Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Kış lastiği uygulaması


Katibim

Öne çıkan mesajlar

KHaRoN said:


En basitinden soyle dusunun, madem bu kadar genis skalada sicakliklarda calisabilecek urunler yapilabiliyor ve performans lineer bi sekilde dagitilabiliyor, neden inanilmaz paralarin dondugu motor sporlarinda hala daha lastikleri isitmak icin vs ugrasiliyor? Takildigi gibi optimum traction saglayacak urun yok mu ellerinde, yapilamiyor mu?


zaten yakıt için pite girmek zorundalar
300 km/h daki aşınma daha fazla
yüksek hızda yol tutuşu sağlamak gibi bir dertleri var

--

hava sıcaklıklığı ve buz üstünde yolculuk farklı kavramlar
nanoseviyesi belki en rahat polimerler için uygulanabilecek
--
en azından 4 mevsim lastikleri isteseler satışa uygun bir fiyatla sunabilirler

öte yandan yağmur (kar şartlarına) uyum yazın yakıt sarfiyatı olarak dönüyor bu da bir gerçek
sadece hamurun yumuşaklığı kıstas değil

KHaRoN said:

Rerore said:

lastiğin ömrünü azaltıp kışın normal lastikle seyhat etmek isteyenler
lastik basıncını düşürebilirler 1-2 birim


Cook cok yanlis bi dusunce.

http://www.krexinc.com/wp-content/uploads/2012/03/tire-problems.jpg

under inflation da yuzey alanini azalttiginiz icin traction azalir tam tersi.


yol tutuşundan çok lastiğin sertliğini azaltmak konusunda söylemiştim ama
düşük sıcaklıkta basıncın da azalcağını düşünürsek extradan bir müdahaleye gerek yok
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Rerore said:

zaten yakıt için pite girmek zorundalar
300 km/h daki aşınma daha fazla
yüksek hızda yol tutuşu sağlamak gibi bir dertleri var

--

hava sıcaklıklığı ve buz üstünde yolculuk farklı kavramlar
nanoseviyesi belki en rahat polimerler için uygulanabilecek
--
en azından 4 mevsim lastikleri isteseler satışa uygun bir fiyatla sunabilirler

öte yandan yağmur (kar şartlarına) uyum yazın yakıt sarfiyatı olarak dönüyor bu da bir gerçek
sadece hamurun yumuşaklığı kıstas değil



Mevzu bahis ornek lastigin yapiminda kullanilan malzemenin optimum sicakliklari disinda performansin dustugunu herkesin anlayabilecegi bir dilden anlatabilmek icindi.

Desen mevzusuna hic girmemistim bile ama hazir girmisken soyleyeyim; dis derinligi , sivi tahliyesi, hiza uyumluluk, ses, agirlik ve asinma gibi bir cok kriter var desen mevzusu isin icine girdiginde.

Hem kisin ihtiyacimiz olan ozellikler, hem de yazin ihtiyacimiz olan ozellikleri bir arada barindiran bir urun o alanda uzmanlasmis urune gore herturlu performans olarak dezavantajli durumda kalacak.

Mevzu biseyin uretilip uretilemeyecegi degil. Uretildiginde hala feasible olup olmadigi. Orada anlasamadik bir turlu sanirim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben hep istanbul şartları için yazdım
yağmuru da soğuğu da yolları da otobandaki hızlarda takılmadıktan sonra tehlike arz etmiyor, kar yağarsa da zincirle çık
(doğru kış-yaz gören lastik daha çok aşınıyor
ama kış lastiği çok daha hassas hep asfaltta sürmek lazım
bir de saklama koşulları, tak-çıkar da lastiği yıpratıyor, siboplar da baya sorun çıkartmıştı bende)

mesela yaz yağmuruna otobanda yakalandığında, su da birikmişse suyun üstünde gidiyor gibi durum oluşuyor
hatta otobanın (ist-ankara) bazı yerleri kanallıydı, bu sefer de kuru havada kayıyordun

ben 4 mevsimi malzeme açısından; hep hamur yumuşaklığı açısından düşündüm
lastik desenleri eğer yazın yol tutuşunu bozmuyor sadece yakıtı arttıyorsa istanbulda yaşayan bir kullanıcı açısından tek lastik kullanmak daha hesaplı
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Rerore said:

ben 4 mevsimi malzeme açısından; hep hamur yumuşaklığı açısından düşündüm
lastik desenleri eğer yazın yol tutuşunu bozmuyor sadece yakıtı arttıyorsa istanbulda yaşayan bir kullanıcı açısından tek lastik kullanmak daha hesaplı


Hala tek lastik kullanmak daha hesapli diyorsun ama olay zaten guvenlikden odun vermeden en ekonomik sekilde arac kullanabilmek.
Bu mantikli arabayi komple kullanmamak da daha hesapli, boyle bir argumanla geliyor muyuz? gelmiyoruz.

Her durum icin uretilmis(farazi) bir lastik o kosul icin ozellesmis lastik kadar iyi performans GOSTEREMEZ. Performansdan kasitin daha hizli gitmek degil de uretilme amacini verimli bir sekilde yerine getirmek oldugunu anliyordur herkes sanirim. Bu performansi gostermeyen lastik guvenli SAYILAMAZ.

Bir lastigin guvenligini gidebildigi hiz belirlemez. Yavas giderim bisey olmaz diye birsey yok. Tutunma yokken cok dusuk hizlarda bile savrulabilirsiniz. Daha da onemlisi sehir sartlarinda fren performansi gerektiricek durumlarla karsilasabilirsiniz. Yavas giderim bisey olmazcilik gercegi goz ardi etmektir.

Ayni olcude uretilmis All-season (kislik/mevsimlik/yazlik) lastikler ve kislik lastiklerin karsilastirmasina da buradan bakabilirsiniz.

All Season 195/65/15
Winter 195/65/15

Spoiler alert: all season lastikler daha pahali ve performanslari COK daha dusuk.

Rerore said:

ben hep istanbul şartları için yazdım
yağmuru da soğuğu da yolları da otobandaki hızlarda takılmadıktan sonra tehlike arz etmiyor, kar yağarsa da zincirle çık
(doğru kış-yaz gören lastik daha çok aşınıyor
ama kış lastiği çok daha hassas hep asfaltta sürmek lazım
bir de saklama koşulları, tak-çıkar da lastiği yıpratıyor, siboplar da baya sorun çıkartmıştı bende)

Siboplar celik degilse periyodik olarak degisir, yazlik/kislik veya istanbulluk/mardinlik bi durum yok orada.

Kis lastiklerinin de hassas olmasi gibi bir durum soz konusu degil. Aksine nispeten daha agir olduklari icin ve kaymalarda darbe riski fazla oldugu icin cepherleri daha da kuvvetlendiriliyor. Sadece asfaltta surmek gerektigi kanisinin nereden ciktigini anlamadim. Hatta ve hatta cogu kislik lastikte M&S yazar, mud and snow mealinde.

Rerore said:

mesela yaz yağmuruna otobanda yakalandığında, su da birikmişse suyun üstünde gidiyor gibi durum oluşuyor
hatta otobanın (ist-ankara) bazı yerleri kanallıydı, bu sefer de kuru havada kayıyordun


Belli bir hizda su birikintisinden gecerken kaymanin adi aquaplanning dir.
Sebebleri
Lastik desen dizayni
yuksek hiz
dis derinligi / yipranmasi
Lastigin temas yuzeyi (lastik ne kadar inceyse o kadar az planning yapar)
Aracin agirligi
Aracin agirlik merkezi

Goruldugu gibi lastik tipinden bagimsiz bir cok kaynagi var planning in. Belirli bir lastik tipi veya kosul icin degil her zaman olan bir tehlike. Bazi lastiklerin sivi tahliyesi daha basarili oldugu icin daha az risk olusturuyorlar, bazilari daha kotu daha cok risk olusturuyorlar. Kislik lastikler bu konuda ayrica baska seyler de dusunulerek dizayn edildikleri icin daha basarililar. Mevsim normlari geregi de daha fazla karsilasilabilen birsey oldugu icin kis lastigi kullanmak daha avantajli. Ama mevsimlik lastikler de bu konuda cok fazla onlem aliyor (ozellikle 2010 sonrasi) ve cogu mevsimlik lastigin sivi tahliyesi kis lastikleri kadar basarili. (orn. conti sport contact 5, michelin AS3)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

diğerlerine bir şey demiyorum

ama soğuk havalarda perf. gösteren 4 mevsim lastik diye bir kavram/teknoloji var
kışları ılıman geçen yerler için de bir çözüm
lastik değiştirmek büyük işkence

said:
Kis lastiklerinin de hassas olmasi gibi bir durum soz konusu degil. Aksine nispeten daha agir olduklari icin ve kaymalarda darbe riski fazla oldugu icin cepherleri daha da kuvvetlendiriliyor. Sadece asfaltta surmek gerektigi kanisinin nereden ciktigini anlamadim. Hatta ve hatta cogu kislik lastikte M&S yazar, mud and snow mealinde.


hassaslıktan kastım
yumuşak olduğu için taşlar daha çok kesiyor
düzgün yolda gidersen daha sağlam kalıyor lastik
bu 4-5 kış çıkartamayacağı anlamına gelmeyebilir ama dış yüzey yaz lastiğine göre daha çok hasar görüyor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Rerore said:

diğerlerine bir şey demiyorum

ama soğuk havalarda perf. gösteren 4 mevsim lastik diye bir kavram/teknoloji var
kışları ılıman geçen yerler için de bir çözüm
lastik değiştirmek büyük işkence


e var iste yazdim, testini de koydum.
Hem pahalilar, hem kotuler.
Ne yok dedim, ne de baska bisey.

kislari iliman gecen yer istanbul degil, donma vs gibi etkiler icin tek etken hava sicakligi degil, basinc ve nem de cok buyuk etken ve istanbul gibi nemli bir sehirin kisinda bunlar icin onlemlere daha cok ihtiyac var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

4 mevsimi sildik biz hayatımızdan. Daha doğrusu 4 mevsimi 4 mevsim kullanma isteğini sildik.

4 mevsim + kış lastiğiyle hem lastikler daha uzun ömürlü oluyor, hem sürüş güvenliği artıyor.

Yaza girerken çıkarıyorum kış lastiklerini, streç filmle sarıyorum tamamen. Dükkanın arkasındaki ardiyenin duvarına da raf yaptım, oturtuyorum oraya dik bi şekilde. Mikemmel.


4 mevsimler bitti hatta çok ötüyor sertleşti iyice, kışın ortasında ucuzlar muhtemelen patlatırım 4 lastik ucuzundan, adac.de önerisiyle.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu saatten sonra hicbir lastik ucuzlamaz abi.hem dolar pump up the jam.hem de yasa cikti zorunlu oldu algisi var seve seve alacaksin yoksa lastik parasi ceza..

lastik toptancisi arkadas demisti ucuzsa lastikler ya bayattir yada bayatlamaya yakindir artik kimse ucuza lastik vermez .
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Çocuk olduğu için ve paso Tuzla-Dudullu(İstanbul) git/gel yaptığım için ben almıştım kışlıkları. Fren performansı inanılmaz fark ediyor. Şimdi ben bile bu farkı hissettikten sonra neden daha güvenli olan bir seçenek için 200TL/yıl (5 yıl kullanımlı bin TL'lik bir set için) para yatırmayayım ki? Hissiyata ve mantık yürütmeye ihtiyaç yok, testler ortada. Taksici felsefesi yapmayalım boşuna.

Sonuçta koşullar ortada, sağladığı fayda ve lastiklerin fiyatları da ortada. Min INT de 10'un üstünde olarak kabul ediyorum ve herkesin kendi hesabını yapabileceğini düşünüyorum.

Bu arada evet, kışlıklarda aşınma daha fazla ama kışlıkların diş kalınlıkları da daha fazla. En büyük sebep su tahliyesi. Ayrıca kar için kılcal çatlak/girinti formunda yarıklar mevcut. Kar performansı ile ilgiliydi.

Ben yaz yağmuru gibi bir kavram olmasa performans+kışlık olarak takılırdım. Çünkü iki lastik de hitap ettikleri dönemde max performans sunacak. Ama yazın da yağmur falan olduğu için 4 mevsim+kışlık tercih ediyorum. Gerçi KHaRoN'un da dediği gibi 4mevsim ile yaz(performans) lastiklerinin aralıkları kesişen kümeler konusu olacak nitelikte.

Aracınız ile otoyolda ilerlerken real-time olarak lastiklerin su tahliyesini analiz edip, önünüzdeki su birikintilerinin derinliğini algılayarak olması gereken güvenli hızınızı yol durumuna ve vektörel hızınıza göre tanımlayabiliyorsanız siz şanslısınız; ben şanssız tarafta olduğum için ekipmanı güvenli seçmeyi tercih ediyorum. Sizin için basit olan ve 'al-geç' mantığı yürüttüğünüz mevzu için yığınla inceleme okumak zorunda kalmıştık KHaRoN ile. Yanlış anlaşılması; 4mevsim vs kışlık için değil, hangi kışlık lastik olsun diye :)

Bir arkadaşımın dediği gibi:
Eğer birisi kışın yazlık/4mevsim lastik yüzünden aquaplaning yaşayıp bana çarparsa, insiyatif bana geçer; sopayla dalarım!

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Düzeltme yapmak istiyorum;
Kışlık lastikler soğuk havada, 4mevsim lastik ile aynı sertliğe sahiptir. Eğer siz kışlık lastiği sıcak havalarda kullanırsanız lastiğin fazla yumuşadığını görürsünüz. Sonuçta hedeflenen bir lastik yumuşaklığı söz konusu, kışın da o hedef yakalanmaya çalışılıyor; daha yumuşak bir yapı istenmiyor.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

wiki ne demiş:
All season
The All Season tire classification is a compromise between one developed for use on dry and wet roads during summer and one developed for use under winter conditions. The type of rubber and the tread pattern best suited for use under summer conditions cannot, for technical reasons, give good performance on snow and ice. The all-season tire is a compromise, and is neither an excellent summer tire nor an excellent winter tire. They have, however, become ubiquitous as original and replacement equipment on automobiles marketed in the United States, due to their convenience and their adequate performance in most situations. Even so, in other parts of the world, like Germany, it is common to have a designated tire set for winter and summer. All-Season tires are also marked for mud and snow the same as winter tires but rarely with a snowflake. Owing to the compromise with performance during summer, winter performance is usually poorer than a winter tire.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Suark said:

olm 2 set lastik alıonz, zaten km bazında bakınca yaz kıs kullandığınız ıcın kara gecıosunuz.
2 set alın arabacılar 2 set. Kafa rahat olur hem uzun vadede kar edersınız


Lastiklerin de raf ömrü var ama ya, az km yapıyorsun diye alıp yıllarca aynı şeyleri kullanmamak lazım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...