlar :P


Otoyol, yani yeşil tabelalı olan (ki dğerleri paralı değil) yolda sabit 120 gidersin. O yollar avrupa birliğinin belirledigi bi standartta yapılıyor. Buna bağlı olarak birajda hız düşürmen gerekmiyor. Yolda kaza, bkaım çalışması vs yoksa, bütün virajlar sabit 120 ile dönülecek açıda.
Bir tek tünellerde hız sınırı düşüyor.

Bu arada 120 iyi bir sınır, bir ara 135e çıkacak söylentileri vardı, 135 daha iyi ama, 200ü falan savunmasın kimse. Arabanın ses yalıtımı iyi diye, 200 güvenli olmuyor.

Ülkedeki trafik ceza politikası, trafiğin güvenliği yerine bütçeyi düşünüyor ok ama bi yanlışı eleştirirken başka yanlışı savunmayın.

Eleştirilecek nokta, uyarı işareti olmadan yapılan gizli radar kontrolleri gibi sadece ceza kesmeye yarayan, sürücüleri yavaşlamaya teşvik etmeyen yöntemler. 2 gişe arası kontrol, gişeden geçerken levhalarla sürücüleri düzgün bir şekilde uyarırsa, genel olarak trafiği yavaşlatıp, güvenliği arttıracak bi yöntem.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aslinda yavas gitmek insani baya kasan bisey. Arabanin normali neyse onda gidilmeli
yeni nesil araclar icin 120 zorla yavas gitmeye es deger. Uyku gelir heh.

Ya iste diyorum yol var yol var, duzgun hesap kitapla yoluna gore hiz limiti konursa hem rehber olur hem asiri hiz onlenmis olur
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

usenio olabilirler, aceleleri olmayabilir. Mesafeleri zaten gorece kisa tr ye gore.

Vardir abi bi sebebi, fazla safety olabilir. 130 fena bi hiz degil bu arada, baymaz. konforlu bi hiz yani

Merak ettim baktim
https://www.google.com/maps/dir/Groningen/Eindhoven/@52.4020954,5.6364557,8.27z/data=!4m13!4m12!1m5!1m1!1s0x47c83286b462cca7:0xcb4b5086f9a6c8dc!2m2!1d6.5665018!2d53.2193835!1m5!1m1!1s0x47c6d91b5579c39f:0xf39ad2648164b998!2m2!1d5.4697225!2d51.441642

bi ucundan bi ucuna 250km abi zaten.

Gormemis olsam almanyada dicem ki `ya yapan yok evet guzel fikir ama fazla masrafli herhalde` ama adamlar yapmislar ve proje kendi kendini finanse ediyor. Gidemiosun yani hiz sinirinin ustunde.
Ama tr de oyle degil mesela, radarlarin yerlerini biliosun ve oralar disinda duble yolda hiz asimi yapiosun.
Cunku zaten 110km hiz siniri bazi noktalar icin fazlayken bazi noktalar icin az geliyor. Ona gore kendini ayarliyorsun.

Halbuki rehber gibi olsa, harfi harfine uyariz, ben uyarim yani.
Hem kendini finanse edebiliyor, hem icerde para dondurmek ve insanlara para kazandirmak icin cok guzel firsat.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

umursamiyor olabilirler, dogrusunu dusunmeyip en guvenlisi bu diyip suruye uymus olamazlar mi abi?
Allah mi yav bu adamlar herseyleri dogru olsun lol.

Adamlarin en buyugu, muhendislik konusunda en iyileri, butun dunyaya sekil veren ve nufusuna ragmen adeta bir cennette yasama imkani sunan ulke yapmis.


Hos tabi fransada falan bulunmadim, belki oradada yerine gore hiz belirleniyordur. MAX 130 dur ama yerine gore 120 110 falan oluyordur. ordaki max ibareside iste `biz elimizden geleni yaptik` demek icin olabilir.

ama dusununce sizde dogrusunun bu olmadigina kanaat getirebilirsiniz, yoluna gore hizi sonuna kadar savunurum ben.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yeni nesil arabalar iyi gidiyor diyorsunuz da, kaçınız o hızlarda devamlı gidecek lastik kovalıyorsunuz? fren ve amortisör bakımlarını keza

veya 150 üstü terso bir durumda araba kontrolü veya ani tepkileri için kendinize güveniyormusuz?

ben kendimi o kadar riske atma taraftarı değilim açıkcası
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi lastik basinclari genelde 180 oncesi ve sonrasi icin.
Onun disinda zaten rutin olarak degistirmek gerekiyor belli km leri falan var da
neden ekstrem hizlarmis gibi bahsediliyor ki bunlardan? 130-140 bandi gayet normal ve rahat bir hiz yeni nesil araclar icin. Arabadan ses bile gelmez o hizda rahat rahat gidersin, 120 le gitmek icin kasitli olarak gitmemek gerekiyor. Insani cok rahatsiz ediyor.

Ama mesela, eski bir araban varsa, ondada 120 cok yuksek hiz gibi hissettirebilir.
Bu arabada hiz limiti 120 diye 120 le gitmenin alemi yoktur mesela.

Bide bir algi var, 120 ile 140 arasi tehlike farki cok diye, degil. ikiside cok tehlikeli hizlar. Ncapin yalancisiyim.
Feamer said:

yeni nesil arabalar iyi gidiyor diyorsunuz da, kaçınız o hızlarda devamlı gidecek lastik kovalıyorsunuz? fren ve amortisör bakımlarını keza

veya 150 üstü terso bir durumda araba kontrolü veya ani tepkileri için kendinize güveniyormusuz?

ben kendimi o kadar riske atma taraftarı değilim açıkcası
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

olmuyor. her yerde 130.
hiz limiti belirlenirken bir araya getirdiginiz kriterler cok sig kaliyor. yani bir almanya ornegi tutturmussun gidiyor. karsisinda sayisiz tersi durumda ornek varken hem de. hollandalılar allah mi diyip almanlari allahlastiran sensin oysa.

yani surada cok bildigini sanan arkadaslara takip mesafesi ne kadar olmali, koltuk mesafesi, dikiz aynalar nasil ayarlanir diye sorsak eminim yarisi bilemeyecek. direksiyonu hala saat 10'u ceyrek gece seklinde tutmak gerekir diyen var mi mesela aranizda? o arkadaslari bi ayiralim kenara sonra devam edelim tartismaya.

hiz limitlerinin araca ve yola gore ayarlanmasindan once insanlarda bi kultur olusturmak gerekiyor. trafikte kimsenin birbirine saygisi olmayan bir ulkede yasiyoruz. isiklara uymayan, kavsakta kime yol vermesini gerektigini bilmeyen, kaldirimda engelli bolumlerini park ederek bloke eden vb. binlerce arac var, ustune bir de dolmus diye dunyanin hicbir gelismis ulkesinde olmayan kural tanimayan bir ulasim sistemi varken, once milleti trafik kurallarina uyar hale getirelim, o zaman belki hizlara ayar cekilir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi haklisinda o dedigin seyler sehir icinde gecerli genel olarak.

Otobanlarda veya duble yollarda kavsaklar nadir oluyor.
Hatta soke de CANAVAR kavsak var 2 tane, dunyanin en buyuk gobegini koymuslar ve uyari asmislar icerdekine yol ver diye.

Bunlar hiz limitiyle ilgili seyler degil. Su anda tr deki hiz limitlemesi tamamen para kazanmak amaciyla yapiliyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

araca gore hiz belirlenmesi de hayatimda duydugum en sipastik mantik yurutme kusura bakmayin. trafikte guvenlik saglamak icin sadece hata yapan surucunun hayati goz onunde bulundurulmuyor. limitler belirlenirken fren mesafenden tut, reflekslerin kaybi, aracin tehlike aninda kontrolu gibi bir suru kriter var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

de işte güncel hız sınırlarını arabaların mekanik yapısına göre değil, ortalama bir insanın vereceği ani tepkilere falan görede belirliyorlar diye bir makale vardı diye hatırlıyorum

lastik mesela ankara-istanbul arası 150-180 arası giderken ön lastik patladığı için takla atıp e200 leri falan pert eden çok var, arabalar biraz sağlam kolları falan kırılıyor anca

veya sen soldan 120-150 gidiyorsun boboş yolda, orta şeritte giden kartal birden sola geçmek aklına geliyor, tam arabaya yaklaşmışken, gitmesi iyide durması kaç metre?

falan bunlar hep mesele, dediğim gibi gitmesinde sorun yok, ama ben kendimi riske atmıyorum, hızı max limite sabitliyorum, müzik açık gidiyorum
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Araca degil abi, yola gore.

Mesela eskiden 90 di, duble yol sonrasi 110 oldu limit. Cok yerinde karar. olumlu kaza sayisi arttimi azaldimi bakmak lazim.

Bide datasiz konusmak cok dogru degil ya. Ama mantiken yola uygun hiz en dogrusu.
toggie said:

araca gore hiz belirlenmesi de hayatimda duydugum en sipastik mantik yurutme kusura bakmayin. trafikte guvenlik saglamak icin sadece hata yapan surucunun hayati goz onunde bulundurulmuyor. limitler belirlenirken fren mesafenden tut, reflekslerin kaybi, aracin tehlike aninda kontrolu gibi bir suru kriter var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Feamer said:

yeni nesil arabalar iyi gidiyor diyorsunuz da, kaçınız o hızlarda devamlı gidecek lastik kovalıyorsunuz? fren ve amortisör bakımlarını keza


O kadar kdv + ötv verince insan çok kaliteli bişey aldığını zannediyor, halbuki aldıkları araba 10k euro'luk budget araba. Şasisi budget, amortisörü budget, freni budget. :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Suark 13 sayfa beni alinti yapmaya zorlama simdi. Daha bir iki sayfa geride buna destek verenleri 4 sikta toplamis bi adam var kendince. Arkasindan +1,2 diye gidenler falan. Neymis araci kotu oldugu icin "crab mentality" yok 200'le gitmeye gore tasarlanmis araci 120'ye sabitlemek mantiksizmis.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...