Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

3d Studio Max vs Maya


Rewendor

Öne çıkan mesajlar

Bir altta 3d konusu da var, ama hem anket hem de daha detaylı bilgi istemi için ayrı konu açayım dedim.

Tamamen hobi amaçlı, kafamda kurguladığım bazı senaryoları kısa animasyonlara dönüştürmeye (hatta belki youtube'a falan koymaya) heveslendim. Bu konuda yıllardır heves var, ama bugüne kadar girişimim olmadı.

Taa çocukluğumuzdan beri 3ds Max ismi zaten sürekli sağda solda duyuluyordu, şimdi bir Maya sevdası başlamış.

Biraz internette araştırma yaptım, "karakter modellemeleri ağırlıklı çalışacaksanız Maya daha avantajlı, solid karmaşık modeller tasarlamak için 3ds döver" diyorlar sanırım genel olarak.

En basidinden kafamdaki 2 senaryodan birisi 1800'ler dönemi steampunk tarzı bir dünyada geçiyor, karakter ağırlıklı olduğundan Maya gibi, diğeriyse gelecekte geçen bilimkurgu, gemiler robotlar derken 3dsmax mı diye düşündüm.

Bu arada makine müh. olduğumdan teknik çizim programları (Catia, Siemens Nx, ucundan azıcık Solidworks vb) hakimiyetim de var, ama bu işle alakası ne düzeyde, faydalı olur mu bir fikir sahibi olacak kadar bile konuya hakim değilim.

Ek olarak çizimi yaptıktan sonra bunu animasyon haline getirmek lazım.

Şöyle detaylı bir çizimi yaptıktan sonra renderlamak, (bir alt konudaki detayda surat işlemeleri, arka plan, ışıklandırmalar vb şeklinde) atıyorum 20-25 dk'lık bir animasyon haline getirmek normal bir kullanıcı bilgisayarıyla (Workstation falan değil yani, 4 gb ramli 4 çekirdekli sıradan oyun makinası) ne kadar süre alır?

Tutorialler de isteyeceğim tabii, ancak diğer konuda zaten başlamak için yeterli sayıda tutorial sitesi var sanırım, yine de "bak bu tutoriali kaçırma" dediğiniz bir şey olursa belirtirseniz sevinirim :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ne kadar detaylı yaparsan render o kadar uzun sürer. workstation değilse zaten uzun sürecek seve seve ama render süresinden büyük dertlerin olacak zaten şu aşamada. öğrenme konusunda sıkıntı yaşamazsın ama animasyon yapmak hele hele öyle karakterli stilli uzun animasyon yapmak apayrı bir mevzu. birden fazla yazılım kullanmak daha verimli olacaktır. o kısmını detaylı olarak konuya hakim biri yazar benden bu kadar :P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Rewendor said:

Peki bunların dosya formatı ortak veya birbirine dönüştürülebilir mi ki? Yani birden fazla programı aynı modelde/dosyada kullanabiliyor muyum?


hemen hemen ortak 3d dosya formatı var. *.3ds diye. ama 3dmaxin dosya format zenginliği mayaya göre çok daha iyi tabi autodest olması sebebiyle.

mayanın parametrik tasarım kullanımı daha kolay. Ancak görsel tasarım için 3dmaxin UI i daha noob friendly. Render ise sonuçta external bi render motoru kullanıyosan aynı. Ama başlangıç için 3dmax öneririm.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şimdik öncelikle karakter animasyonlardan bahsediyorsun. karakter için maya demişler. ama karakter için maya diyenlerin hiçbirinin bi yerlere maya ile yaptığı karakter çalışmalarını koyduğunu göremezsin. denemesi bedava, birkaç saat search yapıp sonuçları bizlerle de paylaşabilirsin :)

maya holywood'da çeşitli kademelerde kullanıldı, ünü de buradan geliyor. aslında oradaki çalışmalarda maya'nın tercih edilmöesi için hiçbir sebep yok. ama holywood'un tercih etmesi için kendi alt yapılarıyla ilgili bir sebepleri var. o da pc'ler bugünkü kadar iyi makinalar yapamadan önce 3d işlemlerinin cgi platformlarında yapılmasıydı. cgi platformunun yazılımı da alias ile başlar maya ile devam eder. pc'nin gelişmesiyle cgi patladı, ama maya'nın adı kaldı. zaten de autodesk ortada kalan maya'yı sırf ismi yüzünden satın aldı.

eğer bu arada hollywood maya kullanıyor diye maya diyceksen zaten de yanılıyorsun. ne maya kullanır ne max kullanır. belki bazı aşamalarda bunları yardımcı program olarak kullanıyorlardır. high end studiolar kendi ihtiya.larını görmek için kendi yazılımlarını geliştiriyorlar.

neyse sadede gelelim. öncelikli olarak karakter animasyonundan bahsediyorsun. motion capture stüdyon varsa, zaten neyi kullandığının hiçbir önemi yok. istediğin platformda animasyonunu yap. ama böyle bir imkanın yoksa işin ik'ya kalacaksa ik ile bişeyler yapman şöyle bi 15-20 yıllık canlı yaratık animasyonu tecrübesi ister. bütün platformlar ik konusunda aynıdır. 2+2'nin bütün matematik kitaplarında 4 etmesi gibi. sonuçta ik'nın kuralları belli, sabit ve işleyişi kesin.

iş ik'ya kalınca devreye ik'yı kullana yardımcı toollara kalıyor. maya'da temel ik'dan başka hiçbir yardımcı tool yok. hollywood buna ihtiyaç duymuyor çünkü zaten her şeyi motion capture. motion capture kullanmıyor olsalar bile hareket artistleri de 100 yıllık tecrübe ve birikimi devam ettiren kişiler. şöyle düşün: bilgisayar olmadan önce adamlar bu hareketleri kare kare elle çiziyorlardı. bilgasayarın sunduğu en temel bone sistemi bile bu adamlara bal kaymak geldi. eski siyah beyaz çizgi filmleri bi alıcı gözüyle incele derim.

max'de ise character studio ve cat diye 2 adet yardımcı karakter animasyonu sistemi var. özellikle cat'i yakından incelemedi tavsiye ederim. ik ile gerçekçi görünmesi için günlerce uğraşacağın bir el kol hareketini tek hamlede yapabiliyorsun. yalnızca 2 ayaklı değil farklı yaratık tipleri için de çok güzel çözümler sunar cat. character studio sadece biped ile çalışır; at, kedi, köpek, kanguru, örümcek hareketleri yapamazsın.

max üzerinde cat ile tonlarca örnek ve tutorial bulabilirsin ararsan. karakter animasyonu (dikkat, karakter modelleme değil) ile ilgili maya tutoriali bulursan bizi de haberdar et, okumaktan zarar gelmez :)

multi platformda çalışma olayına gelince, eğer çok çok vaktin varsa öyle yap. yok ben sonuca kısa gidicem dersen fazla bölünme.

bu arada makina mühendisiysen rhino'ya bu güne kadar bakmadıysan mutlaka bak. nurbs (solid) modelleme rhino'dan sorulur. makina mühendisliği fakültelerine nurbs dersi koysalar yeridir.

ışıklandırma ve render işine gelince. yine maya mı max mi hiç önemi yok. her ikisinde de mental ray ve vray var. iyi sonuç için bunlara muhtaçsın. platform önemsiz. vrayi küçümseyenler çıkabilir. herkesi dinleme :)

zaman konusuna gelince;

[video]https://www.youtube.com/watch?v=6IeshckBiXU?feature=oembed" width="459">



buradaki 6:20'lik filmi 12x thread 2 makina ve 8x thread 1 makina toplam 30 thread ile yaklaşık 20 günde render ettik. makinalar 20 gün boyunca 24 saat çalıştı. oda hamam gibi oldu. 600 tl elektrik faturası geldi.

özetle, herşey için max derim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şöyle kısa bir alıştırma yapabilirsin. maya'yı aç, ya da neyi istersen. en basitinden bir insanın bone sistemini hazırla ve iskeleti koştur. sonra da koşarken aniden durdur. bu animasyon sekansını doğal görünecek biçimde bone+IK sistemiyle yapabiliyorsan nerede istersen orada devam et. çünkü iş programda değil senin anatomi bilginde, hareket bilginde ve IK bilginde.

mesela bir adamın ayaktayken yanda duran sandalyeye oturması çok basit bir işlemmiş gibi görünürken yapmaya kalktığında çalıştığın platformun pek bir önemi kalmadığını görürsün. bu arada komplike hareketlerdeki sorunlar cat ve character studio'da da var. bu ikisinin sağladığı şey algoritmik yürümeyi otomatize etmesi. yürüme işlemini hallettikten sonra diğer hareketler yine ilkel yöntemlerle ayrı layerlarda ik sistemine kalıyor.

bu arada hem cat hem de charactr studio motion capture datalarını gayet güzel kulalnır, kırpar biçer birleştiri vs. ama mocap librarylere güvenerek ne kadar ihtiyacını görürsün orası meçhul. ciddi işler için sonunda motion capture sistemine muhtaçsın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bilgilendirme için sağolasın Sufi :)

Başta belirtmiştim, hobi amaçlı bakınmak istiyorum işe, tutup motion capture studio veya hollywood grafiklerine girişecek halim yok haliyle :) Aklımda güzel kısa senaryolar var, animasyonla ortaya dökebilirsem dökmek istiyorum.

Maya'nın bir avantajı da Mac'lerde de olması sanırım, o yüzden tercih ediliyor.

Bir de karakter "animasyon"undan öte modellemesi için, canlı karakter modelinde Maya 3dsmax'ten iyi diyorlardı okuduğum kadarıyla. O bakımdan kıyaslama yapabilir misin bir de?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

karakter modelleme işini maya'da hiç denemedik. o yüzden fazla bişey söyleyemem. ama genel olarak karakter modelleme ile ilgili bişeyler diyebilirim.

karakter modelleme, daha genel organik modelleme kabaca kişinin sanatçılık kabiliyeti + teknik bilgisi denebilir. iyi resim yapamayan biri ai ile neresini yırtarsa yırtsın süper insanlı resimler çizemez. heykeltraşlık bilgisi olmayan kişi de baba programlar kullanarak karakter modelleyemez.

biz karakter ihtiyacımız olduğunda daz'a başvuruyoruz. sen toon diyorsun, bu iş için daz'ın sam ve sadie diye 2 baze toonu var. daz'ın kendi yazılımıyla veya poser'la sliderları oynayarak bu base toonları özelleştirebiliyorsun. giysi miysi zaten sana kalmış.

http://www.daz3d.com/shop#filter_genre=Toon&filtered=1

buradan toon karakterleri inceleyebilirsin. yok kendin yapıcam dersen sana kolay gelsin. benim bütün sıfırdan karakter modelleme tecrübem 1997 yılında lightwave'de modellediğim ismini golya koyduğum alien-vari bi yaratık. insan modelleme diye başladım o çıktı :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ehah, bilgi için teşekkürler, 2D'ye yönelecem galiba bu gidişle :D

Hmm nasıl anlatayım, şu Blizzard'ın son Blizzcon'da sunduğu Overwatch videosundaki tarz animasyon istiyorum ben karakterli olarak (başlangıcındaki 2D kısmını geç, 1.02 sonrası bölüm)

Tabii ki bir Blizzard animasyonu kalitesini hedeflemiyorum boş zaman hobi amaçlı animasyonumda :D Tarz ve yaklaşım olarak demek istedim :)

http://www.youtube.com/watch?v=FqnKB22pOC0
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

http://www.daz3d.com/chibi-bundle

buradaki chibi tarzı toon yapıcaksan elbette heykeltraş olman gerekmez. böyle modeller max'te de spline ya da polygonal modeling yöntemleriyle rahatça yapılabilir. maya'da nasıl bilemiyorum. ama esas orun modelleme değil yüz hareketleri özellikle de dudak hareketleri ve konuşma.

konuşma işi için lipsync pluginleri var. biz max'te onlarla çözüyoruz. yöntem kabaca dudak hareketlerinin keskin olduğu harfleri morph olarak tek tek belirmek (yani her harfin dudak hareketini modellemiş olman lazım) ve konuşmayı mp3 formatında plugine dinletmek. gerisini o hallediyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yapamazsın onları abi. ekip işi onlar.
hhepsini birden ogrenmen ordaki mevzuların mümkün deil pek. hobi olarak hiç deil.

3d model ve 3d animasyon birbiriyle pek ilişkisi olmıyan konular zaten. hani modeli yaptım hadi ayaklansın diye bi durum yok.

3d için ortak formatlar var, ama programların farklı rigging modelleri oluyo kinetic modelleri oluyo fizik modellemeleri oluyo vs vs. universal formatlar bunların hepsini kapsamıyo.
Bütün teknik cizim programları dwg ve dxf acar ya ama acada özel bazı özelliklerini gösteremez uyarı verir acaken onun gibi düşün.

zbrush sadece organik modelleme için bi program.

maya max daha rahat edersin
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hayır onun da bir sürü yöntemi var. photoshopun animasyon ile alakası yok. karakterleri arkaplanları falan orada çizebilirsin tabii. flash güzel bir başlangıç olur hem temel animasyon mekaniklerini öğrenirsin hem de kullanımı kolay.

http://www.adobe.com/products/flash.html

burada daha çok web kısmını öne çıkarmışlar da aslında basit animasyonlar yapmak için ideal bir yazılım. elin yatkınsa ilk gününde ilk animasyonunu yapabilirsin öyle diyeyim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hacı Karakter tasarımı için Zbrush hepsini parçalar, ama ögrenmesi biraz zaman alır. pixologic in sitesinden başlayabilrsin sıfırdan tuto videoları var.

mekan için, ayrıntılı sahneler için 3ds max.

animasyon bilmiyorum ama duydugum kadarıyla maya

bu üçünü kombine edersen en iyi sonuç çıkar, obj dosyası olarak ve farklı şekillerde birbirine atıp oynayabiliyorsun zati. Render için Keyshot hızlı ve etkilidir, ama organik karakterler yerine araç ve katı yüzey renderi için iyidir. mekan ve daha ayrıntılı render için Vray.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...