Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

İlk motorum-güvenlik-ekipman tavsiyeleri


mytheron

Öne çıkan mesajlar

kask konusunu burda daha detaylı bılırler, genelde en pahalısı en ıısı gıbı bı durum var. İşte yapıldıgı madde falan onemlı.
Bakabılecegın 3-4 adres var test eden, hepside farklı markaları ovuyor lol.

mont pantolon için en zından cordura 600d tekstil lazım (eğer tekstil giyiyorsan) ki asfaltta yanmasın.

darbe koruyucular ( diz omuz dirsek vs ) EN1621-1 olmalı en azından. Avrupa standartı bu. Sırt koruması için bide level 2 denilen en1621-2 var.

Eldiven ve botta ıyı fıyata bokunu cıkarabilirsin, cunku malzemesi az.
Eldiven bilekten kavricak en azından, aya kısmı deri olucak ki sürtünmeye dırenclı olsun. Bide ust tarafta koruma olursa yolda bısı falan fırlar carpar ıse yarar herhalde.

Botlarda türk markası var YDS diye, epey başalırı.

işte bağcıksız, korumalı, sert,ağır ve mümkünse goretex olmalı.

bunlar guvenlık kısımları, bunun otesı konfora kacıyor. Butce meselesi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Suark senin konuya attıydım ekipmanlı resmi.
Dün aldım hepsini,bugünde motoru teslim aldım.
İlk turu attım aldığım yerde,çok güzel bir duyguymuş.Hiç korktuğum gibi değil ama tabiki alışmam lazım motora,alışmadan trafiğe asla çıkmam,iyice tanımam lazım aleti.
Önümüzdeki ay sonuda sınav varmış ona yazılıcam yarın.
B sınıfı olduğu halde en ucuz 400tl ye buldum arkadaş.
Eğitim vermiyoruz diyor bide,ne fok yemeye alıyon ozaman o 400tl yi.
kask shoei,mont rica,botu hatırlamıyorum ama iyi bişeydi ağır kütük gibi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

motor ehliyetine ben de yazılıyorum perşembe falan. sınav 26 haziranda mıymış neymiş ona girerim işte.

motor olarak da ninja 250sl düşünüyorum çok beğendim aleti. 600 lere 1000 lere çıkmam zaten motorda. honda'nın eğitimleri varmış ona giderim bi de.

güzel havalarda şehiriçi gezmelik alıcam uzun yola falan da çıkmam zaten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Suark said:

egıtım aldn mı? al mutlaka. çok faydasını gorcen

bide kazasız belasız ınsallah

Eğitim 2 haziranda yamahada rezervasyon yaptım oradan alıcam işte ilk prof eğitimi.
Teşekkür ederim.
Hiç hafife alınacak bir araç değilmiş onu anladım.Düşük beygir olmasına rağmen o gücü hissediyorsun.Affı yok yani bu 2 tekerli aletin.Yolda gördüğüm serseri veletler alıyor 1k ya scooter deli gibi kullanıyor.
Arkadaş ekipman yok altındaki makina dökülüyor nasıl cesaret nasıl bi özgüven anlamıyorum.Bastıkça basıyor caddede.Allah korusun biri atlasa önüne mümkün değil duramaz ve kurtukuşu yok yani.
Motoru aldığım yerdeki usta bikaç tur attırdı,ilk motora binmeme rağmen çok iyiydi ya.
sabonis said:

lan aklıma gelmişken sorayım. kışın hadi neyse de, yazın bütün o korumalıklar, motor ceketi, kask falan inanılmaz zorlamıyor mu?

dün hiç rahatsız etmedi beni,yazlık monttu bendeki,fileli.Kask takmamıştım tehlike yoktu ortamda boş arazi,diğer ekipmanlarım tamdı ama.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam

Kask takmadan çalışmayan motor un üzerinde oturmak bile yanlış. Yeni öğreniyorsun, denge minimum da su anda sende, motor denilen lanet de düşük Hız lar da düşmeye meyillidir hep. O an da kafanda kask yoksa geri donusu olmayan yollara girersin.

Sakin bir daha kasksiz seleye bile oturma.

Kazasız belasız sürüşler
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bende motosiklet sürücüsüyüm tavsiye sayarsan bir kaç şey yazayım.

1-Kask ;Kask fiyatları en ucuz 99 tl den 3500 tl ye giden bir skalada.Termo plastik ,polycarbon ,fiber ,carbon şeklinde sağlamlığına göre fiyat artmakda .Para durumuna göremi, yoksa beden sağlığın için mi alacaksın ona sen karar vereceksin.

Unutmaki sadece bir düşüşde bile iç yapısı ve set kabuk yapısı hasar alan kask bir daha takılmaz.Ufak ufak çatlaklar ilerler.

Paran az ise alınabilecek ''sharp testinden''geçmiş Ls2, caberg kaskları öneririm.500 üstüne çıkarım dersen Nolan Agv .Fiber olsun biraz daha sağlam olur dersen 500 1m arası .En hafif ve en sağlam olanı alıcam param var dersen en az 800 1m ile 3500 arası Agv Nexxt shoei Arai kask.

2-Mont;Ben şu an deri full korumalı mont kullanıyorum.Havalar sıcak olduğundan türk hamamı gibi bir hissiyat olusturuyor .Akan trafikde uzun yollarda sorun yok lakin ışıklarda ilerlemeyen trafikde sıcak basıyor.3 mont eskittim ve en kaliteli en sağlam olanlar derilerdir.Bir düşüş esnasında sert ve kalın deri sürtünmede vücuduna en az zararı aldıracaktır.

Mont sıralamasıda paraya endeksli ,çoğunun korumaları ve kumaş yapısı aynı standartlara uygun.En ucuz markalar Venom prohel prospeed şeklinde başlar, dainese ve alpinestar vs şeklinde gene 3000 4000 tl lik fiyatlara çıkar.Yine para az ise önerebileceğim tekstil ürün kesinlikle venom mont çeşitleri olur.

500 tl gibi fiyata cıkarsan motomaxın kendi ürettirdiği deri armor ceketi kesinlikle öneririm .Alıp uzun yıllar giyebilirsin.Tekstil yazlık mont olsa iyi olur kışın sürmem dersen 500 civarlarına dainese tekstil mont alınabilir.

3-Bot;Ben 1 kere uzun bot aldım .Lakin çok kaba ve rahatsız .Vites geçişlerinde insanı zorluyor.Vitesleri attırırken botun ucunda bulunan peglerde hissiyat olmadığından kaça attım lan ben vitesi oluyorsun.Sana uzun yerine ,yazlık kısa bot önerebilirim .Yine motomaxsın kendi sitesinde bulunan forma vs gibi zevkine uyan kısa yazlık botlardan alabilirsin.Yada en ucuz prohel dynamic botu hem kibar hemde günlük kullanımda çok iyi.

4-Eldiven;Eldivende kask gibi bir motosikletçinin elinde olması gereken önemli bir aksesuar .Yere ilk düşüşde ,refleks olarak eller yere ilk sürtünen uzvullar.Eğer sürüklenme ve kayma halinde eller korumasız ve çıplak ise traşlama dediğimiz şey oluyor.Yani asfalt sürtünmeden dolayı parmaklarınızı kemiklerinizi rende gibi eritiyor.

O yüzden mutlaka deri eldiven kullan şu an için yine venomun 90 tl ye full deri eldiveni bulunmakta.Ama daha iyi ve carbon vs korumalı olsun dersen bir eldiven içinde 300 üstü vermen gerekir.

Pantolon kısmına girmiyorum.Günlük kullanım şekline göre değişecektir.Derisinden ,tekstiline, kot şeklinden condurasına kadar ondada öncelik çok.


Motosiklet cc si küçük yada büyük olması önemli değil bence.Önemli olan kesinlikle trafiği çok iyi okumak ,kesinlikle şehir içinde belirtilen hız sınırlarını aşmamak veya hız sınırının altına inmemek.Doğru frenleme ve kontra tekniğini iyi öğrenmek kaza riskini eminimki yüzde 80 azaltacaktır.


Motosikletin başlangıç için iyi bence, 150 cc özelliklerine bakmadım ama max 13 beygir felan dır.Yeni birine yeter ,sürmeyi öğretir .1 sezon sonra gitmiyor bu yahu demeye başlayacaksın.Tork ve beygir düşük olunca bir kamyonu geçemeyince ne demek istediğimi anlayacaksın.Ufak motosikletlerin sıkıntısı yollarda kamyoncularla arkadaş olmak.


1 yılda en yakın oturup çay içtiğimiz 2 kişiyi sadece hız yüzünden toprağa verdik.Şu an halen genç bir arkadaşımızda geçen hafta hız yüzünden kaza yaptı .Makineye bağlı olarak esk tıp fakultesinde komada uyumakta ve bacaksız bir şekilde :(Hız kesinlikle ölüm getiriyor bunu beyninin bir köşesinde dursun.Başkası gazlayabilir sen gazlama .Ben gazlarım bana birşey olmaz deme moto gp yarışlarında yarışan dünyanın en ünlü isimlerinin ve en basitinden kenan sofuoğlunun yaşamını bir kez araştır.

Yazdıklarım sıkıcı gelmesin.Sen doğru ve yerinde kullanırsan kaza yapmazsın .Ama önemli 3 4 unsur bir araya gelirse sanada gg deriz .Bende amatör bir sürücüyüm şu an ki 4. motosikletim ama kazam yok.Eskişehirde olsan hertürlü yardımcı olurdum sanırım ist dasın.En iyisi hemen bir motosiklet topluluğuna karış.Sadece anlatılanla bile motosiklet bilgini 1 haftada 5 katlarsın.

Tekerin düz bassın yardımcı olabileceğim birşey olursa mesaj atabilirsin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Çok teşekkür ederim hepsini okudum.
Ekipman işini hallettim.
Kask shoei aldım
mont rica
botlar gene iyi bi markaydı
eldivenler yazlık deri
dizlik hareketli oynar kıprar gillerden 150tl mi neydi daha dandiği içime sinmedi.
pantul almadım henüz.
motosiklet içinde branda alarmlı disk kilidi ve babuş marka zincir aldım.
Hız konusunda isteğim yok.
Önceden vardı ama uzun zamandır yok,bir anda kayboldu.Tedbirli kullanıyorum elden geldiğince araba ile bile 100 ü geçmiyorum.Ankaraya giderken sabitledim kadranı kurdum hafif bağdacımı tin tin tin gittim stres olmadan vücuttaki kasları kasmadan sakince.
12.4 beygir filan,iri yarı bana göre bi alet.
Uzun zamandır yazılar videolar vs araştırıp bakıyorum şu meşhur bileği bükmek mi neydi filmin adı onuda izledim denk gelince.
Anlamamıştım ama gene izliyecem şimdi.Vites geçişleri vs şimdi daha anlamlı oluyor videoda izleyince.

Lithran said:

Bende motosiklet sürücüsüyüm tavsiye sayarsan bir kaç şey yazayım.

1-Kask ;Kask fiyatları en ucuz 99 tl den 3500 tl ye giden bir skalada.Termo plastik ,polycarbon ,fiber ,carbon şeklinde sağlamlığına göre fiyat artmakda .Para durumuna göremi, yoksa beden sağlığın için mi alacaksın ona sen karar vereceksin.

Unutmaki sadece bir düşüşde bile iç yapısı ve set kabuk yapısı hasar alan kask bir daha takılmaz.Ufak ufak çatlaklar ilerler.

Paran az ise alınabilecek ''sharp testinden''geçmiş Ls2, caberg kaskları öneririm.500 üstüne çıkarım dersen Nolan Agv .Fiber olsun biraz daha sağlam olur dersen 500 1m arası .En hafif ve en sağlam olanı alıcam param var dersen en az 800 1m ile 3500 arası Agv Nexxt shoei Arai kask.

2-Mont;Ben şu an deri full korumalı mont kullanıyorum.Havalar sıcak olduğundan türk hamamı gibi bir hissiyat olusturuyor .Akan trafikde uzun yollarda sorun yok lakin ışıklarda ilerlemeyen trafikde sıcak basıyor.3 mont eskittim ve en kaliteli en sağlam olanlar derilerdir.Bir düşüş esnasında sert ve kalın deri sürtünmede vücuduna en az zararı aldıracaktır.

Mont sıralamasıda paraya endeksli ,çoğunun korumaları ve kumaş yapısı aynı standartlara uygun.En ucuz markalar Venom prohel prospeed şeklinde başlar, dainese ve alpinestar vs şeklinde gene 3000 4000 tl lik fiyatlara çıkar.Yine para az ise önerebileceğim tekstil ürün kesinlikle venom mont çeşitleri olur.

500 tl gibi fiyata cıkarsan motomaxın kendi ürettirdiği deri armor ceketi kesinlikle öneririm .Alıp uzun yıllar giyebilirsin.Tekstil yazlık mont olsa iyi olur kışın sürmem dersen 500 civarlarına dainese tekstil mont alınabilir.

3-Bot;Ben 1 kere uzun bot aldım .Lakin çok kaba ve rahatsız .Vites geçişlerinde insanı zorluyor.Vitesleri attırırken botun ucunda bulunan peglerde hissiyat olmadığından kaça attım lan ben vitesi oluyorsun.Sana uzun yerine ,yazlık kısa bot önerebilirim .Yine motomaxsın kendi sitesinde bulunan forma vs gibi zevkine uyan kısa yazlık botlardan alabilirsin.Yada en ucuz prohel dynamic botu hem kibar hemde günlük kullanımda çok iyi.

4-Eldiven;Eldivende kask gibi bir motosikletçinin elinde olması gereken önemli bir aksesuar .Yere ilk düşüşde ,refleks olarak eller yere ilk sürtünen uzvullar.Eğer sürüklenme ve kayma halinde eller korumasız ve çıplak ise traşlama dediğimiz şey oluyor.Yani asfalt sürtünmeden dolayı parmaklarınızı kemiklerinizi rende gibi eritiyor.

O yüzden mutlaka deri eldiven kullan şu an için yine venomun 90 tl ye full deri eldiveni bulunmakta.Ama daha iyi ve carbon vs korumalı olsun dersen bir eldiven içinde 300 üstü vermen gerekir.

Pantolon kısmına girmiyorum.Günlük kullanım şekline göre değişecektir.Derisinden ,tekstiline, kot şeklinden condurasına kadar ondada öncelik çok.


Motosiklet cc si küçük yada büyük olması önemli değil bence.Önemli olan kesinlikle trafiği çok iyi okumak ,kesinlikle şehir içinde belirtilen hız sınırlarını aşmamak veya hız sınırının altına inmemek.Doğru frenleme ve kontra tekniğini iyi öğrenmek kaza riskini eminimki yüzde 80 azaltacaktır.


Motosikletin başlangıç için iyi bence, 150 cc özelliklerine bakmadım ama max 13 beygir felan dır.Yeni birine yeter ,sürmeyi öğretir .1 sezon sonra gitmiyor bu yahu demeye başlayacaksın.Tork ve beygir düşük olunca bir kamyonu geçemeyince ne demek istediğimi anlayacaksın.Ufak motosikletlerin sıkıntısı yollarda kamyoncularla arkadaş olmak.


1 yılda en yakın oturup çay içtiğimiz 2 kişiyi sadece hız yüzünden toprağa verdik.Şu an halen genç bir arkadaşımızda geçen hafta hız yüzünden kaza yaptı .Makineye bağlı olarak esk tıp fakultesinde komada uyumakta ve bacaksız bir şekilde :(Hız kesinlikle ölüm getiriyor bunu beyninin bir köşesinde dursun.Başkası gazlayabilir sen gazlama .Ben gazlarım bana birşey olmaz deme moto gp yarışlarında yarışan dünyanın en ünlü isimlerinin ve en basitinden kenan sofuoğlunun yaşamını bir kez araştır.

Yazdıklarım sıkıcı gelmesin.Sen doğru ve yerinde kullanırsan kaza yapmazsın .Ama önemli 3 4 unsur bir araya gelirse sanada gg deriz .Bende amatör bir sürücüyüm şu an ki 4. motosikletim ama kazam yok.Eskişehirde olsan hertürlü yardımcı olurdum sanırım ist dasın.En iyisi hemen bir motosiklet topluluğuna karış.Sadece anlatılanla bile motosiklet bilgini 1 haftada 5 katlarsın.

Tekerin düz bassın yardımcı olabileceğim birşey olursa mesaj atabilirsin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Lithran said:


3-Bot;Ben 1 kere uzun bot aldım .Lakin çok kaba ve rahatsız .Vites geçişlerinde insanı zorluyor.Vitesleri attırırken botun ucunda bulunan peglerde hissiyat olmadığından kaça attım lan ben vitesi oluyorsun.Sana uzun yerine ,yazlık kısa bot önerebilirim .Yine motomaxsın kendi sitesinde bulunan forma vs gibi zevkine uyan kısa yazlık botlardan alabilirsin.Yada en ucuz prohel dynamic botu hem kibar hemde günlük kullanımda çok iyi.

4-Eldiven;Eldivende kask gibi bir motosikletçinin elinde olması gereken önemli bir aksesuar .Yere ilk düşüşde ,refleks olarak eller yere ilk sürtünen uzvullar.Eğer sürüklenme ve kayma halinde eller korumasız ve çıplak ise traşlama dediğimiz şey oluyor.Yani asfalt sürtünmeden dolayı parmaklarınızı kemiklerinizi rende gibi eritiyor.



Katılmıyorum. Uzun bot önemli. Ayaklar ve bilekler en kırılgan yerler kaza anında, ve Allah korusun yürüyemediğin zaman hayatın çok büyük ölçüde aksar.
Bende forma kısa bot var, arada giyiyorum ama normal spor ayakkabı gibi bişey. Sadece tabanı kaymıyor, hiçbir koruması yok. Kaval kemiğini kırılmaya ve bileği bükülmeye karşı koruyan bir bot güzel olur. Vitese falan da alışırsın.

Eldiven konusunda da avuç içi sağlamsa tekstil eldiven giyilebilir. Ben deri kullanıyorum ama felaket rahatsız ediyor yazın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dizlikler genelde koruma sağlamıyor düşüncesi ile geri plana itiliyor. aslen dizlikler ufak çapta çarpmalarda biraz darbe emebilir lakin pantolon veya termal içlik vs kullanılmayacaksa dizlik, rüzgardan koruması açısından olası rahatsızlıklar için oldukça etkili.

motosiklet üzerindeki 8 yılın 4. yılında anlamsız diz ağrılarım romatizma başlangıcına işaret edince yaz/kış kullanmaya başladım. fark büyük.

göğüs, diz, parmaklar ve bilekler öyle rüzgara çok gelemiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

botu uzun aldım ben ya.
Hem 46 numara yoktu diğerlerinde hemde yeni başlıyorum nolur nolmaz.
Pek sıkıntı çekmedim giydiğimde,rahat ve ferah.
bot şu http://www.motosikletaksesuarlari.com/TCX-Airtech-Yazlik-Uzun-Gore-Tex-Motosiklet-Botu-Siyah_18004.html
eldiven şu
http://www.motosikletaksesuarlari.com/Five-Gloves-Yazlik-Motosiklet-Eldiveni-RS3-Siyah-Kirmizi_17401.html
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...