Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Pathfinder: Kingmaker


fenris

Öne çıkan mesajlar

Oce4n said:

Cokomantis said:

millet yetemiyor ya. steam forumunda şurdaki kombatı geçemiyom diye thread var, tutorial bölümünde kütüphanede mi ne bi yerde 3 kişi var onları nasıl dövücez diyor (facepalm)


oyunun zorluk derecesini çok saçma ayarlamışlar.
adamlar oyunu yaparken "Normal" zorluk derecesine göre ayarlamışlar.
diğer zorlukları ise direk olarak değerlere ekleme yaparak düzeltmişler.

en basit örneği:
normalde düşmana vururken miss leme oranın %15 ise HARD (en zorun bir altı) %90 oranında miss yapıyorsun.
twitch'de cohhcarnage hard'da oynuyor mesela milletin 10dk da geçtiği bölüme 30-40 dakika harcıyor.

biraz sinir bozucu açıkçası.


sanki bir tane daha var arada ya zorluk seviyesi normal survivor hard gibi sallamiş olabilirim tabi. Dün sadece oyunu download edip ana menüde cıktım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

https://www.d20pfsrd.com dayandığı sistem bu. bilgisayara geçirirken değişklikler var biraz tabi ama yine de fikir sahibi olabilirsin.

oyunun zorluğu bildiğin dizayn hatalarından gibi. ilk companion fighter cleric felan olmalıydı. wizard açıp yanına bard gelince komik oluyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şu üç rogue da ağlayanlar diye yazılanları diyorum. steam de reddit te ben de okudum adam wizard açınca komik olmuş. bence encounter dizaynı hatalı biraz ilk levellar için...

bu arada avellone un dahil olduğu bi oyu için bunu söyleyeceğim aklıma gelmezdi ama companionlar biraz dandik yazılmış sanki. özellikle barbar la ftr.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

fenris said:

https://www.d20pfsrd.com dayandığı sistem bu. bilgisayara geçirirken değişklikler var biraz tabi ama yine de fikir sahibi olabilirsin.

oyunun zorluğu bildiğin dizayn hatalarından gibi. ilk companion fighter cleric felan olmalıydı. wizard açıp yanına bard gelince komik oluyor.


Bunu biliyorum oyundakini istiyorum. Tool tip yetersiz biraz.

Bard iyidir :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

fenris said:

bu arada avellone un dahil olduğu bi oyu için bunu söyleyeceğim aklıma gelmezdi ama companionlar biraz dandik yazılmış sanki. özellikle barbar la ftr.

O barbar ne oyle hakkaten ya, "yoksa siz bi oturusta 30 bira icemiyo musunuz? puhahaha" kafasi klise strong womyn. Kilic desen anime kilici, yani insan biraz usturuplu yapar. Onun disindaki butun karakterler orantili mesela, birtek o genel hissiyata aykiri nedense.

Edit: Jaethal'in tirpani da hayvan gibiymis.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Nigger_of_the_sand said:

fenris said:

bu arada avellone un dahil olduğu bi oyu için bunu söyleyeceğim aklıma gelmezdi ama companionlar biraz dandik yazılmış sanki. özellikle barbar la ftr.

O barbar ne oyle hakkaten ya, "yoksa siz bi oturusta 30 bira icemiyo musunuz? puhahaha" kafasi klise strong womyn. Kilic desen anime kilici, yani insan biraz usturuplu yapar. Onun disindaki butun karakterler orantili mesela, birtek o genel hissiyata aykiri nedense.

Edit: Jaethal'in tirpani da hayvan gibiymis.


Avellone sadece iki karakter yazmis.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

inq cha based değil ya. spell ler filan wisdom dan...

600 mb patch gelmiş. dediğim gibi adamlar başlardaki encounter ların dizaynını değitirmişler.

patc notes

New Features
Changes to the difficulty.
We hear a lot of comments about the difficulty of the fights. We are introducing several changes - we introduce changes to the easier difficulty modes to enhance the player experience for those, who selected them. On the Story Mode difficulty, such mechanics as Damage Reduction, Damage Immunity, and Regeneration will be switched off, while on Easy mode their power will be reduced (less reduction or regeneration respectively). We are adding an additional warning to the Hard and Unfair modes to provide better information about upcoming challenges and the general difficulty of the game so that players can make an informed choice. We'd like to stress the Normal mode is a recommended one, especially for the people not familiar with the Pathfinder Roleplaying Game system and for the first time players.

We are also making some changes to the some of the encounters in the prologue and 1st chapter of the game. To make it clear, we are not reducing general difficulty in all settings, we are fixing several places where this difficulty was not intentional. Also, we provide more information on overcoming the challenge in the place where it was:

Scare ability in the final fight in Prologue is changed to the communal Protection from Alignment: Good. There are almost no abilities to counter Scare effect in the prologue party, so this ability tends to make combat too chaotic and unnecessary random on the harder difficulty settings.
The first encounter on the road to the Oleg's Trading Post was never intended to be a great challenge, this area is still part of the tutorial, and difficulty of the fight is taking away from learning about the camp. Wolves were changed to Thylacines, their stats are close, but Thylacines have no trip ability.
Bokken will properly warn the player about the swarms in the cave and provide them with several flask of Alchemist's Fire. In addition, the tutorial about swarms and how to deal with them will be shown when entering the cave.
It should be mentioned that the 1st chapter's story is branching into the two different paths, making some of the encounters harder than desired on the first path selected.
Fangberry quest is very hard on low level. Resolution:
Bokken warns about quest difficulty and gives 6 flasks of Alchemist's Fire.
The special tutorial message is added about dealing with spider swarm.
Bear-like Treant in Temple of the Elk will now have less Damage Reduction.
Bear-like Treant fight difficulty is reduced if the player gets there earlier enough (at low levels and without previously following Tartuccio). The fix won't be applied for games saved within the area.
Some companions joined the party fatigued and damaged in Ancient Tomb and Old Sycamore areas. Resolution: fixed.
Ancient Tomb: persuaded companion now joins the party after a fight with Tartuccio's Mercenaries.
Random encounters with creatures too difficult to the current average party level could be rolled. Resolution: fixed

Quests

There may be issues with Valery romance progressing. Resolution: fixed.
Crash to the main menu when certain romance scenes are activated. Resolution: fixed.

Areas

One of the story development paths causes a wrong Capital state in Chapter 3. Resolution: fixed
50% spellcasting fail chance after entering the castle in Verdant Chambers location. Resolution: fixed.
Сut-scene may freeze at the Capital square at the beginning of the second act. Resolution: fixed.
Sycamore hall is hard to find. Resolution: marker on the local map is added.
Some monsters in random encounters gave an incorrect amount of experience. Resolution: fixed.

Items

Amulet of Mighty Fists now properly gives bonuses to attack rolls.

User Interfaces

There is no way to understand the nature of zero damage. Resolution: Information about immunities and damage reduction is added to the Battle Log (available in tooltips).
Tutorial messages about mechanics of the "damage reduction" were added before combats with the first creatures with damage reduction
Time delay for tooltip appearance after a mouse click was too big. Resolution: reduced.
An issue with male elven hairs and capes visualization while playing Ranger and Rogue classes. Resolution: fixed.
NPC Hassuf has empty lines in vendor list. Resolution: fixed.
Unlocalized loot window title. Resolution: fixed.
An issue with Chinese localization in Quest notification. Resolution: fixed.

Kingdom

An Ancient Formula quest may be reported as completed before actually completing it. Resolution: fixed.

Classes

Controlled Fireball damages allies. Resolution: fixed.
Wizard familiar bond list has Hunter's Bond available for selection. Resolution: fixed.

Misc

Missing or wrong German, French and Chinese localization. Resolution: the next batch of issues is fixed.
No text on computers with Spanish and Italian system locale. Resolution: fixed.
An issue with the backer items description in Credits. Resolution: fixed.
Several achievements were unlocking incorrectly. Resolution: fixed.

System

Loading may cause an issue with previously saved file. Resolution: fixed.
Graphics settings auto-detection may detects higher configuration on Linux. Resolution: fixed.
Crash while saving with specific path or locale. Resolution: fixed.

Another issue we hear a lot about - the problem with the custom companions - and some other stuff as well will be addressed in the next Hotfix.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben kestim onu, extra bisi olmadi simdilik,

ilk basta zorlugu normalde tutmak en iyisi gibi 1-2 lvl alana kadar oyle deli gibi miss gecmiyor o zaman hersey, daha iyi.

sonra yavas yavas ayarlardan yukseltilebilir lvl aldikca. zorluk artinca moblarin AC absurd oluyor biraz ondan oyle diyorlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Quel-Thul said:


bu templeda treant bear tarzı bişey var kesemedim bi türlü onu kesince mi temple ı keşfet görevi tamamlanıyor?

templeı bul diyen adama gidiyorum buglı sanırım tıklanmıyor adama ertrafında çerçeve yok


bugünkü patch te onu nerflediler. ama orda save almamış olman lazım sanırım. girmeden önce save in varsa onla bi dene istersen.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

çok fazla bug çıkıyor hatta 1 saatte 2 kere ctd yedim (ilaçlı olmasından kaynaklanabilir bu)

yanlız poe deki aynı sıkıntı var. established dünyası için çok fluff olmadığından ne karakterler ne dünyası ilgi çekmiyor

avellone hangi karakterleri yazmış bilen var mı onlara odaklanalım bari
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...