Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

3d eskizler ve pratik amaçlı çalışmalar


Densiz

Öne çıkan mesajlar

Max'le ugrasan tanidigim 3 insan falan kaldi sanirim biri de sensin suan. Ben mayada modelliyorum. Zbrush'i en son yillar once acmisimdir. Maya'da modellemek Zbrush'taki kadar eglenceli degil. En son

sunu


modelledim. Goruntu olarak normal duruyorken bir suru ngon cikardim icinden. Yanlislikla combine etmisim herseyi. Kanser oldum. Bastan daha planli gitmek derekiyor Maya'da.
Zbrush, PS, Nuke, Maya vs. soru/cevap/tutorial topiki olsa ne iyi olur. Basarili vidyolari paylasiriz. Sorusu olan sorar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

3dsmax, mimari işler yapan çevrelerde oldukça yaygın. sadece türkiye değil dünya genelinde.

zaten de maya da max de uzun yıllardır aynı firmanın ürünü olarak geliştirildiği için, densizin de söylediği gibi paralel gidiyorlar.

kim hangi programın modelleme yöntemlerine ve arayüzüne ısınmışsa onu tercih ediyor. bir de kullanılacak modelleme yönteminin o programda ne nerece gelişmiş olduğu var tabi. mesela nurbs modellemek gerekiyorsa (ki bu bir tercih değildir çoğu zaman, mesela mühendislik söz konusuysa) maya'dır max'tir bunlarla uğraşmak abesle iştigal. açarsın rhino'yu onunla yaparsın.

burada tercih konuşulurken modelleme üzerine odaklanıldığı için yazdım bunları. yoksa 3dsmax'in mimari çevrelerde yaygın olmasının sebebi modelleme falan değil direk vray rendering. zaten mimari modelleme yapıyorsun, bulaşık makinasıyla modellesen bile olur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Programlar zaman içerisinde eksiklerini kapattıkça ayrım yapmak zorlaştı diye düşünüyorum.

Açıkçası 3dsMax a "ribbon" gelmese, programın yüzüne bakmazdım (ribbonu özelleştirip, bir kaç tıklama ile yapılacak hareketi tek kısayola alınca 3dsMax benim için kullanılabilir oldu.

FAKAT blender kullanımındaki zevki başka programdan alabileceğimi zannetmiyorum. (bana göre 2 eksiği var: set flow u her zaman kullanabilsem (sadece yeni eklenen edge loplara kullanılabiliyor) ve pie menü editör gelse tamamdır). Oyun oynar gibi modelleme için, blendera bakabilirsinLvy (gerçi mayada modelleme yapmasıda sıkıcı değildi. En azından özelleştirilmemeiş max gibi değildi :P )

Neyseki blenderı biraz özelleştirip, 3dsMax a benzer yaptım. Bu sayede 2 program arası gidip gelmek sorun olmuyor.

NOT: olurda blender kullanmak isterseniz "Presets" den "3dsMax vey Maya" seçmeyin. Bunun yerine navigasyonu düzenleyip, kendiniz özelleştirin (aksi halde blenderın bazı nimetleri gidiyor)

max kullanıpta, blender için hazır ayar isteyen olursa, kendim için hazırladığımı paylaşayım).
https://www.dropbox.com/s/ua040vaeybfcc8f/Blender.rar?dl=0

arayüzü istediğiniz gibi değiştirin

ve sağ altda göreceğiniz "MatCap" i kullanmak istemiyorsanız kapatıp yeniden ctrl+u ile kaydedin.
http://i.imgur.com/L0sU0yv.png

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

blender kullaması baya rahat gerçekten, hoş benim eğitim kaynağım da iyi ama en son 2007 de 3dsmax kullandıktan sonra blender kullanması ve öğrenmesi çok daha rahat geldi, yakıdna game asset yapıp sağa sola koymaya başlayacam o derece sdf

ayrıca densizin çalışmala zten yteri kadar övüldüğünde ben de övüp over kill yapmak istiyorum izninizle
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Modo neymis yav yeni miymis?
Ben acikcasi ekmegimin pesinde Maya'yi sectim cunku animasyoncuyum ve sirketler cogunlukla Maya kullaniyor. Max'i de mimari projeler icin kullaniyorlarmis mesela. Onun disinda hobi olarak yapan istedigi yerde modellesin birsey farketmez.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Aynen animasyon için mayayı övüyorlar. Konudan uzak olduğum için kıyaslama yapmam mümkün değil ama kod konusunda esnek olduğundan sevildiğini biliyorum.

Bu arada ayakkabıya başladım. Bugün bir kaç tane eskiz hazırlayıp, bir tanesine karar vereceğim.

1. ayakkabı eskizi


Materyal yanıltmasın, deri bir ayakkabı değil. Kadife gibi bir kumaş olacak. Kırışıklarda yalandan tabi. Kırışıklık nasıl duracak diye baktım. Buna karar verirsem düzelteceğim.
http://i.imgur.com/sthgOWs.png

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@tunch
mantık ve ergonomi önemli değil. Nede olsa üretim yapmayacağız (edit: birde bu mantık olayı bende de çok var. Birşeyler yapmaya çalışırken elimi kolumu çok bağlıyor. Son aşamada düşünmem gerekiyorken, tasarımda uygulamaya çalıştığımdan sınırlayıp, akıcılığı/hoşluğu(?) kaybediyorum (gerçi ne anlatıyorsam. Çünkü, bu konularda bilgim ve pratiğim yok denecek kadar az var.)
---

Saat uçmuş, günü bitirmeden hızlıca 2 tane daha eskiz yaptım. Pek birşeye benzemediler gerçi.

Kötü mü olmuşlar? Fena değillerse hangisini seçerdiniz?
(kötü değillerse seçileni biraz daha güzelleştirmeye çalışacağım. Ayrıca karakterin giyim tarzına uymuyorsa, ayakkabıyı veya pantalonu biraz değiştireceğim)


1. ayakkabı


Materyal yanıltmasın, deri bir ayakkabı değil. Kadife gibi bir kumaş olacak. Kırışıklarda yalandan tabi. Kırışıklık nasıl duracak diye baktım. Buna karar verirsem düzelteceğim.
http://i.imgur.com/sthgOWs.png




2. ayakkabı

http://i.imgur.com/qMQQXYH.png




3. ayakkabı

http://i.imgur.com/OPGW4x1.png

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Lvy teşekkürler.


---

3 numaraya karar verdim. Üstünde biraz daha uğraşıp, zincirle süs yapmaya çalıştım fakat ayakkabının tarzını bozdu. Retopodan sonra, kumaş görünümlü süs eklemeyi deneyeceğim (özellikle topuğun olduğu kısım için. Oradaki kalp gibi olan boşluk kötü görünüyor gibi.

retopo başlangıç

http://i.imgur.com/q7Iqckm.png

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ayakkabıyı bitirdim (süsleri son aşamada ekleyeceğim (görünümü bozmazsa)

Hem doktor, hem öğretmen olan BAĞYANDAN az kullanılmış ayakkabı

http://i.imgur.com/TAkc7Un.png

Topoloji biraz tırt oldu ama çok da uğraşmak istemedim.
Birde topuk kısmı wire halinde hava kalmış. Bunu düzelttim, sadece blender içinde böyle kalmış (üstde görünüyor zaten)
http://i.imgur.com/ks21VZx.png

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Elbise detaylar ve Saçlarla oynuyorum şuan. Nasıl birşey yapacağıma karar vermedim (silueti belli ama detaylara kararsızım)


KIZ DEVAM

not: elbisedeki detayları normal map ile yapmayı düşünüyorum. Normalmap de detaylar ölürse, büyük detaylar için ayrıca displacement kullanırım (noise gibi olan kumaş detayı için normal map)

http://i.imgur.com/wBsMXVk.png


http://i.imgur.com/TDr2mh3.png

Elbisenin üstü olmadı sanırım. Kırışıklıkları değiştirip, daha farklı kumaş detayı yapmaya deneyeceğim.

http://i.imgur.com/v7aZh0d.png

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 ay sonra ...
aynen.. beklyene kadar sorsaydın keşke :)


2 yeni karakter - Boş mesaj atmış olmayayım.

2 tane bücür karakter yapmaya çalışıyorum.
2 sininde kabası bitti. Topolojileri örüyordum (sorası saçlar, gözler, elbise, aksesuar)

Eskizleri:
http://i.imgur.com/tx9MxIc.png

http://i.imgur.com/23lrFvk.png

Kızın kabaca modeli ve topoloji başlangıcı.

https://cdn.discordapp.com/attachments/185593454816919556/336112589736116224/unknown.png

https://cdn.discordapp.com/attachments/185593454816919556/336146860945309696/unknown.png

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

En azindan bir front bir de side view referans ciziminin olmasi cok daha planli ve rahat calismani saglar.

Bucur melek kizin gogsu hic yok + bacaklarin ve govdenin kisa, kafanin buyuk olmasi direk cocuk anatomisi. Buraya kadar hersey tamam.
Ancak belinin ayrimi ve poposu (basenleri) kadin anatomisi ve boynu da bucur bir karaktere gore uzun kalmis o biraz kafa karistiriyor.

Ama helal olsun tek bir acidan referansla iyi kotariyorsun valla (tu).
Modelleyenler bilir tek referansla modellemenin ne kadar zor birsey oldugunu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Boyun beni de rahatsız ediyor aslında ama estetik duruyor diye pek kısaltmak istememiştim. Fakat arkadan bakınca (saçlar kapatmadığından) daha da kötü duruyor sanırım. Biraz daha kısaltmayı deneyeyim.

Beli pek değiştirmek istemiyorum.

(Kalça arasındaki boşluk, rahat topoloji yapabilmek için. İşim bittiğinde boşluğu azaltacağım). Kalçayı genel olarak da pek değiştirmek istemiyorum fakat yine de tekrar bakarım.

Aslında bacak arasındaki boşlukta yanlış/fazla AMA, kalça genişliğini azalttığından pek yakınlaştırmadım. Bacakları içeri doğru şişmanlatınca da kötü görünmeye başlıyor. Sanırım bacakları ve kolları biraz daha kalınlaştırarak bunu düzeltebilirim. Zaten referansda böyle aslında ama istediğimden fazla sevimli oluyor diye biraz kadınsılık katmak istemiştim.

topoloji bittiğinde bunlara tekrar bakayım.
teşekkürler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şöyle "re-topo" dan sonra, ufak düzeltme yaptım.. Kanat ve elbiseden sonra yeniden dönüp kontrol ederim. Şuan gözüm alıştığından pek birşey rahatsız etmiyor.


https://1.bp.blogspot.com/-j-nGYqGQJwg/WXDmaW6lQHI/AAAAAAAABDo/S61Md9gcMtY-pgilXGTTjgxZ21bd6wy-QCLcBGAs/s1600/wip2-1.jpg

meraklısına wire

https://2.bp.blogspot.com/-JIpp95slzYw/WXDmbMWzzFI/AAAAAAAABDs/28ucsvf3YLspYsSd0fbSAnHgzcbIcWHBwCLcBGAs/s1600/wip2-2.jpg

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...