şöyle kısa bir alıştırma yapabilirsin. maya'yı aç, ya da neyi istersen. en basitinden bir insanın bone sistemini hazırla ve iskeleti koştur. sonra da koşarken aniden durdur. bu animasyon sekansını doğal görünecek biçimde bone+IK sistemiyle yapabiliyorsan nerede istersen orada devam et. çünkü iş programda değil senin anatomi bilginde, hareket bilginde ve IK bilginde.
mesela bir adamın ayaktayken yanda duran sandalyeye oturması çok basit bir işlemmiş gibi görünürken yapmaya kalktığında çalıştığın platformun pek bir önemi kalmadığını görürsün. bu arada komplike hareketlerdeki sorunlar cat ve character studio'da da var. bu ikisinin sağladığı şey algoritmik yürümeyi otomatize etmesi. yürüme işlemini hallettikten sonra diğer hareketler yine ilkel yöntemlerle ayrı layerlarda ik sistemine kalıyor.
bu arada hem cat hem de charactr studio motion capture datalarını gayet güzel kulalnır, kırpar biçer birleştiri vs. ama mocap librarylere güvenerek ne kadar ihtiyacını görürsün orası meçhul. ciddi işler için sonunda motion capture sistemine muhtaçsın.
mesela bir adamın ayaktayken yanda duran sandalyeye oturması çok basit bir işlemmiş gibi görünürken yapmaya kalktığında çalıştığın platformun pek bir önemi kalmadığını görürsün. bu arada komplike hareketlerdeki sorunlar cat ve character studio'da da var. bu ikisinin sağladığı şey algoritmik yürümeyi otomatize etmesi. yürüme işlemini hallettikten sonra diğer hareketler yine ilkel yöntemlerle ayrı layerlarda ik sistemine kalıyor.
bu arada hem cat hem de charactr studio motion capture datalarını gayet güzel kulalnır, kırpar biçer birleştiri vs. ama mocap librarylere güvenerek ne kadar ihtiyacını görürsün orası meçhul. ciddi işler için sonunda motion capture sistemine muhtaçsın.
Öne çıkan mesajlar