Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Bmw 1.16 D 'de karar kildim ve aldim


Raistllin

Öne çıkan mesajlar

doga sartlarinda surus icin dizayn edilmemis tum binek otolarda su birikintisinden gecersen bozulmayacak bir tane oldugunu sanmiyorum acikcasi. bozulmadiysa da izolasyon kalitesinden degil bildigin sanstan oluyor. bmw 1 serisi bu konuda sinifindaki herhangi bir arabadan daha kotu degil.

e87 de karter koruma vardi, f20 de de vardir, ama suya engel olmaz sonucta. amaci o degil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 yıl sonra ...

Merhaba arkadaşlar , öncelikle hali hazırda aracımda yaşadığım sorunla alakalı bir başlık aradım ve bulamadım, yeni konu da açmak istemediğim için burdan sormaya karar verdim. (Bmw 1.16 d )

Belki aranızda daha önce bu sorunu tecrübe eden olmuştur ve fikri vardır. Şöyle ki;

Arabayı ilk çalıştırdıktan sonra bir uyarı sesi geliyor ve ekranda şu çıkıyor.






Servise götürdüm kontrol ettiler sıvıda bir azalma yok, bi kaç yerine baktılar falan bi sorun yok olur arada deyip gönderdiler. (nasıl yani olur arada?) neyse

Uyarı birgün oluyor, diğer gün geçiyor böyle saçma bir durum var. Açıkçası korkuyorum da acaba burada servisteki bakan ustalar yetersiz miydi?

Bugün yine aynı uyarıyı verdi ve yine götürdüm servise adamlar suratıma yine niye geldin gibi baktılar üstelik... E sürekli de oluyor acaba bu sorun uzun vadede büyük bir soruna dönüşür mü çünkü internette de arastırdım pek parlak bilgilere rastlamadım. Belki de var ben bulamadım.

eh Paticik'te erkek popülasyonu yüksek bir forum olduğu için belki dedim yardımsever,yakışıklı,tatlı,sempatik patidaşlarım bana yardım eder varsa bi tecrübeleri paylaşırlar belki daha önce başlarına böyle bir durum geldiyse çözüm farklı bi yerdedir gibi gibi...,

şimdiden teşekkürler ?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Fistan +1

Bir kere böyle sürekliliği olan hatalar yalancı çoban olayına dönüşüp çok ciddi zararlara sebep olabilir.

Bildiğim kadarıyla manyetik bir sensör var soğutma sıvısı deposunda. O sensörün etrafında da sıvı seviyesi ile yükselip alçalan içinde mıknatıs olan bir şamandıra var. O şamandıra %80 ihtimalle takılıp kalıyordur. Bildiğim kadarıyla da soğutma sıvısının o doldurulduğu haznenin değişmesi gerekiyor. O şamandıra dışarıdan müdahale edilebilir bir şey değil. Eğer 7/24 hata veriyorsa bir çubuk ile dürtebilirsin. Seviye göstergesi için depo içindeki çubuğun hareketini kontrol et, takılmadan rahat yükselip alçalıyor mu bak. Bildiğim kadarıyla manyetik şamandıra ile seviye şamandırası birbirine bağlı olacak.

Allah'dan soğutucu seviyesi alarmı saçmalasa da soğutma sıvısı sıcaklığını kontrol edebiliyorsun; anormal bir durumda ilk gözlem yapacağın nokta o olacaktır.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

antalya da yasiyor olsam antifriz cok cok az koyarim. yuzde 50 yi gecmem. (editliyorum, itiraz gelecek. su uzun vadede iyi degil) sogutma sivisi falan donmaz orada. antifriz in fazlasi da faydali degil. kaynama noktasini arttiriyorsunuz, iyi guzel ama meret radyator icinde akmiyor. sogutma kapasiteniz var ama sogutamiyorsunuz kisacasi. su ile dogru olcude seyreltmeniz sart.

konuya donersek, kosifler sacmalamis. antalya da bildigim kadariyla baska alternatifin de yok. zorlayacaksin adamlari mecburen.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...